Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:43

Romanoff schreef:
Op wedstrijd zien jury’s ook vaak vanuit het hokje niet wat er voor c gebeurd (bij dichte bakrand) of paard wel echt 4kant staat enz. Krijg dan meestal gewoon een 6,5 als paard braaf halt houd en achterwaarts netjes inzet. Maar ze zien ind dan niet de benen.

Dat heb ik toch nog nooit meegemaakt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:44

Ja, je kan wat naar voren hangen of ent even verplaatsen. In hokje vind ik veel makkelijker zichtbaar als op film. *zowel met schrijven maar vorige keer ook getest met filmen en in hokje zitten haha)

Ik heb voor iets wat ze niet kunnen zien of beoordelen iig nooit een 6,5 gekregen. := juist altijd 6 moeten opschrijven omdat dat geen voor of nadeel oplevert.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:52

meliss1812 schreef:
Anoeska27 schreef:
Meestal zie je wel een deel van het paard toch? Ik geef lage cijfers met als opmerking: beenzetting niet zichtbaar. En dan geef ik als tip mee hoe ze het de volgende keer anders kunnen filmen.

Ik zie alleen de schouder partij en een stukje voorbeen.

Romanoff schreef:
Op wedstrijd zien jury’s ook vaak vanuit het hokje niet wat er voor c gebeurd (bij dichte bakrand) of paard wel echt 4kant staat enz. Krijg dan meestal gewoon een 6,5 als paard braaf halt houd en achterwaarts netjes inzet. Maar ze zien ind dan niet de benen.

Dan kun je nog wel vaak zo gaan zitten dat je de beenzetting prima kunt zien, daarbij zie je dan nog wel het gehele paard dus aanleuning etc.

Dan zou ik het filmpje terugsturen, daar is toch niets aan te beoordelen?

Het tweede heb ik ook nog nooit meegemaakt, als ruiter niet, maar ook als jury niet. Ik ga geen 6,5 geven als ik alleen de bovenkant van het paard zie. Gelukkig kun je veelal naar voren gaan zitten om het toch te kunnen zien.

caro29

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:55

@ wenk sterkte en gecondoleerd

Ik heb een keer gehad dat ik van het achterwaarts alleen stuk schouder en zadel zag. Zowel met halthouden en achterwaarts een 1 of 2 gegeven. Niet beoordeelbaat of iets in die trant

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:54

Als de jury precies boven C zit in zo’n verhoogd juryhok.. zien ze barweinig wat ik daar uitspook. Das op 1 locatie zo geweest waar ik ooit eens gestart ben.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:25

Ik wilde de masterclass nog kijken, kom ik er niet in. Vandaag is de laatste dag. Ik heb de KNHS een mail gestuurd, maar ik ga er vanuit dat ik pech heb. Mijn nummer is ongeldig zegt ie.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:32

Welk nummer heb je gebruikt?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:49

Mijn relatie nummer, wat ook in de mail stond.

Ik moest al eerst een betalingsmethode kiezen voor ik ergens een kortingscode (discount code) kon invoeren.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:05

FrNo schreef:
Mijn relatie nummer, wat ook in de mail stond.

Ik moest al eerst een betalingsmethode kiezen voor ik ergens een kortingscode (discount code) kon invoeren.

Bij mij zegt hij ook ongeldig -O- Helemaal vergeten dat vandaag de laatste dag is

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:29

Nou je mist er niet veel aan hoor. Ik heb die van het springen bekeken en afgezien van het feit dat het leuk tijdverdrijf was en lekker weg keek heb ik er niks van geleerd en zou ik er nooit 150 euro voor betalen :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:58

Ik heb die van Alex gekozen. Was inderdaad een leuk tijdverdrijf. Heb wel die van Imke met korting aangeschaft. En die is het geld wel waard.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:28

*durft te vragen*

Ik heb ook Alex gekozen en gekeken. Is er iemand die z’n code niet gebruikt of met mij inloggegevens wil ruilen zodat ik ook de spring masterclass kan kijken? (En diegene de dressuur) :D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:33

Zo'n 6cijferige code is natuurlijk makkelijk te gokken en gebruiken door iemand anders.. :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:35

KirstenHorse schreef:
Zo'n 6cijferige code is natuurlijk makkelijk te gokken en gebruiken door iemand anders.. :+

Daar heb ik ook al aan zitten denken, en zeker omdat er een hoop nummers zijn.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:36

Kleine poging gewaagd om te gokken maar geen succes :+

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:03

Orthos schreef:
Hooi !

