Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:08

Ik kan gewoon niet te geloven waarom KNHS dat niet doen terwijl ze weten dat het boekjes snel verslijten...

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:53

ja dan worden de boekjes zo duur. Dat ik ze zelf beter kan printen

dat doe ik nu ook al, en als ik zo hier de klachten hoor geloof ik dat ik nog geen nieuw boekje ga kopen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 00:21

Ik heb ze niet eens gekocht, ik leer ze uit hoofd omdat ik SH ben en als ik even wil doornemen dan kijk ik wel op iPhone :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:30

Th0mas schreef:
Ik heb ze niet eens gekocht, ik leer ze uit hoofd omdat ik SH ben en als ik even wil doornemen dan kijk ik wel op iPhone :o

Misschien ben ik nog niet helemaal wakker genoeg hoor, maar SH?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:34

Slecht horend?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:02

zou kunnen! Vroeg het omdat niet iedereen (ik o.a. ) niet in die termen zit...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:03

Dat was het enige wat ik ervan kon maken icm het zelf doornemen en uit hoofd leren? Weet het dus ook niet hoor := :o

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:51

MyWishMax schreef:
Slecht horend?

:j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:18

Nu, een paar dagen na het jureren zijn er op de betreffende blz compleet woorden verdwenen. Misschien omdat de zon op die plaats op de bladzijde heeft geschenen??
En dan te bedenken dat we nog 4 jaar met dit boekje moeten doen en het pas 1x gebruikt is.
Ik ga toch maar eens mailen....

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:13

Ik moet ook zeggen dat het erg onhandig is bij de proeven met halsstrekken dat dat 1 punt is geworden samen met het teugels op maat nemen, maar dat er wel een streep tussen staat... Levert weer een hoop verwarring op met jureren...

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:16

Jasmijn1989 schreef:
Ik moet ook zeggen dat het erg onhandig is bij de proeven met halsstrekken dat dat 1 punt is geworden samen met het teugels op maat nemen, maar dat er wel een streep tussen staat... Levert weer een hoop verwarring op met jureren...

Hoezo verwarring? Dan wordt het toch een gemiddelde van beide... is wel met meer onderdelen zo.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:31

Mee eens, ik vind het ook wel veel, vaak geef ik toch per ongeluk al een cijfer voor het strekken alleen, en dan moeten de teugels nog op maat...

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:51

pearlie schreef:
Jasmijn1989 schreef:

Hoezo verwarring? Dan wordt het toch een gemiddelde van beide... is wel met meer onderdelen zo.

Ja, maar dan ga je toch tijdens het kijken al twee punten doorgeven. Je moet dat soort dingen wel heel goed in de gaten houden. Als de schrijfster op protocollen werkt is het helemaal verwarrend vindt ik. Waarom dan niet gewoon die streep daar weg?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:12

Tipp-ex doet wonderen :D

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:03

*neemt volgende keer tipp-ex mee op concours*

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:26

Ook handig voor andere overbodige voorleesdingen trouwens :))

En mijn boekje ligt ook al half uit elkaar na 1 wedstrijd...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:36

kleinvosje schreef:
Mee eens, ik vind het ook wel veel, vaak geef ik toch per ongeluk al een cijfer voor het strekken alleen, en dan moeten de teugels nog op maat...

In de L2 zit er zelfs nog een stuk van hand veranderen bij dat je moet beoordelen...
Totaal niet logisch dus.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:37

Inderdaad, ook dat nog. Dan heb je het hals strekken, teugels weer opnemen en van hand veranderen, waarbij je eigenlijk al genoeg te beoordelen hebt met alleen het eerste...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:04

als ik het zo lees had de knhs misschien wel beter naar het 60 % systeem kunnen gaan in de basis. net zoals in de subtop nu is. de ene proef heeft meer onderdelen dan de andere en 60% is winst. dan hadden dat soort onderdelen met meerdere te beoordelen punten uitelkaar gehaald kunnen worden,beter en reeler te jureren lijkt me,want waar ligt de prioriteit? halsstrekken? teugels op maat? wending handveranderen?

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:11

Kom even binnen vallen. Zijn de nieuwe B proeven nog het zelfde als die van vorig jaar?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:11

als je even op www.dressuurproeven.nl kijkt, kun je alle nieuwe proeven zo downloaden en naast de oude proeven houden!

Jemima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:22

Het irriteerd mij mateloos dat telkens de proeven van niveau veranderen. Ik ben dankzij mijn manege L1 waardig om te starten als ik een eigen paard heb, maar als ik dan de proeven van de KNHS zie is dat een lager niveau dan dat ik in de F-proeven reed. In principe komt mijn niveau eerder over met de L2 proef, want in de F14 moet je ook wijken (5 of 10 meter is onbelangrijk) bijna gehele proef doorzitten en achterwaarts. Daarnaast toen ik mijn F12 reed moest ik all de gehele proef doorzitten, dit was nog voordat de F proeven veranderd werden.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:59

Heb je wel al eens L1 gestart dan via het knhs? Of is het de mening van de manege dat je L1 waardig bent?
Wel ben ik het met je eens dat de FNRS en het KNHS wat meer recht gelijnd zouden moeten worden. (ik heb er verder geen ervaring mee)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:16

Jemima schreef:
Het irriteerd mij mateloos dat telkens de proeven van niveau veranderen. Ik ben dankzij mijn manege L1 waardig om te starten als ik een eigen paard heb, maar als ik dan de proeven van de KNHS zie is dat een lager niveau dan dat ik in de F-proeven reed. In principe komt mijn niveau eerder over met de L2 proef, want in de F14 moet je ook wijken (5 of 10 meter is onbelangrijk) bijna gehele proef doorzitten en achterwaarts. Daarnaast toen ik mijn F12 reed moest ik all de gehele proef doorzitten, dit was nog voordat de F proeven veranderd werden.

Tsjah, wat doe je er aan... Ik zou zeggen, gewoon starten en dan eens kijken waar je aan toe bent. FNRS wordt nog altijd wel anders beoordeeld dan KNHS.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:35

Ik heb zelf F6 proeven gereden als voorbereiding op mijn KNHSwedstrijd debuut. Daarin zit o.a. een slangevolte en van hand veranderen door S van B naar E. Volgens KNHS zijn dit oefeningen uit de L1 volgens de fnrs zijn dit oefeningen die nog onder het B niveau liggen. Toch wordt er bij de KNHSwedstrijden een heel ander beeld verwacht dan bij de FNRS. Het totale beeld speelt een belangrijkere rol bij de KNHS terwijl de fnrs zich meer concentreert op de ruiter