[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:19

Krijgt hij 2x per dag 0,75 muesli en 0,75 brok?
Je zou dat idd wst terug kunnen brengen.
Mijn merrie heeft ook ooit wat meer brok gekregen en was toen ook vervelend heet. Nu krijgt ze een halfje basisbrok per dag en dat is prima.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:52

Harvey1 schreef:
ynskek schreef:

Je kan kijken wat ie op een half per keer doet ;)

Ik heb mijn vorige pony uit eindelijk van de basis sportbrok afgehaald en op 2x per dag een halfje müsli was ze beter qua energie.

Met 2x per dag een halfje brok had ze energie voor 10 :+

En geen brok meer?

Inderdaad geen brok meer gewoon müsli en ruwvoer.... en ze had nog energie voor gerust 2 uur achter elkaar

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:18

Ik heb gisteravond m'n (droom!)debuut gehad! 187.5 & 187 punten en ook nog eens een 2e prijs! *\%/*

Ongelooflijk trots op mn paard! <3

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:35

Super goed :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:44

Friesfanaat schreef:
Ik heb gisteravond m'n (droom!)debuut gehad! 187.5 & 187 punten en ook nog eens een 2e prijs! *\%/*

Super, gefeliciteerd :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:40

Wauw gefeliciteerd @friesfanaat !

@harvey die van mij krijgt sinds twee weken 0,0 brok. En echt, het scheelt best veel, ookal heb ik er nog niet opgezeten, maar in de omgang al wel.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:51

Dankjulliewel! :D Volgende week zondag weer op pad

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:16

Zoooo weer even alles bijgelezen :+

roosjenat schreef:
Een lage neusriem! Wil even kijken hoe wodan daar op loopt. Misschien in het najaar een rambo micklem aanschaffen maar eerst een nieuwe Cap en een singel haha

Nog geslaagd voor een lage neusriem?
Je ziet steeds meer paarden met die Micklem lopen, heb er ook een keer mee gereden maar Don deed haar mond open en blokkeerde helemaal. Voor mij en Don dus geen succes :')

Ghostattack schreef:
Zo, wij zijn vandaag naar de kliniek geweest. Inderdaad maagzweer zoals ik al vermoedde, dus nu komende weken op medicatie en daarna een maagsupplement ter bescherming. Pony heeft zich heel goed gedragen ook al wou ze absoluut niet op de trailer! Op de terugweg moesten we haar met 3 man sterk erop duwen en trekken :+ Ze mocht overigens op de weegschaal en ze weegt 320kg, lichtgewicht _O-

Voorlopig even rustig aan doen tot de medicijnen goed werken.
[ [url=m/6PIpeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn Britt dat je nu weet wat ze heeft!
Las ergens verderop dat ze overdag geen hooi krijgt met buiten staan. Wel apart want daardoor krijgen ze dus maagzweren (wat je zelf natuurlijk al zei :o ) Maar dat moet de staleigenaar ook snappen toch lijkt mij?
Hopelijk kunnen jullie het regelen dat er hooi gegeven kan gaan worden. Op mijn oude stal stonden in elke paddock grote bakken en daar werd 2x per dag flinke plak hooi/kuil gegooid en konden ze de hele dag eten :) Ideaal!
Staat ze op stal wel met een slowfeeder? Eventueel ook een idee. Don heeft gewoon een aanhangernet, slowfeedernet is zo duur als ze die steeds slopen.

AlwaysH schreef:
[ Video ]

Ze was ene beetje spooky, ene moment liep ze heel fijn en dan kwam ze in de hoeken weer omhoog. Op de voltes wil ze nog graag heel veel lengte pakken maar hier ben ik nu ook mee bezig.
Ben blij als het dressuurzadel er is! :+
Kon uiteindelijk mijn handen meer dragen (zie je niet terug in de filmpjes) dus daar was ik ook erg blij mee!

Oja, we hebben ook over het erf kunnen rijden! :D

Ze is zo verschrikkelijk knap, en die grote, fluffy oren zijn zo leuk onder het zadel hè. Ze flapperen alle kanten op, lieve ding... :+:

Je bent lekker aan het rondrijden met haar! :)
En denk dat het dressuurzadel inderdaad beter zal gaan werken voor jou houding, je komt nu best wel ver het zadel uit.

