A.s. weekend op concours met >30 graden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 20:14

Juventus schreef:
morgen komt er regen en onweer en windstoten van 75 km per uur, dat vind ik ook niet wat,. en nog gewoon 33 graden lees ik net!

Alleen in het westen! of zit je daar?

Lowara

Re: A.s. weekend op concours met >30 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:27

als het zo warm als vandaag was geweest, had ik direct afgezegd :=
zondag schijnt het wat koeler te worden, dus de 25 liter jerrycan staat al klaar, en gaat samen met een mega grote rubberen emmer mee op concours.
kunnen de paarden drinken en na de rit kan ik ze afspoelen.
wel ipv 45 minuten inrijden teruggebracht naar maximaal 15 minuten per paard. dan maar een keer iets stugger de ring in.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:31

mijn man zou dit weekend als groom mee gaan naar biest-houtakker, tweespan marathon, maar gezien het weer hebben ze zich afgemeld.
het is voor de paarden geen doen, eerst een kegelparcour, dan een wegtraject en dan hindernisparcour........

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:38

Wij hebben vandaag proeven gereden tijdens het voetbal :-( voetbal gemist, maar er was prima te rijden.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:19

ik ben blij dat ik heb afgezegt,
ze zijn hier 34 graden aan het melden,
ik krijg nu al geen lucht meer wil niet weten hoe dat is als ik op het paard zit.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:28

Ik dacht dat het morgen minder warm zou worden maar hier in het oosten blijft het gewoon hartstikke warm :( .
Het is nu superbenauwd hier. Als dat morgenochtend ook zo is dan zeg ik af. Ik doe nog niet en zweet al.
Als ik er aan denk dan nog te moeten rijden met lange broek, laarzen etc. Zelfs in zomertenue is het te gek zeg.

En die stomme dazen word je ook helemaal gek van. Maar meestal op concours is het minder erg.
Daar hangt zo'n walm van vliegenspray dat die beesten wel uit de buurt blijven volgens mij :P :D

Minder lang inrijden is ook zo wat. Met 10 min heb ik hem niet zover dat hij en fijne M proef loopt. Daar heb ik toch echt wel wat langer voor nodig. Plus de 2 proeven rijden rond 2 uur 's middags %)

Nou ja, maar nog even tot morgen afwachten. Ik hoop echt dat er een paar fikse buien komen. Dan is het meestal wel prettiger daarna.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:18

Hier vanmorgenvroeg wel op concour geweest. Was goed te doen. Heb kort ingereden, stap draf galop en een paar sprongetjes. Tussen de parcoursen door alleen maar gestapt. Paard was alleen bezweet onder het zadel. Daarna helemaal afgesponst.

En in zomertenu :P

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:40

hier is het echt lekker nu onweert en regent het. ik ga morgen lekker starten temp is al goed gedaalt

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:23

Vanmorgen wel op concours geweest! Paard had nergens last van, rijden was niet extreem warm voor hem had ik het idee. Had wel aangepast in gereden. Paard was super fijn in parcours. Was ook mooi groot veld lekker op platteland, bovenin Groningen. Was wel beetje warm op trailer, dus goed afgesponst. Ze staan nu op stal te wachten tot ze naar buiten mogen. (had met die hitte zelfs nog 4e prijs in L springen progressief :D )

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:31

Ik zou dit weekend gaan crossen maar ivm de warmte heb ik afgezegd. Ik moest rond de 150 km rijden en mijn paard kan slecht tegen de warmte. Je paard staat toch wel lang op de trailer op zo'n dag. Ik krijg haar hartslag na een zware inspanning niet snel genoeg omlaag en ik heb haar vorig jaar oververhit gehad.

Een normale dressuur of springwedstrijd had ik wel gedaan. Veel water mee en gelijk erna naar huis brengen. Ik start dan wel in de buurt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:32

Ik had vandaag op 't heetst van de dag concours. Ik vond het echt afzien. Ik wilde kort losrijden (15-20 minuten), maar door uitval werd ik al opgeroepen toen ik er 2 minuten op zat. Paard voelde goed aan en was al een tijdje aan de hand gestapt, dus ben gegaan. Net voor de ring nog even wat gegalopeerd.

