Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:53

Ik heb ook de paard & leven ontvangen. Vond het al gek ben geen lid van de FNRS ook nooit geweest.
Kijk ik hier zie ik dat meer mensen dit blad hebben ontvangen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:56

Wij lezen hem altijd, maar ik snap wel wat jullie bedoelen!
Ik zou het wel heel leuk vinden als hij iniedergeval wel blijft bestaan, dat je hem nog wel kunt krijgen.
Ik vind het wel heel leuk om te lezen, staan soms best leuke dingen in.
Ik heb er toch al wel een paar keer iets aan gehad hoor.
Iedereen bij ons thuis leest ze.

Loetie84

Re: Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:49

Zuchtttt... Hier idd ook toch de P&L in de bus gevallen!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:34

Ik lees het iedere maand..
Zou het jammer vinden als het afgeschaft zou worden door jullie actie.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:43

xLoki schreef:
Ik lees het iedere maand..
Zou het jammer vinden als het afgeschaft zou worden door jullie actie.

wees maar niet bang hoor, ze schaffen het blad echt niet af! dat het blad verplicht is dat is pas belachelijk......

Izanetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:30

Topsporters zoals Raf Kooremans werken erg hard om rond te komen, laat dat even duidelijk zijn :-)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:05

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:25

Izanetta schreef:
Topsporters zoals Raf Kooremans werken erg hard om rond te komen, laat dat even duidelijk zijn :-)

Ehm… ik begrijp niet echt wat je opmerking in dit topic doet want niemand beweert hier dat Raf of andere topsporters niet hard werken. Heb je het topic wel gelezen? Of speur je alleen af en toe Bokt af op de naam Raf Kooremans, aangezien al jouw 12 berichten over Raf gaan?
Mijn opmerking slaat niet speciaal op Raf, ik nam hem alleen als voorbeeld omdat ik het genoemde artikel over hem heb gelezen. Ik twijfel er niet aan dat alle topsporters hard werken. (net als een leraar, een vuilnisman en ik om maar wat te noemen) Mijn punt hier is dat ik van mening ben dat de KNHS hen niet hoeft te subsidiëren. Onder een betaalde baan versta ik dat je een bezigheid zoekt die een ander zodanig waardeert dat hij bereid is daar geld voor neer te leggen. Topsporters hebben daartoe juist een heel mooie mogelijkheid, namelijk lesgeven of bijvoorbeeld andermans paarden tegen betaling trainen. Ik vind het jammer dat de KNHS zoveel geld steekt in topsport, terwijl het voor ons gewone sporters hartstikke duur wordt bij de KNHS.
Ik neem het Raf niet kwalijk dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden van de KNHS, ik vind dat de KNHS hier iets moet veranderen.
Dit topic gaat verder over de Paard & Sport die we verplicht betaald moeten afnemen, zonde van het geld en het milleu terwijl ze de officiele mededelingen tegenwoordig toch via het internet kunnen verspreiden. :)

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:20

Helaas heb ik nog geen bericht ontvangen van Kassa of Radar op mijn brief.
Wel is Laura van de petitie in gesprek met de ombudsman van een regionale krant, dat is tenminste al iets!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:38

Ik weet niet of het al geopperd is maar mischien naar tros radar ermee gaan? Hoe kan de knhs nu eigenlijk verplichten dat als je lid wordt je dan ook nog extra moet betalen om een ongewenst blad te ontvangen.

(edit was al gebeurd zag ik :o )

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:55

ik baaaal ook, al heb je geen startkaart (meer), als 1e gezinslid ben je het gewoon verplicht.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:19

Bokt is toch één grote familie? :Y)

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:45

Motje11 schreef:
Bokt is toch één grote familie? :Y)

We kunnen het proberen *\o/* :')

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:03

Ik ga dit even volgen. Proberen kan altijd natuurlijk.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:32

Daar issie dan, de P&S van januari. En daar gaat ie weer... :=

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:22

Motje11 schreef:

Nu pas? :P

O en ik weet niet meer wie de tip gaf van de P&S in de kattenbak, maar... NIET DOEN, zelfs je kattenbak vind de P&S niet leuk :oo

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:59

_O-

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:53

De mijne gaat ook per ommegaande retour! :evaw:

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:41

Het blad afschaffen vind ik onzin, ik vind hem namelijk wel leuk om te lezen, en die knhssite de hele dag, sorry maar daar word ik juist niet vrolijk van!
Dan word het straks zo dat je hem digitaal moet downloaden via je account.. en dat gaat weer tijden duren, aangezien de knhssite niet dusdanig werkt dat alles snel gaat!!!!

MAAR:
ik ben het ermee eens dat het onzin is dat iedereen er verplicht voor moet betalen.
Ze kunnen er ook gewoon een abbonement van maken. of veel beter helemaal gratis!
En die 30 euro per jaar, dat doet het hem voor mij niet!
Wat betaal je voor een krant per jaar?
Juist 280 euro!
:+

maargoed, snap best dat mensen er niet voor willen betalen als ze hem niet lezen, hij moet dus gewoon verkocht worden i.c.m een abbonement. hoef je em niet oke dan niet. jij wilt em lezen prima 30 euro per jaar!

of ben ik gek?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:48

Nee tjoepatjoep, je bent niet gek... Dat is precies wat wij willen :)

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:15

Loetie84 schreef:
Nee tjoepatjoep, je bent niet gek... Dat is precies wat wij willen :)

okee, in dat geval doe ik mee :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:42

Loetie84 schreef:
Motje11 schreef:

Nu pas? :P

Ik kijk niet zo vaak in de brievenbus. :D Toch alleen maar Paard&Sports en bekeuringen, zit ik allebei niet op te wachten. :=

Leuk dat je mee doet tjoepatjoep!

