Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:41

Michelle wat vervelend van de blessure! Jammer dat je je "debuut" nu uit moet stellen en ik hoop voor je dat alles snel goed komt Y;(

Hai Joslinn! Welkom bij de (bijna) Z2 club :D Hopelijk kun je je selecteren voor de regiokampioenschappen! Altijd leuk om aan mee te doen. Hoe vergaan de Z2 oefeningen je af?

Sythaa je hoort zo veel mensen over de vliegende wissels! Dus je bent niet de enige die er de tijd voor genomen heeft. Het is voor een paard natuurlijk ook echt wel een pittige oefening! Maar fijn dat ze nu goed gaan! :)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:48

Joslinn leuk dat je ook de overstap al mag maken! Maar ja als je je kan selecteren is natuurlijk ook top. Hoe ver ben je al met de oefeningen?
Michelle ik hoop dat alles goedkomt met je paard!
Sharon ja klopt het is best een pittige oefening. Eigenlijk is het een natuurlijk iets maar je leert het ze natuurlijk eerst "af" door de contra in de M klasse en dan moet het ineens wel weer, en ook nog op commando, haha kan me voorstellen dat ze dat verwarrend vinden in het begin.
Heb zelf wel een verschil ervaren met hoe je paard is in het aanleren ervan. Ik had er eerst nog een ruin bij, knappe bok maar akelig flegmatiek. Ook naar het Z1 gereden en begonnen met de wissels en hij pakte het eigenlijk heel makkelijk aan, werd niet heet of onzeker, maar ja die was ook niet heet te krijgen. Hij sprong ze al best snel maar dan ook niet zo mooi als mijn vos het doet. Was allemaal wat vlak en tam. Daar ga je het ook niet mee redden... dan trek ik er liever wat meer tijd voor uit met een met meer power met een beter eindresultaat.

daffodil

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:52

Ik neem ook ruim de tijd hoor, daarom ga ik er van uit dat het pas ergens volgend jaar wordt als ik mijn debuut durf te maken.....geeft niks toch! Ik heb geen haast en Alf gaat toch niet weg :Y)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:03

Vervelend Michelle, maar de Z2 loopt niet weg. Eerst je paard maar weer lekker voor elkaar krijgen!

Welkom Joslin, volgens mij ken ik jou wel. We hebben al eens vaker tegen elkaar gereden.

Ben het wel met je eens Sythaa en daarbij scheelt ook de galop van het paard heel veel. Mijn paard galoppeert heel erg gemakkelijk en wissels gaan hem makkelijk af. Mijn instructrice heeft weleens paarden gehad die niet makkelijk galopperen, nou zie daar maar eens fatsoenlijke wissels op te krijgen.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:09

Wanted volgens mij hebben wij ook wel eens tegen elkaar gereden. In Didam, vorig indoorseizoen. Ik herken de naam van je paard, namelijk dezelfde als van het paard wat ik toen nog had !

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:19

Wat is het toch een klein wereldje!! :D Het zou wel leuk zijn als we allemaal een filmpje van de wissels plaatsen! Hahaha! Alleen zou mijn filmpje dan nog even op zich moeten laten wachten. Ben wel heel nieuwsgierig naar hoe hij het gaat doen. Het is een leuke oefening en Vanquish heeft een makkelijke galop met veel power :) Maar eerst het Z1 door!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:26

Sharon ja dat is wel grappig. K heb ook nog wel mooie bloopers op film staan met trainen :D
Mijn Amaretto heeft ook een heel goede gallopade. Veel power en bergop. De stap en galop zijn echt zijn sterkte punten.
Ik kan in een proef in de draf wel wat verprutsen en dat met de galoponderdelen weer wegpoetsen :D

Joslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:37

Mijn dame is behoorlijk op de voorhand gebouwd en moet van ver komen als ze de galopappymenten goed en gesloten wil doen. Maar wanneer ze volledig bij de les is en ontspannen lukken ze aardig. De wissels gaan thuis ene keer wel goed en de andere keer niet goed. Zit nog geen stabiele lijn in helaas. Maarja we zien het wel, begin november tijdens de onderlinge maar bekijken hoe ver we er mee zijn.

