[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:24

22e 't Hoogt in Utrecht gaat gewoon door; protocollen liggen na afloop klaar in een postbakje en eventuele prijzen kun je later ophalen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:56

Linda hoe is de controle met Raika gegaan?

Ik doe dag voor de wedstrijd ook altijd rijden, vaak niet te lang en wat simpel werk.

Caritas ik heb nooit echt verschil gemerkt in de proeven. Alleen in het begin vond ik de proef waar je in de hoek moet aanspringen in galop lastig. ze sprong eerst links nog wel eens verkeerd aan, op de volte aanspringen heb je en meer tijd van voorbereiden en als het verkeerd gaat de mogelijkheid om het nog op de volte te herstellen, in de hoek veel minder

Ik kan me eigenlijk altijd prima vinden in de punten die ik gereden heb. Alleen de score en plaatsing op het kringkampioenschap viel mij enorm tegen. Maargoed daar hadden er toen meer last van en degene die in de selecties bovenaan reden werden daar ook naar onder gepunt. en de gene op de selectie die niet in de bovenste helft reden werden daar bovenaan geplaatst. Dus dat is dan gewoon dikke pech

WElkom wendy, een mooi debuut!

Ik start locaties in Overijssel en Gelderland (zit net op de grens). Soms de wat kleinere concoursen maar vind het leuker om in grotere groepen te starten

Ja balen dat alles er voorlopig uit ligt, maar het is niet anders. Gezondheid gaat voor natuurlijk.
Ik had me er wel op verheugd om 15 maart weer te starten in Luttenberg. ZOu onze laatste keer B zijn en we zouden volgende week L1 debuut hebben.
Nu trainen we gewoon lekker door voor het L1 en maken we verder lekker bosritjes of een sprongetje.

Dit vinden we zo leuk:

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:27

Ow héérlijk zo door t water heen.. Dat kan bij mij niet. Ja dan moet ik met de trailer weg. En dat doe ik nu maar even niet.
Ik train rustig door. Ene dag is ze merrie en wil ze niets, en de dag erna is alles weer goed en gooit ze er zo appuyementen uit en een mooie travers. Gek beest haha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:21

Wat heerlijk zo Melissa! Fijn dat je dat in de omgeving hebt :j en wat lief dat je het vraagt! Helaas gaat het niet goed met Raika. Er zit een diepe infectie waardoor de inwendige buiklagen niet elkaar hechten. Ze hebben de wond nu weer op twee plaatsen een behoorlijk stuk opnieuw open gesneden en een soort “tunneltje” gecreëerd welke ik nu dagelijks moet spoelen met water. Haar lijf moet het nu wel écht zelf gaan bestrijden, ze krijgt geen medicatie meer... ;(

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:31

Linda wat een nare update... hopelijk gaat het snel beter!

Melissa dat ziet er heerlijk uit!

Verder ben ik slecht bijgelezen... zit zelf nog steeds niet weer op Snob al komt dat moment wel steeds dichterbij gelukkig. Mijn pols voelt steeds soepeler en betrouwbaarder weer. Snob doet longeerwerkjes en hoe lastiger, hoe leuker vindt hij. Van de week 2x na het longeren bij het opstapblok gaan staan, ik op het blok, eens zien hoe hij daarop zou reageren maar dat was niet anders dan anders. Gisteren een voet in de beugel gezet maar ook daar geen gekke reactie op. Fijn, want na mijn val heeft er niemand meer op gezeten. Ik mag gelukkig eerst op t paard van een vriendin proberen te stappen, en er ook weer op de gewone manier af te stappen. Kijken wat lukt met mijn pols.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:09

Linda, duim voor je dat Raika weer helemaal gaat herstellen, wat vervelend voor jullie beiden dat ze na alle narigheid ook nog een infectie heeft.

Maaike, gelukkig van jou wel een positieve update, fijn dat het goed gaat met jou en met Snob, lief van je vriendin dat je eerst haar paard mag proberen.

Eef en ik zijn ruim een week geleden voor controle bij de dierenarts geweest en gelukkig was het goed. Vorige week aan de longe begonnen met opbouwen en deze zaterdag weer voor het eerst gereden. Ze was echt super braaf, nog wel wat stijf maar dat is niet meer dan logisch na weken stil staan.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:21

Oei Linda, dat klinkt inderdaad niet zo positief :( Waarom krijgt ze dan geen antibiotica meer? Wordt ze daar anders immuun voor ofzo?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:41

SparkYY_8 schreef:
Oei Linda, dat klinkt inderdaad niet zo positief :( Waarom krijgt ze dan geen antibiotica meer? Wordt ze daar anders immuun voor ofzo?

