[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pitbullgup

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:19

Super! Gefeliciteerd met de punten

Wij gaan as zondag weer in de ring verschijnen heb er zin in!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:07

Mooi debuut BaileyKarlos!
Nibbit ook netjes :)

Ik heb vandaag vliegjes loos kunnen rijden gelukkig :Y)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:46

Haha das ook wel lekker zonder vlees tussen de tanden :P

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:29

Gefeliciteerd allemaal! Goed bezig :D

En ja bah ik heb ook zo'n hekel aan beestjes brrrr.....

Ik ben ook lekker weer met de basis bezig. Als ik haar maar los houd dan gaan alle oefeningen prima.. Momenteel rij ik ook een 3 jarige super leuke merrie. Knap ding. Is nu 2 maandjes onder het zadel en niet te geloven hoe snel ze alles oppakt en zo snel voorruit gaat. Waar je de vorige keer mee bent geindigd kan je zo weer mee verder! Echt toppie. Dat is alleen een spring paard maaar dat vindt ik ook hartstikke leuk!

Mijn knappe merrie eet gelukkig weer goed en alles loopt op rolletjes. Ze komt ook weer iets aan naar mijn idee. A.s. zondag mogen we ook de ring weer in!

En we hadden het laatst over een andere baan.. Wat ik mee maakte van de week! Werdt ik gebeld (ze hadden mn CV gelezen) door een leuk bedrijf en ze willen me graag indienst! Vrijdag gesprek gehad en ik kan volgende week dinsdag beginnen! Heb er zo'n zin in! En qua salaris ga ik er een paar honderd eu netto op vooruit! Echt toppie! *\%/*

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:17

Oh dat is fijn KB_horse!
Ik word morgen gebeld of er vaste uren in zitten voor mij.. Heb nu een 0 uren contract dus geen zekerheid en geen vast salaris.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:30

Ja dat is erg vervelend ja.. Ik ga voor 32 uur aan de gang en dan heb ik de maandag lekker vrij!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:34

@Vonneke: dat was nog op de oude locatie. Ben erg benieuwd naar de nieuwe locatie, maar inmiddels werk ik ergens anders, dus ik zal daar niet zo snel meer komen, helaas.

@KB-horse: wat leuk dat jij door een bedrijf benaderd bent!! Gefeliciteerd!

En verder natuurlijk iedereen gefeliciteerd met de mooie punten, winstpunten en promotie!!! Ik moet zeggen dat ik het ritme helemaal kwijt ben, omdat ik al zo lang niet meer op mijn paard heb gezeten. Afgelopen weekend hebben er bij ons mensen al weer de eerste binnenwedstrijd gereden. En dat met het lekkere weer... Dat helpt ook niet mee!

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:58

Een tijdje alleen meegelezen. (m'n paard was uitgegleden en had een schouderblessure) heb haar 2 weken op rust gehad en zijn nu weer volop bezig. Pas een week weer echt in training en meteen dik winst binnen op ons M2 debuut. Had 185 en 194 :). Mijn paard vind de kleine voltes naar stap erg moeilijk, terwijl op de rechte lijn naar stap echt geen probleem is, haha. Vind de 2de proef ook veel fijner te rijden. :) Was dik tevreden! :) Was de enige in de M2 :+) maar toch een 4de plaats vastgekregen tussen de M1'ers.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:41

wow, jullie hebben weer veel bijgekletst :P
Ik kan het amper nog bijhouden.

Iedereen gefeliciteerd met de wp en de prijzen en de promoties op het werk :)
We gaan lekker met zijn allen :D

Ik heb het momenteel ook super druk met mijn baan, paard, huizenjacht en nog veel meer leuke dingen dus weinig tijd om hier te reageren :o

Ik had Zaterdag sinds een maand ook weer wedstrijd. Niet helemaal ideale timing i.v.m. 2 weken lang weinig dressuurmatig getraind en de afgelopen week maar 3 x klein half uurtje wat losmaak werk gedaan.
Maar ik was zeer tevreden. Ze stond er heel goed aan in de ring en spanning die ze soms had kon ik redelijk makkelijk weg laten vloeien.
Ik was erg tevreden over de 1e proef op 2 foutjes na en verwachtte daar een dik wp. In de de 2e proef had ik wat kleine foutjes en slordigheden dus daar verwachtte ik net wel of net geen wp.

Ik had nog wat fijne tips gekregen van een kennisje die ook bij mijn instructrice lest en die ook een wedstrijdvriendin lesgeeft.
Zij start zelf grand prix st george, zzz en zzl en schatte mijn gereden proeven qua punten hetzelfde in.

