Rietepetiet schreef:Maar ik snap heus wel dat ze het beter willen zien, want er rijden soms ook echt achterlijke rond maar vind dit best wel overdreven...
Eens! Ik ben ook wel benieuwd naar het verloop van deze nieuwe beoordeling.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Liez schreef:Vandaag heb ik voor het eerste met de nieuwe rijstijlbeoordeling gereden. En ik moet zeggen het is inderdaad wennen. En tot nu toe vind ik de oude veel fijner.
Barrage is altijd leuk en een aansluiting voor de klasse L jammer dat dat er nu niet meer is.
Met de oude wist je waar je aantoe was en nu weet je na je rijden niet eens of je een winstpunt hebt of niet.Ben benieuwd hoe het na een paar maanden gaat!
Joki schreef:Ik heb net mijn eerste nieuwe stijl parcours gereden en ik was het eens met mijn punten. Ik had 1 balk en een totaal van 62,5 punt (met de balk er al afgetrokken) en de punten voor houding en wijze van rijden vond ik ook kloppend bij hoe ik gereden had
Billythekid schreef:Wij hebben ook de eerste ervaring met het nieuwe jureren maar ik heb er wel moeite mee.
Het is ooit bedacht om de manier waarop het parcours gesprongen wordt van meer belang te maken en om betere feedback naar de ruiters te kunnen geven. En dat was een goed idee.
De uitwerking echter:![]()
- geen feedback maar alleen het noemen van het punten totaal (wat is daar nu anders aan dan het oude systeem?).
- relatief lagere punten voor de beoordeling (omdat de juryleden nog in het oude systeem denken). Dit maakt dat het op een 4-jarig paard bijna onmogelijk is om 2 winstpunten te behalen. Die komen namelijk wel eens terug op een hekje, landen wel eens op het verkeerde been of schrikken van iets. Daarom zitten ze ook in de B(eginners) klasse. Bekijk de uitslagen van de laatste wedstrijden (bv Almelo en Emmen) maar eens.
Er is volgens mij wel wat aan te doen nl.:![]()
-Of accepteren dat het jurycorps is wat het is, met een kopje koffie en een sigaartje de punten laten verdelen en de norm voor 2 winstpunten verlagen naar 65 punten.
-Of het jurycorps punten laten geven op basis van wat een jong paard kan en niet op basis van hoe het ideaal plaatje er uitziet. Dus in het algemeen hogere punten geven zodat die 75 punten eerder behaald worden. ( ik kreeg in de 1e klas op de lagere school ook een 10 als ik 2+3 bij elkaar kon optellen).
Dus wat mij betreft schiet de nieuwe jurering op dit moment zijn doel voorbij; er is geen extra feedback en er worden gewoon veel minder winstpunten verdeeld.