Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rajaniii

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:45

bij mij was het zo dat mijn pony in het begin heel vervelend was en het heel snel afpakte in de proef in een binnenbak.

dus ik ad wedstrijd en reed in een bak die grensde aan een ander bak waardoor ik de voorlezer al erg slecht hoorde, mijn pony was ook helemaal opgefokt waardoor weet ik niet(spanning?)
dus meneer had geen zin en vloog letterlijk alle kanten op, ik boos(schreeuwen/schelden naar de pony) maar niet slaan! en toen ie even braaf was ook weer gelijk belonen. maar natuurlijk kon hij zich niet gedragen dus werd ik uitgebeld bij dressuur.
ik nog bozer, blijkt dat de jury tegen mijn moeder had gezegd dat ze mij eerst beter moest opvoeden en ik daarna maar weer moets terug komen.
op de coupon stond dat ik me ten alle tijden moest gedragen tegen over mijn pony en voorlezen op wedstrijd en thuis!
ik vond dit totaal niet kunnen, omdat ik het probleem was maar ze het niet tegen MIJ kon zeggen.

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:36

Rajaniii, ik vind het commentaar van de jury meer dan terecht. Als je paard gespannen is helpt het niet om te gaan schreeuwen, integendeel.

Ontopic: Als ik de verkeerde proef rij tijden de hms. (= onderdeel in western)

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:24

ik vind het frustrerend als ze de klasses omruilen dan moet je of later of veel vroeger aan de beurt en dan heb je je pony nog niet eens warmgereden. had ik vandaag ook :(
en Rajanii ik vind neit dat je tegen je pony moet schreewen!! logisch dat je bent uitgebeld :o

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:42

Ook altijd leuk: Ik ging vandaag naar een wedstrijd om een vriendinnetje te helpen met losrijden. Ik was van plan om tegen 1 uur weer thuis te zijn zodat ik zelf nog kon rijden enzovoort. Daar op de wedstrijd komt de organisatie er achter dat er een jury niet is komen opdagen, waardoor ik nog tot 4 uur mocht gaan jureren met een schrijver die ik niet eens ken :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:46

Ook niet bepaald netjes van die jury dan. En ze hebben je vast op hun knieen bedankt dat je wilde invallen, anders hadden ze mooi een groot probleem gehad en boze ruiters + aanhang...

sorayaaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:39

Ruiters die zich niet aan de rijbaan regels houden.
Denk aan midden op de hoefslag stil staan en een praatje maken met iemand buiten de ring, ruiters die een klasse hoger rijden en daardoor zich verheven voelen boven de rest.

en mensen die je kleinerend aan kijken omdat je geen paard van drie miljoen onder je kont hebt. ( ja, ik zie het genoeg.)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:04

Gisteren:
- "inrijpiste" die bestond uit een modderig, half omgeploegd maïsveld, dat dan ook nog eens als parking fungeerde omdat het stuk waar de parking eigenlijk voorzien was zo nat en modderig was dat er geen enkele vrachtwagen of trailer meer op of af kon.
- mensen die eerst zeggen "zo je paard heeft het wel moeilijk zo te zien" en vervolgens 3 keer de pas afsnijden
- pistes die zo hobbelig en bobbelig liggen dat je geen deftige middendraf durft doen omdat je bang bent tegen de wereld te belanden
- mensen die PER SE met hun flashy groene jas en knalrode kinderwagen langs je ring moeten gaan stoppen, op een metertje van de kant, om daar het plastic wat over de kinderwagen ligt omdat het regent weg te nemen, eens goed flapperend uit te schudden richting mijn paard, en vervolgens heel verbaasd te staan kijken omdat mijn paard begint te steigeren :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:13

Ik vind het irritant dat de ruiters onder elkaar bijna niets tegen elkaar zeggen.
Ik wens iemand wel eens succes voordat ze de ring in gaat, of geef een complimentje over de gereden proef. Je zou het gezicht dan eens moeten zien... En dan hebben we het over de klasse B of L1. Kom op mensen... :+

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:28

Nadir schreef:
Ik vind het irritant dat de ruiters onder elkaar bijna niets tegen elkaar zeggen.
Ik wens iemand wel eens succes voordat ze de ring in gaat, of geef een complimentje over de gereden proef. Je zou het gezicht dan eens moeten zien... En dan hebben we het over de klasse B of L1. Kom op mensen... :+

