Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kazary schreef:Omdat je dan ook vaak met leeftijden zit. Een kindje van 7 rijd meestal op een B, die van 16 op een D.En in die leeftijden maakt hoe goed je kunt rijden vaak wel uit.

Karin schreef:Ik blijf het toch apart vinden dat de E-pony in Nederland al bijna 20 jaar bestaat en dat men nog steeds vindt dat het 'geen echte pony's' zijn. Dat ze dat voor de FEI niet zijn, dat klopt. Maar volgens het reglement van de KNHS voor de ponysport zijn ze dat wél.
Ik zie alles boven de 1.48 nog steeds als paard. Ik snap ook - net als shadow - niet echt wat daar nou zo'n probleem mee is. Elbrich. schreef:Elbrich. schreef:Knhs site:
Pony’s die internationaal te groot bevonden zijn, worden ook voor de KNHS-sport in de een andere categorie (categorie E) ingedeeld. De stokmaat van een pony bepaalt in welke categorie de pony ten behoeve van de KNHS-sport wordt ingedeeld. De KNHS kent vijf categorieën:
Categorie A: stokmaat tot 117 cm;
Categorie B: stokmaat van 117 cm tot en met 126,9 cm;
Categorie C: stokmaat van 127 cm tot en met 136,9 cm;
Categorie D: stokmaat van 137 cm tot en met 148,0 cm;
Categorie E: stokmaat van 148,1 cm tot en met 156,9 cm
Ik vind dat ook geen echte pony's maar wel paarden (ok, kleine, dat wel, maar toch paarden).
(eerlijk waar, 2 jaar geleden op de cross in Chaam). Lielle schreef:HahaKnhs site:
Pony’s die internationaal te groot bevonden zijn, worden ook voor de KNHS-sport in de een andere categorie (categorie E) ingedeeld. De stokmaat van een pony bepaalt in welke categorie de pony ten behoeve van de KNHS-sport wordt ingedeeld. De KNHS kent vijf categorieën:
Categorie A: stokmaat tot 117 cm;
Categorie B: stokmaat van 117 cm tot en met 126,9 cm;
Categorie C: stokmaat van 127 cm tot en met 136,9 cm;
Categorie D: stokmaat van 137 cm tot en met 148,0 cm;
Categorie E: stokmaat van 148,1 cm tot en met 156,9 cm
jokari schreef:ik heb nooit gesnapt waarom Nederland nu per sé een E-pony moet hebben.Ik vind dat ook geen echte pony's maar wel paarden (ok, kleine, dat wel, maar toch paarden).
Vooral als je bedenkt dat internationaal dat E-formaat helemaal niet is toegestaan bij de pony's, snap ik echt niet waarom dat nationaal toch uit alle macht 'in ere' moet gehouden worden.
ik geloof dat het idd vanaf 1.481 m is dat we in België over een paard spreken.

hoe kan een euh... merrie van 1.50
nou de ene keer paard zijn en de andere keer pony ? Het is en blijft toch dezelfde merrie, met dezelfde stokmaat ?