M'n paard trok de proeven wel goed, maar ik kon merken dat ie daarna echt heel moe was. Lekker even lopen sponzen, water wilde die niet en toen snel op de trailer naar huis. Oja de auto gaf 38°C aan en stond in de schaduw :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:38

ik ben blij dat ik me afgemeld heb,...

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:13

Heb vandaag wedstrijd gehad, was prima te doen vond ik. Later op de dag werd het wel erg warm dus of het dan nog goed was?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:37

Ik moest om 14.35 en 14.07 en heb fijn gereden, kreeg wel iets last van de warmte waardoor de tweede proef mislukte, maar dat kwam door mij en zeker niet door het paard toch nog een wp :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:39

hier vonden de beide paarden het wassen in ieder geval wel heerlijk :)
het regent nu flink, dus hopen dat het de boel vannacht wat afkoelt voor morgen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:46

vanochtend al anderhalf uur buitengereden net voor 8 uur, HEERLIJK :D,..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:56

Ik heb gister ook wedstrijd gehad (rond 10 uur 's ochtends) en toen was het al warm zeg :=
Moesten zelfs rijjasjes aanhouden, stikte van de hitte :')
Wel fijn gereden en mooie punten, zou de volgende keer ook gewoon weer gaan,
maar dan wel hopen dat we dan in zomertenue mogen!

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:58

heel warm weer gisteren @ rijssen.
ik ging de ring in
gelijk begon het met waaien, en gelukkig begon de regen net toen ik klaar was..
ik verstond me moeder alleen niet zoveeel, dus had een paar kleine foutjes,
maar geslaagd cc! :D

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:14

Vandaag was het gelukkig wat koeler. Toch heb ik er met losrijden wel rekening mee gehouden, dus na 10 minuutjes de ring in en tussendoor koelen met water. Degene na mij was uitgevallen dus ik moest eigenlijk gelijk mijn tweede proef, jury was erg aardig en ik mocht even 10 minuutjes wat stappen en koelen en ben toen de tweede proef ingegaan. Ging erg lekker (193 en 194) dus niets te klagen. We mochten gelukkig wel in zomertenue :D

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:47

Hier nog iemand die gewoon gestart is!

Met losrijden wel wat rekening mee gehouden maar verder weinig last van gehad. Paard had in de proef ook nog puf om te 'schrikken' van van alles dus niks aan de hand. na de proeven gelijk weg gebracht (daardoor wel de prijsuitreiking gemist maar dat is niet zo erg). Thuis lekker afgespoten en toen weer de wei op.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:04

Ik heb vandaag midden op de dag gereden. Was niet extreem warm, maar toch wel erg warm. Maar paard was ontzettend fris en loperig. Na de proef was ze nog zo fris als een hoentje. :D

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:14

ik heb gisteren ook gewoon gereden, ik moest om 11 uur rijden, en het was al over de 30 graden. ;)
Ik heb voor dat ik ging opzadelen, het paard even laten drinken. Ik heb ook niet zo lang ingereden.
Ik heb ook gewoon mijn jasje en alles aangedaan, omdat het er netter uitziet en die 6 min. ;)
Ik rij Z1 en heb 1 proef gestart, Na de proef het paard laten drinken en even helemaal nat gemaakt.
Het paard had nergens last van, ;). We hadden ook nog 233 punten, dus het was helemaal geslaagd. (was weer eerste concours na blessure)

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 18:40

Nou ik ben gewoon gegaan vanmiddag!
Het was warm, maar mocht gelukkig in zomertenue! Prima kunnen rijden, gewoon een half uur losgereden en mn 1e winstpuntje in de L1 gehaald :D

ruthlovesaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:16

Ik ben gister gestart, en ze was niet vooruit te branden.
Ze was echt leeg, en nou moest ik nog redelijk vroeg rijden. Om kwart over 9.
Maar ze had ook wel een paar zware dagen achter de rug...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:38

het viel gister ontzettend mee hoor!
we hebben ze afgesponst daar en regelmatig proberen water te laten drinken.
maar mijn pony heeft niets gedronken daar, die is niets zo'n drinker dus dat wilde ze niet :P