[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liespr

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:34

poedersuiker. Wat een klap geld :\ Ik zak even door de grond :evaw: :evaw:

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:27

Aah balen Liespr. :o

Larry in uitgelicht. :)F
Afbeelding

suusie_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:31

Hallo allemaal
Ik heb een vraag of hier ook mensen zijn die spring wedstrijden organiseren.
Wij zijn namelijk opzoek naar een parcoursbouwer en ik was benieuwd dat een normaal tarief is.
We willen klassiek en progressief paarden en pony's bb t/m l

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:04

Heel erg afhankelijk van de parcoursbouwer die je vraagt, sommige zijn schappelijk voor kleinere wedstrijden, andere rekenen overal dezelfde prijs. Er zijn geen standaard-tarieven voor parcoursbouwers volgens mij.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:21

Het begon weer ergens op te lijken gisteren. 1 stop op de dubbel maar verder een redelijk rondje. 2 kromme wendingen gereden de rest was wel goed gereden. Pony kreeg de kans om te springen en pakte fijn aan.

Vandaag knop op dressuur :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:53

De 2e startpas is wel iets goedkoper dan de 1e.... scheelt 2 tientjes ofzo :')

Ik ga vandaag weer eens even rondje dressuren :)

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:59

@liespr haha dat is echt balen he! Ik hoorde op 25 december dat paard waarschijnlijk verkocht werd, maar startpas moet je voor 1 december stopzetten. Moet nu dus ook gewoon de startpas voor 2017 betalen, terwijl ik precies 0 wedstrijden ga rijden met dit paard

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:21

anne wat fijn om te lezem dat er nog wel mensen zijn die hun pony eerlijk behandelen! Als je bij ons op pony parcour kijkt zie je toxh gekke dingen gebeuren.. kindjes van 8/9 die 3 pony's rijden en ohjee als ze stoppen. Er word dan wat af geslagen... vind dat alle ouders wr zo als jou mee bezig moeten zijn en het kind bewust moeten maken waar ze op zo'n moment mee bezig zijn..

Startpassen zijn idd belachelijk duur.. voor de mensen die hobbymatig rijden word t bijna onmogelijk...

Ik ben vandaag in de peelbergen geweest.. edelweis en diabell sprongen echt slecht.. gelukkig heeft de numero uno met ons hc rondje het iets goed gemaakt..

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:52

Startpassen zijn idd heel duur, niet erg grappig meer voor "ons" als amateurs..

Ik heb gisteren een rondje B en L gedaan in Luttenberg. B rondje was echt drama, hadden overal een te korte afstand dus ze kruipte er overal onder, zijn we er met een balk nog goed vanaf gekomen. Zelf reed ik totaal niet, dus Schimmel was nog zo braaf om wel te springen.

Na een peptalk van mijn moeder ons weer herpakt voor de L. Helaas een fout, omdat ik hier weer te weinig been had en er weer te dicht onder kwamen. Maar toch ontzettend tevreden, derde winstpunt in de L is alweer binnen na 3 wedstrijden *\o/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:20

Kosten voor startpas zijn idd behoorlijk gestegen, maar aan de andere kant valt het op het totale kostenplaatje wel weer mee :+ Je had de startpas met Cas wel tijdelijk kunnen stoppen Goldie, dan had je hem later in het jaar betaald als Cas terug was en was hij vanaf dan 12 maanden geldig!

Gelukkig was de numero uno wel fijn benthevigox!
En elitedeux een fijn tweede rondje gereden in het L!