Ik ga a.s. zaterdag een proefje opnemen, maar wil hem niet insturen voor evt. winstpunten bij de KNHS maar naar een "reguliere jurylid".
Ik dacht dat er een app was waarin je kon zien naar wie je de proef allemaal kan sturen. Weten jullie dit heel toevallig? :)

Denk dat je EquiPro bedoeld van DressagePro?
Die hebben idd een app dat je een video naar een trainer/jurylid kan sturen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:31

Wenke wat heftig. Sterkte.

Een vraag aan de jurys hier: Kijken jullie ook wel eens naar de voorgaande filmpjes van iemand om te zien hoe de vorige jury iets beoordeeld heeft van die combinatie?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:31

Cyrina schreef:

Een vraag aan de jurys hier: Kijken jullie ook wel eens naar de voorgaande filmpjes van iemand om te zien hoe de vorige jury iets beoordeeld heeft van die combinatie?

Nee, dat kunnen we ook niet zien. Net als dat we dat regulier niet kunnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:04

Anoeska27 schreef:
Cyrina schreef:

Nee, dat kunnen we ook niet zien. Net als dat we dat regulier niet kunnen.

En al kon het wel dan zou ik het nooit gedaan hebben. Ik puntte naar wat ik zag en wat ik er van vond. Hoe een andere jury het beoordeeld heeft doet er niet toe. Het is mijn mening, mijn visie en dus mijn punten op dat moment.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:08

Ik vind het ook niet interessant wat een ander van de combinatie vindt. Vind het belangrijk wat ik op dat moment zie.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:10

Is goed te weten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:10

Het enige wanneer het misschien interessant is is achteraf denk ik? Eens bespreken wat jullie beide gezien hebben bij bijvoorbeeld kampioenschap. Verandert niks aan manier van jureren maar wel eens boeiend denk ik

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:19

MyWishMax schreef:
Het enige wanneer het misschien interessant is is achteraf denk ik? Eens bespreken wat jullie beide gezien hebben bij bijvoorbeeld kampioenschap. Verandert niks aan manier van jureren maar wel eens boeiend denk ik

Valt wel mee. Je zit ieder op een andere plek dus dat verschilt al iets. Daarbij kan een jurylid zich net iets storen aan een punt waar de ander minder waarde aan hecht. Ik heb weleens een kampioenschap gejureerd waar ik een aanzienlijk verschil had met de andere jury. Die jury vond het heel storend dat het paard regelmatig achter de loodlijn kwam. Ik vond het niet zo heel storend en heb er wel wat rekening mee gehouden in de punten maar vond dat er ook heel veel dingen goed waren in het algemene gaan van het paard. Ik had dus nog steeds veel 6 en 7-ens. De andere jury veel 5-en en 6-en. Dan kom je zo op een flink puntenverschil.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:22

Nou jongens, witte dekje met blauwe accenten maar eens uit de kast gehaald. Ook een witte thermo met beetje lichtblauw er op. Denk dat dat wel een redelijke outfit is
Nu nog zadel door zadelmaker heen halen en dan gaan we er voor haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:24

Als ik met tweeën zit dan heb ik het er achteraf wel over met mijn collega wat we ergens van vonden. Altijd interessant waarom iemand het een vind en ik het ander.
Gelukkig heb ik op een kampioenschap nog nooit extreme plaatsverschil gehad.

Puntenverschil vind ik niet zo interessant, plaatsing vind ik interessanter.