Helaas had ik in de 1e proef 170 met soms onverklaarbaar commentaar(oefening niet getoond?) maar in de 2e proef wel 180 zoals verwacht.
Ik had hoge punten op de goede onderdelen maar hele lage punten op de slordige foutjes,

Ik vind de m2 geen moeilijke klasse en wij zijn al lang klaar voor het Z maar toch blijf ik verbaasd hoe verschillend de jurys in de M2 jureren.
Maar ik was zelf heel tevreden en heb dus een topdag gehad samen met vriendinnen en stalgenootjes :D

Nog een keer M2 meepakken als ik weer wat meer tijd heb en dan toch maar eens Z1 debuut plannen een keer :P

en Gisteren een heerlijke buitenrit van 1,5 uur gemaakt met stalgenootjes :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:15

KB wat leuk dat je ook een 3 jarige erbij rijd. Altijd leuke uitdagingen die groene paarden
Dat klinkt super van je nieuwe baan!! Gefeliciteerd :D

Aranel hopen dat je vaste uren kunt krijgen..

Amaranth super debuut!

Tamaramt fijn dat je lekker gereden had. balen van de tegenvallende punten in de 1e proef. Maar eigen gevoel is belangrijker
Was gisteren heerlijk weer om naar buiten te gaan!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:46

Amaranth7 schreef:
Een tijdje alleen meegelezen. (m'n paard was uitgegleden en had een schouderblessure) heb haar 2 weken op rust gehad en zijn nu weer volop bezig. Pas een week weer echt in training en meteen dik winst binnen op ons M2 debuut. Had 185 en 194 :). Mijn paard vind de kleine voltes naar stap erg moeilijk, terwijl op de rechte lijn naar stap echt geen probleem is, haha. Vind de 2de proef ook veel fijner te rijden. :) Was dik tevreden! :) Was de enige in de M2 :+) maar toch een 4de plaats vastgekregen tussen de M1'ers.

Hé, met die mooie Fries toch? Gefeliciteerd met zo'n mooi debuut!

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:40

Ja zo'n 3 jarige is echt heel leuk. Dat leert zo onwijs snel! Waar je de vorige keer bent geeindigd kan je zo direct weer mee verder. Gisteren voor de eerste keer een klein sprongetje mee gepakt zo'n onwijs gaaf en braaf dier! <3

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:32

Vanochtend hebben we weer les gehad en ik heb heel erg fijn gereden. We hebben wat onderdelen achter elkaar van het Z1 meegepakt. De drafappuyementen gaan erg fijn maar de kw achter elkaar op de korte zijde is nog wat pittig.
Vooral de kw rechts wil ze ooit nog wel eens niet genoeg reageren op mijn buitenbeen en gaat ze wat klooien dus ff consequent doorgepakt en toen ging het wel goed om ze achter elkaar te doen.

Naderhand ook nog galopappuyement meegepakt en ging stukje best al aardig maar blijft nog wat moeilijk voor ons beide :)
Maar ze blijft volop leren en ik ook en dan komt het allemaal vast wel keer goed.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:05

KB genieten is dat als ze het zo fijn oppakken

Tamaramt fijn dat je les lekker ging! Fijn dat ze zo goed blijft leren.

Gisteren clubles gehad, was lekker fris maar wel fijn te rijden :)
vandaag wou ik naar buiten, maar ze zijn zo druk met mais dus iets teveel landbouwwagens. Toch maar even in de bak gereden. Morgen krijgt ze een sportmassage, heb niet zo goed een idee wat ik me erbij voor moet stellen, ben benieuwd. En daarna heeft ze paar dagen vakantie omdat ik weekend weg ga :P

Laar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:58

Mag ik mijzelf hier ook melden?
Ik start nu nog M1, maar wil over een paar maanden als de oefeningen bevestigd zijn over gaan.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:26

Ja dat zeker!

Tamaramt Toppie hoor! Jij bent echt goed bezig! :)

Melissa Ik ben benieuwd laat even weten hoe het was!

Ik heb eergisteren weer een fijn lesje gehad. Vanavond nog even de nieuwe proeven oefenen en morgen even losrijden, zaterdag even aan de longe en zondag (hopelijk) knallen!!!!! *\%/*

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:21

Hallo allemaal!

Mag ik mij hier melden? Ik heb afgelopen zondag mijn M2 debuut gereden, 2 keer een eerste plaats en ons eerste winstpuntje *D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:48

@melissa_93: hoe is de sportmassage gegaan?
@laar123: welkom hier :)
@kb_horse: succes alvast!
@lovemickey: ook welkom hier en goed debuut zeg! :)

Vandaag ff klein half uurtje wat dressuurwerk gedaan en ook weer eens een stukje arbeidspirouette meegenomen. Dan kan ze en doet ze heel erg goed maar ik doe het maar weinig want anders wil ze dat ook gaan doen op de voltes 10 meter in de m2 proeven.
Ze denkt vaak veels te veel vooruit.
Vandaag ook voor de 1e keer echt gereden met mijn nieuwe bruine rijlaarzen en nieuwe bruine bling bling rijbroek en dat ging goed alleen heb ik me bij mijn binnenkant knie wel doorgereden door de rijbroek.
Daarna nog lekker 45 min in bos gereden met stalgenootje

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:59

Welkom nieuwelingen! :)

Willem was echt strontvervelend met rijden vandaag, ik had een zweepje erbij gepakt om hem wat bij te tikken bij de keertwending. Maar hij was compleet van het padje door die zweep. Loperig, hals erop en rug wegdrukken pff..

