Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:04

Ik heb half mee gelezen hoor was op vakantie. Ik lees morgen goed bij en zal even reageren op iedereen.

Voor nu even snel een vraag / ego post, zitten hier toevallig juryleden van F proefjes? Ik ben voor een onderlinge wedstrijd voor morgen gevraagd (dus niet officieel of officieel voor fnrs ;-) ) maar diegene is nu ziek en anders zou het afgelast moeten worden en de kids hebben zich verheugd. Gaat om f2 tot f7. Maar zou graag wat handvaten willen hebben waar je beetje op moet letten of hoe je dingen formuleert op hun protocollen, iemand die ik om tips kan pb’en? :o

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 22:27

Noukie schreef:
En verder denk ik dat bepaalde zaken deze sport wel echt makkelijker maken, maar dat geld en goede paarden ook niet alles zegt. Stond op een stal waar de paarden bij vd Vleuten vandaan kwamen, maar als je het zelf écht niet durft en niet ziet, gaan ook die paarden uiteindelijk vriendelijk bedanken in het 1.40 :+

Op zulke hoogte houdt het zeker op ja :j maar als je een ervaren paard echt flink onder zijn niveau laat springen doen ze het soms met een zak aardappelen ook nog ;)

Ik zou zeggen kijk eens modern vijfkamp op de OS := daar staat tussen 90 en 120 hoog en er rijden ook meerdere mensen mee die nog nauwelijks weten hoe een paard eruitziet, laat staan verstand hebben van het hele paardrijden :') En toch rondt zo goed al iedereen het parcours wel af, niet foutloos en zeker niet op een nette of diervriendelijke manier maar dan nog.

wendy1987

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:58

Nou, de kop is er weer af.
185,5 en 179. Vond het zelf wel iets beter gaan dan deze punten, maar iig fijn gereden terwijl ik me vanmiddag echt niet fit voelde.. :+
Nu lekker bedje in :Z

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:42

Eens hoor Fly, snap jou ook helemaal wat je zegt dat gevoel krijgen met een ervaren paard echt wel voordelen heeft.

Wendy, ik vind het knap gezien het tijdstip! Gefeliciteerd iig met die ene punt

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:30

Weet iemand hoe lang een zweep mag zijn bij de paarden als je met een pony start?

Ik start met een pony tussen de paarden. Naar mijn mening hoor ik dus gewoon onder categorie paard. Maar ze hebben mij dus net mijn zweep afgenomen want die was iets langer dan 1 meter.

Op knhs staat dus ‘bij paarden wedstrijd geldt een lengte van 1,20 en bij ponywedstrijden 1,00’

Ik val dan toch onder paard? :?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:31

Ja, als je tussen de paarden start val je ook gewoon onder de reglementen van de paarden en mag je zweep 1.20m zijn.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:35

asjemenou schreef:
Ja, als je tussen de paarden start val je ook gewoon onder de reglementen van de paarden en mag je zweep 1.20m zijn.

100% zeker haha? Want dan ga ik haar echt even aanspreken. Want ik heb echt redelijk mijn proef verkloot, ik hoef haar nooit te petsen met de zweep eigenlijk maar alleen dat ding vast te houden.. Maar dit heeft me dus wel mijn proef gekost.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:42

Ja, ik ben zeker.

Een pony mag bijvoorbeeld ook niet met stang en trend gereden worden in de klasse Z.
Maar ga je met die pony bij de paarden starten dan mag het wel.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:56

DiscoDipp schreef:
asjemenou schreef:

100% zeker haha? Want dan ga ik haar echt even aanspreken. Want ik heb echt redelijk mijn proef verkloot, ik hoef haar nooit te petsen met de zweep eigenlijk maar alleen dat ding vast te houden.. Maar dit heeft me dus wel mijn proef gekost.

Ja eens, je rijdt bij de paarden dus geldt dat reglement. Je moet ook de paardenZ2-proeven rijden mocht je zo ver zijn, niet de FEI-pony-proeven. En mag in het Z met S&T rijden enz enz. Dus 100% zeker.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 14:07

En ze hoeven niet elk jaar gemeten te worden tot hun 8e? Omdat ze bij de paarden starten, als paard gezien worden en dus niet uit categorie kunnen groeien.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 14:16

Als je bij de paarden start gelden inderdaad de reglementen voor de paarden. Je hebt ook een paarden startpas. Geen ponystartpas

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 14:45

Ja dat hebben ze hier dus niet aangehouden.. Had me voor genomen om er nog wat van te zeggen want t heeft me dus t wijken gekost en een tweede plek..

Maarja dacht nu wat bereik ik er mee dus maar niet meer gedaan. Nu een 4de plaats en een 1ste plaats dus ik denk dat ik nog niet mag klagen dan.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 15:41

Jammer zeg. Maar wat je ermee bereikt: je gelijk. Is het je dat waard? Dan klagen :j

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 15:46

Gewoon vriendelijk aangeven, hoeft niet aanvallend. Is toch al gebeurd en veranderd er niks meer aan . Maar wel handig voor een volgende keer

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 16:24

Zou het wel aangeven, zodat die discussie bij die persoon een volgende keer vermeden kan worden.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:46

Ik heb nog getwijfeld toen ik er langs liep. Maar uiteindelijk toch maar gelaten. Niet iedereen is zo, maar ik ben bang dat ik ze op de tenen trap wat bij veel mensen al snel zo is.