Wij zijn vandaag even naar Bronneger geweest met de oudere paarden, ponies was afgelast ivm weer vanmorgen, maar paarden ging gewoon door. Even staan twijfelen, maar toch maar gegaan. wegen waren prima te doen, ook laatste stuk binnenwegen was heel keurig gestrooid!
Was wel even puzzelen met 3 M-paarden in zulke kleine groepen, maar het eerste paard mocht halverwege het M even L lopen. Gupje pas voor de tweede keer in het M en liep heel fijn rondje met twee af, waarvan een echt lamme fout op de laatste. Komt wel goed met wat kilometers op de teller :j
Bella en Comtesse alletwee foutloos, comtes nog 4de. En candor mooi trainingsrondje in het Z.
Hopelijk volgende week naar Beilen, maar geen idee of we op de wacht- of startlijst staan :n

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:32

Ik vind het ideaal dat een startpas nu 12 maanden geldig is in plaats van een jaar! Helemaal als je paard een veulen/blessure of wat dan ook krijgt.

Wat fijn Gomir! Klinkt als een goede wedstrijd. Met hoeveel paarden gaan jullie vaak op wedstrijd? Het lijkt mij wel echt gaaf als je zo'n hele dag hebt. Bij ons zie je ook vaak mensen met een vrachtwagen vol aankomen. Ik weet niet meer of jij of Goldie Latte hadden? Zo heette ze toch? Het stipjes paard? Ik zag zaterdag een paard dat ik gelijk aan jullie moest denken. Als je had gezegd dat ze verkocht was, dacht ik dat ik haar gezien had haha.

Elitedeux, wat goed dat je L rondje wel fijn ging! Goed dat je toch bent gestart. :j

Suusie_18, ik kan je niet helpen sorry..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:00

Maximaal 4, want groter is mijn vrachtwagen niet :+
Er deden er nu maar 12 mee in het M, dan is 3 paarden eigenlijk teveel, maar gelukkig kon het opgelost worden :j
Latte is van het meisje dat mijn paarden rijdt, maar omdat Cas nu bij ons staat en Latte drachtig is staat die mooi bij Goldie in de tuin. Leuk paard is dat!

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:23

Tijdje stille meelezer geweest, maar vond het tijd om weer eens een update te geven hoe ik er momenteel voor sta ;) Ik lees trouwens leuke resultaten, top!

Springen gaat de laatste tijd helemaal niet zo fijn, laatste keer weer BB en B gestart maar weer beide parcoursen eruit. Toen besloten dat we het springen op concours een beetje op een lager pitje gingen zetten en dat ik me wat meer op de dressuur ging richten.
Dit pakt de laatste tijd zeer goed uit op concours, gister 2e geworden op de kringkampioenschappen met 203 in de L1 en ook als 2e geplaatst voor de regiokampioenschappen dressuur *\o/*
Dus we hebben iets om voor te trainen de komende maand en dan hoop ik dat ik na de kampioenschappen het springen weer een beetje op kan pakken. :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:51

Hier vandaag een crosstraining met hartslagmeting gereden. Zeer interessant en iedereen aan te raden om is een keer te doen. Al had ik liever gehad dat mijn paard vandaag niet zo'n gestoorde bui had. Alle hindernissen waren in een keer eng, echt doodeng. Haar hartslag vloog echt de pan uit bij het langslopen van zo'n hindernis. Moet je nagaan dat ze de helft van de hindernissen al ooit had gesprongen :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:06

Gomir niet aan gedacht, vroeger liep dat ding gewoon van begin tot einde van het jaar. Nog niet aan gewend :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:26

Nou die knop dressuur moet deze week nog maar even goed ingedrukt worden. Stom gereden weer. Nog wel een winstpunt in de 2e proef. Afwerking was beroerd.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:24

Gucci heeft het geweldig gedaan de afgelopen dagen. Eigenlijk werd ze elke dag beter. Helaas maakt ik op de laatste dag een inschattingsfout, zo stom kon mijzelf wel voor mijn kop slaan. Maar desondanks het parcours uitgereden en weer veel van geleerd waar we aan moeten werken. Vooral waar ik ook aan moet werken :P want zij was zo gretig! en hyper de afgelopen dagen, brullen bokken stieren, leek wel dat ik hengst mee had _O- In alles moet ze nog wat sterker worden natuurlijk en dan denk ik dat ze echt wel een hele goeie wordt vooral ook door haar instelling ze laat haar niet gek maken en zal altijd voor je naar de overkant springen. Heel misschien heb ik aan dit avontuur ook nog een nieuwe lesgever aan overgehouden. Moet nog even zien hoe ik dat ga oppakken.

