Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Devaney2009

Re: Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:51

Ik heb het allemaal gelezen en de enige conclusie die ik trek is dat jij die slof erom doet puur voor het gevoel tussen je oren. Prima, maar het mag niet op concours dus dan zul je toch iets anders moeten vinden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:53

Dus?????????? waarom vraag je het dan?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:55

:=

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:00

KiWiKo schreef:
Dus?????????? waarom vraag je het dan?

Die reacties kwamen na mijn eerste quote. Dus ik was het topic aan het doorlezen.

Raar he, dat je met lezen bij pagina 1 begint!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:02

hihi nee dat is niet raar :) Sorrie ik reageerde wat voorbarig misschien!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:08

Devaney2009 schreef:
Hier had ik al op gereageerd. Ja meer dan genoeg jonge paarden uitgebracht en ik heb er liever een springzadel op en rijden met die hap dan de slof erom te knopen.

9 van de 10 keer zijn die jonge dieren zo overbluft dat ze binnen no time de pijp leeg hebben en blijven ze hardstikke braaf.

ihkv de eerder genoemde happy athlete lijkt me dat ook niet de bedoeling? De pijp leeg hebben bij jonkies is niet alleen lichamelijk moe zijn.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:15

MarcelDufour schreef:
KiWiKo schreef:
ligt eraan......... als een slof niet inwerkt, werkt die ook niet als een springveer :D :D

Is helemaal waar. Je kunt hem ook heel goed op een lengte hebben dat een paard er pas tegen aan loopt als ie zn kop te veel omhoog wil steken...zo gebruik ik hem ook wel eens.

:= Zo hoor je met een slofteugel te rijden... Niet om zijn kop ermee naar beneden te trekken onder het mom van halsstrekken.... :=

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:20

Kev schreef:
[

ihkv de eerder genoemde happy athlete lijkt me dat ook niet de bedoeling? De pijp leeg hebben bij jonkies is niet alleen lichamelijk moe zijn.

Of het nou wel of niet de bedoeling is, het is een feit dat ze van al die indrukken gewoon heel snel leeg zijn.

En ze zullen het toch moeten leren dus ook door dit proces moeten ze heen. Je merkt als ze ritme in de wedstrijden krijgen dat ze hun energy beter kunnen verdelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:42

jahoor de eerste keer op vreemd terrein is nooit een probleem.......... dan willen ze veel te graag de houvast van de ruiter......... tenzij je zo een zelfverzererd paard heb, die zowizo al vind dat de wereld aan zn voeten ligt.....

maar bij de tweede keer en derde keer word het tricky, en dan zou ik het niet vervelend vinden om een paar rondjes de rondte in te sturen met een slof om, gewoon voor de veiligheid :)

NIEMAND heeft er iets aan als een ruiter zn nek breekt op concours. Toezicht in deze is denk ik wel heel goed........ toezicht op het losrijterrein dat een slof indien gebruikt, niet gebruikt word voor iets anders dan veiligheid voor ruiter, paard en medebakgenoten.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:51

KiWiKo schreef:
jahoor de eerste keer op vreemd terrein is nooit een probleem.......... dan willen ze veel te graag de houvast van de ruiter......... tenzij je zo een zelfverzererd paard heb, die zowizo al vind dat de wereld aan zn voeten ligt.....

maar bij de tweede keer en derde keer word het tricky, en dan zou ik het niet vervelend vinden om een paar rondjes de rondte in te sturen met een slof om, gewoon voor de veiligheid :)

NIEMAND heeft er iets aan als een ruiter zn nek breekt op concours. Toezicht in deze is denk ik wel heel goed........ toezicht op het losrijterrein dat een slof indien gebruikt, niet gebruikt word voor iets anders dan veiligheid voor ruiter, paard en medebakgenoten.

Hoe komt het dat ik en met mij heel veel andere ruiters die slof absoluut niet nodig hebben bij jonge paarden die voor het eerst meegaan op concours? Ook de 2de en 3de keer niet!

Ik vind het echt onzin om de indruk te geven dat je een slof nodig hebt bij een jong paard in een vreemde omgeving.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:53

misschien omdat ik andere paarden reed dan jij?

zoals in mijn eerdere post uitgelegd, ik zal die nog even quoten voor je :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:53

KiWiKo schreef:
ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben Femiaans.....

naar mate je beter word in je werk (het corrigeren en beleren) krijg je ook de grotere lastpakken....... Dan krijg je niet meer je huistuinenkeukendier die wat lastiger is. maar dan krijg je de paarden waar al veul aan gesleuteld is zonder resultaat. En ik ben inderdaad niet altijd even kundig om dat zonder hulpteugel op te lossen, althans tussen mijn oortjes....... want de praktijk laat zien dat ik heel die hulpteugel niet nodig heb, tegen de tijd dat ik dat ding op maat heb is de ellende al voorbij.....

