Janine, verder geen tijd? Of niks in de buurt? Ik heb denk ik nog 1,5 maand de tijd, dus wij gaan nog even vet actief starten. Vrijdag 1 proefje en zaterdag 1 proefje.
Niets in de buurt. Op 50km (hemelsbreed dus werkelijke afstand rond de 70km) 6 wedstrijden en 1 met Z1. Vaak ook maar 1 proef.
Niet heel Erg, kan ik ook met mijn huis bezig.
droversrun
Geplaatst: 18-09-17 12:19
Karig hoor Janine...
Ik dacht dat ik hier niet zoveel opties had, maar dat valt dan nog wel mee. Ik ga dit weekend nog outdoor en dan hoop ik eigenlijk stiekem dat het klaar is voor dit jaar.
Oh dat is echt niet veel nee.. Ik moet ook minimaal 30-35 minuten rijden voor de wedstrijden. Maar gelukkig 1 locatie die bijna elke vrijdag-zaterdag-zondag (en dan wisselend 1, 2 of 3 dagen) wedstrijd heeft, en verder nog wel wat locaties. Als ik dat zo lees ben ik blij dat ze hier in de omgeving staat.
Onze binnenbak en buitenbak is vorige week net weer door een professioneel bedrijf geëgaliseerd .
Ik heb vorig winter niet gestart binnen, mijn dochter wel, dus ik heb geen idee hoe hij het doet bij mij, in bv Tolbert, wat voor velen lastig rijden is. Kan zijn dat ik pas vlg outdoor seizoen weer start.
jihoe
Geplaatst: 19-09-17 08:57
wat doen jullie aan tempoverlies in de appeyementen en travers? ik ben al heel veel bezig met schakelen en in galop gaat dat heel erg fijn. In draf gaat dat ook goed maar met de zijgangen is het drama
Een halve diagonaal middendraf en van daaruit inzetten doe ik wel eens in de les. En dan tempo tellen een - twee - een - twee. Desnoods hardop.
vibabu
Geplaatst: 19-09-17 10:34
Die van mij heeft tempoverlies doordat hij zich dubbelvouwt en dan eigenlijk niks meer kan. Ik rij hem er dan uit door een volte te draaien en opnieuw in te zetten.
Al ben ik denk ik even uitgereden Gister stap ik op, hij maakt een gekke stap en een paar passen verder zakt hij door z'n achterhand. Daarna zie je zo z'n kogel opzwellen Hij ging er ook meteen mee op rust staan. Meteen op stal gezet met een icepack en toen werd het wel dunner en minder warm. Vanmorgen voor mijn werk even gekeken en staat met en giga dik been. Hij stond nu wel gewoon op het been en stond met andere been op rust maar ben niet geheel gerust. Wat is dit nou weer
droversrun
Geplaatst: 19-09-17 10:34
Toch gewoon ook schakelen in de zijgangen, als je dat lastig vind met je benen lukt het misschien beter met je stem? Dat doe ik wel eens omdat de coördinatie van mijn benen nog niet altijd even soepel gaat in de zijgangen
Oh nee wat een pech! hopelijk is het niets ernstig een een lichte verzwikking oid waardoor hij snel weer beter is..
Tempoverlies in appuyementen... Tsjah... zodra het tempo wegraakt rechtuit wegrijden richting uitgestrekte draf. En niet met een te hoog tempo het appuyement inrijden, beter wat lager tempo bij de inzet en dan oprijden.
c_alsemgeest
Geplaatst: 20-09-17 10:15
Ik heb veel goede ervaringen met groene leem... al waren het bij Uni toen wel zwellingen door botvlies ontsteking.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 20-09-17 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Balen zeg vibabu. Ice pack is inderdaad goed en ik smeer het been na het koelen in met Ice tight van de paardendrogist dat werkt heel fijn
Ik dacht gisteren wel een klein stukje buiten de poort te kunnen wandelen maar hij is spontaan niet verkeersmak meer beetje te veel energie vrees ik. Het zal hem normaal echt een zorg zijn of er wat langs komt of niet.
Galop appuyementen vond ik trouwens altijd veel makkelijker dan draf Daarin vond ik het tempo toerijden en niet laten dubbel vouwen makkelijker.
Keertwendingen Daar hadden we ook een haat liefde verhouding mee Die gingen in het oefenen altijd foutloos... en op wedstrijd of voor een 8, mooi klein en met tempo en perfect qua lengtebuiging. Of voor een 2, met een spilbeen wat letterlijk de grond in boorde Lag dan altijd aan mij zelf, dat ik hem voor het inzetten te veel terug liet komen en hij te veel ging zitten.
Mijn standaard hoge punten zaten altijd in mijn eenvoudige wissels, en uitgestrekte galop, altijd minimaal een 7. Domme altijd gemaakte fouten was naast de AC binnen komen, ei vormige voltes, verkeerd rijden en andere chaos fouten
Handeling van er meteen af springen en niks meer doen is heel goed geweest. Uitslag van foto's minder.... scheur in het kootbeen. Doordat ik meteen af ben gesprongen is het geen breuk geworden. Nu snel nadenken of we gaan laten opereren of het in gips laten zetten. Sowieso kan het nu nog niet in het gips want zijn been is nog te dik.
Hij staat nu ingepakt zodat de zwelling wat weg gaat en hij minder beweegt. De kans op volledige genezing is (bij het niet breken) is 90%.
Ik heb laatst wel van een paard gehoord die zijn kootbeen was doormidden en is geopereerd. Nu loopt die weer L sgw. Het schijnt toch wel een klassieke blessure te zijn.
vibabu jeetje zeg, dan zie je maar hoe snel er iets goed mis is.. Sterkte.
c_alsemgeest wat een super gave foto zeg! Keertwendingen zijn wij ook een ramp mee.. Thuis kan ze het prima, maar op wedstrijd bakken we er vaak niet veel van.
Nog mensen aankomend weekend op wedstrijd? Wij starten vrijdagavond 1 proefje, en zaterdagochtend 1 proefje. Hoef ik maar 1 keer te vlechten, jeej.
Heftig vibabu! Stalgenoot had een paard met een breuk, heeft lang geduurd, maar is volledig opgeknapt. Goed gehandeld idd, kan snel mis zijn, zo blijkt weer.
Ik kom vrijdag terug van vakantie, dus ik geen wedstrijd, maar paard loopt met mn ma in t M een proefje
droversrun
Geplaatst: 20-09-17 16:18
Oh dat is wel heftig vibabu! Ik heb er helaas voor jou ook geen ervaring mee... sterkte met je keuze. Met welk paard ga je de cross doen?
Ik heb zaterdag weer wedstrijd en hoop echt van harte dat ik ons laatste puntje rijd. Dan ben ik er klaar (mee) voor even
Tsja en keertwendigen.... breek me de bek niet open
vibabu
Geplaatst: 20-09-17 16:25
Met m'n vosje, het wordt haar debuut. Ben benieuwd. Zou in mei al debuut maken in de B maar toen liep zij ineens op 3 benen (waarvan we nog steeds niet weten wat het geweest is)
Vos heb ik 1x in de M2 gestart (helaas geen punt) met m'n zus is ze inmiddels M2+4 dus mag bijna over haar praten in dit topic (als ze een punt in de Z1 heeft mag ik dr ook meteen in de Z1 starten )