Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:28

Nee Karin, anders zouden ze het toch ook niet op de site zetten? Ik denk dat de coupons wel degelijk zullen verdwijnen per 1-1, alleen dat de verwerking na de wedstrijden flinke vertraging zal oplopen omdat ze systeemproblemen zullen krijgen of zo.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:30

Dat gaat niet door als de ledenraad er niet in mee stemt lijkt me.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:30

Karin, het staat ook al op de website, en ik weet ook dat ze er al best een tijd mee bezig zijn.
Een concreet systeem hebben ze echter nog niet (of nog niet werkend in ieder geval).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:31

kleinvosje schreef:
Nee Karin, anders zouden ze het toch ook niet op de site zetten? Ik denk dat de coupons wel degelijk zullen verdwijnen per 1-1, alleen dat de verwerking na de wedstrijden flinke vertraging zal oplopen omdat ze systeemproblemen zullen krijgen of zo.

Er staat toch duidelijk dat het een MOGELIJK besluit is per 1/1/12.
Er zal eerst een goed alternatief moeten zijn en dat is er blijkbaar nog niet.
Dat de coupons gaan verdwijnen, dat geloof ik wel, maar per 1/1???
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 06-09-11 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:32

Ja, het is een mogelijk besluit, maar ze zouden het niet alvast gaan aankondigen als ze niet zeker genoeg zijn dat de ledenraad goedkeuring geeft...

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:33

Janine1990 schreef:
SemperFi schreef:
Anderhalve week heeft mn vader nog met iemand van de knhs gesproken. Ze zijn er druk mee bezig maar volgens hem ging het nog wel even duren... Ik heb dus ook gewoon weer een setje nieuwe coupons besteld.
Op zich lijkt het inschrijven ed me wel handig, zo digitaal. Vraag me alleen af hoe ze het gaan doen met de punten invoeren en commentaar opschrijven. Als je én moet invoeren op een laptop/ipad én moet schrijven op een protocol gaan de schrijvers het nog druk krijgen. Daarnaast, als je een groot ch hebt is het nogal een investering om voor elke baan een laptop aan te schaffen.

Het het programma van equiscore.nl valt het best mee. Ik heb het een aantal keren gedaan als schrijfster.
Het is wel even wennen, maar valt heel goed te handelen.

Ik ben benieuwd. Hebben ze nog wel een probleempje... Equiscore heeft (vooralsnog) op sommige locaties geen goede sattelietverbinding (hoorde afgelopen weekend dat het in Ermelo ponyhippiade ook niet vlekkeloos ging). Is het wel handig dat ze dat verbeteren.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:34

Het is inderdaad een MOGELIJK besluit om vanaf 01/01 over te gaan.
Maar waarom communiceren ze de hele bende dan nu al, creeren ze zo veel onrust, voordat ze ook maar concreet iets hebben?

Plus ze gaan al wel zeker de hoeveelheid uit te geven startcoupons omlaag draaien, dat doen ze ook niet voor niks.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:34

ponyparadijs schreef:
Janine1990 schreef:
Het het programma van equiscore.nl valt het best mee. Ik heb het een aantal keren gedaan als schrijfster.

Wij zijn blij dat het nog handmatig gaat hoor. Hebben een aantal 'vaste' schrijfsters die al wat op leeftijd zijn. En denk dat die er niet op zitten te wachten dat ze met een computer moeten gaan zitten in het jury hok!

Ik denk ook niet dat die op elektronica zitten te wachten, en ja, van je vrijwilligers moet je het hebben.
Maar uiteindelijk moet je ook als sportbond met de tijd meegaan. Wat weegt dan zwaarder?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:35

Geen idee Bettine, maar we zullen het wel zien. :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:36

Fijn, laat mij nou net vorige week 32 coupons hebben besteld -:(-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:37

SemperFi schreef:
Janine1990 schreef:

Ik ben benieuwd. Hebben ze nog wel een probleempje... Equiscore heeft (vooralsnog) op sommige locaties geen goede sattelietverbinding (hoorde afgelopen weekend dat het in Ermelo ponyhippiade ook niet vlekkeloos ging). Is het wel handig dat ze dat verbeteren.

Het gaat allemaal via internetverbinding. In een iPad zit ook gewoon een simkaart met een tegoed of een abonnement. ;) En ja, dat kan problemen opleveren.

Dat is gewoon het nadeel van elektronica en internet, het kan zo een storing opleveren, maar het kan ook gewoon dagen achter elkaar goed gaan.

