Is het bij de rest ook zulk heerlijk weer?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gefeliciteerd met je wedstrijd, mooi resultaat na zo'n lange tijd! Gedurfder is inderdaad al wat setteli zei, iets meer impuls, probeer het iets spectaculairder te maken. Ben er zelf ook slecht in, iets met perfectionisme, ik rijd liever op safe zonder fouten, wanneer je wat gedurfder gaat rijden, heb je ook meer kans op slordigheidsfoutjes. Mijn ervaring is weer dat het per jury verschilt wat ze willen zien.
En fijn hoe je het hebt opgelost met haar tanden 

Wij hebben gemerkt met m'n les momenteel dat ze zich nog te lang wil maken (of eruit komt wanneer ze echt 'stout' is) wanneer we beginnen met overgangen, ze mist dan nog de rechtgerichtheid dan. Echt specifieke dingen hebben we niet heel erg, het hangt sowieso enorm samen met hoe ze die dag al in stap en draf is. Wat ik wel merkte was dat al het losstappen beginnen met tempowisselingen in stap al een hele goede was. Verder ben ik dus fan van contrastelling, meestal gewoon op de lange zijde, en ook daarin afwisselen in tempo, in alle 3 de gangen. Ze is vooral ook gewoon sterker geworden door de tijd heen. Verder begin ik de eerste galop meestal met even lekker wat tempo door d'r lijf, en vervolgens hield ik het tempo vrij laag, omdat wanneer ik in te hoog tempo reed, ze zich erg snel lang maakte. Overigens schrijf ik dit dus in verleden tijd, omdat afgelopen paar keer, ik steeds meer een mooie fijne galop kan krijgen ook in hoger tempo terwijl ze fijn gedragen door d'r lijf blijft. Een andere oefening die Bu ook erg leuk vind, en waar ze vaak fijn van wordt, zijn 'enkelvoudige galopswissels', zowel met overgangen galop-stap, stap-galop, als gewoon overgangen naar draf, dan 8-jes rijden of slangenvoltes, Bu wordt daar rete fanatiek van
Maar inmiddels is het weer weggetrokken gelukkig. Gisteren al de hele dag gewerkt dus toen ook al niet gereden, maar hopelijk deze week wel gewoon weer lekker aan de slag

,
binnenkort weer op wedstrijd met buzzy en hopelijk ook eens een oefenwedstrijdje met hiphop!
Wat balen van je buren zeg, zou ik ook niet blij van worden.. Ben benieuwd hoe je verenigingsles is, hoop dat je er nu wat mee kunt, want een les waarvan de methode niet bij je eigen gevoel aansluit is uiteindelijk niet fijn rijden gok ik.
Ga je zelf dan nog op zoek naar iets nieuws?
Leuke foto en fijn dat het zo goed ging!

Fijn dat je les goed ging.
Jij had toch eerst ook een appaloosa, kan ik me herinneren van een tijd geleden toen we samen in een topic zaten?
Maar ook gewoon met overgangen draf werkt voor ons fijn 
Gaaaaf je strandrit, ik ben jaloers!

Nou is dat ook weer niet helemaal de bedoeling, de bak heeft een superfijne bodem, en is echt niet gemaakt voor volop sprintjes trekken, maar ze moest blijkbaar even laten zien dat ze niet zo slaperig was als ze eruit zag
We hebben in ieder geval wel weer even lekker gerommeld samen dus
en apart dat burana zo toepasselijk op je reageerde haha. Moest toch even laten zien dan ze niet sloom is.
Jaa leuke appaloosa he! We hebben op stal ook nog twee stippelmini's staan haha, zo leuk.
Lekkere foto's, ziet er relaxed uit! Hoe voel je je vandaag? 
Lastig he dat laatste stukje rond, vind ik ook echt superlastig!
Was ook een jonkie mee die haar eigen schaduw eng vond dus die sprong nog weleens opzij, botsing met Roos tot 3 keer toe haha maar ze had er helemaal niks van
Ze was wel heel heet dus zat te twijfelen of ik wel wilde galopperen maar toch gedaan, ze bleef redelijk bij me dus ben heel tevreden! 

Vervelend dat je niet helemaal fit was. Gaat het nu alweer wat beter?
Ik had hier 190 en was dus 7e (6 prijzen). Tweede proef ook fijn kunnen rijden en hier dus mijn 2 wp behaald met 195 punten. Hier had ik een mooie 4e prijs. Dus ik ben weer superblij. Mijn doel behaald vandaag! Stand is nu L1+16!