Helemaal mee eens. Maar wat ik ook zo vind op wedstrijden is dat ouders hun kinderen verrot schelden omdat de pony niet mooi loopt enz.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:32

ik ben verliefd op me twee hengsten en hou van pit maar wil niet verplicht elke dag of om de twee dagen omdat ik een breuk heb in me rug.
dus was de keuze vrij moeilijk voor een paard koos voor de tinker maar dan hengst.
waar ik zo frusto soms om ben is dat ik niet lekker gezellie soms buitenrit kan maken met een ander...mijn hengst reageerd daar te vell op en dat rijd niet lekker als ik alleen rij is hij gewoon rustig maar actief....erg frusto soms...leuke evenementen gaan ook aan mijn neus voor bij......maar ja is een keuze die ik zelf gemaakt heb :o

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:39

Wat ik erg frustrerend vind als het rijden thuis de week van te voren zo ontzettend fijn gaat, en het op wedstrijd vervolgens helemaal niet uit de verf komt.
Verder erger ik me eraan als je na de gereden proef erg lang op de punten moet wachten, of als de prijsuitreiking zo rommelig is, dat je niet eens door hebt dat hij aan de gang is.
En idd het contact met andere ruiters mag ook wel wat beter. Ik wens degene die na mij moet altijd succes, en dan kijken ze je soms aan! Maar soms dan krijg je ook leuke reacties hoor. :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:40

Nadir schreef:

Oh ja, precies! Echt irritant! Mensen die ik persoonlijk ken of "van ziens" ken - je komt toch vaak dezelfde gezichten tegen - wens ik ook weleens succes voor ze binnen gaan, of dan vraag ik achteraf "hoe was het?" of als ik zie dat ze bij de prijzen zijn "proficiat" - wel wel, dat is blijkbaar ongelooflijk abnormaal :+ Verschrikkelijk...
Gisteren was ik aan het inrijden en mijn paard deed ongelooflijk vervelend, steigeren, wringen, afijn, op zijn Willows. Werd ik nog steeds bijna van de baan gereden. Fijn.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:44

Memuska schreef:
Nadir schreef:

Oh ja, precies! Echt irritant! Mensen die ik persoonlijk ken of "van ziens" ken - je komt toch vaak dezelfde gezichten tegen - wens ik ook weleens succes voor ze binnen gaan, of dan vraag ik achteraf "hoe was het?" of als ik zie dat ze bij de prijzen zijn "proficiat" - wel wel, dat is blijkbaar ongelooflijk abnormaal :+ Verschrikkelijk...
Gisteren was ik aan het inrijden en mijn paard deed ongelooflijk vervelend, steigeren, wringen, afijn, op zijn Willows. Werd ik nog steeds bijna van de baan gereden. Fijn.

Daarom vind ik het ook leuk als ik samen met een vriendin op dezelfde wedstrijd start. Dan kunnen we samen een beetje rommelen en heb je nog een beetje steun van iemand die in hetzelfde schuitje zit. :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:30

Ik vond het zelf erg vevelend dat ze bij mij op de club allemaal zo aan het zeuren waren!
ik reed als enigste met een shet, en de rest met een fries (aangespanen dan he :P) en ik
probeerde dan zoveel moogelijk mee te draven enzo, maarja.. een shet gaat nou eenmaal niet zo snel
als een fries op volle snelheid. Elke keer maarweer zeuren'' loop door!'' ''rij door'' ''je rijd in de weg'' ''pas op''
en als ik dan even wou stappen (netjes elke keer goed opgelet wie er een vieguur aan het rijden was) op de binnen
hoefslag kreeg ik weer '' mee draven!'' ''niet stappen op de binnen hoefslag'' en meer gezeik.
mijn moeder stond aan de bakrand en ik had er toen even helemaal genoeg van (tranen in mn ogen :(:) ) en zei
ook zo ja wat moet ik g*dverd*mme nou doen dan, tegen mijn moeder (maar dan niet tegen haar, oke onduidelijk maar ik zei
het zeg maar niet richting haar) lekker hard zodat iedereen het hoorde. Nou toen had ik er ook wel zo pest ik dat als
iemand nog maar a tegen mij had gezecht hij alle woorden die ik ken op zich had gekregen :+ Echt hoor, waar denken ze het recht
vandaan te halen om mij te vertellen waneer ik moet draven in het losrijden! ik hielt met netjes aan de regels en al
en toch maar zeiken en doen! bleh! gelukkig waren ze daarna wel weer normaal aan het doen :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:34

op mijn club was het wel weer heel gezellig, proef onder het uitstappen na bespreken, beetje lachen enzo
(alleen toen waren de arochante fiezen de baan ook al weer uit :+ ). Elkaar afcours sucses wensen enzo
en zodra degene de bak uit komt vragen hoe het ging haha ;)

jndekoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:03

Wat bij mij het meest frusterende is als een wedstrijd heel erg inloopt waardoor je zelfs bijna geen tijd meer hebt voor het inrijden. Ben een hele erge stresskip, dus al er zo'n situatie ontstaat waarbij ik heel erg moet haasten, is er een grote kans dat het fout gaat. Gelukkig reageert mijn pony er niet zo heel veel meer op maar als mijn fries niet gelijk doet wat ik vraag wordt ik gefrustreerd waardoor zij gelijk ook in verzet gaat en kun je dus al gelijk rekenen op lage punten.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:59

