[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:39

@ Setteli ; komende weken onwijs druk met school, dus dat word wel eind vd maand/ begin mei. Ik denk dat het dan rijssen wordt, thuiswedstrijd :D

Is het bij de rest ook zulk heerlijk weer? *\o/*

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:13

Dat is eigenlijk nog slimmer Iris, in een boek opschrijven, ik gebruik voornamelijk dit topic ervoor :') Gefeliciteerd met je wedstrijd, mooi resultaat na zo'n lange tijd! Gedurfder is inderdaad al wat setteli zei, iets meer impuls, probeer het iets spectaculairder te maken. Ben er zelf ook slecht in, iets met perfectionisme, ik rijd liever op safe zonder fouten, wanneer je wat gedurfder gaat rijden, heb je ook meer kans op slordigheidsfoutjes. Mijn ervaring is weer dat het per jury verschilt wat ze willen zien.

Ohjee Anne, vervelend is dat om de controle kwijt te zijn, gelukkig ging het goed. Verder zien je foto's er wel heel lekker uit zo :j En fijn hoe je het hebt opgelost met haar tanden :)

Mooi resultaat weer Setteli, leuk te zien dat jullie steeds hogere punten gaan rijden :j

Vervelend die plekjes van de sporen -O-

Grappig Sanne en Setteli, mijn opa en oma komen uit die omgeving, dus ik herken alle plaatsnamen wel zo ongeveer, leuk dat jullie bij elkaar in de buurt zitten ;)

Heerlijke foto Sanne, bij Burana was vooral erg veel wind.. Bij ons in thuis in de tuin was het dan wel weer heerlijk :)

Lekker een wandelingetje samen, ik kan daar soms ook zo van genieten :) Wij hebben gemerkt met m'n les momenteel dat ze zich nog te lang wil maken (of eruit komt wanneer ze echt 'stout' is) wanneer we beginnen met overgangen, ze mist dan nog de rechtgerichtheid dan. Echt specifieke dingen hebben we niet heel erg, het hangt sowieso enorm samen met hoe ze die dag al in stap en draf is. Wat ik wel merkte was dat al het losstappen beginnen met tempowisselingen in stap al een hele goede was. Verder ben ik dus fan van contrastelling, meestal gewoon op de lange zijde, en ook daarin afwisselen in tempo, in alle 3 de gangen. Ze is vooral ook gewoon sterker geworden door de tijd heen. Verder begin ik de eerste galop meestal met even lekker wat tempo door d'r lijf, en vervolgens hield ik het tempo vrij laag, omdat wanneer ik in te hoog tempo reed, ze zich erg snel lang maakte. Overigens schrijf ik dit dus in verleden tijd, omdat afgelopen paar keer, ik steeds meer een mooie fijne galop kan krijgen ook in hoger tempo terwijl ze fijn gedragen door d'r lijf blijft. Een andere oefening die Bu ook erg leuk vind, en waar ze vaak fijn van wordt, zijn 'enkelvoudige galopswissels', zowel met overgangen galop-stap, stap-galop, als gewoon overgangen naar draf, dan 8-jes rijden of slangenvoltes, Bu wordt daar rete fanatiek van :))

Helaas vandaag niet gereden, voelde me echt niet fit :7 Maar inmiddels is het weer weggetrokken gelukkig. Gisteren al de hele dag gewerkt dus toen ook al niet gereden, maar hopelijk deze week wel gewoon weer lekker aan de slag :j

Safrou

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:40

Fijn dat het zo goed gaat Fleur_yen!

Hier vanavond les gehad. Jeetje wat ging ze fijn! Ze wordt zoveel rustiger en braver. Ik kan nu echt meer van haar vragen zonder protest of hectisch gedoe. Niet gedacht dat ze zich zo zou ontwikkelen binnen een jaar, maar wat heb ik een heerlijk beest <3 meteentik

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:31

Oei dat is wel spannend Anne, als die ander zich dan ook gaan misdragen.

Bij ons waaide het ook heel hard sanne! Nu is het weer opzich wel lekker. Ze hebben ook al voor het eerst zonder deken op de wei gestaan. Super van je les! Klinkt heel fijn, vooral zoveel vooruitgang zien geeft een hoop voldoening

Die overgangen galop stap zijn bij ons nog niet erg bevestigd haha! Vind dat idd wel een fijne oefening. Dat snel lang maken herken ik bij een hoger tempo, maar met een laag tempo moet ik weer opletten dat ze haar lijf blijft gebruiken..