Dusja ik dacht weetje, ik heb er nu toch niets meer aan en wie weet kom ik der nog eens tegen ofzo.

Er reden er trouwens nog 3 mee met duidelijke pony maat, ook mét lange zweep. Dus het was ook nog meten met 2 maten. Daar was ik eigenlijk nog het meest getrapt over :') Voelde me echt gediscrimineerd _O-

Maarja wenn schon denn schon. Heb het er maar bij gelaten. We zijn een 1ste en 4de plek rijker dus we mogen niet klagen :D

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:28

Gefeliciteerd met je prijzen, wel jammer dat het onterechte gedoe met je zweep effect had op je tweede proef.

Vandaag ook op wedstrijd geweest en vooral de eerste proef fijn kunnen rijden. Tweede proef was eigenlijk ook prima, alleen net een kleine storing met Eva bij de keertwending. Met 189 en 179,5 en twee 2e prijzen dik tevreden, al mogen we op een haartje na nog net niet naar het Z, dat komt een volgende keer wel.

Gebeurde wel wat met losrijden waarvan ik benieuwd ben hoe jullie dat op zouden lossen (en wat de reglementen daarvan zeggen). Ik vraag voor losrijden altijd even op ze op schema lopen, dat was zo, top. Wordt ik 10 minuten te vroeg opeens geroepen dat ik de ring in moet, ik verbaasd aangegeven dat ik nog niet klaar was en op mijn eigen tijd wilde starten. Ging de ringmeester dat overleggen met de jury, komt even later terug dat ik van de jury wel gelijk moest starten. Dat uiteindelijk maar gedaan, bleek daarna dat ring 2 juist uitliep waardoor er echt heel veel tijd tussen de beide proeven zat, super onhandig. Maar… vanuit reglement mag ik toch gewoon op mijn eigen tijd? En daar heeft een jury toch niets van te vinden?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:48

Gefeliciteerd! Dat laatste puntje komt nog!

Mij is altijd gezegd dat als er een tijd voor je startnummer staat, dan je hoe dan ook die tijd aan mag houden. Maar ik weet niet of dat nog zo is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:40

Dat is wel heel vreemd dat ze jouw zweep hebben afgepakt. Zou het er inderdaad ook bij laten. Je gaat er niks meer mee bereiken maar dan weet je het nu voor een volgende keer mocht het voorkomen. Nog gefeliciteerd met je 1ste en 4de plek :D

@Roulette_ wat ik heb begrepen is dat als er een tijdstip voor jouw naam staat op de startlijst dat je ook pas echt om die tijd hoeft te starten, maar als er geen tijdstip staat moet je aansluitend starten en dus inderdaad 10 minuten eerder.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:44

hier 1 winstpunt gereden en een net niet winst.
Was hele strenge jury, heb mijn proeven laten filmen door een vriendin die mij al een tijdje niet heb zien rijden en we kunnen ons niet vinden in het jury commentaar. Jammer maar volgende keer beter maar weer.

Daarna nog geholpen met de springwedstrijd tot er een hele grote bui aankwam. Ik was ondanks mijn jas tot op mijn ondergoed nat en verkleumd. Helaas is een deel van de wedstrijd afgelast door het slechte weer.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:21

Afgelopen donderdag had ik een dressuurwedstrijd in de L2 met mijn haflinger.
Losrijden ging echt super. Tijdens de eerste proef werd de impuls steeds minder en hij viel wat door mijn binnenbeen. Achterwaarts ging scheef. Alles kon beter.
Tussen de proeven door heb ik hem nog even wakker gemaakt en tijdens de tweede proef consequenter gereden. Impuls behouden, maar wel een slordige proef.
Uiteindelijk 197 en 190. Ook nog een tweede prijs. Heel tevreden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:21

T mag wel eens ophouden met zo veel en hard regenen, ja...
Gefeliciteerd, Doedatje +:)+

Ik had gisteren al besloten, vandaag niet op wedstrijd te gaan. Het rijden ging vrijdag niet zo fijn, was zelf ook niet erg in vorm en had gisteren de hele dag cursus van m'n werk.
Dan liever even doortrainen.

Vandaag bleek m'n jongste ook nog lekker ziek...

Dus dat alles bij elkaar maakte, dat het niet erg was, dat ik ben thuisgebleven ipv 4.5 uur van huis te zijn voor 1 proefje.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:46

Hier vandaag een oefenwedstrijdje gereden. Voor de 2e keer een L1 proefje geprobeerd. Vorige keer hadden we 181,5 punt en vandaag 202! Duidelijke verbetering :j
Volgende week zondag onze 2e officiële wedstrijd en dan gewoon weer in de B. Maar zodra we door mogen gaan we lekker door naar de L1

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:12

Proficiat allemaal!!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:21

Gefeliciteerd allemaal! Lekker bezig.