Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:54

HarmanyL schreef:
Zo jammer, 4 filmpjes bekeken en al 2 af moeten keuren.. je leest vooraf toch waaraan deze moeten voldoen.. nu eentje vanaf A gefilmd, geen neusriem laten zien, paspoort alleen eerste bladzijde

Herkenbaar.
Ik heb er nu in totaal (2 maanden) 18 daadwerkelijk beoordeeld maar om daar te komen al een stuk of 6 afgekeurd.

Anoeska27

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:46

Ik hoef echt maar zelden af te keuren, dus ik herken dat niet. Overigens zijn er paspoorten waar de aftekeningen op de eerste bladzijde staan, dan hoeven ze ook niet meer te laten zien. Neusriem niet laten zien is een waarschuwing en geen reden tot afkeuren. Toevallig afgelopen week nog over gemaild met de KNHS.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:56

Vanaf de A gefilmd is toch geen drama? Of rijden ze de proef niet gespiegeld?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:22

Anoeska27 schreef:
Ik hoef echt maar zelden af te keuren, dus ik herken dat niet. Overigens zijn er paspoorten waar de aftekeningen op de eerste bladzijde staan, dan hoeven ze ook niet meer te laten zien. Neusriem niet laten zien is een waarschuwing en geen reden tot afkeuren. Toevallig afgelopen week nog over gemaild met de KNHS.

Ik krijg als antwoord ja het staat in de regels maar het is aan de jury hoe coulant je bent.
Ik heb gehad: zonder neusriem rijden, geen paspoort tonen, alleen ouders van paard tonen en neusriem te strak. Vingers konden er niet onder. Geen rondje om het paard.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:25

Uit nieuwsgierigheid Anoeska; waarom is neusriem niet tonen alleen een waarschuwing?

Geen paspoort tonen dan heb je toch echt niets gelezen over de online proeven, niet meer dan terecht dat die afgekeurd worden :+

Ik heb vanochtend weer gefilmd voor een vriendin maar wat was het KOUD! _O-
Had echt bevroren handen en tenen, en dan had ze al losgereden zonder mij erbij haha

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:29

xSannee schreef:
Uit nieuwsgierigheid Anoeska; waarom is neusriem niet tonen alleen een waarschuwing?

Dat moet je aan de KNHS vragen en niet aan mij. Ik heb overleg gehad daarover en kreeg als advies om hem gewoon te beoordelen en het onderaan als opmerking mee te geven.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:47

Anoeska27 schreef:
xSannee schreef:

Dat moet je aan de KNHS vragen en niet aan mij. Ik heb overleg gehad daarover en kreeg als advies om hem gewoon te beoordelen en het onderaan als opmerking mee te geven.

Dat gaven ze mij toen ook als antwoord, als ik het goed begreep willen ze een beetje coulance/rustig wennen bij dit soort nieuwe regels.

Qua afkeur kom ik ook hoogst zelden wat tegen. 1 keer heel duidelijk hulp van derden (aanwijzingen geven naast de camera is niet slim) en 1 keer geen paspoort EN geen rondje om het paard.

Bij veel paspoorten staan de aftekeningen idd op de 1e pagina, zolang je levensnummer en aftekeningen hebt gezien weet je genoeg.

Deze maand heb ik niet veel gejureerd, niet heel erg aangezien wij op 15 januari ons kindje verloren zijn met 22 weken zwangerschap (zeer ernstige aandoening ontdekt bij 20 weken echo en na verder onderzoek in 2 academische ziekenhuizen tot de conclusie gekomen dat er een minimale levensvatbaarheid was, niet reëel iig). Voor mij was het dus niet zo erg dat het even rustiger was.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:56

Anouska; ah oke dankjewel!

