tjoppie schreef:Daan_Ordeal schreef:Ik heb nu 2 wedstrijden gereden (4 proefjes gestart) en 7 winstpunten...
Jij was zeker ook op Ermelo?
Volgens mij was Daan_Ordeal toen verhinderd, als ik het mij goed herinner...
Edit: haar paard dan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sorry hoor, maar van een plastron (ook verplicht toch?) ga ik echt niet beter rijden.
En van een haarnetje ook niet.
Nienke96 schreef:Wat betreft de aanleuning..
Als mensen die bitloos rijden graag aan gewone wedstrijden mee willen doen, zie ik daar geen problemen in.
Maar dan moeten ze wel gewoon de oefeningen uitvoeren zoals dat ik zou gebeuren met bit.
Als het paard bijv. in de proef tegen de hand komt vind ik bitloos geen excuus.
Dus wanneer er gewoon hetzelfde word gejureerd is het toch prima?!
Ik zie genoeg plaatjes van bitloos waarbij het paard gewoon netjes in aanleuning loopt zoals een paard mét bit.
ik vraag me af waar ze hun theorie daarover op hebben gebaseerd... want dat slaat echt helemaal nergens op.
e_horse schreef:Nienke96 schreef:Wat betreft de aanleuning..
Als mensen die bitloos rijden graag aan gewone wedstrijden mee willen doen, zie ik daar geen problemen in.
Maar dan moeten ze wel gewoon de oefeningen uitvoeren zoals dat ik zou gebeuren met bit.
Als het paard bijv. in de proef tegen de hand komt vind ik bitloos geen excuus.
Dus wanneer er gewoon hetzelfde word gejureerd is het toch prima?!
Ik zie genoeg plaatjes van bitloos waarbij het paard gewoon netjes in aanleuning loopt zoals een paard mét bit.
Volgens de KNHS kan dat echt nietik vraag me af waar ze hun theorie daarover op hebben gebaseerd... want dat slaat echt helemaal nergens op.
Je ziet ze op bitloze wedstrijden toch ook netjes..
) maar om álles toe te staan?!
Nienke96 schreef:Maar ja de manier waaróp het verkregen word is anders, maar tja met bit is er druk in de mond en bitloos druk op de neus
Nienke96 schreef:Kijk, wedstrijden moeten er qua niveau niet op achteruitgaan, dat we over een paar jaar boscrossers hebben die ook wel wat voltes kunnen rijden, met een boomloos zadel enz. (ik heb niks tegen die mensen hoor) maar om álles toe te staan?!
JoviBan schreef:Nienke96 schreef:Maar ja de manier waaróp het verkregen word is anders, maar tja met bit is er druk in de mond en bitloos druk op de neus
Dat zou nooit anders mogen zijn. Aanleuning bewerkstellig je niet in de mond, op de neus of rond het hoofd.
In feite zegt de KNHS dat dit wèl zo is, wat inhoudt dat men voor aanleuning dus in de mond moet gaan zitten inwerken. Zeer dubieus dus![]()
Hier is ook een artikel over geschreven: http://www.bitloospaardrijden.info/aanleuning.phpNienke96 schreef:Kijk, wedstrijden moeten er qua niveau niet op achteruitgaan, dat we over een paar jaar boscrossers hebben die ook wel wat voltes kunnen rijden, met een boomloos zadel enz. (ik heb niks tegen die mensen hoor) maar om álles toe te staan?!
Ehum? Er zijn diverse boomloze zadels toegestaan hoor. Heeft niets met boscrossers of met "die mensen" van doen.

daar heb ik simpel dit op neergezet, want JA je hebt contact met de mond, en JA bij bitloos heb je contact met de neus