Als ik dan hier die verhalen lees wat jullie allemaal doen in de training zakt de moed me wel in de schoenen :+

Laar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:05

Dat wordt weer lastig met alle namen te onthouden haha.
Tamaramt: wat lekker zo lang in de bossen gereden, daar ben ik wel jaloers op! Ik zie trouwens wel wat gelijkenissen met jouw paard en de mijne, ook zo groot!!
Aranel: wat vervelend dat je paard zo stout was. Haha ik heb het zelfde als ik dat zo lees idd wat jullie allemaal trainen daar kom ik vaak niet aan toe.

Ik werd vandaag toen ik op school gebeld door mijn instructrice dat mijn paard een diepe wond op zijn hoofd had.. Toen ik op stal aan kwam zaten de nietjes er al in. Niks ernstigs gelukkig want ik kan als het goed is morgen weer gewoon rijden, maar wel ff schrikken aangezien t tot op het bot was!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:17

@aranel: oh hier gaat het ook vaak zat mis hoor. Vandaag was ze megaheet op mijn been en wispelturig terwijl ze gisteren het tegenovergestelde was

@laar123: fotos, ben benieuwd :)

jeetje, heftig zeg!!
Maar ik zou zelf echt niet gaan rijden na een hechting. Zeker niet op het hoofd. Als er teveel druk op komt kan de hechtingen eruit springen.
Ik zou paard lekker paar dagen laten bijkomen en eerst alles goed laten genezen

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:18

Okee,

Nou, hallo allemaal dan!
Ik zal me even kort voorstellen :)
Ik ben Joël, ben 16 jaar en rijd sinds twee jaar een superleuke D-pony genaamd Golden Sharon. Naast Sharon rijd ik op een handelsstal, waar ik momenteel nog drie pony's heb staan. En hiernaast zit ik ook nog op school in VWO 5, dus me vervelen doe ik niet vaak :')
Meer informatie over mij en Sharon kan je vinden in het topic dat ik net heb gemaakt *D
[RIJ-ITP] Golden Sharon zet haar beste beentje voor (M2 debuut)

Laar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:36

Ik zal morgen eens kijken of ik foto's erop krijg.
Hij heeft geen hechtingen maar nietjes, precies bij het bot dus daar komt eigenlijk geen spanning op te staan. Hij heeft het ooit vaker gehad toen heb ik idd ook een week rust gegeven omdat het toen wel op eem rot plaats zat. Is wel de bedoeling dat ze over een paar dagen eruit vallen. Ik kijk ook ff hoe hij is hoor maar was meer als voorbeeld dat het niet zo erg was als dat het klinkt haha.
Leuke pony Joel!
Welke provincie/kring rijden jullie allemaal?

Ik zal ook ff een voorstel rondje doen. Ik ben Lara ben net 19 jaar en zit momenteel in het eerste jaar van mijn HBO opleiding. Heb zelf een net 6 jarige reus die nu 5x meegeweest is in het M1. Zelf opgeleid en een Pittig mannetje in de omgang maar gaat gelukkig steeds beter... Verder rijd ik soms nog wat paarden voor anderen, zoals een 3 jarige voor een vriendin. En ook werk ik op een dressuurstal waar mijn paard ook in pension staat.
Laatst bijgewerkt door Laar123 op 02-10-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:44

Wow dat is idd schrikken zo'n diepe hoofdwond! Fijn dat het wel mee lijkt te vallen :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:28

He jakkes, zo'n wond is altijd even schrikken. Ik zou ook idd wel eventjes rustig aan doen, better safe than sorry. Maar als eigenaar van een beroepssloper kan ik je geruststellen: mijn paard is aan alle kanten aan elkaar geniet en je ziet er niets meer van! :o :D

Ik heb gisterenavond maar eens gepolst bij mn instructeur wanneer we de overstap mogen maken naar het M2. Ik vertrouw volledig op zijn oordeel, maar heb toch graag iets waar ik me op kan richten. Als hij dan zegt "nog zeker een paar maanden niet", dan hoef ik me tot die tijd in ieder geval niet gek te maken. Hij denkt dat we qua galop zeker een M2 proef zouden kunnen rijden, hij denkt zelfs dat we gewoon punten zouden rijden in het M2, maar wil toch liever nog even een paar maanden doortrainen om de draf nog meer gedragen te krijgen en het geheel vloeiender. Klein beetje teleurgesteld ben ik wel, maar ja, als ik eerlijk ben ligt ons einddoel niet bij punten rijden in het M2, dus als hij vindt dat we eerst nog verder moeten trainen, gaan we dat doen. Dat wordt alleen wel een verplichte wedstrijdpauze, aangezien we bijna 30 punten in het M1 hebben. In oktober nog even knallen voor het clubkampioenschap en dan in 2015 het M2. :D