FleurSandro schreef:
Vandaag heel fijn gereden met Sandro! Vorige week zat hij helemaal vast :( vooral op links, gelukkig is het nu al een stuk minder en is hij rechtsom weer los. Het verbaast mij wel hoe sterk hij alweer is! Sandro z'n galop is nooit denderend geweest maar de afgelopen tijd is dat echt z'n betere gang, van verzamelen tot wat verruimen alsof het niks is. Draf daarin tegen.... Draf blijft voor hem (en mij) lastig en in stap kakt hij heel snel in maar we gaan lekker trainen en hopelijk snel weer een wedstrijdje meepakken

Sta je al op de nieuwe stal?
Fijn dat het rijden weer de goede kant op gaat en de galop nu ook beter gaat!
Lekker door blijven trainen :)

Josien_ schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat het spooky wel mee valt :D .

Hoe zoeken jullie de wedstrijdjes altijd uit?
Ben zelf aan het zoeken naar een wedstrijd in de buurt die in mei een bb of onderling wedstrijdje houdt.
Wil daar graag nog een keer starten.
Heb al wel een hele planning:
- 19 maart springwedstrijd
- 8 april oefencross
-17 april bb proefje
- 30 april onderling b proefje
- 21 mei orientatierit
- 13 tm 16 juni vierdaagse op de veluwe
- 15 juli bb cross
- 3 september officiële wedstrijd

Mezelf kennende zal er nog wel iets bij komen haha.

Hebben jullie ook zo'n hele planning of is dat gewoon een afwijking van mij? :')

Mooie planning voor de komende tijd! Weet je wel goed waar je voor moet gaan trainen :)
Ik heb nog geen wedstrijden gereden dus ben er nog niet mee bezig. Maar weet wel dat ik meerdere straks wil gaan plannen zodat ik ook echt een doel heb om voor te trainen.
Omdat wij nu nog geen trailer hebben wacht de crosstraining nog even op zich maar als er straks een trailer is dan wil ik voor de cross ook een planning gaan maken.

JudArthos schreef:
Helaas morgen geen B debut, Gigi is toch kreupel geworden van de mok :( nu een weekje ontstekingsremmers en ab en dan kijken we weer verder. Stomme pech.

Ooooh dat is echt balen zeg! Mok naar binnen geslagen?
Hopelijk komt ze er snel weer bovenop! Sterkte met haar! :(:)

Harvey1 schreef:
Zucht... Kleine ego-post... Ik ben weer terug bij af wat betreft streken. We waren vandaag proefgericht aan het trainen en ik had direct al door dat hij fris was. Hij is echt zo'n 4x compleet UIT het niets onder me weg geschoten, en hard ook.. achterhand eronder en gaan.. Ik blijf gek genoeg elke keer muurvast zitten maar ik vind het niet tof meer. Eerder werd ik heel erg bang hierdoor, heb er zelf een keer om gehuild. Nu voel ik niks, enkel ergernis. Waarom? Het ging een hele tijd goed en nu toch weer zo.. Hij is afgelopen dagen kiets minder (in uren) buiten geweest. Maar dan hoeft hij toch niet onhandelbaar (ok overdreven) te worden.. Hij had mega veel spanning aan de raam kant en bleef gewoon maar etteren dan, dan maakt hij zich super sterk en heb ik nik smeer te zeggen. Heb flink doorgepakt, heb teugel gegeven en vertrouwen maar het maakte allemaal niks uit. Nadat hij in een paar galopssprongen van de M naar de K was ben ik ermee gestopt. lekker dan, zondag een wedstrijd en me totaal niet kunnen voorbereiden door zijn geklier... ben er zo klaar mee.

Wat balen zeg dat hij zo aan het klieren is! Weet zo goed hoe jij je nu voelt!
Misschien iets niet lekker in zijn lijf? Het weer? Don was gisteren ook zeikerig.. meer op stal. Denk weer.
Maar hopelijk heb je het snel weer onder controle! Heb je morgen een wedstrijd? Succes!

Naat3 schreef:
Mijn dochter heeft vorige week haar B debuut gehad met haar jonge c pony. Deze pony is nu 3 maanden onder het zadel. Ze was nog wat afgeleid en hinnikte veel. Daardoor wat fouten. Maar ze was braaf! Ze hadden 171,5 punten. Morgen mogen ze weer[ [url=m/y9JwPP.png]Afbeelding[/url] ]

Nieuw iemand in het topic?
Leuk dat je dochter haar B-debuut heeft gemaakt!
Wij vinden het altijd leuk als je, je even voorstelt als je hier vaker zal komen ;) :)

Friesfanaat schreef:

Gefeliciteerd! Mooie punten! +:)+
Ook voor jou! Stel je even voor als je hier vaker komt kletsen ;) :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:17

Hier zijn de wedstrijden in omgeving helaas afgezegd voor heel maart ivm Droes uitbraak.