Ik ben een beetje chagrijnig wat rijden betreft haha. Mijn buren hebben iets met wapperende en plastic dingen naast onze bak plaatsen. Opzoch niet erg, worden ze mak van. Maar nu hebben ze al voor de derde keer in 2 weken wat nieuws gedaan en elke keer vlieg ik eerst 3 trainingen lang de bak door voordat mourie (aka schijterd) er langs durft. Op een gegeven moment word dat erg irritant kan ik je vertellen
Nu hangt er dit groene ding net, wat er nieteens eng uitziet, maar als het waait wappert ie gewoon onze bak in
Afbeelding

Vanavonf ga ik voor het eerst sinds vorige zomer naar de les van onze rijvereniging. Daar word les gegeven door de instructrice die mij eerst ook les gaf maar waarvan de methode absoluut niet klikte met hoe mourie toendertijd was. We zijn nu een heel stuk verder dus ben heel benieuwd hoe haar aanwijzingen nu uit gaan pakken!

Oh en trouwens Marjolein, klopt het dat ik jou twee jarige hengst te koop zag op facebook? Toch besloten hem niet te houden?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:08

Klopt jelle staat te koop
Hij word niet genoeg maat voor ons

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:58

Heyyy ,

hoe gaat het bij iedereen ? ik heb wel hier en daar wat teruggelezen maar het is echt teveeeel :O ,
ik ben ivb met me paarden , me werk en school heel erg druk en heb dus ook echt geen tijd meer gehad om even op bokt te kijken..

Bustina en Hiphop gaan super gelukkig en ik blijf met de dag vooruitgang zien :D binnenkort weer op wedstrijd met buzzy en hopelijk ook eens een oefenwedstrijdje met hiphop!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:08

Dat heeft Buraan ook hoor Mara, bij een te laag tempo vergeet ze snel haar lijf te gebruiken, lastig te rijden, want het voelt zo lekker comfortabel :') Wat balen van je buren zeg, zou ik ook niet blij van worden.. Ben benieuwd hoe je verenigingsles is, hoop dat je er nu wat mee kunt, want een les waarvan de methode niet bij je eigen gevoel aansluit is uiteindelijk niet fijn rijden gok ik.

Jammer Marjolein, ik vind hem zo gaaf! Hopelijk vind je een leuke nieuwe eigenaar voor hem :) Ga je zelf dan nog op zoek naar iets nieuws?

Fijn dat het goed gaat mistimabo! :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:02

Safrou, ja hier was het ook heerlijk weer, echt lekker :D Leuke foto en fijn dat het zo goed ging!

Jammer dat je je niet super voelde Fleur, hopelijk nu weer lekker rijden :)

Ah irritant is dat Mara, zeker als je paard dan even de tijd nodig heeft om te wennen! Hoe was de les?

Klinkt goed MiStimaBo!

Gister had m'n instructrice gereden, die merkte ook dat ze 'net niet' was in alles maar fijn af kunnen sluiten. Vandaag daarmee verder gegaan, en ondanks dat vandaag niet de leukste dag was waardoor ik me niet echt fijn voelde, deed ze echt d'r best en heb ik lekker kunnen rijden. Zaterdag ga ik met instructrice en ander stalgenootje naar het strand, echt superveel zin in want dat is al veel te lang geleden! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:00

We willen wellicht wel weer wat weer.
We hebben contact met mensen die voor ons een evt interessant paard hebben. Dat lijkt een erg leuk dier

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:27

Zonde van de bak m9ara wel fijn dat je als nog punten hebt gereden! :D

Fijn dat je les zo fijn ging fleur_yen.

Iris965 Nette punten hoor! Ik denk vooral dat je overtuigend rijd door als je wil afwenden bijvoorbeeld ook echt af te wenden en niet van hier? of toch hier? etc.. Weet het zelf ook niet zeker hoor. O:)

Oeh eng van het einde zeg, maar wel fijn dat je ritje verder lekker ging. AnnevM. Wat een knappe appie trouwens (grote zwak voor appaloosa's). <3

Nette punten Setteli Gefeliciteerd! :D

Leuke foto Safrou. :) Fijn dat je les goed ging.

m9ara Vervelend dat je buren steeds wat veranderen naast de bak. Succes met je les straks.

Fijn dat je paardjes goed gaan MiStimaBo.

Wat leuk dat je naar het strand gaat AnnevM. Hoop ik ooit ook nog eens met mijn pony te doen.