Nee helaas niet super positief. Maar opgeven is nog niet aan de orde. Euhm vooral omdat de MRSA bacterie welke zij heeft gehad resistent is voor vele antibioticum. Bovendien heeft ze inmiddels alle soorten en maten wel zo’n beetje gehad. Het idee is nu hetzelfde als toen haar koorts niet wilde afnemen. Toen hebben ze alle medicatie weggehaald en is haar lichaam het zelf gaan bestrijden... door het nu helemaal open gelegd te hebben, is nu dus te hopen dat haar lichaam het zelf gaat aanpakken en wij alleen nog kunnen helpen door het “aangemaakte pus” dagelijks weg te spoelen en zo de weg naar buiten vrij te houden...
althans... dat is hoe ik het in jip-en-janneke-taal kon begrijpen. (Maar het was nogal veel info, ik was alleen, mocht niet mee naar binnen ivm corona enz. dus ik kan hier en daar iets verkeerd hebben opgevat over wat de functie precies is. Ik heb vooral onthouden wat ik moest doen ;) )

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:46

Hee Maaike wat super! Ik denk dat Snob het ook wel zal missen om met je te oefenen. Paard is natuurlijk het hele gebeuren in alledag vergeten en is ook even zijn routine kwijt. Ik hoop dat je eerste keer erop een succes gaat worden. Wie weet helpt dat gemis wel zo dat hij zich extra gedraagt.. Beterschap nog even met je pols! Rustig aan doen hoor. Hoe beter je geneest, hoe beter het straks zal gaan. :o

Ach Linda wat een verschrikkelijk gedoe.. :(:) Heeft het zin als ze betreft voer wat extra vitaminen of mineralen krijgt die herstel bevorderen? (Evan uitgaande dat dat niet al lang is overwogen natuurlijk, ik weet natuurlijk niks..) Hopelijk trekt Raika het een beetje. Het is niet niks.. Hoe hou jij jezelf in deze situatie? Alles goed met jou?

Ik lees echt een hoop pech de laatste berichten hier zeg! :oo Dat is echt niet best!

Hier gaat het sinds twee weken beter. Mijn dossier is gesloten bij de fysio. Ik heb mijn slaapcoach gehouden. Die helpt mij stress beter te verwerken en dat doet goed! :j Paard was de week dat ik terug was een beetje een zielig meisje.. Ze was wat doffer in vacht en wat voorzichtiger, gewoon niet helemaal haarzelf. (Ik ben er dan ook écht twee maanden niet geweest omdat ik niets kon..) Inmiddels is ze meer dan haar vrolijke zelf en was ze afgelopen week ook gewoon mega actief en enthousiast. Goede timing, want onze eerste cross-les heb ik daardoor kunnen doorzetten en dat heeft ze met veel plezier beleefd. We hebben een nieuwe roeping gevonden! 
 <3 (Tenminste, als alles weer open gaat..)
Het enige nare dat wij nu hebben is mok.. Ik wordt er helemaal gek van. Elke dag insmeren, bij hevige momenten een betadinewasje en ze heeft nu lijnzaadolie voor een booster van binnenuit. Dat lijkt te helpen, maar ik zou echt willen dat het sneller ging.. Je ziet gewoon dat ze er last van heeft.. ;(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:53

Canon, mok is ook vreselijk! Ik heb zelf goede ervaringen met hydrocortiderm bij mok :)
Raika krijgt inderdaad vitaminekorrels, naast een handje care4life, lijnzaadolie en afgewogen porties hooi. Ook een uitdaging, ben tegenwoordig een half uur bezig met eten klaar zetten :P maar dat maakt allemaal niks uit. Het is vooral “tussen je oren” zwaar om je paard dagelijks pijn te moeten doen, na 5 minuten wandelen weer op stal te moeten zetten, en in je achterhoofd te hebben dat het misschien geen rooskleurige afloop zal hebben.... ;( maar ik wil goede moed houden dus ik probeer zo veel mogelijk mijn verstand op 0 te zetten :j

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:42

Linda wat ontzettend rot zeg van Raika.. Hopen dat haar lichaam het herstel toch zelf gaat oppakken.

Maaike spannend om straks de eerste keer weer op Snob te gaan. Wel fijn dat je eerst even op een ander paard kan om aan te voelen!

Roulette fijn dat je weer rustig aan kan opbouwen!

Canon ook weer aan het opbouwen, en leuk crossen!
Wat balen van de mok.. Hopen dat het gauw beter gaat

Wij zijn lekker aan het verder oefenen. Vandaag weer samen gereden met me zusje. Dat ging de laatste keer niet zo goed maar vandaag gewoon fijn kunnen rondsturen :D

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:11

Hoe gaat het met iedereen hier? Iemand van plan om aan online wedstrijden mee te gaan doen?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:34

Zeker wel!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:46

Jaa, ik ga ook sowieso starten, maar eerst nog bevallen en herstellen.
Vind het echt een leuk initiatief en zo fijn, geen trailer huren. Daarnaast scheelt het ook nog eens veel tijd :)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:58

Ik weet niet of ik dat ga doen, wel en leuk initiatief maar thuis lukt het eigenlijk altijd wel. Dan zie ik niet echt de toegevoegde waarde om dan punten te gaan sprokkelen die ik niet meer nodig heb :) Achteraf dus wel heel blij dat ik de 10 heb aangetikt net voor de crisis haha!

