Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rajaniii schreef:ik denk combi van:
rijke ouders+Dure pony's+dure lessen+mensen die ze doorrijden(zussen die de pony's aanpakken en doorrijden).
dat is wat ik vaak zie, zoals een meisje dat ik ken die nu ook Z eijdt met een pony maar die pony is ookal 2x eerder Z geweest.
dus ja, en ookwel dat mensen M rijden maar dat als de pony moelijk doet de grote zus er even op gaat en ze weer wedstrijd klaar maakt en het zusje helpt om em goed te rijden
Wanted2003 schreef:Echt lachwekkend hoe de "rijke hoogrijdende kindertjes" hier zo'n stempel opgelegd krijgen. Want blijkbaar mensen met een GPA cap en Petrie laarzen zijn rijk en hoogrijdend? Dan hebben jullie blijkbaar niet goed opgelet, want tegenwoordig rijden ze allemaal met een Charles Owen cap en die zijn stukken goedkoper![]()
Mensen moeten gewoon eens iets minder letten op wat de ander heeft, en wat meer concentreren op zichzelf.
Wanted2003 schreef:Echt lachwekkend hoe de "rijke hoogrijdende kindertjes" hier zo'n stempel opgelegd krijgen. Want blijkbaar mensen met een GPA cap en Petrie laarzen zijn rijk en hoogrijdend? Dan hebben jullie blijkbaar niet goed opgelet, want tegenwoordig rijden ze allemaal met een Charles Owen cap en die zijn stukken goedkoper![]()
Mensen moeten gewoon eens iets minder letten op wat de ander heeft, en wat meer concentreren op zichzelf.
elude schreef:Wanted2003 schreef:Echt lachwekkend hoe de "rijke hoogrijdende kindertjes" hier zo'n stempel opgelegd krijgen. Want blijkbaar mensen met een GPA cap en Petrie laarzen zijn rijk en hoogrijdend? Dan hebben jullie blijkbaar niet goed opgelet, want tegenwoordig rijden ze allemaal met een Charles Owen cap en die zijn stukken goedkoper![]()
Dat vind ik dus ook klets. Maar ik denk dat de meeste jonge dressuurruitertjes het toch wel van papa en mama moeten hebben.
Of ze moeten ''rijke'' ouders hebben of ouders die dezelfde passie hebben. Als je ouders geen geld ervoor hebben krijg je geen pony.
Maar als je ouders niet zo veel geld hebben maar wél de passie voor paardrijden hebben, krijgen de kids meestal wel een pony.
Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen van kids met talent voor paardrijden.
ietjelover schreef:ken een meisje heeft een nederlands kampioen pony gekocht, krijgt nu 5 keer per week prive lessen van 30,- per keer, en rijd nu 3 maanden paard en al in het L en dan vraag ik me af is het dan wel eerlijk als zulke mensen mee rijden?
Kosta schreef:ietjelover schreef:ken een meisje heeft een nederlands kampioen pony gekocht, krijgt nu 5 keer per week prive lessen van 30,- per keer, en rijd nu 3 maanden paard en al in het L en dan vraag ik me af is het dan wel eerlijk als zulke mensen mee rijden?
Dit is dus de foute gedachtengang, jullie rijden zelf allemaal paard, dan moeten jullie toch weten, dat het zo niet werkt. Al koop je totilas, dan wil het niet zeggen dat die bij jullie ook maar een fatsoenlijke b-proef loopt. Dit is dus de kift waar veel tegenaan gelopen wordt. Zo van pffff die heeft het makkelijk, krijgt een kampioenspony, die hoeft niet meer als de rit uit te zitten. Vergis je niet de beste pony's zijn ook vaak de moeilijkste pony's om te rijden. Tuurlijk gaan die goede pony's snel door het b, alleen al op uitstraling, maar echt die lopen zo direct ook tegen problemen aan, maar als het kind aanleg heeft ook weer niet. Leuk toch dat ze alle kansen van haar ouders krijgt, waarom is het niet eerlijk? Is het niet eerlijk omdat jij deze kans niet krijgt? Er zijn zoveel dingen die niet eerlijk zijn in de paardensport, dus leer ermee leven, anders kun je beter gaan dammen
ietjelover schreef:ken een meisje heeft een nederlands kampioen pony gekocht, krijgt nu 5 keer per week prive lessen van 30,- per keer, en rijd nu 3 maanden paard en al in het L en dan vraag ik me af is het dan wel eerlijk als zulke mensen mee rijden?
shera schreef:ietjelover schreef:ken een meisje heeft een nederlands kampioen pony gekocht, krijgt nu 5 keer per week prive lessen van 30,- per keer, en rijd nu 3 maanden paard en al in het L en dan vraag ik me af is het dan wel eerlijk als zulke mensen mee rijden?
Wedstrijden rij je als het goed is voor jezelf. Als je goed genoeg bent haal jij ook de punten die je verdient.
En dan heeft de concurrentie een dure pony onder de kont (die het ook echt niet uit zichzelf doet....) whatever?
Dat maakt het rijden voor jou of mij toch niet minder leuk of wel soms?
x_Jeanine_x schreef:Nou zelf ben ik ook begonnen op een manege als 5 jarig kind, altijd eigen shette beest gehad, op me 6de eigen pony, wou ik zelf, om me 10de een brave dressuur pony gekocht, waar ik iets van kon leren, daarna nog een pony zelf gehad, (alleen maar pech blessure's gehad op allebij dus ben vorig jaar gestopt en ze verkocht)
Zusje altijd van kleins af, of mijn pony gezeten, zelf een klein atje gehad, lag ze meer naast dan dat ze dr op zat, toen een B dressuur pony gekocht, van tot M1 gereden, zusje heeft hem naar het M2 gereden, was zeker niet de makkelijkste pony, meer naast gelegen dan dr op gezeten.
Toen een C pony, dressuur pony, maar zusje wou springenze was toen uhm 8 a 9 jaar, zelf leren springen met instructie, is ze Z mee geworden, pony is 2 maanden geleden verkocht, maar was M1 dressuur, Z springen en M SGW!
Alleen maar doorzetten!
Tevens heeft ze nog een groene C pony naar de L1 dressuur gereden, M springen en B SGW, ponytje was best jong!
Tevens een C pony, Momenteel sucses vol Z springen, ponyke kon NIKS! was totaal onhandelbaar! in 2 jaar Z springen! en M SGW!
Tevens door doorzettingsvermogen, ouders die er achter staan etc etc, nu een D pony in het B kader eventing, 2 jonge hengsten sucses vol in de sport, zie profiel!
Ze rijd nu 4 pony's elke dag, dit wil ze zelf, hier gaat ze voor, zolang ze het zelf wil, blijven pap en mam haar steunen etc!
Dit zijn alleen dressuuur pony's, niet springgericht gekocht, dat is die kader pony ook niet, was M2 dresuur, en springen vond die eng! Dit zijn niet de duurste sportpony's, gewone normale prijsklasse!
Edit: ze is nu bijna 14, en heeft dus al 3 pony's in het Z springen lopen!
Meer info zie profiel
ietjelover schreef:die kampioens pon yis nog niet het probleem maar ze krijgt alles wat ze wil 1 les gehad hup meteen dure pony gekocht want ze moest wel hoog in de dressuur komen en de beste pony hebben!
het paardje is heel braaf je kan er alles mee, maar kom op zeg 5 keer priveles van 30,- kunnen weinig mensen betalen