Wanted: Wat grappig om bekenden tegen te komen, alleen gaat er bij mij zo nog geen lampje branden wie jij bent..?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:59

Dat is grappig Sythaa! Maar inderdaad ik start weleens in Didam.

Joslin mijn naam is Bo van Pul.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:11

Joslinn schreef:
Mijn dame is behoorlijk op de voorhand gebouwd en moet van ver komen als ze de galopappymenten goed en gesloten wil doen. Maar wanneer ze volledig bij de les is en ontspannen lukken ze aardig. De wissels gaan thuis ene keer wel goed en de andere keer niet goed. Zit nog geen stabiele lijn in helaas. Maarja we zien het wel, begin november tijdens de onderlinge maar bekijken hoe ver we er mee zijn.

Wanted: Wat grappig om bekenden tegen te komen, alleen gaat er bij mij zo nog geen lampje branden wie jij bent..?

Spannend hoor! Voor je 't weet is het november :P

Ik heb heerlijk gereden gisteren! Mijn volgende wedstrijd is in oktober, dus krijgen we de andere proeven weer. Daar vind ik veel leukere lijntjes in zitten! En travers weer lekker op de hoefslag ipv de AC-lijn. Dat ging wel goed, maar op de hoefslag doet ie het nog makkelijker.

Ik ben ook blij dat de eenvoudige wissels op kortere lijnen zitten ipv op de korte diagonaal. In de wending richting AC-lijn kan ik hem een stuk rustiger houden :) En ik ben ook blij dat achterwaarts, voorwaarts in galop eruit is. Wel een leuke oefening, maar Vanquish vond hem iets te leuk := Afgelopen zondag had ik er wel een 7 voor, toen bleef ie ineens wel wachten op de hulp :+

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:18

Sharon ja de travers op de AC lijn is idd lastiger ze zien ook iedere mispas of gebrek aan lengtebuiging makkelijker dan aan de hoefslag.
In de Z2 moet je vanuit de keertwendingen, verzamelde stap aangalloperen. Dus die blijft terugkomen!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:28

Hey Sythaa. Als ik hem na de keertwending recht heb en dan aanspring zijn er geen problemen. Maar met het achterwaarts, voorwaarts in galop wist hij dat het eraan kwam en dan wilde hij niet eens meer achteruit en sprong ie voor m'n hulp uit in galop :o Aanspringen vanuit stap doet ie wel gewoon braaf :j

Zijn er in het Z2 nog veel verschillen qua proeven per maand? Ik vind dat er in het Z1 veel verschillen in zitten. Bijvoorbeeld ook een keer aanspringen vanuit draf. En appuyeren van de AC-lijn naar de hoefslag. Wel leuk dat er een beetje afwisseling in zit!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:00

Eerlijk gezegd vind ik 3 maanden lang dezelfde proeven rijden een iets te lange periode.
Ik ga zondag weer starten en heb in het Z2 alleen de proeven 27 en 28 gereden. Als ik dus zondag geen winst rij, zal ik erg moeten wennen aan de twee andere Z2 proeven.
Heb dit ook in het M2 en Z1 gehad, ook iedere keer alleen maar 2 dezelfde proeven van gereden.

Gister weer gelest en we moesten even door een moeilijk puntje heen waar Urban het niet mee eens was. Maar toen ik hem daar door heen had, wow wat ging die knol toen lekker sjouwen.
Liefst zou ik iedere dag lessen, maar dat vind mijn portemonnee niet zo leuk :+

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:20

Ik kan helaas maar 1 keer in de 2 weken lessen, erg jammer... Zeker op dit niveau zou elke week wel erg fijn zijn! Maar helaas, paard, huis, auto en hond maken de kosten te hoog om heel actief te lessen...

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:24

Ja dat is bij mij ook wel het geval hoor. Urban is dan wel niet van mij, maar heb O`neill nog waar ik 300 p/m stalling aan betaal en dan bijkomende kosten als hoefsmid en da eventueel nog. Huis, auto en vanaf aankomend weekend 2 katten. Voor Urban hoef ik helemaal niks te betalen alleen mn wedstrijden en lessen.
Mag altijd de auto van eigenaren meenemen naar wedstrijd dus dat is allemaal wel super geregeld.

Bij deze zoek ik dus een sponsor, of beter gezegd 'help Esther de winter door' haha..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:34

Tja... Ik wil ook wel een sponsor :+
Is het geen optie een goedkopere stalling te zoeken?

