kledingvoorschriften vanaf 1 april 2009 dressuur aangepast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: kledingvoorschriften vanaf 1 april 2009 dressuur aangepast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:49

ik hoop niet dat ze nog veel aan regelment gaan veranderen.. vind dat flexibel springen ook niets....

en wat betreft die kleuren, ik wacht wel af :D kan ik misschien eindelijk mn zwarte petrie's verkopen :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:05

Ik hoop toch echt dat het doorgaat!
Als je bij het springen kijkt zie je ook niemand rijden met felle of gekke kleuren, is toch allemaal heel stijlvol.
Zie daar dan ook het probleem niet in bij dressuur.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 01:06

Ik ga steeds meer twijfelen.
Ik twijfel steeds meer aan het bericht van de belangenverenigingdressuur.nl, en ook aan het mailtje van de KNHS.

Is allemaal duidelijk in tegenspraak met mijn gevoel, en ook met het antwoord van Swatch.
Het lijkt er steeds meer op dat de gekleurde jasjes er bij de dressuur vooralsnog niet gaan komen.

Ik ben benieuwd, maar durf nu op géén van beide berichten mijn geld te zetten.... :n

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:16

Roos_s schreef:
ik hoop niet dat ze nog veel aan regelment gaan veranderen.. vind dat flexibel springen ook niets....

en wat betreft die kleuren, ik wacht wel af :D kan ik misschien eindelijk mn zwarte petrie's verkopen :D

Waarom vind je dat flexibel springen niks dan? Je hoeft er ook geen gebruik van te maken? Ik vind het wel een super idee en zal er zeker gebruik van maken als het nodig mocht zijn.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:26

swatch schreef:
wat stom...
Heb zelf ook gemaild naar de knhs en ik kreeg dit antwoord:

Voor komend jaar staat dit nog niet op de planning. Wat betreft onze reglementen conformeren wij ons aan de reglementen van de FEI op dit moment. de discussie is binnen de KNHS wel gaande en het is dus mogelijk dat hier in de toekomst wijzigingen op komen. Voor dit jaar wordt het Disciplinereglement Dressuur niet gewijzigd.

vind het wel prima hoor als het toch door gaat. :D

Wat gek :=
Goede samenwerking en communicatie dan daar bij de KNHS haha.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:22

Precies, flexibel springen is geen verplichting. Als je het niks vind negeer je het toch gewoon?

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:09

MontyRulezz schreef:
mara_lover schreef:
Maar lijkt mij wel super als je ook in het bruin mag starten!
Al moet ik toegeven dat ik nu ook wel eens met mijn bruine laarzen rij bij een officiële dressuurwedstrijd. Nog nooit wat van gehoord.

Heb je dan donkerbruine of cognackleurige :D ????

Donkerbruin ;)

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:25

Ik hoop dat bruin wordt toegestaan :D
ik heb zelf bruin tuig en ik vind bruin een super mooie kleur.
Nja het is wel fijn dat je bij springen bruin mag dragen 8-) *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:33

swatch schreef:
wat stom...
Heb zelf ook gemaild naar de knhs en ik kreeg dit antwoord:

Voor komend jaar staat dit nog niet op de planning. Wat betreft onze reglementen conformeren wij ons aan de reglementen van de FEI op dit moment. de discussie is binnen de KNHS wel gaande en het is dus mogelijk dat hier in de toekomst wijzigingen op komen. Voor dit jaar wordt het Disciplinereglement Dressuur niet gewijzigd.

vind het wel prima hoor als het toch door gaat. :D

dit werd ons op de jurycursus ook gezegd, geen wijzegingen in discipline reglement dressuur voor 2009

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:06

vonneke schreef:
dit werd ons op de jurycursus ook gezegd, geen wijzegingen in discipline reglement dressuur voor 2009

Tja, dat zeiden ze een jaar of wat geleden ook, en prompt werd er per 1 April bij zowat geheel dressuur minnend Nederland een 5-sterrenhelm door de strot gedouwd... :=

*** opnieuw hartaanval krijgt ***

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:12

Allemaal even mailen naar de KNHS, kunnen we kiezen uit de diverse antwoorden die we krijgen :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:53

Ik ga dressuren in een lichtpaars jasje met limegroene afwerkingen :))

Ik wil wel graag een grijze met gele afwerkingen, ben helemaal gek van grijs

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:36

rowo schreef:
Roos_s schreef:

Waarom vind je dat flexibel springen niks dan? Je hoeft er ook geen gebruik van te maken? Ik vind het wel een super idee en zal er zeker gebruik van maken als het nodig mocht zijn.