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:39

ik denk gewoon dat alles gewoon op protocol word gezet, en alleen de getelde punten digitaal worden door gegeven aan de knhs. bij sommige verenigingen bij ons in de buurt moeten ze ook je combi.nr. hebben voor het digitaal invoeren van de punten.

denk dat het een groot voordeel word!! bespaard startcoupons bestellen, verzendkosten van knhs. en nog is je envelop, postzegels en etc. en de standen zullen ook vele malen sneller worden verwerkt. want dat is nu natuurlijk drama!

maar ze hadden hier idd wel eerder mogen komen heb pas 150 coupons besteld... grr...!!!!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:41

KarinvdM schreef:
kleinvosje schreef:

Er staat toch duidelijk dat het een MOGELIJK besluit is per 1/1/12.
Er zal eerst een goed alternatief moeten zijn en dat is er blijkbaar nog niet.
Dat de coupons gaan verdwijnen, dat geloof ik wel, maar per 1/1???

Zou je eerder denken per april. Dat is toch altijd de maand waarin er iets veranderd?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:41

Janine1990 schreef:
ponyparadijs schreef:
Wij zijn blij dat het nog handmatig gaat hoor. Hebben een aantal 'vaste' schrijfsters die al wat op leeftijd zijn. En denk dat die er niet op zitten te wachten dat ze met een computer moeten gaan zitten in het jury hok!

Ik denk ook niet dat die op elektronica zitten te wachten, en ja, van je vrijwilligers moet je het hebben.
Maar uiteindelijk moet je ook als sportbond met de tijd meegaan. Wat weegt dan zwaarder?

Ik ben blij met de digitalisatie hoor. Maar de jongere generatie heeft geen tijd of zin om vrijwiliger te zijn op een wedstrijd. Wij draaien hoofdzakelijk op vrijwiligers met een leeftijd boven de 45 jaar!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:42

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:43

Janine1990 schreef:
Het gaat allemaal via internetverbinding. In een iPad zit ook gewoon een simkaart met een tegoed of een abonnement. ;) En ja, dat kan problemen opleveren.

Dat is gewoon het nadeel van elektronica en internet, het kan zo een storing opleveren, maar het kan ook gewoon dagen achter elkaar goed gaan.

Dat met die simkaart wist ik nog niet ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:49

ponyparadijs schreef:
Ik ben blij met de digitalisatie hoor. Maar de jongere generatie heeft geen tijd of zin om vrijwiliger te zijn op een wedstrijd. Wij draaien hoofdzakelijk op vrijwiligers met een leeftijd boven de 45 jaar!

Dat is hier in het Noorden wel een stukje anders. Meestal jonge meiden naast de jury in de auto. Of om coupons op te halen en drinken langs te brengen.

Maar ik snap het wel, als ik eens om mij heen kijk naar hoe druk men het heeft... Zeker onder de 45, gezin, werk, hobby.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:59

Bij ons worden er protocollen incl naam, combinr etc uitgedraaid. Coupons zitten er nog wel bij,
protocol wordt met de hand geschreven. Voor de prijsuitrijking worden alle punten in het systeem
van de vereniging verwerkt en die worden binnen 48 uur opgestuurd naar de KNHS.

De protocollen met de op en aanmerkingen krijgen we mee. Gele coupon blijft bij vereniging.
(wat ze daar verder mee doen weet ik nu nog niet) maar het meeste gaat al digitaal.

Het systeem moet iedere keer worden geupdate voor nieuwe startkaarten. Maar vereniging kan
met het combinatienummer alle gegevens van ruiter en paard direct vinden.

Aanmelden gaat ook via de site en daarna krijg je een bevestigingsmail. Je staat dan dus gewoon
zwart op wit ingeschreven. (= dus bindend)

Ik vind het top!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:02

De gele worden op gestuurd naar de KNHS dat is nog steeds verplicht! Ondanks dat de uitslagen al digitaal verzonden zijn willen ze een controle mogelijkheid behouden. Overigens denk ik dat ze daar weinig tot niets mee doen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:02

Is dat niet gewoon het 3.5 programma? :)

Nee, volgens mij alleen af en toe een steekproef.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:14

Je bedoelt concor 3.5 asjemenou?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:26

ja. :j
concours 3.5 om precies te zijn.
Alle verenigingen moeten alle uitslagen al digitaal inleveren, en ze kunnen dus ook al alle combinaties en juryleden opzoeken. Echt heel makkelijk, vooral als er mensen inschrijven die niet eens een startkaart hebben. :( Scheelt toch weer wat lege gaten.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:27

Bettine schreef:
Een concreet systeem hebben ze echter nog niet (of nog niet werkend in ieder geval).

Hoe weet jij dat ze nog geen concreet werkend systeem hebben?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:28

Bij ons worden zelfs alle uitslagen op de site van stal gezet voor de mensen die niet hebben willen wachten

:+ Kun je er toch nog makkelijk achterkomen wat je punten waren (als je protocol je niets kon schelen)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:24

Kan ik het geld van de 64 coupons die ik nog heb liggen terugvorderen?
hoe zit dit juridisch?
Laatst bijgewerkt door germie op 06-09-11 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt