Gister even wat hulp gehad bij de galop en het ging al beter. Nu door oefenen. Heb dinsdag weer les. 7-8 april een weekend met de paarden weg. Heb dan een TREC-weekend.
Het was gister ook echt heerlijk lenteweer. Paardjes even zonder jas gehad.
Nouvel
Geplaatst: 25-03-18 15:14
Welkom Tom!
Natasja, hulp is altijd fijn als je even een steuntje nodig hebt om weer verder te komen ergens mee. Gaaf zeg, tree, veel plezier!
Ik heb net weer les gehad van Herman Wientjes, keihard gewerkt en flink gezweten, maar hij gaat het echt fijn doen zo stukken, het heeft een tijd geduurd maar hij begint nu eindelijk wat sterker te worden en zich steeds een beetje meer te dragen. Zo blij mee, en zo blij dat ik hem die tijd heb gegeven, het loont echt!
Ik zal kijken of ik er straks even een filmpje op kan zetten.
Leuk Natasja, ja was het lekker weer? Zat helaas hele dag binnen. Goed bezig Nouvel! Leuk hoor, ben benieuwd
Pff.. deze week dik 53 uren gewerkt. Druk.. en vanavond ook een oefenrondje gehad. Het ging nergens naar.... zóveel spanning weer. Als het slecht gaat, moet je ook maar melden denk ik. Uitgebeld omdat ik 3x volte oid reed (laatste x zou ik afgroeten alleen paard lief ging op de loop dus kreeg haar niet stil, en mislukte het afgroeten) Ach, die verliespunten maak ik me niet druk om. Alleen het voelt wel even k.u.t. als het dan weer zo gaat. De 'oude' manier van rijden it's killing us, dat is nu wel duidelijk. Het lukte nl niet om op de nieuwe manier te rijden zoals woensdag en donderdag. Daarna stond ze 2 dagen stil, was vanmiddag in de bak al hyper toen ze los was.. Het zal alles wel met elkaar zijn
Donderdag iig weer een nieuwe les bij instructrice gepland, gelijk geappt en konden wel terecht.
Yom
Geplaatst: 25-03-18 21:11
Ehmm tis Yom
Paard heeft een snee in de lip dus dochter gaat proberen bitloos te rijden. Maar ze zegt al, paard kan sterk zijn dus ze hoopt nog wat te zeggen te hebben dan.
NatasjaS
Geplaatst: 25-03-18 21:11
@Nouvel, leuk beeldmateriaal
@ Meya, wat balen zeg.......in een wedstrijd verval je dan snel weer in 'de oude manier'. Had je 1 proef? Of heb je de tweede wel weer kunnen oppakken. Snel vergeten en donderdag mooi naar les.
Ja TREC lijkt me erg leuk. Dit is een weekend waarbij je zaterdag een introductiedag hebt en dan zondag een wedstrijd. Is in Hoogersmilde, dus we nemen de paarden het hele weekend mee en slapen zelf in een stacaravan. Paarden staan ook op die camping.
NatasjaS
Geplaatst: 25-03-18 21:12
@Yom, dacht al dat ik het verkeerd geschreven had Maar even uitproberen met het bitloos rijden.....is het een diepe snee dan?
Yom
Geplaatst: 25-03-18 21:15
ja best wel, zat er al maar na 2,5 weken niet rijden was het mooi dicht. Maar ja zwakke plek dus na een paar keer rijden weer open. Nu proberen het goed dicht te laten gaan dmv bitloos rijden
Nee 2.. maar die heb ik afgegroet na enkele onderdelen. Zo is dat. Heb nadien nog even lekker met der geknuffeld. Morgen weer een dag
Oh sorry. Heb het klakkeloos overgenomen
Yom
Geplaatst: 25-03-18 21:38
Geef niks tis de naam van mijn zoon en die heeft al heel wat variaties gehoord
roosje78
Geplaatst: 26-03-18 08:58
Goedemorgen!
Lekker nog genoten van je middagje vrij, Meya? Leuk dat je het zo goed ging op de eerste oefenwedstrijd! De tweede was dus eigenlijk een echte wedstrijd, maar gebruikte je als oefenrondje? Wat voor werk doe je eigenlijk, omdat je zo veel uren had?
Lekker dat je les zo fijn ging, Nouvel, bij Herman!
Welkom, Yom! Wat vervelend, die snee. Maar zo kan je dochter wel blijven doorrijden.
Wat leuk, Natasja, dat je een trec weekend hebt. Doe je dat vaker?
Zelf dus gisteren voor het eerst M1 gestart en voor mijn gevoel ging het echt heel slecht Maar de punten vielen alles mee, 184,5, en de jury was ook best positief. Nog met hem nagepraat en hij gaf aan dat ik de overgangen veel meer moest markeren. Dus terug nemen, voorwaarts rijden, hals strekken, etc. Daar liet ik echt punten liggen. Vanmorgen durfde ik pas het filmpje te bekijken en hij heeft helemaal gelijk. Deze week hard oefenen en zaterdag mogen we al weer!
roosje78
Geplaatst: 26-03-18 09:00
Oh, ik zag nog ergens de vraag voorbij komen of ik altijd met mijn instructrise overleg m.b.t. overstappen naar een klasse hoger. Ik had al sinds begin januari al geen les meer gehad en ik vind het heel fijn als er iemand mee kijkt en bevestigt dat we het kunnen. Vandaar dat ik het perse met haar wilde overleggen.
Nouvel
Geplaatst: 26-03-18 16:43
roosje, gefeliciteerd, leuk dat je dan toch beter gereden hebt dan je dacht!
yom, vervelend van de snee zeg, hopen dat het vlot geneest!
natasje, gaaf zeg zo'n weekend! veel plezier vast!
meya zonde van de spanning zeg... fijn dat je snel weer kunt lessen! Lijkt mij wel lastig zeg, die spanningproblemen, maakt je ook zo onzeker lijkt me...
even kijken of ik er een paar filmpjes op krijg van gisteren. Is overigens ook allemaal nog lang niet perfect en waar we komen komen, maar hij maakt stappen en zet zich in en hij wordt vooral achter sterker waardoor hij eindelijk wat meer gaat dragen en minder op mijn hand gaat hangen. Ik ben er heel erg blij mee!
als je geluid hebt heb je gelijk de instructie erbij
Meya_
Geplaatst: 26-03-18 20:19
Leuk roosje!! Goed bezig! Zal straks je filmpjes kijken Nouvel..
Nee, wordt er niet onzeker van. Maar baal wel eens, soms iets geïrriteerd/gefrustreerd en dat moet juist helemaal niet. Dat werkt zo averechts. Had ik gisteren ook last van. Dan baal ik zó dat het misgaat.
Ja, erg fijn dat ik zo snel terecht kan. Was zelfs vandaag al welkom
Maar enfin, vandaag weer gereden. Ze was nog wat druk. Weer erg geprobeerd op te lossen zoals de nieuwe instructies. Ging niet 100%, maar wel 100% beter dan gisteren Draf ging heel fijn, galop beheersbaar en zelfs de keertwendingen konden we weer meenemen en stap-galop..
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 26-03-18 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Gelijk maar even gekeken haha. Kleine stukjes hoor, maar goed bezig! Wel wereld van verschil qua karakter tussen onze paarden volgens mij. Die van jou lijkt heel koel, en makkelijk. Rust zelfe of niet?
glenstorm
Geplaatst: 26-03-18 21:47
Meya, balen van gisteren, maar fijn dat het vandaag weer beter ging! Heb je nou van 2 verschillende instructices les? Nouvel, af en toe heb je echt gave stukjes dat hij gaat dragen zeg! Roosje, gefeliciteerd met je wp! Mooi begin van de M1! Yom, Welkom! Lastig die snee. Hebben jullie enig idee hoe hij eraan komt?
Even terug naar de basis en hem thuis houden, begint hier al wat vruchten af te werpen. Nu ik pas over 5 weken weer start heb ik zelf ook even meer rust in het rijden. Focus ligt echt op loslaten over de bovenlijn en stiller worden in de aanleuning. Gisteren ter afwisseling even wat huppeltjes gemaakt waar het paard erg blij van wordt (hij mag vanwege licht artrose niet meer springen, maar hij kan fantastisch springen). Vandaag hebben we in de wei gereden omdat ik de bak wat mul vond en je in de wei net wat meer ruimte hebt. En eigenlijk ging het gewoon heel fijn. Hij was los over de bovenlijn, voor zijn doen heel stil in de aanleuning, vlijmscherp aan de hulpen en heerlijk actief van achteren. Af en toe krijgt hij wel iets spanning, maar zolang hij zich niet vastzet en het uit in los over de rug benenzwaaien ben ik blij. Dat valt op den duur wel weer te controleren, als hij maar niet weer in zijn oude patroon terugvalt. Maar al met al heerlijk gereden en hopelijk kunnen we dit vasthouden!
Yom
Geplaatst: 26-03-18 23:19
Nee we weten niet precies wanneer het gekomen is en waardoor. We hebben al vanalles geprobeerd want het is natuurlijk een beetje kip-ei verhaal. Is er iets bij het paard en gaat ie daarom hangen en is daardoor de lip kapot of andersom???