Ik denk dat het jammere daarvan is dat mensen eeuwig in bij voorbeeld de L blijven hangen wat niet echt motiverend voor overige deelnemers is (prijzenjagers bedoel ik dan). ik denk als je niet klaar bent voor een klasse hoger moet je of stoppen met springen of HC gaan springen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:34

helemaal mee eens Roos, hoewel ik wel het goed vind dat die maximum grens gehandhaafd blijft, daarmee houd je dat echt onsportieve gedrag wel een beetje in de hand. Alleen mensen die maar 1 startkaart hebben kunnen dan wel blijven hangen.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:54

Ookal zou ik absoluut de vrijheid willen om te kiezen hoe ik me zou kleden op een wedstrijd, toch vind ik het voor de beoordeling beter als iedereen er hetzelfde uitziet. Bij dressuur dan. Het is al zo'n subjectieve sport, dat zou alleen maar meer invloed hebben.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:27

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:38

Jeetje het is er toch door, had het wel gehoopt maar gezien alle tegenstrijdige berichten niet meer verwacht.

Nou ik zou zeggen shop ze. Ik blijf voorlopig nog gewoon zwart/wit, alles voldoet nog prima.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:01

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:07

Dus toch! Aan de ene kant vind ik het wel leuk, aan de andere kant hoop ik dat het geen circus wordt :P

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:17

ohw dan kan ik vast een roze jasje gaan bestellen

grapje :D

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:21

Echt super zeg! Als ik ooit ga starten dan ga ik lekker in het bruin.. :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:26

gaaf! dan kan ik bij indoor brabant gaan kijken voor een mooi nieuw jasje :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:35

jeuj! nu kan ik gewoon met mijn bruine laarzen blijven rijden en hoef ik geen dure blauwe te kopen :)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:36

"Vanaf 1 april 2009 worden de kledingeisen voor KNHS wedstrijden in de dressuur gelijkgetrokken met die van het springen."

Ik neem aan dat dit inhoudt dat je niet met rare roze dingen mag starten?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:44

Dit staat er in het springreglement:

Citaat:
Artikel 256 – Kleding en groeten
1. Kleding.
a. Deelnemers dienen correct gekleed te zijn, zoals in de reglementen van de KNHS bepaald. Deelnemers zijn verplicht zich tijdens deelname aan wedstrijden en bij prijsuitreikingen te kle- den overeenkomstig het bepaalde in dit artikel.
b. Tijdens het verkennen van het parcours dient de kleding schoon en verzorgd te zijn. In ieder geval is het dragen van laarzen, witte rijbroek, wit of licht gekleurd overhemd en das/plastron verplicht. De kraag en de manchetten van het overhemd moeten in ieder geval wit zijn.
c. Bij slecht weer mag de jury het dragen van een regenjas of een windjack toestaan. Bij extreem warm weer mag de jury de deelnemers toestaan zonder rijjas te rijden.
d. Het dragen van een veiligheidscap of helm met de norm EN-1384 is verplicht voor iedereen die te paard zit op het oefen- en losrijterrein of die zich te paard elders op het concoursterrein bevindt. Dit geldt ook voor militairen en andere deelnemers in uniform.
e. Burgerdeelnemers dienen gekleed te gaan in een rijjas, witte of beige rijbroek, hoofddeksel
zoals genoemd in art. 256.
Tevens is het verplicht om rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of jodhpurlaarsjes en gelijkkleurige, gladleren chaps te dragen.
Er moet een witte das of plastron en een wit of licht gekleurd overhemd bij worden gedragen. Overhemden mogen lange of korte mouwen hebben en moeten een witte kraag en bij lange mouwen witte manchetten hebben. Dames behoeven bij het dragen van een speciaal rijoverhemd met mouwtje met een hoge kraag geen stropdas of plastron te dragen.
De combinatie van beugel en rijlaars/jodhpurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
f. Indien tijdens de wedstrijd een verenigingstenue wordt gedragen, mag dit afwijken van het gesteld in dit artikel. Het dragen van een hoofddeksel zoals genoemd in dit artikel is echter verplicht.
g. Militairen, politieambtenaren en dergelijke mogen een deelnemertenue of een uniform dragen. Ook voor hen is het dragen van een hoofddeksel zoals genoemd in dit artikel verplicht.
Disciplinereglement Springen (versie 1) 31-57
Vastgesteld op 15 januari 2007 door de Ledenraad – inwerkingtreding op 1 april 2007
h. Wanneer een ponydeelnemer tijdens het parcours zijn hoofddeksel al dan niet opzettelijk verliest of wanneer de sluiting is los gegaan, moet hij zijn hoofddeksel onmiddellijk weer opzetten en/of de sluiting opnieuw vastmaken.Tijdens het hierdoor veroorzaakte oponthoud wordt de tijdopnameapparatuur niet stil gezet en worden er geen strafpunten toegekend, ook niet voor eventueel afstijgen.
i. Het dragen van een bodyprotector is toegestaan.

Dus er staat, helaas, nergens dat het niet mag Sjaantje, en daaruit zouden we kunnen concluderen dat het wel toegestaan is.

Trieste ontwikkeling dus.
Als het gelijk wordt getrokken met springen is dus ook een plastron/stropdas al niet eens meer verplicht. :n