[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:12

Lastig hoor. ik zou het aardig vervelend vinden als ik op een stal stond waar wedstrijd gereden wordt. Zou betekenen dat je op wedstrijdagen echt álles achter slot en grendel moet houden. En dan zou je ook rekening moeten houden met het feit dat bakken niet beschikbaar zijn. vaak zijn die wedstrijden toch in het weekend, als je zelf vrij bent :+

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:18

Pfoe, niet eend overnagedacht celien! Maar zijn meesfal geen grote wedstrijden, het grootste deel dat meedoet komt gewoon van de eigen stal, dus het valt wel mee qua druktte en gelukkig hebben we een 20x60 binnenbak dus de meeste rijden binnen in voor een groot deel, en een grote buitenbak.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:27

Deze mevrouw was niet van stal, die is echt speciaal met paard naar die locatie gekomen om te oefenen. Ik vind dat niet kunnen. Ik had achteraf gezien naar de ringmeester moeten gaan om het aan te geven, maar dat heb ik niet gedaan. Het is officieel niet toegestaan.

Bij ons op stal zijn ook wedstrijden, zelfs een meerdaagse internationale wedstrijd. Dat weet je van tevoren en daar hou je dan rekening mee. Scheelt dat het een grote locatie is, en er altijd 1 bak of de renbaan vrij blijft om te rijden. Ook dat word ruim van tevoren bekend gemaakt. Van de zomer was door slecht weer de binnenbak ineens niet vrij tijdens de meerdaagse wedstrijd, omdat een deel van de wedstrijd werd afgelast (slecht weer, dat was met die storm in juli) en de ruiters hun paarden toch even moesten laten lopen. Toen heeft mijn man een tijdje tussen allemaal internationale eventingruiters gereden waaronder een deel van het nationale Duitse team. Dat is dan toch wel leuk, helemaal als je ook nog feedback krijgt van de DA van het Nederlandse team :j

Het stallengedeelte ligt een eind van het gedeelte waar de wedstrijden verreden worden af, daar hebben deelnemers en bezoekers echt niks te zoeken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er toch even iemand rond kwam neuzen.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:10

Jeetje dat die helemaal komt om te oefenen is idd bizar, doe dat dan op ander moment :=
Een internationale wedstrijd op je stal is wel erg gaaf! :D
Ik heb vorig jaar als groom voor een dressuurstal gewerkt, toen ben ik oa mee naar het NK geweest dat was ook erg vet :D

@Celien bij ons komen wedstrijdrijders in principe ook niet langs stallen/kasten.
Bak gebruik heb ik geen last van want ik doe altijd mee aan de wedstrijd :Y)
En wat chabliss ook zegt, grootste deel is van eigen stal :j

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:19

Niet in jan maar hoop wel dit jaar met mijn nieuw topper oms debuut maken zo wel B springen als B dressuur en beginnen met ons cross trainigen

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:23

Yeeaaahh 2e wedstrijd gehad van t weekend. En jawel, eerste proef veel spanning, 176 punten. Tweede proef er goed doorheen kunnen rijden en 3e geworden met 191 punten! Eerst winstpunt op zak! En dat met pony tussen de paarden :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:28

Gefeliciteerd!

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:49

_Lois_ schreef:
Jeetje dat die helemaal komt om te oefenen is idd bizar, doe dat dan op ander moment :=
Een internationale wedstrijd op je stal is wel erg gaaf! :D
Ik heb vorig jaar als groom voor een dressuurstal gewerkt, toen ben ik oa mee naar het NK geweest dat was ook erg vet :D

@Celien bij ons komen wedstrijdrijders in principe ook niet langs stallen/kasten.
Bak gebruik heb ik geen last van want ik doe altijd mee aan de wedstrijd :Y)
En wat chabliss ook zegt, grootste deel is van eigen stal :j

Ze mogen wel weer even wedstrijden op zondag gaan organiseren want nu zit het telkens vol ;(

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:17

Gefeliciteerd met je winstpunt!

Zoals het er nu uit ziet half april het debuut. Eerst komt de osteopaat donderdag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:05

Compri: waar start je? Hier in de buurt kun je vaak nog prima bij schrijven, zelfs kort van te voren. Verschilt wel per locatie.

anoniempje: super hoor! Nu onthouden welk knopje dat was :j

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:50

Ik heb dit weekend weer twee winstpuntjes gescoord! Eerste proef 186 punten, tweede 182. Ik was tevreden! Buiging is nog wel een probleem. Ben heel erg bezig met recht richten maar dat is nog wel een dingetje.. Moeilijk!!
Ook vind ik dat hij de laatste tijd minder impuls heeft. Met rijden thuis heeft hij hier ook last van. Na een half uur is hij al een soort van 'leeg'. Dan BLIJF ik aansporen..

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:52

SusanH schreef:
Compri: waar start je? Hier in de buurt kun je vaak nog prima bij schrijven, zelfs kort van te voren. Verschilt wel per locatie.

