Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:51

MyWishMax schreef:
Ook met je Rhodium draflinger? Dan hebben we nog kans bij elkaar te komen ;)

ja ook met mijn rhodium :D dus idd als we tijden door geven tegen die tijd :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:57

bulck schreef:
Hallo

ik ben een Belgische ruiter en zou graag willen deelnemen aan de Pavo cup met een 4 jarige Sandreo x Lauries crusador hengst.

weet er iemand, hoe ik dit snel in orde kan brengen. Internationale 'gast'licentie? welke documenten, lidmaatschap ed.

ik vernam dat voor 4 jarige het er echt op aan komt drie goede gangen te laten zien en de natuurlijke kwaliteiten van het paard beoordeeld wordt.

Hmmmmm...
Ik ben er zelf nog altijd niet 100% aan uit. De data voor de wedstrijden zijn nog niet uit, vanaf dan ga ik mij gewoon inschrijven. Je moet vooral zien dat je paard in orde is met KWPN (boekje + zelf lid zijn)
Een internationale licentie is voor ons Belgen een ramp. Heb het ooit aangevraagd voor een wedstrijd in Duitsland (waarbij België nota bene gastland was en toen zeiden ze doodleuk dat het zeker 3 maanden duurt) Je moet dan ook een D08 licentie hebben.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:04

hier nog iemand die mee doet :wave:

ik rij een 5 jarige Farrington x Furore, heeft vorig jaar als 4 jarige de halve finale gehaald met de pavo :D

Draflinger

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:00

hoeveel meter moeten de 4 jarige kunnen wijken?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:03

Ongeveer 10 meter..... of je wend gewoon wat later af!

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:08

hm zit nog steeds in dubio of ik mee zal doen met mijn merrie

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:23

Zooist schreef:
Ongeveer 10 meter..... of je wend gewoon wat later af!

:)

weet iemand of het nog ergens voor uitmaakt als je met je paard als 4jarige niet meerijdt, maar een jaar later wel als 5 jarige?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:35

Dat maakt niet uit Kev!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:37

Ok dan kan ik eventueel dit jaar overslaan. Een gewone kleine wedstrijd tegen die tijd ok, maar daar lopen natuurlijk heel veel jonge paarden die vast niet allemaal heel rustig en braaf zijn! :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:20

Ik doe niet mee met mijn 4-jarige, hij is daar echt nog lang niet aan toe. Ik zie hem in twee maanden nog niet zo vooruit gaan dat het wel kan. Misschien volgend jaar en anders maar niet. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:26

Draflinger schreef:
hoeveel meter moeten de 4 jarige kunnen wijken?

helemaal vergeten dat de mijne alweer 5 is _O-

coolgreentea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:28

welk niveau rijden jullie allemaal dan ?
t paard dat ik nu heb, wordt volgend jr 4, maar moet nog veel leren, met mn vorige vz paardje deed ik ook al wijken, SB, travers, eenvoudige galopwissel, en van allerlei oefeningen, alleen t appuyement en de vliegende galopwissel had ik er ng niet in (A) allemaal zelf aan m geleerd, alleen ik ben zelf nog nooit officieel gestart, ik rijd vrijwel altyd op jonge beesten, (inrijden etc.) en heb nu eindelijk n eigen, dus in januari / februari gaan we B starten, mag ik dan wel meedoen met die Pavo Cup ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:33

Jahoor, dan mag je mee doen.

Ik rijd nu L2 met de 5 jarige. Hiervoor z2 gereden..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:35

KarinvdM schreef:
Ik doe niet mee met mijn 4-jarige, hij is daar echt nog lang niet aan toe. Ik zie hem in twee maanden nog niet zo vooruit gaan dat het wel kan. Misschien volgend jaar en anders maar niet. :)

Ik zie mijn Rhodium anders ook niet winnen hoor, maar vind het een hele leuke en goede ervaring. En altijd mooi meegenomen als je een ronde verder mag! Maar daar ga ik in eerste instantie niet voor. Het wordt mijn eerste keer dat ik aan de Pavo meedoe, maar weet nu al dat ik niet tegen de kwaliteitsbokken van de YoungRiders op kan.

