Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:58

Gefeliciteerd allemaal *\o/*

Ik heb afgelopen zaterdag bij onze vereniging geschreven bij de selectie van het L1. Veel van opgestoken en leuk om te doen :j Verder ook geslaagd voor een ander zadel. Gisteren voor het eerst echt mee gereden en jeetje, wat een verschil :oo Zijn oude zadel was hij echt uitgegroeid. Ik heb nu een Kentaur Ithaka

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:41

@roulette, bij ons is er een vereniging die heel duidelijk op het vraagprogramma vermeld dat als ze inlopen je tot een halfuur eerder moet kunnen starten. Dus als jou starttijd 14.00 is en ze lopen zo erg in dat het bijv 13.30 is moet je ook starten. Daarom dacht ik zelf dat de regelementen verandert zijn, probeerde het net op te zoeken maar ik zie het tot nu toe niet staan

En gefeliciteerd iedereen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:42

Ik kan sowieso niks (meer?) Vinden over starttijden in de reglementen? Hier was het ook altijd zo dat je op eigen tijd mocht starten als er een startlijst met tijden was, als het alleen een volgorde was moest je wel eerder.

Gefeliciteerd allemaal!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:22

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:25

Leuk en heel netjes gedaan FleurSandro!

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:10

Gefeliciteerd met de punten allemaal!
Ik heb zaterdag mijn eerste outdoor wedstrijd gehad en lig er voorlopig even uit. Mijn paard heeft op mijn tenen gestaan en alles is gehecht aan mijn teen. Ik baal super erg!!! Wil zo graag lekker trainen en op wedstrijd. Gelukkig wel niet gebroken maar wel inwendig letsel.. over 10 dagen mogen de hechtingen eruit. En ik ben nu al ongeduldig. Mag voor nu geen schoenen aan, niet auto rijden. Gewoon balen en echt even *#^*$

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:22

cocktailtime schreef:
Ik heb zaterdag mijn eerste outdoor wedstrijd gehad en lig er voorlopig even uit. Mijn paard heeft op mijn tenen gestaan en alles is gehecht aan mijn teen. Ik baal super erg!!! Wil zo graag lekker trainen en op wedstrijd. Gelukkig wel niet gebroken maar wel inwendig letsel.. over 10 dagen mogen de hechtingen eruit. En ik ben nu al ongeduldig. Mag voor nu geen schoenen aan, niet auto rijden. Gewoon balen en echt even *#^*$

Oh wat balen zeg!!! Beterschap!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:40

Wat zuur zeg, beterschap!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:55

Staat echt heel mooi FleurSandro, jij doet ze echt enorm netjes zeg! Heb het bij ons ook gedaan (Welsh en Spanjaard) maar met wat minder dikke manen, bij Sterlyn is het wel echt een mooi effect!

Cocktailtime jeetje wat enorm zuur, beterschap! Klinkt echt heel naar...

Iedereen nog gefeliciteerd met de mooie resultaten verder! :)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:50

Wauw, handig filmpje en wat een mooie knotten! Die van mij heeft ook van die mega dikke manen maar als ik het zo zie kan ik ze beter lang laten groeien...

Balen CT! Op de wedstrijd op je tenen gestaan? Of had je die nog wel kunnen rijden?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:55

Charmaine schreef:
Wauw, handig filmpje en wat een mooie knotten! Die van mij heeft ook van die mega dikke manen maar als ik het zo zie kan ik ze beter lang laten groeien...

Balen CT! Op de wedstrijd op je tenen gestaan? Of had je die nog wel kunnen rijden?

Dit is ook de enige reden dat zijn manen nog lang zijn :') ik ben echt team sportcoupe maar deze knotten zitten er gewoon zo snel in en weer super snel eruit dat ik het eigenlijk wel makkelijk vind zo :') :j ipv alles met naald en draad te moeten doen

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 00:08

FleurSandro schreef:
Aangezien het hier ook al eens is gevraagd, hoe ik bij mijn haflinger met lange manen dressuur knotten maak: ik heb op mijn instagram een reel geupload waarin ik de stappen laat zien hoe ik het maak! :D

[ [url=m/8teEyC.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.instagram.com/reel/CraY56lI ... MyMTA2M2Y=

Oke ik ga Nina der manen laten groeien :') Dit ziet er echt zoveel makkelijker uit dan dat gehannes met naald en draad _O-

Cocktailtime is trouwens wel een echte diehard! Ik heb der teen verbonden toen ze aan kwam en ze heeft haar proeven gewoon nog gereden!! Echt een harde!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:10

cocktailtime schreef:

Ai, ai, ai, pijnlijk #) Hopelijk heelt het snel.

Ziet er heel mooi uit Fleursandro <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:13

Aii pijnlijk zeg!!

Hier even flink wat pech. Paard begon tijdje terug te hoesten tijdens het aandraven. Enkele dagen later ook op stal hoesten. Dierenarts gebeld en heeft haar wat ingespoten. Hoesten werd minder en zaterdag klonken de longen volledig goed vertelde de dierenarts. Zondag nog steeds goed maar gisteren tijdens de les weer hoesten. Kreeg vanochtend ook bericht dat ze in de box stond te hoesten. Viel mij gisteren ook op dat ze iets afgevallen was dus de dierenarts komt vanmiddag weer terug. We zouden eigenlijk over 2 weken weer wedstrijd hebben maar gok dat ik die kan afmelden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:24

Gewoon doorrijden haha met kapotte tenen etc. Bikkel

LV: hé dat is balen, zeg. Wat zei de dierenarts?

