Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sorrie ik reageerde wat voorbarig misschien! Devaney2009 schreef:Hier had ik al op gereageerd. Ja meer dan genoeg jonge paarden uitgebracht en ik heb er liever een springzadel op en rijden met die hap dan de slof erom te knopen.
9 van de 10 keer zijn die jonge dieren zo overbluft dat ze binnen no time de pijp leeg hebben en blijven ze hardstikke braaf.
MarcelDufour schreef:KiWiKo schreef:ligt eraan......... als een slof niet inwerkt, werkt die ook niet als een springveer![]()
Is helemaal waar. Je kunt hem ook heel goed op een lengte hebben dat een paard er pas tegen aan loopt als ie zn kop te veel omhoog wil steken...zo gebruik ik hem ook wel eens.
Zo hoor je met een slofteugel te rijden... Niet om zijn kop ermee naar beneden te trekken onder het mom van halsstrekken....
Kev schreef:[
ihkv de eerder genoemde happy athlete lijkt me dat ook niet de bedoeling? De pijp leeg hebben bij jonkies is niet alleen lichamelijk moe zijn.

KiWiKo schreef:jahoor de eerste keer op vreemd terrein is nooit een probleem.......... dan willen ze veel te graag de houvast van de ruiter......... tenzij je zo een zelfverzererd paard heb, die zowizo al vind dat de wereld aan zn voeten ligt.....
maar bij de tweede keer en derde keer word het tricky, en dan zou ik het niet vervelend vinden om een paar rondjes de rondte in te sturen met een slof om, gewoon voor de veiligheid
NIEMAND heeft er iets aan als een ruiter zn nek breekt op concours. Toezicht in deze is denk ik wel heel goed........ toezicht op het losrijterrein dat een slof indien gebruikt, niet gebruikt word voor iets anders dan veiligheid voor ruiter, paard en medebakgenoten.
KiWiKo schreef:ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben Femiaans.....
naar mate je beter word in je werk (het corrigeren en beleren) krijg je ook de grotere lastpakken....... Dan krijg je niet meer je huistuinenkeukendier die wat lastiger is. maar dan krijg je de paarden waar al veul aan gesleuteld is zonder resultaat. En ik ben inderdaad niet altijd even kundig om dat zonder hulpteugel op te lossen, althans tussen mijn oortjes....... want de praktijk laat zien dat ik heel die hulpteugel niet nodig heb, tegen de tijd dat ik dat ding op maat heb is de ellende al voorbij.....
KiWiKo schreef:KiWiKo schreef:ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben Femiaans.....
naar mate je beter word in je werk (het corrigeren en beleren) krijg je ook de grotere lastpakken....... Dan krijg je niet meer je huistuinenkeukendier die wat lastiger is. maar dan krijg je de paarden waar al veul aan gesleuteld is zonder resultaat. En ik ben inderdaad niet altijd even kundig om dat zonder hulpteugel op te lossen, althans tussen mijn oortjes....... want de praktijk laat zien dat ik heel die hulpteugel niet nodig heb, tegen de tijd dat ik dat ding op maat heb is de ellende al voorbij.....
newmom schreef:maar dat mag toch iedereen op zijn/haar eigen manier doen?
als iedereen zoals jou, devaney2009, zou rijden zou t ook maar een saaie bedoeling zijn op concoursen want dan heb je geen concurrentie meer

KiWiKo schreef:misschien omdat ik andere paarden reed dan jij?
zoals in mijn eerdere post uitgelegd, ik zal die nog even quoten voor je

) en de dame die ik rijd is niet half zo idioot als die wat Kim gereden heeft.