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:55

KiWiKo schreef:
KiWiKo schreef:
ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben Femiaans.....

naar mate je beter word in je werk (het corrigeren en beleren) krijg je ook de grotere lastpakken....... Dan krijg je niet meer je huistuinenkeukendier die wat lastiger is. maar dan krijg je de paarden waar al veul aan gesleuteld is zonder resultaat. En ik ben inderdaad niet altijd even kundig om dat zonder hulpteugel op te lossen, althans tussen mijn oortjes....... want de praktijk laat zien dat ik heel die hulpteugel niet nodig heb, tegen de tijd dat ik dat ding op maat heb is de ellende al voorbij.....

En je gaat er maar vanuit dat ik en zoals ik al zei: heel veel andere ruiters die ervaring niet hebben.

Nee jij bent de enige in heel Nederland die moeilijke jonge paarden op concours heeft uitgebracht.

Blijf nou gewoon bij je punt dat jij het mentaal nodig hebt, dat komt een stuk sterker over dan te impliceren dat een ander alleen maar op brave hobbelpaarden heeft gezeten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:03

heb ik ooit wat anders gezegd dan???????? :D

wat wil je nou van me?

Ik zeg (en herhaal in dit topic etterlijke malen) dat het vooral voor tussen mijn oortjes is.......

Ik reed de echt lastige bokken, en dan kan een mentaal steuntje helpen.........

En op het moment dat jij zegt dat je deze nog niet tegen bent gekomen dan ben je inderdaad nog niet de paarden tegengekomen die ik tegen ben gekomen...... Geeft niks, komt vanzelf :D

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:05

Ik zeg niet dat ik ze niet ben tegengekomen. Ik zeg alleen dat ik die paarden een stuk veiliger op vreemd terrein vind om ze zonder slof te rijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:08

ik bouw graag die extra veiligheid in :)

en het ding werkt niet in, in de zin van nageeflijkheid........ dus ik snap je probleem niet helemaal :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:08

maar dat mag toch iedereen op zijn/haar eigen manier doen?
als iedereen zoals jou, devaney2009, zou rijden zou t ook maar een saaie bedoeling zijn op concoursen want dan heb je geen concurrentie meer :)

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:17

newmom schreef:
maar dat mag toch iedereen op zijn/haar eigen manier doen?
als iedereen zoals jou, devaney2009, zou rijden zou t ook maar een saaie bedoeling zijn op concoursen want dan heb je geen concurrentie meer :)

Iedereen moet het wel op die manier doen, want met slof rijden is nog steeds verboden op concours :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:19

heb t over t algemeen rijden met slof.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:19

Volgens mij mag het in België wel gewoon.... Moet ik eens nakijken... Dus Kim je kan altijd hier komen rijden :D

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:04

Mijn onderschrift is al jaren hetzelfde....behoeft geen uitleg meer denk ik ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:27

Ja misschien toch wel, wat dat er toe doet in dit topic? :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:40

Judith :D jij kent mijn rijden......... heb ik een slof nodig voor nageeflijkheid?

en eerlijk zijn is een must !! :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:49

KiWiKo schreef:
misschien omdat ik andere paarden reed dan jij?

zoals in mijn eerdere post uitgelegd, ik zal die nog even quoten voor je :)

Heb jij dan andere paarden uitgebracht dan kwpners, Trakehner en andere rijpaarden die in Nederland veel rondlopen? Scheut Arabier, flinke scheut volbloed? Of had jij wat anders?
Net als andere hier al zeggen zijn er genoeg mensen die deze paarden zadelmak maken. Al dan niet eerst eens verprutst door een ander. Die nooit een slof nodig hebben. En al helemaal niet op een concours. Als je het daar wel nodig hebt hoor je daar niet thuis. Dan is je africhting of te gejaagd te gaan of je hebt geen feeling of je bent zelf bang en wilt zo een noodrem hebben, want nooit een goed uitgangspunt is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:51

Wat is dat nu voor bullshit? Ik denk dat Kim overigens meer paarden goed gekregen heeft die verprutst waren door een ander dan half bokt bij elkaar :+

Ik hang er de slof soms ook rond, niet omdat ik bang ben, maar om wat extra's te hebben. (heb ik overigens nog niet nodig gehad :+) en de dame die ik rijd is niet half zo idioot als die wat Kim gereden heeft.