Nadir schreef:

Op alle wedstrijden waar ik tot nu toe ben gekomen heb ik nog een praatje gemaakt met iemand. :)
En bij een wedstrijd werd je omgeroepen om naar de ring te komen en je proef te rijden, overal om mij heen hoorde ik mensen 'succes' zeggen.
Dat is heel leuk. :j

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 17:18

dat is inderdaad heel leuk als ze dat nog doen Lauste,

bij de wedstrijden die ik reed deze winter deed niemand het, tenzij je elkaar kent.
en aangezien het m'n eerste jaar jumping is ken ik nog niemand daar :P

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:51

Lowara schreef:
1: dat men op het inrijterrein gewoon les staat te krijgen van de instructeur, en je dus zig/zag ook nog instructeur moet ontwijken die midden in de bak staat

inderdaad met stip op 1! zo irritant, en vooral dat ze jou dan nog kwaad aankijken als je ze ijna omver loopt, terwijl die instructeurs het nodig vinden o door de hele losrijhal te lopen, waar het vaak toch al druk is!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:59

Oh, ik heb er nog eentje! Bij zo ongeveer de vijfde persoon die dag die komt vragen of mijn paard te koop is, geraak ik ook gefrustreerd!! Ik ga dit seizoen rondrijden met "nee, ik ben niet te koop" op zijn dekje geborduurd denk ik. Ahrgh!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:13

Het inrijden bij springwedstrijden B&L pony's. Wat een drama. Kleine voltes achter de losspringhindernissen draaien, niet opletten en anderen daardoor afsnijden, pony geeft trap achteruit en er komt nog nieteens een sorry/gaat het? vanaf.

In het Z springen bij de pony's kent iedereen elkaar, is echt een leuk clubje en iedereen wenst elkaar succes&feliciteerd elkaar enzo. Staan altijd voor elkaar klaar. Dat vind ik echt fijn!

Wybertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:25

De lange wachttijden. Vroeger was ik altijd zo zenuwachtig voor de uitslag, en dan moest ik soms uren wachten, vreselijk.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:01

Idd de lange wachttijden, vreselijk!
En dat ze met meedere naast elkaar gingen rijden in de inrij-ring.
Dat ze dan niet ff opletten op de anderen die er ook proberen in te rijden!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:10

Ik heb nooit last van zure ruiters, als ik ze tegen kom bij het ingaan van mijn proef zeg ik altijd iets van "Mooie proef!" of als ze het moeilijk gehad hebben: "Goed gereden!" en krijg altijd een (soms wat waterig als het niet zo lekker ging) glimlachje terug, bij e persoon die na me komt wens ik ze altijd succes en de eerste 4x krijg je dat niet terug, de 5e keer als ik na hen de proef in kom krijg ik ineens wel een succes :D

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:03

Ik had een klein probleempje op wedstrijd, wat nou als je paard de trailer in loopt op de heen weg, maar niet op de terug weg?

Eenmaal op de wedsdtrijd aangekomen was er niets aan de hand, maar toen wilde mijn 'Lieve' MONSTER de trailer niet meer in. Op de heenweg liep hij er in een keer in, wat meestal ook het geval is. Of hij moet even nadenken en staat hij er na 10 minuten in. Allemaal mensen kwamen helpen, maar wachten was de enige oplossing. Meneer laat zich namelijk niet lokken met eten en al helemaal niet de trailer in duwen of trekken (Dan laat hij zich achterover vallen, of ploft meneer gewoon op de grond). We hadden een heel publiek, iedereen kwam kijken. Dit vond mijn pony helemaal GEWELDIG! (Hij houd namelijk zo erg van aandacht). Uiteindelijk na heel lang wachten, liep dat ei van mij met zijn oogjes op slaapstand de trailer toch maar in.

Heel boos kon ik niet zijn, hij had namelijk enorm zijn best gedaan en was erg lief voordat meneer de trailer in moest. Daarnaast hadden we ook nog 2 winstpunten binnen, maar zoiets verpest het toch wel een beetje...

@ Alyasha, haha, ik wens ze ook altijd succes. Vaak wensen anderen mij ook succes, maar ik moet idd wel eerst vragen hoe hun proefje gegaan is! :P