Heb ik geen last van, ten eerste woon ik thuis en ten 2de staat paardlief ook thuis :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:48

Goedkopere stalling voor mijn eigen paard is geen optie. Ik moet zeggen dat hier in de buurt de meeste pensions wel dit tarief hanteren en wil voor geen goud op een manege staan. Een goede bodem in de rijbaan vind ik erg belangrijk voor mijn paard ivm oude blessure. Ook weidegang vind ik een must. Zolang ik nog met dr kan en mag rijden blijft ze daar lekker staan. Tis ook niet zo dat ik krom moet liggen hoor om alles te betalen. Maar meerdere keren per week lessen met Urban zit er gewoon niet in.

Normaal les ik 3 kwartier en soms voor een wedstrijd doe ik dan 2x per week een half uur. Dan rijd ik hem zelf gewoon alvast goed los en kunnen we direct aan de slag als mn instructice er is.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:57

Odenxia fijn dat je zo lekker gelest hebt! Niets geeft je een beter gevoel dan lekker gereden te hebben! Wat lessen betreft heb je helemaal gelijk! Ik zou ook wel meer willen lessen. Ik les nu in principe eens per week en een enkele keer twee keer. Het hangt er vanaf wanneer mijn instructrice in Haarlem is. Zij werkt namelijk bij stal Bartels en elke week bekijkt ze wanneer ze naar Haarlem kan komen voor de lessen. Als ik geluk heb is dat wel eens twee keer per week. Maar het komt ook wel eens voor dat we een week les moeten overslaan.

Wat goed dat je elke keer binnen drie maanden je winspunten binnen hebt! Knap hoor. Ik ga nooit zo snel, maar ik startte voorheen ook niet zo veel. Sinds ik m'n rijbewijs, auto en trailer heb ga ik wel met regelmaat. Daarvoor ging ik misschien 6 keer per jaar. Ben echt blij dat ik niet meer afhankelijk ben van anderen!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:09

Ja het is idd fijn als je niet afhankelijk bent. Vroeger bracht mijn vader me overal heen, nu hoef ik gelukkig niet meer te vragen of hij wil rijden. Ik pak de auto hang de trailer er achter, zet paard in de trailer en rijden maar. Ideaal inderdaad.

Ik start toch wel zo`n 2x per maand ongeveer. In de zomer meestal wat vaker ivm leuke concoursen en in de winter doen we het weer rustig aan. Vorig jaar ben ik met Urban begonnen in het M2 in Augustus. Eind september de overstap gemaakt naar het Z1. November laatste winst gereden in Z1 en Urban afgebouwd. Nov t/m Maart alleen een beetje buiten gereden met hem. In Maart 2012 hem weer opgepakt. Augustus voor de eerste keer Z2 gestart en nu 8 winst in het Z2. Gaat allemaal hard zat zo.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:16

Nou super toch! En tussen de klasses door pakken jullie je rust, dus dat doe je goed. Ik hoop voor je dat je zondag je laatste punten rijdt. Dan hoef je de andere proeven niet te rijden ;) Ik ben even kwijt of je al aan overstappen naar ZZL denkt. Of wil je eerst bijvoorbeeld nog selecties rijden?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:31

Nee geen selecties voor ons. Bij urban thuis hebben we alleen een buitenbaan en als het vriest kan ik dus niets. In de winter doen we dus rustig aan net als vorig jaar. We trainen wel al voor het ZZ-licht, maar of ik dit jaar de overstap al ga maken weet ik nog niet. Het moet dan allemaal nog zoveel beter. En heb nu al nachtmerries om die proef uit het hoofd te rijden haha..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:28

Oh ja, da's waar! 1 proefje uit je hoofd en 1 mag voorgezelen worden, toch? Is er dan nog een regel welke proef je uit je hoofd moet rijden of mag je dat zelf beslissen?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:49

Eerste proef uit het hoofd, tweede mag worden voorgelezen..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:15

Oke, thanks! Voor mij is het voorlopig nog niet van toepassing, maar handig om alvast te weten :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:56

Udo: Dat was voor het ZZL bij de basis sport kwam. Nu is het geloof ik de oneven proef uit het hoofd en de even proef mag voorgelezen worden.