Jammer dat de hengst niet genoeg maat heeft Seven, hopelijk vind je wat anders leuk. :)

Hier gaat het rijden eigenlijk wel heel fijn. Morgen weer les. :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:44

Veel plezier met je les Jespri :) Jij had toch eerst ook een appaloosa, kan ik me herinneren van een tijd geleden toen we samen in een topic zaten?

Klinkt spannend Marjolein, hopelijk wordt dat iets :j

Pff snap dat je daar een beetje moe van wordt Mara, gewoon lekker kunnen rijden is toch fijner. Die oefeningen galop - stap winnen bij ons ook niet de schoonheidsprijs hoor, vaak zitten er gewoon een paar drafpassen tussen, en andere momenten doet ze het weer keurig :') Maar ook gewoon met overgangen draf werkt voor ons fijn :)

Anne leerzaam dat je instructrice er weer eens opstapte, fijn dat je goed af kon sluiten, en hopelijk gaat het met jou allemaal goed :(:) Gaaaaf je strandrit, ik ben jaloers!

Sanne, om nog even terug te komen op jouw foto van het lekkere weer, dat kan ik ook! :D
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog steeds niet fit helaas, dus nog steeds niet lekker aan het rijden, van de week dus nog even gelongeerd, ging niet helemaal zoals het moest, ze was nogal traaaag, tot ik letterlijk zei "je valt zowat in slaap joh!", toen kwam er een knetterende bok uit, en wilde ze graag even sprinten :') Nou is dat ook weer niet helemaal de bedoeling, de bak heeft een superfijne bodem, en is echt niet gemaakt voor volop sprintjes trekken, maar ze moest blijkbaar even laten zien dat ze niet zo slaperig was als ze eruit zag :Y) We hebben in ieder geval wel weer even lekker gerommeld samen dus :P

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:41

Balen Marjolein! Wel leuk dat je dan op zoek kan naar een nieuw paard. Wil je dan weer een jonkie?

Mooi dat het goed gaat mistimabo! gaat hiphop goed vooruit?

Leuk joh Anne dat je lekker naar het strand kan, veel plezier alvast!

Wat een lief koppie Fleur <3 en apart dat burana zo toepasselijk op je reageerde haha. Moest toch even laten zien dan ze niet sloom is.

De les ging wel goed bij ons! Het is niet compleet verkeerd gegaan haha. Wat ik wel merk is dat ik zelf op een verkeerde manier op de aanwijzingen van deze instructrice reageer, terwijl ze wel gelijk heeft in wat ze zegt. Haar aanwijzing is 9 van de 10x dat Mourie wat ronder moet, net wat meer erdoorheen. en dat is ook zo, maar ik ga dan veeeel te veel met mijn hand zitten doen. en dat werkt natuurlijk gewoon niet. Terwijl als ik alleen rij en haar ronder wil hebben ik dat niet doe, en als ik les bij mama zorgt ze wel dat ik dat niet doe :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:37

We hebben het over een jonkie gehad maar hebben nu een merrie aangeboden gekregen die ook interessant lijkt. Is wat ouder dan gedacht maar heeft 2 goede veulens gegevens loopt zelf goed in de sport en heeft mooi bloed

Die wil ik gaan bekijken

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:16

Zeker een keer doen Jespri, echt de moeite waard :D Jaa leuke appaloosa he! We hebben op stal ook nog twee stippelmini's staan haha, zo leuk.

Het gaat weer goed met me Fleur, had een begrafenis dus vandaar even van slag := Lekkere foto's, ziet er relaxed uit! Hoe voel je je vandaag? :)

Mara, haha positieve benadering "het is niet compleet verkeerd gegaan" :') Lastig he dat laatste stukje rond, vind ik ook echt superlastig!

Zo heerlijke ochtend achter de rug! Ze was echt vreselijk braaf. Ben 2 keer eerder naar het strand gegaan maar toen echt m'n slof erbij moeten houden op sommige stukken, nu ze het op buitenrit ook veel beter doet dacht ik: ga het zonder slof proberen! Ging supergoed, ze vond wel wat dingen spannend maar heeft op de terugweg zelfs heel het stuk voorop gelopen :D Was ook een jonkie mee die haar eigen schaduw eng vond dus die sprong nog weleens opzij, botsing met Roos tot 3 keer toe haha maar ze had er helemaal niks van :') Ze was wel heel heet dus zat te twijfelen of ik wel wilde galopperen maar toch gedaan, ze bleef redelijk bij me dus ben heel tevreden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:39