Ik heb twee plekken in de buurt waar ik heen kan wandelen voor wedstrijden, en die ene zit dus telkens vol en de andere kwam de laatste tijd telkens niet uit ;( ik kan af en toe wel mee met de trailer met iemand maar dat moet ook net uitkomen. dus het ligt ook een beetje aan mezelf maarja dan nog maar even oefenen, er missen nog wel wat knopjes dus dat mag ook wel :D

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:07

Compri schreef:
SusanH schreef:

Ik heb twee plekken in de buurt waar ik heen kan wandelen voor wedstrijden, en die ene zit dus telkens vol en de andere kwam de laatste tijd telkens niet uit ;( ik kan af en toe wel mee met de trailer met iemand maar dat moet ook net uitkomen. dus het ligt ook een beetje aan mezelf maarja dan nog maar even oefenen, er missen nog wel wat knopjes dus dat mag ook wel :D

Anders zou ik nu alvast opgeven voor die in mei enzo, dan moet je wel optijd zijn :P

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:25

Hoi allemaal! Ik heb ergens in het begin, op pagina ofzo 10, mijn een keer voorgesteld en daarna alleen maar trouw mee gelezen. Maar ik ga eindelijk starten! Het duurde even maar nu kan ik helemaal met jullie mee praten haha. Maandag heb ik voor het eerst een onderlinge. Meteen een goede oefening om even van het wedstrijd leven te proeven.
En dan op 17 april eindelijk de eerste officiële wedstrijd.
Ik heb nu al last van de zenuwen en droom `s nachts alleen nog maar over proefjes die helemaal fout gaan, knotjes die los gaan enz.

Maar ik ben Mandy en rij met mijn Gelderse dame 'Fiësta' van 5,5 jaar.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:51

moonday nogmaals welkom;)

succes maandag komt vast goed!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:52

Welkom Mandy!
Eerste keer is altijd spannend! Maar komt vast helemaal goed :D
Het is wel fijn als je een x onderling kan oefenen :j

Heeft iemand hier toevallig ervaring met Lipica laarzen? :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:12

Moonday, leuk dat je gaat starten!

Ik heb lipica laarzen gehad. Helaas wat te hoog aangemeten waardoor ik ze nooit echt fijn heb ingereden. Heb ze verkocht.
Heb nu derby. Wat duurder, maar mooier afgewerkt.

Ik heb 17 april l1 opgegeven...spannend...

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:23

:wave:

Sorry voor mijn afwezigheid, maar ik ben er weer. :D Gister is mijn gips eraf gegaan en ga gelijk even kijken waar we kunnen starten binnenkort. Heb zin in de nieuwe proeven!

Hier geen ervaring met Lipica laarzen, sorry.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:26

Mizsz_Kitty schreef:
Moonday, leuk dat je gaat starten!

Ik heb lipica laarzen gehad. Helaas wat te hoog aangemeten waardoor ik ze nooit echt fijn heb ingereden. Heb ze verkocht.
Heb nu derby. Wat duurder, maar mooier afgewerkt.

Ik heb 17 april l1 opgegeven...spannend...

Was je wel tevreden over de kwaliteit en service?
Ik zit er aan te denken om een paar aan te laten meten.
Had ook naar Derby gekeken maar die vind ik te duur :P

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:04

Ik heb 3 paar Lipica's :)

Ben wel naar de fabriek gereden om ze aan te laten meten nadat bleek dat de tussen dealer t eerste paar verkeerd aangemeten had. Ben zeker tevreden over de service

Afbeelding

Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:14

Ik ben ook benieuwd naar die lipica's, als eventueel vervanger. Weet iemand wat de prijzen er ongeveer van zijn?

Gister een complete wedstrijdoutfit aangeschaft. Komt nu opeens heel erg dichtbij :+

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:43

Oh wauw gaaf! :D
Dat model zit ik ook aan te denken.
Zit de rits niet in de weg of voel je dat niet?
Hoelang gaan ze mee? Ik las in het huiskamertopic vrij verschillende ervaringen.

@Celien leuk is dat he! Wat voor set is het geworden? :)

http://lipicarijlaarzenjeanet.123website.nl/264555240
op deze site staan prijzen, begint vanaf 237,50 :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:56

De donkere zijn polo model die waren zoals ik ze nu heb €375 de cognackleurige zijn een "gewoon "dressuur model met rits schuin voor. Die zaten zoals ik ze heb op €335

Deze prijzen zijn voor de bovenste inclusief cognac randje boven aan de laars, borduren van initialen en bijpassende spoorriempjes.

Voor de onderste was het borduren en spoorriempjes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:03

Geen ervaring met lipica, vind ze wel heel mooi. Heb zelf Petrie Melbourne voor op wedstrijd. Kostte even wat moeite om ze in te lopen en te rijden maar nu zitten ze heerlijk. Voor op stal heb ik een paar afgetrapte Mountain Horse laarzen die gaan al tig jaar mee. Zool begint wel los te laten zo langzamerhand, 1 rits is wat lam en echt knap zijn ze ook niet meer. Ben dus voorzichtig aan het kijken naar vervanging, niet al te prijzig. Ze zitten wel heerlijk :j dus zal ze wel missen. Model wordt niet meer gemaakt helaas.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:11

ynskek schreef:
De donkere zijn polo model die waren zoals ik ze nu heb €375 de cognackleurige zijn een "gewoon "dressuur model met rits schuin voor. Die zaten zoals ik ze heb op €335

Deze prijzen zijn voor de bovenste inclusief cognac randje boven aan de laars, borduren van initialen en bijpassende spoorriempjes.

Voor de onderste was het borduren en spoorriempjes.

Ohja nu zie ik het verschil wel nu je het zegt.
Zijn dit (New) Hurlinghams?
Ik zit zelf te denken aan Hurlinghams, zwart met lak sluiting boven en lak piping lijkt me wel mooi :D
Heb ook lakneusriem en lak spoorriempjes in wedstrijdset :P
Maar vind een veter ook gaaf staan dus wordt nog een lastige keuze :Y)

Ik heb nu Fellini laarzen, vorig jaar op Equitana gekocht.
Erg fijne laarzen ook maar zijn wel al wat ingezakt en is geen geweldig leer.