Daarom maar achterhand trainen met balkjes :+
Je bent springgefokt of je bent het niet. De muts
Afbeelding
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:19

Ik heb Don de hele week gedaan en heb er van genoten! :)
Ben lekker aan het werk gegaan met der. Gereden en gelongeerd. Gisteren ook gaan rijden maar pff wat was ze aan het zeiken. Reed met stalgenoot in de bak en zijn paard was ook bezig, dus waarschijnlijk zat er wat in de lucht ofzo.. Uiteindelijk zijn we out of the blue nog rondje bos gegaan met stalgenoot haha. Nou.. dat was me ook een rondje zeg :\ Bleven ze ook maar zeiken, dus een ontspannen ritje was het niet _-:(
Vandaag heb ik der lekker vrij gegeven, ze was moe van 1,5 uur lopen gisteren :P
Morgen even een vrije Don dag voor mij, mag maandag weer :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:20

Saaams schreef:
Hier zijn de wedstrijden in omgeving helaas afgezegd voor heel maart ivm Droes uitbraak.

Daarom maar achterhand trainen met balkjes :+
Je bent springgefokt of je bent het niet. De muts
[ [url=m/n3raFs.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jo0Ehb.png]Afbeelding[/url] ]

Oooo jakkie droes! Goed zeg dat de wedstrijden af zijn gelast!
Hier was het ook een maand geleden in de buurt.. brr, moet er niet aan denken dat het uitbreekt!

Haha balkjes trainen is altijd goed!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:26

Wij rijden hier trouwens wel met een micklem. Pony is veel meer tdh met een gecombineerde neusriem. Mexicaan nooit geprobeerd. Jammer dat Don er zo op reageert. Maar kan natuurlijk

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:52

Brok is gemengd, dus muesli en brok gemixt. Omdat hij in de winter snel schraal werd op vorige stal. Maar het ruwvoer is op nieuwe stal zo veel beter dus meneer is rond en gezond.

Vandaag was hij in tegenstelling tot gister super braaf en ontspannen. Weten jullie t? Gekke beesten.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:10

Ik denk iets in het weer Harvey. Vond het gisteren ook stukken frisser dan vandaag, was vandaag gewoon warm!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:05

Ghostattack schreef:
Zo, wij zijn vandaag naar de kliniek geweest. Inderdaad maagzweer zoals ik al vermoedde, dus nu komende weken op medicatie en daarna een maagsupplement ter bescherming. Pony heeft zich heel goed gedragen ook al wou ze absoluut niet op de trailer! Op de terugweg moesten we haar met 3 man sterk erop duwen en trekken :+ Ze mocht overigens op de weegschaal en ze weegt 320kg, lichtgewicht _O-

Voorlopig even rustig aan doen tot de medicijnen goed werken.
[ [url=m/6PIpeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat je nu weet wat het is. Hopelijk heeft ze er snel geen last meer van! :(:)

Josien_ schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat het spooky wel mee valt :D .

Hoe zoeken jullie de wedstrijdjes altijd uit?
Ben zelf aan het zoeken naar een wedstrijd in de buurt die in mei een bb of onderling wedstrijdje houdt.
Wil daar graag nog een keer starten.
Heb al wel een hele planning:
- 19 maart springwedstrijd
- 8 april oefencross
-17 april bb proefje
- 30 april onderling b proefje
- 21 mei orientatierit
- 13 tm 16 juni vierdaagse op de veluwe
- 15 juli bb cross
- 3 september officiële wedstrijd

Mezelf kennende zal er nog wel iets bij komen haha.

Hebben jullie ook zo'n hele planning of is dat gewoon een afwijking van mij? :')

Haha ik heb een lijst t/m september ofzo in mijn notes staan met opties wanneer ik zou kunnen/willen starten :+

Friesfanaat schreef:

Nette punten! Gefeliciteerd!

Ik heb de afgelopen week even een rotweek gehad, voorhoofdsholteontsteking, gedoe met iets op stal waar ik echt ziek van was (niet slapen, niet eten) dus fysiek en mentaal echt uitgeput.

Gelukkig ging de wedstrijd vandaag heel goed, het was bij de buren 100m lopen en hij was toch een partij gespannen! Hij zal niet snel uit zichzelf lekker voorwaarts en met schwung lopen, maar jeetje wat heeft hij zich laten zien! Was wel ff wennen met rijden, de 2e proef was hij wat moeier waardoor hij wat hangerig werd, iets ging versnellen en te diep liep.

Toch nog een 2e en 3e plek van de 7 met 193,5 en 190 punten :) De teller staat nu na 3x op B+8.

En morgen gaan we weer naar de buren :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:35

Hooooi ik kruip ook weer onder mijn steen vandaan! Heletijd stil meegelezen, maar wij zijn 2 maanden niet gestart. Volgende week zaterdag mogen we weer. We gaan naar Exloo.