En aan de rest, wat zetten jullie erop? "ONGEWENST" ?

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:24

de bedoeling is dus, massaal terug sturen van de paard en sport?
Misschien moeten we allemaal een zelfde soort briefje erbij doen.
met een kreet als:
verplichting paard en sport; nee bedankt o.i.d

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:43

Geachte heer/mevrouw,

Ik hoop dat u me kunt helpen met het volgende:
Ik ben aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond (KNHS). Deze bond organiseert als enige dressuurwedstijden, springwedstrijden en samengestelde wedstrijden. Wie wedstrijden wil rijden moet dat dus bij deze organisatie doen.
De afgelopen jaren ging dat als volgt. Een combinatie (ruiter + paard) die wedstrijden wil gaan rijden moet jaarlijks een startkaart aanschaffen (+/- 41 euro). Daarnaast heb je voor elke wedstrijd startcoupons nodig, deze kosten +/- 21 euro per 16 stuks en per wedstrijd verbruikt men er één of twee.
Nu gaan ze vanaf 1 januari 2012 iets veranderen. De startcoupons worden afgeschaft en de startkaart wordt een stuk duurder, 75 euro. Dit is eind oktober bekend gemaakt. Maar nu hebben veel ruiters nog startcoupons in huis. De KNHS heeft ingesteld dat men COMPLETE sets besteld na 1 juli 2011 tegen terugbetaling mag retourneren. Maar om allerlei redenen hebben mensen startcoupons in huis die hier niet voor in aanmerking komen. Vooruit besteld (er was geen reden om aan te nemen dat ze volgend jaar niet meer bruikbaar zouden zijn), blessures van paard of mens, laatste maanden geen wedstrijden gereden enz.) Ik heb zelf bijvoorbeeld een complete set dressuurcoupons die na 1 juli besteld zijn, die mogen gelukkig terug. Maar daarnaast heb ik nog 11 springcoupons en nog een paar losse oudere dressuurcoupons, die mogen niet terug. Er zijn mensen die nog veel meer coupons in huis hebben. Je moet je namelijk ong. 1,5 maand van te voren opgeven voor een wedstrijd door een coupon op te sturen, als je die niet hebt kun je niet meedoen. Het duurt ook even voor je de bestelde coupons in huis hebt dus het is echt wel nodig de coupons maanden voor de wedstrijd te bestellen.
Ik vroeg me af of dit wel mag. Nu hebben veel mensen onnodige kosten gemaakt doordat de KNHS dit zo laat bekend maakt. Is het mogelijk dat de KNHS juridisch verplicht is ook de incomplete sets (evt. besteld na 1 juli) terug te betalen? Zij hebben immers het geld opgestreken terwijl ze al wisten/ermee bezig waren ze af te schaffen. Mij lijkt een jaar een goede tijd om iedereen zijn coupons te laten opgebruiken, dus in het begin van het jaar aankondigen dat men volgend jaar op een ander systeem overstapt.

en dan het volgende:

Het abbonement op de Paard en Sport, een grote geldwinnerij is dit in mijn opzicht.
Als Lid word je verplicht hiervoor te betalen, wat mij echter wel verbaast is dat bijna alle nuttige informatie op jullie site staat en in de P&S
bijna alleen maar regionaal nieuws, en vooral heel veel verhalen over hoe onze top het doet. allemaal leuk en aardig maar niemand heeft echt iets aan deze informatie.
Mijn mening is dat het verplichten van een abbonement op de P&S echt niet kan. Je wilt je leden stimuleren en op de hoogte houden van de wijzigingen etc. dit kan ook prima via een digitale nieuwsbrief aangezien alle leden toch via hun account op www.knhs.nl moeten inschrijven e.d.
Kunt u mij vertellen wat het nut is van het verplichten van dit blad?
Veel leden betalen nu geld voor een blas waar ze niet in geintresseerd zijn, waar geen belangrijk nieuws in staat, en dat vooral bomvol reclame staat. waar de knhs en andere sponsors ook weer geld voor vangen. niet helemaal eerlijk lijkt mij dit.

Ook de nieuwe verbouwing van de KNHS is een leuk idee hoor! maar om de oude hal die in mijn ogen nog splinternieuw is, 10 METER op te schuiven? en dan nog een nieuwe hal erbij bouwen? wat kost dat wel niet? en wij betalen steeds meer voor de sport! uiteindelijk staat de KNHS met een prachtig terrein waar slechts 100 topsporters gebruik van kan maken omdat voor de rest van nederland de sport niet meer te betalen is.
Ik vind dit zeer jammer, want dit alles gaat ten koste van de sport

Ik zie graag een positief antwoord terug, en hoop hierbij tot een oplossing te komen.
Het kan zo niet langer doorgaan, er haken steeds met paardensporters af omdat het niet meer te bekostigen valt omdat de KNHS zonodig geld moet verdienen.
Ik hoop dat u zich in mijn punten kunt vinden!
Mocht u mij niet verder kunnen helpen zal ik verder overgaan op actie!

met vriendelijke groeten,

Bonita Mollema

mijn brief :)

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:45

wel een beetje hard opzich, maarja hopen dat ze hier nu iets aan gaan veranderen,...