Ik doe gewoon fanatiek mee en we zien het wel.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:54

Nou smeetjoew jij hebt wel echt een gaaf peerd onder je kont hoor! Dusssee wie weet toch ;)
Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen om wel of niet mee te doen, lijkt me echt wel leuk en heb ook echt wel een leuk paard met beste bewegingen maar om alleen ervaring op te doen vind ik een normale wedstrijd starten net zo leuk kortom ik weet t nog niet!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:59

haha, dankjewel. Zoals ik al zei doen we gewoon fanatiek mee en zullen we zien hoe het gaat. Je bent van zoveel factoren afhankelijk; van je losrijden, de jury, omgeving, de proef zelf, dag van je paard, etc.

Maar de pavocup is eenmaal in het jaar en je paard kan er maar twee keer aan meedoen, dus zou ik een normale wedstrijd even voorbij laten gaan en voor de Pavo kiezen. Die wedstrijd kun je immers maar twee keer rijden, een normale wedstrijd elke week als je dat wil. Het is een prachtige accomodatie en een hele leuke sfeer en er is ontzettend veel te zien en te doen naast het rijden van je eigen proef. Dus naar mijn mening veel te leuk om te missen. :D

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:07

Mmhh nou klinkt wel heel leuk idd, tis nog niet zover dus heb nog even bedenktijd!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:41

smeetjoew schreef:
Ik zie mijn Rhodium anders ook niet winnen hoor, maar vind het een hele leuke en goede ervaring. En altijd mooi meegenomen als je een ronde verder mag! Maar daar ga ik in eerste instantie niet voor. Het wordt mijn eerste keer dat ik aan de Pavo meedoe, maar weet nu al dat ik niet tegen de kwaliteitsbokken van de YoungRiders op kan.

Ik doe gewoon fanatiek mee en we zien het wel.

Als ik ga dan ik ga ook niet om te winnen, maar als ik bij voorbaat al zeker weet dat we geen 68 punten kunnen halen dan doe ik niet mee. Bovendien blijven de uitslagen lang op internet na te lezen, als ik hem ooit wil verkopen hoeven ze niet te kunnen zien dat het paard ooit 55 punten bij elkaar heeft gelopen tijdens de Pavo. :D
Voor die 25,- start ik dan ook nog liever 2 proeven op een leuk concours met m'n schimmel. :)

Ik snap niet wat paarden van de YR hiermee te maken hebben?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:47

KarinvdM schreef:
[
Als ik ga dan ik ga ook niet om te winnen, maar als ik bij voorbaat al zeker weet dat we geen 68 punten kunnen halen dan doe ik niet mee. Bovendien blijven de uitslagen lang op internet na te lezen, als ik hem ooit wil verkopen hoeven ze niet te kunnen zien dat het paard ooit 55 punten bij elkaar heeft gelopen tijdens de Pavo. :D
Voor die 25,- start ik dan ook nog liever 2 proeven op een leuk concours met m'n schimmel. :)

Precies :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:07

KarinvdM schreef:

Precies mijn gedachte :D

En tja.....net of alleen YR en/of mensen met veel euries goeie bokken hebben ;)

De mijne had laatst 11 weken stil gestaan, een ander paard had in de wei zijn schoft finaal gescalpeert.
Dus ik dacht daar gaat deelname aan de Pavo...(hij is nu 5 maanden ohz)

Maar boven alle verwachtingen heb ik hem 3 weken geleden weer opgepakt
en hij is er alleen maar veel sterker door geworden!
Rust heeft hem veel goed gedaan, ik zou er nu al een M-proef mee kunnen rijden 8-)

Dus ik lig op schema... nu alleen zorgen dat de boel heel en gezond blijft!

Ik zit alleen wel te twijfelen over de plaats, Veghel of Sevenum..... ik ben er nog niet uit.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 04-05-09 16:13, in het totaal 2 keer bewerkt

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:10

Daar heb je wel gelijk in Karin.
Maar of een pavo uitslag nou een maatstaaf moet zijn voor de aanschaf van een paard... Je kan dan altijd vertellen hoe het is gegaan als je erg weinig punten hebt gehaald.