Anne wat leuk!
Dat zou ik ook nog heel graag een keer willen, naar het strand.
Helaas is Frou nog niet zo betrouwbaar buiten en hebben we helaas niemand meer die meekan met een paard.
Max 1 km van huis tijdens het uitstappen, dan vind ze t niet meer leuk :')
Met de pony was ik hele dagen op pad, mis dat soms wel :j

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:53

Klopt fleur_yen Helaas heb ik deze in 2014 in moeten laten slapen. :( Vervelend dat je niet helemaal fit was. Gaat het nu alweer wat beter?

m9ara Dat is wel jammer dat je dat onbewust doet.

Spannend Seven. Wanneer ga je kijken?

Gaaf AnnevM! :D

Les ging erg goed donderdag! Helaas al paar dagen niet lekker dus vrijdag en vandaag heeft hij vrij gehad.
Morgen komt zijn verzorgstertje lekker rijden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:19

Morgen :D

Heerlijke buiten rij foto's heb zelf ook weer zin om te rijden maandag ga ik weer opstarten naar de osteopaat

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:33

ik wil ook buiten rijden. Ik heb een heerlijk bos op een paar honderd meter, maar het is er al een paar maanden niet van gekomen. Pheebs wil niet echt alleen. Binnenkort eens met een stalgenootje afspreken.

Phoebe staat weer gewassen en ingevlochten op stal. Morgenochtend als 1e starten om 9 uur :Z
Maar op zich wel prettig, er is behoorlijk wat regen gevallen. Dan is de bodem ook nog niet helemaal kapot gereden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:36

Veel succes Setteli :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:42

Thanks! Ga eens proberen 2 wp te halen in 1 proef. Dat is me tot nu toe nog niet gelukt. Pas als ik ook boven de 200 scoor wil ik L2 gaan starten.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:41

Mooie fotos Annevm!
Hoe ging het Setteli?

Gisteren voor de tweede keer gestart in de L1. 192 punten en 183 punten waarmee ik de tweede prijs gehaald heb. Trots.

Bedankt voor jullie tips hoe ik overtuigender kan rijden. +:)+

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:19

Jammer dat jullie niet buiten kunnen rijden! Ik kan ook niet alleen maar sta op een pensionstal met zo'n 10 pensionpaarden en bijna iedereen is elk weekend wel in voor een buitenrit gelukkig, dus wat dat betreft heb ik niks te klagen!

Fijn van je les Jespri!

Hoe is het gegaan Setteli? Zie trouwens dat je in Twente woont, ik ga straks op weg naar Enschede :P

Nette punten Iris, gefeliciteerd!

Nog even spam van gister in de galop, lekker koppie van mij :')
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:07

Netjes Iris! Mooie punten.
Ik sta ook wel op een pensionstal, maar vergeet elke keer wat af te spreken met stalgenoten. Dat wordt dus 1 van m'n goede voornemens :D
Heerlijk zo op het strand hoor Anne!

Het ging goed vandaag. Bodem was niet geweldig, beetje zompig. Vooral in de bochten en dan begint ze een beetje te krabbelen. Maar toch fijn kunnen rijden. In de 1e proef galoppeerde ze me aan in de middendraf. Jammer, achteraf bleek me dat een prijs te kosten :\ Ik had hier 190 en was dus 7e (6 prijzen). Tweede proef ook fijn kunnen rijden en hier dus mijn 2 wp behaald met 195 punten. Hier had ik een mooie 4e prijs. Dus ik ben weer superblij. Mijn doel behaald vandaag! Stand is nu L1+16!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:14

Fijn dat je morgen weer het rijden op kan gaan pakken Seven.

Nette punten Iris965, gefeliciteerd! :D

Leuke foto AnnevM.

Fijn dat je wedstrijd goed ging Setteli. Jammer van de bak.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:52

Mooie foto AnnvM heb je het strand dicht bij stal?

Netjes Setteli wat een punten! Ik had gister ookal zooo slechte bodem op wedstrijdterrein. Een paar banen waren al afgekeurd. Jammer van die prijs. Gelukkig had je nog een prijs op de andere proef! En met die punten hoef je zeker niet teleurgesteld te zijn haha.

Vind het nog wel een beetje lastig wat de jury ( in de L1) wil zien. De ene jury vond mijn proef te braaf gereden en de andere vond het juist netjes en ontspannen.