Ik heb maandag wedstrijd. De eerste van het seizoen. Laatste wedstrijd was in oktober...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:26

Helaas is de dierenarts niet meer geweest ;( 17:00 nog contact gehad via telefoon. Hij zou bellen als die er aan kwam. Niks meer gehoord. Vermoeden is ook dat de maagzweren terug zijn en dat ze daarom aan het afvallen is. Morgenvroeg meteen maar weer even bellen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:41

Oh -O-

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:34

@spaansepony, was jouw 'mislukte' wedstrijd toevallig bij Jonker? Volgens mij herken ik de locatie :-)

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:53

Hoihoi, ik kom weer even dit topic binnenvallen. Ik ben een stille meelezer en vind jullie verhalen leuk om te lezen. :D Nu heb ik een vraag. Mijn paard bouwt zoveel spanning op in de ring, dat we eigenlijk laatste tijd geen fatsoenlijke proeven meer kunnen rijden. Durft niet langs de zijkanten van de ring, juryhok gaat soms nog wel. Het is dan echt kop in de lucht en hard wegdragen. Eerst was het ook veel steigeren, dat is er gelukkig nu een beetje uit. Maar het is echt een 'dressuurpaard' zoals we ze tegenwoordig kennen, snel bang. Nu kreeg ik de tip van onze instructeur om verenigingen te mailen of we voor of na een wedstrijd in de ring mogen komen rijden tegen betaling. Heeft iemand wel eens zoiets gedaan, is jullie ervaring dat dit wel mag of juist niet? Ik hoop zo dat we op die manier de spanning wat kunnen minderen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:58

Ik heb het nog nooit gedaan, maar er zijn hier in de buurt verenigingen die sowieso op de dag zelf je de gelegenheid geven om de ring te verkennen en ik weet ook een vereniging waar je op de woensdag of donderdag voor het wedstrijdweekend kunt komen rijden.

Er zijn hier ook meerdere plekken waar je (tegen betaling) in de bak kunt komen rijden, dus dat kun je ook nog doen :-)

Wij hebben nog weleens gevraagd aan een vereniging of we na de allerlaatste start van de dag nog even in de bak mochten rijden, dat was ook geen probleem (nadat we daarvoor in diezelfde bak een dressuurproef in volle galop hadden afgelegd :+ ) .

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:00

Aah dankjewel :). Ring verkennen deden we altijd al. Maar afgelopen keren vaak gehad dat dat maar 5 minuten mocht door uitloop, en dat is echt te kort. Het is eerst elke keer bit vastpakken, snel omdraaien en heel hard wegdraven. Het is een groot paard van 1.80, en zeker als ze het bit pakken zijn ze loeisterk. Ik heb er een dubbelgebroken watertrensje in, omdat ze altijd zo fijn is juist, maar in de ring vind ze alles spannend. Heel moeilijk..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:10

RedRoses schreef:
Hoihoi, ik kom weer even dit topic binnenvallen. Ik ben een stille meelezer en vind jullie verhalen leuk om te lezen. :D Nu heb ik een vraag. Mijn paard bouwt zoveel spanning op in de ring, dat we eigenlijk laatste tijd geen fatsoenlijke proeven meer kunnen rijden. Durft niet langs de zijkanten van de ring, juryhok gaat soms nog wel. Het is dan echt kop in de lucht en hard wegdragen. Eerst was het ook veel steigeren, dat is er gelukkig nu een beetje uit. Maar het is echt een 'dressuurpaard' zoals we ze tegenwoordig kennen, snel bang. Nu kreeg ik de tip van onze instructeur om verenigingen te mailen of we voor of na een wedstrijd in de ring mogen komen rijden tegen betaling. Heeft iemand wel eens zoiets gedaan, is jullie ervaring dat dit wel mag of juist niet? Ik hoop zo dat we op die manier de spanning wat kunnen minderen.

Wij worden er regelmatig voor gebeld. Helemaal prima.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:47

Wij hadden vroeger voor grotere wedstrijden zelfs een speciale dag wanneer je tegen betaling mocht komen. En bij de normale wedstrijden mocht het ook als je even belde.
Ze zullen het niet allemaal toestaan, maar gewoon bellen, er zijn er aantal wel die het wel goed vinden.

Mijne staat gewassen en in de knotten. Wel fijne tijden, morge 14.00 en 14.15 en zondag 16.00 en 16.15. Met dagprijzen en overall prijzen, maar daar zullen we niet voor meekunnen doen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:22

Idd bij ons ook wel eens bak verhuur. Vooraf aan een wedstrijd dus incl aankleding maar voorlopig niet helaas voor jou.. maar zou idd gewoon de organisatie mailen en vragen of je dag er voor mag rijden ... en tijdens verkennen van de baan er naast ipv er op... Voor vertrouwen voor hem

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:01

snorkel1986 schreef:
Idd bij ons ook wel eens bak verhuur. Vooraf aan een wedstrijd dus incl aankleding maar voorlopig niet helaas voor jou.. maar zou idd gewoon de organisatie mailen en vragen of je dag er voor mag rijden ... en tijdens verkennen van de baan er naast ipv er op... Voor vertrouwen voor hem

Baan verkennen mag niet meer aan de hand, dat mag alleen nog om de baan heen, dus aan de buitenkant van de hekjes.