En ik zeg ook niet dat Junioren/YR alleen maar goeie bokken hebben. Dat zeg ik niet. Maar volgens mij zijn jullie slim genoeg te begrijpen wat ik ermee bedoel. ;)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:47

ik vind het altijd zo grappig dat mensen zeggen, we gaan voor de ervaring etc.... dat kan namelijk ook wel gewoon op een ander concours.

als je aan de pavo mee doet, lijkt het me dat je zelf wat in je paard ziet en denkt/hoopt dat hij genoeg punten bij elkaar kan lopen. ik zou namelijk nooit met een paard mee doen, als ik bij voorbaat al weet dat hij in de 55 punten gaat lopen. precies zoals karin zegt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:40

smeetjoew schreef:
Maar of een pavo uitslag nou een maatstaaf moet zijn voor de aanschaf van een paard... Je kan dan altijd vertellen hoe het is gegaan als je erg weinig punten hebt gehaald.

Ja, daar zit wel wat in. Mijn schimmel kreeg als 4 jarige 71.5 en vorig jaar had hij helemaal zijn dag niet en hadden we 57. Niet grappig, maar hij was erg gespannen en hield zich erg strak, verruimingen kwamen er ook absoluut niet uit. Ik had eigenlijk de ring willen verlaten, maar dat vond ik wat ongepast. Het zegt niet altijd alles.

Maar als ik op SH een paard te koop zie staan met daarbij de vermelding dat het paard extra kan bewegen, dan frons ik wel mijn wenkbrauwen als ik dat dier een paar weken eerder op de uitslagenlijst van de Pavo heb zien staan met 56 punten.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:11

Ik heb geen idee hoe ze het beoordelen of hoeveel punten hij zou kunnen krijgen. Ik weet dat hij heel goed kan lopen maar of ik dat er dan uitkrijg dat weet ik niet.
Verkopen ga ik hem zowiezo niet, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

@ coolgreentea: ik rij ZZ-licht en met een andere Z2.
Ik denk niet dat het niveau heel erg samenhangt met hoe je op de Pavo rijdt, want een jong paard rijden is echt heel wat anders, dat was best even wennen!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:26

Maar als een paard goed is, dan verkoopt het altijd wel. Je kunt eigenlijk geen negatief beeld krijgen door een pavo-uitslag. Een hoge score is alleen maar goed, maar als je ergens halverwege of onder het midden zit, dan wil dat niet zeggen dat het geen goed paard zal zijn. Ookal heb je een aantal jaar geleden een mindere score gehaald.
En de jury kijkt met een bepaald oog naar je paard. Ik zal bijv. tegen Ampére moeten rijden en andere dekhengsten. Nou, die gaan met twee vingers in hun neus winnen. Een paard moet spektakel tonen en binnen het kader van de jury passen. En tja, soms bied je paard de nodige spektakel niet aan op de betreffende dag en soms hebben ze het niet in huis. Dat wil dan niet per defenitie zeggen dat het geen goed paard zal zijn. Integendeel.

Ik heb ook zoiets van, dit kun je maar twee keer doen en gewoon lekker aan alle mooie en leuke concoursen meedoen.

En rockey, ik weet niet of jij die opmerking indirect op mij richt, maar ik ga echt niet alleen maar voor de ervaring. Deels wel, maar ook deels omdat de pavocup gewoon een heel fijn concours is. Uiteraard doe je niet mee als je je paard niet eens een proefje rond kunt krijgen, maar de meeste paarden lopen echter op L niveau in training of op wedstrijd, dus denk niet dat je bij voorbaat al kunt denken dat je 55 punten gaat scoren als je al wedstrijden hebt gereden en al herhaaldelijk wps hebt gehaald. Althans, ik zou van de pavocup niet mijn wedstrijddebuut maken. Dat lijkt me niet zo taktisch als je ook een beetje wil meedoen in de punten.