Zadel is gecheckt, ander bit, tandarts geweest alles is bedacht en bekeken. Dochter is ruim 2 weken ziek geweest en toen ging het mooi dicht Toen weer rijden en mond en bit flink ingesmeerd maar na een paar keer toch weer open
Probleem zou rijtechnisch zijn dus overgegaan op meer lessen. Maar nu toch maar proberen bitloos te rijden zodat het een maand kan genezen en daarna een zacht trustbit proberen
Nouvel
Geplaatst: 27-03-18 07:07
Yom, hangt hij erg met rijden? Mijn paard heeft dat ook erg gedaan en neigt er nog wel eens toe, bij hem is het probleem de missende kracht achter en het niet heel opwaarts gebouwd zijn waardoor hij zich dan snel voorover laat vallen omdat het dragen achter niet lukt.Ik heb hem dus vooral achter sterker moeten maken om hem voor lichter te krijgen.
Glenstorm fijn dat je lekker hebt kunnen rijden, word je altijd blij van!
Meya, dank je! Ja hij is meestal wel rustig, maar hij kan ook heet of boos worden in het werk en dan is hij wel heel sterk en trekt ‘ie me bijna uit het zadel... Je merkt dat hij spanning opkropt als dingen moeilijk zijn voor hem, dan komt het er later uit. Op de terugweg na deze les was hij mega druk, springen, dribbelen, overal van schrikken... De dag erna is hij meestal heel moe, zeker als hij ook op de trailer heeft moeten staan. Daar moet ik echt rekening mee houden bij hem, al gaat het wel beter.
roosje78
Geplaatst: 27-03-18 07:41
Je filmpjes kijk ik vanavond thuis, Nouvel. Dat kan ik niet op mijn werk
Klinkt wel heel goed, Meya, wat je gisteren thuis hebt gedaan in je training.
Wat fijn, Glenstorm, dat je zo lekker hebt kunnen trainen! Dit vast houden en zo doorgaan!
Mond is altijd lastig en gevoelig, Yom. Het hoeft niet eens iets rijtechnisch te zijn dat het mis ging. Maar ja, je moet er nu wel mee rijden. Hopelijk krijgen jullie het zo opgelost!
Zelf gisteren eventjes paard gelongeerd om hem lekker los te maken na de wedstrijd. Hopelijk gaat het mee vallen met de regen en kunnen we vanmiddag trainen.
Meya_
Geplaatst: 27-03-18 11:40
Vergeten te reageren, maar ben anesthesiemedewerker fulltime contract en alle bereikbarediensten (doordeweeks avond/nacht) en weekenddiensten komen er overheen..
SannevdM
Geplaatst: 28-03-18 08:11
Hi!
Meya, wat goed! Gefeliciteerd! Jammer van je oefenrondje, gauw vergeten Leuk werk heb je trouwens!
Yom, welkom!
Roosje, ook jij gefeliciteerd, top!!
Nouvel, ik ga je filmpjes even op de laptop bekijken.
Afgelopen weekend voor het eerst M1 gestart, nog behoorlijk wat rommels en afstemmingsfoutjes maar ook hele fijne stukken. Resultaat 3 dikke winstpunten. Van het weekend paasconcours.
Hij komt ook weer in zijn mooie gouden zomervacht.
Wat zijn jullie lekker bezig zeg! En leuk dat je je les wilt delen met ons nouvel!
En Sanne wat heb jij een leuk paardje! Hoe groot is ie?
Hier gaat het een beetje schommelden met de training Double is al een tijdje stout sinds het nieuwe zadel maar het word nu erger eerst wou ie paar weken geleden bokkend vandoor gaan bij zijn eigaand maar die kon hem optijd om trekken. Zondag dan bij mij op 1 plek staan en dan bokken en kop tussen zijn benen en gister het zelfde liedje maar dan ook nog rennen dr bij dat ik er best hard van af viel. We weten niet waar het aan ligt ieder geval we rijden wel gewoon door en moeten wachten tot de zadel passer na de droes perioden komt... zelfs de tandarts moest komen maar daar ook op moeten wachten...
Meya_
Geplaatst: 28-03-18 11:50
Jeetje klinkt niet fijn. Kan je niet even met je oude zadel rijden?
Lekker he die dunne vacht? Hope heeft tot nu toe geen wintervacht gehad sinds ik haar heb Heel fijn!
trysteffy
Geplaatst: 28-03-18 12:04
Vandaag gaat de eigenaar met het oude zadel rijden en morgen als ik eerder weg kan van mijn werk gaat een stalgenootje er op met het nieuwe zadel kijken of zij denkt of het het zadel is of echt stout is.
Ik ga dr zelf even niet op deze week het vertrouwen is even weg