Ik zag van die maagzweer bah, lijkt me echt niet leuk. Maar hopelijk gaat beter als ze langer kan eten.

En ik zag mooie punten voorbij komen van vandaag! Gefeliciteerd!

Over voer, die van mij krijgt maar bodempje basis. En dat is prima, ook omdat hij niet te veel suikers mag hebben.

AlwaysH, super leuk paard heb je nu om te rijden!

Prima-donna, fijn dat het weer zo goed gaat met jou en don hoor. En echte diehards van de week in de regen.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:38

Afbeelding
Tweedewedstrijd en een eerste prijs met ons jonkie

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:51

Shelly21 schreef:
Hooooi ik kruip ook weer onder mijn steen vandaan! Heletijd stil meegelezen, maar wij zijn 2 maanden niet gestart. Volgende week zaterdag mogen we weer. We gaan naar Exloo.

Ik zag van die maagzweer bah, lijkt me echt niet leuk. Maar hopelijk gaat beter als ze langer kan eten.

Over voer, die van mij krijgt maar bodempje basis. En dat is prima, ook omdat hij niet te veel suikers mag hebben.

Prima-donna, fijn dat het weer zo goed gaat met jou en don hoor. En echte diehards van de week in de regen.

Wat leuk dat je naar Exloo gaat haha daar woon ik vlakbij :). Het is dat ik volgende week zelf ook wedstrijd heb anders was ik wel even ga kijken!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:00

roosjenat schreef:
Shelly21 schreef:

Wat leuk dat je naar Exloo gaat haha daar woon ik vlakbij :). Het is dat ik volgende week zelf ook wedstrijd heb anders was ik wel even ga kijken!

Het is weer een wedstrijd van het tinker stamboek. Koudbloeden en Friezen wedstrijd dus. Meer dan uur rijden voor ons, maar is het altijd waard. Wij moeten pas starten tussen 4 en 5 uur.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:09

shelly21 :

Is altijd leuk om te zien :D!

Op zaterdag of op zondag?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:14

roosjenat schreef:
shelly21 :

Zaterdag de 11e is dat. Heb mijn exacte tijd nog niet, omdat ik perongelijk op de zondag was geplaatst. Maar de B start tussen 4 en 5.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:26

Shelly21 schreef:
roosjenat schreef:
shelly21 :

Zaterdag de 11e is dat. Heb mijn exacte tijd nog niet, omdat ik perongelijk op de zondag was geplaatst. Maar de B start tussen 4 en 5.

Helaas heb om half 4 les dus dat wordt hem helaas niet. Als je hier nog eens komt kom ik wel kijken :Y) :D

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:37

PrimaDonna_ schreef:
Ik denk iets in het weer Harvey. Vond het gisteren ook stukken frisser dan vandaag, was vandaag gewoon warm!

Heb je gelijk in! Zouden paarden zo gevoelig zijn voor de temperatuur? En ik had het vandaag ook voor het eerst echt warm met rijden. Heerlijk weertje.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:48

Bedankt voor de felicitaties!

Ik zal me even voorstellen!

Ik ben Dorine, 21 jaar en start met een (bijna) 10 jarige Friese merrie van Harmen 424.

De merrie heeft al M2 met winst gelopen dus een ideaal leerpaard!

Ik start met haar voornamelijk in de provincie Groningen en later komen daar Friesland en Drenthe nog bij :)

Gisteravond dus m'n droomdebuut gehad en heb al flink wat meer wedstrijden op de planning staan! :))

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 01:18

Zo.. gevonden. Perongeluk had ik het topic ontstipt op mijn telefoon dus ik was hem kwijtgeraakt. Gelukkig heb ik hem weer gevonden. :D

Ik liep 5 pagina's achter, sindsdien is er bij ons al veel gebeurd. We hebben samen nieuwe dingen uitgeprobeerd zoals balkjes lopen en buiten stukjes gewandeld (ernaast dat wel :') ). Zondag hebben we onze aller aller eerste "spring"les, verwacht er niet veel van hoor misschien een kruisje op 3 gaatjes hoog haha. Dabriela heeft nog nooit gesprongen ohz dus ik ben echt heel erg benieuwd.

Ook heb ik een nieuw hoofdstel gekocht, een Rambo micklem Competition. En ik heb een nieuwe cap!! :) Een Samshield shadowmat in het zwart. Die wou ik al heel erg lang hebben omdat ik die mooier vind bij mijn wedstrijdoutfit-idee.

Om terug te komen op de zadelmaker die begin vorige week is geweest, ik moet nog steeds wennen aan mijn nieuwe zadel. Maar het word al beter. Ik zit al fijner en paardje loopt beter eronder. :)