Vind deze foto best wel ruig :) en oh ja ik heb een afwijking aan mijn linkerbeen :+ := die zwiep ik elke keer best wel omhoog.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn kleine drukte maker :D
Afbeelding

Daar nog even gekeken naar een nieuwe cap, maaruh slik die zijn duur!!!!!!!!!! ennuh paardensport of welke sport dan ook is gewoon duur. Alles kost geld denk ik dan maar.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:51

Het hangt er vanaf wat voor cap je wilt :))
Gave foto's zeg! Super ervaring zo te zien!

Mijn merrie blijkt ook zo'n rare te zijn tegenwoordig :') Die begint te piepen en te snurken als de bel gaat :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:57

Gave foto's Marijke! En super ervaring zo te horen :j
Niet nieuwsgierig hoor, maar welke instructeur heb je op het oog?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:00

Klopt Goldie dat is ook zo, ligt aan welke cap. Maar ik heb blijkbaar een hele kleine maat, zit tussen kindermaat en volwassenmaat in. Al heel wat geprobeerd en dan ook in de hoop dat het er nog een beetje normaal uit ziet. Nou nog niet gevonden. Dus ik ga gewoon eerst mijn ouder cap weer opvullen. Kom dan vanzelf wel eentje tegen die ik wel echt wil.

Ervaring was super en ook wel een lichte troost dat ik geen negatieve reacties kreeg. Natuurlijk zijn er altijd een paar die achter mijn rug om praten, dat is altijd al zo geweest.

@Gomir: Mijn vader werd een paar keer gevraagd om op de VIP te komen bij VDL. Kwam hij in gesprek met 1 van hun ruiters EC dan weet je vast wel wie ik bedoel. Hij vroeg van wie heeft ze les ect. Zo zei mijn vader, Marijke zou eigenlijks eens wat met jullie moeten rijden of bij jullie moeten rijden, ze kan wel wat meer begeleiding gebruiken en meer les. Hij vond dat wel een goed idee. Maar ik weet zo 123 niet hoe serieus dat natuurlijk is. Zal wel eens horen want het zou wel mooi zijn. Hij vroeg ook naar mijn andere paard of ik die grote indoctro nog heb. Blijkbaar heeft dat paard bij veel mensen indruk gemaakt. Ik ben inmiddels haar weer aan het oppakken voor het springen. Volgende week op oefenparcours.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:45

Wat een gave foto's Marijke! Goed om te lezen dat je een fijn weekend hebt gehad. Ik was dit weekend ook mee naar Drachten: hebben een paar mooie strikken mee naar huis genomen én de small tour op zondag gewonnen. Trotse groom hier. <3

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:47

Wat een positieve berichten allemaal! En toffe foto's Marijke. Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, welke klasse reed je?

Ons eerstvolgende event is Indoor Ermelo. Veel zin in!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:14

Wat super Bunn! begrijpelijk dat je trost bent!

Ik deed mee in de small tour 120. Het is een jong paard, wordt in mei 6 jaar. Daarnaast was het voor ons beide de eerste keer.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:17

Dat is inderdaad best een hoogte voor zo'n jonkie!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:41

Gepraat wordt er toch Marijke ;) Ik hoop dat we er volgend jaar ook bij zijn! Dan woon ik in de gemeente, kunnen ze toch haast niet meer weigeren :P
Zou mooi zijn om samen met hun te kunnen rijden. EC trainde volgens mij eerst altijd met Rob, geen idee of dat nog zo is. Kan zelf ook heel goed lesgeven trouwens!

Mooie resultaten Bunn!