We trainen nu lekker door en thuis kan ze echt al heel goed wijken, dus in principe kunnen we wel L gaan starten maar ik weet niet of ik dat met zo’n filmpje, daar leer ik niet van rijden op vreemde locaties en omgaan met spanning haha!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:07

Op zich zou je dan alvast wat punten in de L kunnen rijden en later gewoon verder gaan in de L1 tot je het idee hebt dat de vreemde locaties en spanning beter gaan? Dat komt vast wel goed :)

Aan de andere kant moet natuurlijk niets en heb je misschien alle tijd?

Denk dat ik heel graag wil omdat ik me 5x had opgegeven waarvan 1 wedstrijd doorging (teveel wind, te warm, afgelast vanwege kampioenschappen etc). En dan nu een poos uit de running vanwege zwangerschap. Dus heb er gewoon heel veel zin in ;)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:38

Ik wil het wel gaan doen, maar is best een gedoe ook. Je moet bepaalde dingen filmen, op 2 meter afstand staan van de c, letters in de bak hebben. Buiten lukt dat qua afstand wel, maar is het met letters niet te doen. Binnen kan ik niet 2 meter voorbij de c iemand laten filmen. Dus of mij dat gaat lukken? Zitten nog best wat haken en ogen aan. T is niet simpel filmpje klaar.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:46

wendy1987 schreef:
Ik wil het wel gaan doen, maar is best een gedoe ook. Je moet bepaalde dingen filmen, op 2 meter afstand staan van de c, letters in de bak hebben. Buiten lukt dat qua afstand wel, maar is het met letters niet te doen. Binnen kan ik niet 2 meter voorbij de c iemand laten filmen. Dus of mij dat gaat lukken? Zitten nog best wat haken en ogen aan. T is niet simpel filmpje klaar.

Even goed alle regels doornemen, want als je die ruimte niet hebt is het zelfs toegestaan dat de filmer IN de bak bij letter C staat ;)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:21

Als ik het gerealiseerd krijg wil ik ook wel mee gaan doen. Zal wel vreemd voelen, geen knotjes, geen jury, normale kleding. Rij op dit moment ook nog eens met een springzadel (dressuurzadel ligt niet goed meer) en mijn oude afgetrapte laarzen, dus onze outfit is compleet :=
KNHS heeft er wel over na gedacht om zoveel mogelijk omstandigheden goed te keuren, zo lang het maar lijkt op een bak en er letters staan. Alleen het filmpje maken lijkt nog best wat haken en ogen te hebben.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:41

Ik wil het wel gaan doen. Heb nu betaald voor 2 startkaarten en wel 3 wedstrijden gereden. Moet nog even overleggen met mn instructrice maar misschien kunnen we dit een keer doen ipv een gewone les. Met hulp losrijden en dat ze dan daarna mn proef kan filmen... We zijn verder lekker volle bak aan het trainen dus ik mis de wedstrijden niet heel erg maar wil ook wel die B uit stiekem.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:03

Ik ga zeker niet meedoen aan de online wedstrijden. Vind dat helemaal niks.
Wil juist graag de beleving van de wedstrijden, het ervaring opdoen op ander terrein. Kijken hoe je presteert tegenover andere ruiters. Zit niet direct te wachten op veel winstpunten, mag doorstarten tot de M als ik wil.
Trainen lekker verder voor de L1 en als we weer op pad kunnen activeer ik mn startpas wel weer. Heb m tijdelijk opgezegd omdat ie toch afliep

Ze gaat het wel echt heel fijn doen op moment, echt genieten :D Wat dat betreft wel weer zin om op concours te gaan :P

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:03

Voor iedereen die versneld mag promoveren en niet voor een bepaalde datum een bepaalde klassering wil voor zn paard heeft het idd weinig toegevoegde waarde Melissa.

Mijn paard zet echt wel een tandje bij op vreemd terrein en hij lijkt ook wel te genieten van zo'n uitje dus zodra we weer normaal kunnen starten gaan we dat ook zeker doen. Maar voor nu is het na een jaar blessure leed wel leuk om te kijken waar we staan :) Ik heb me voor 28 april ingeschreven, meer mensen al ingeschreven? Ik heb heel hard getraind maar absoluut niet proefgericht dus eerst nog even oefenen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:15

Ja, ik heb ingeschreven voor de 28e en de 30e. Ik vind dit juist fijner want ik heb geen trailer, m'n paard vindt ergens heen gaan vreselijk stressvol etc etc.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:36

Ik moet nog even kijken, krijg het nu nog niet voor elkaar dat iemand kan filmen. Wel echt balen want net startkaart. Maar even afwachten hoe ik dat ga oplossen.. Is het al wel beschikbaar op android inmiddels? Was 2 dagen terug nog niet namelijk, toen alleen IPhone..

Edit: als er iemand gefilmd heeft, en beoordeeld is, zou die dat filmpje kunnen laten zien? Gewoon om hoe er gefilmd is en hoe jullie dat oplossen met paspoort laten zien ed. Daar werd ik nog niet echt wijs uit. (ook nog niet echt in verdiept omdat ik het dus nog niet kon downloaden)
Laatst bijgewerkt door wendy1987 op 16-04-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:50

Ik heb me ingeschreven, maar alles zit vol al voor de L2 :( Super jammer!