Jeetje WenK, gecondoleerd en veel sterkte :(:) :knuffel:

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:03

Heel veel sterkte WenK

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:06

WenK wat intens verdrietig, gecondoleerd met het verlies van je kindje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:10

De KNHS gaat nog wat verder versoepelen. Het moet allemaal nog laagdrempeliger, leuker en eenvoudiger worden in de toekomst. Ik vraag me zeer sterk af hoe ze het een betaalbare sport gaan maken. Dat insinueert in mijn optiek naar lagere kosten, maar dat lijkt me een moeilijk plan.

Zie onderstaand artikel.
https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... Um3SJnCK4I

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:12

Dank jullie wel... We hebben er redelijk vrede mee gelukkig. Het was een vrij duidelijk beeld dat het stukje leven wat eventueel mogelijk zou kunnen zijn niet een kwaliteit had wat wij vonden dat we minimaal moesten kunnen bieden. We hebben heel mooi afscheid kunnen nemen, Mason is nog levend geboren dus we hebben een heel waardevol uur als gezin gehad. We hebben hele mooie herinneringen in de vorm van foto's en afdrukjes die mijn man in brons gaat gieten en we hebben hem aan kunnen/mogen geven bij de gemeente. Ondanks dat het een zware bevalling was is mijn lijf gelukkig veerkrachtig, dus ik ben er alweer een eind bovenop (al moest ik vanmiddag wel even slapen na een uurtje wandelen). Ik ga vanaf komende week ook mijn werk weer opbouwen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:22

Fijn dat je het een plekje kunt geven en dat het afscheid goed is geweest. Goed dat een vroeggeboren en overleden kindje tegenwoordig aangegeven kan worden, dat is echt een hele goede ontwikkeling.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:26

Wat vreselijk WenK. Dit zijn de moeilijkste beslissingen die je als ouder neemt. Soms is het beste voor je kindje niet wat je als toekomstbeeld voor ogen hebt. Heel veel sterkte met het gemis van Mason.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:17

Jemig WenK, sterkte, wat moeilijk

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:23

Pfff WenK, sterkte...

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 22:37

Jeetje WenK wat een verhaal :(:) knap hoe je het nu al zo onder woorden kan brengen. Lijkt me heel speciaal dat Mason nog even heeft geleefd met jullie, en inderdaad fijn dat deze kindjes nu ook aangegeven kunnen worden. Heel veel sterkte met het verdere verwerken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:37

Wat een verhaal WenK.. sterkte!

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:38

PSvanLot schreef:
De KNHS gaat nog wat verder versoepelen. Het moet allemaal nog laagdrempeliger, leuker en eenvoudiger worden in de toekomst. Ik vraag me zeer sterk af hoe ze het een betaalbare sport gaan maken. Dat insinueert in mijn optiek naar lagere kosten, maar dat lijkt me een moeilijk plan.

Zie onderstaand artikel.
https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... Um3SJnCK4I

Ik krijg echt jeuk van "leuker en simpeler". Jammer dat de verliespunten er af gaan, al had ik het al wel verwacht.
WenK schreef:
Dank jullie wel... We hebben er redelijk vrede mee gelukkig. Het was een vrij duidelijk beeld dat het stukje leven wat eventueel mogelijk zou kunnen zijn niet een kwaliteit had wat wij vonden dat we minimaal moesten kunnen bieden. We hebben heel mooi afscheid kunnen nemen, Mason is nog levend geboren dus we hebben een heel waardevol uur als gezin gehad. We hebben hele mooie herinneringen in de vorm van foto's en afdrukjes die mijn man in brons gaat gieten en we hebben hem aan kunnen/mogen geven bij de gemeente. Ondanks dat het een zware bevalling was is mijn lijf gelukkig veerkrachtig, dus ik ben er alweer een eind bovenop (al moest ik vanmiddag wel even slapen na een uurtje wandelen). Ik ga vanaf komende week ook mijn werk weer opbouwen.

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Sterkte met het verlies. Lekker de tijd nemen voor jezelf, je zult je slaap wel nodig hebben.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:34

WenK wat verschrikkelijk. Sterke vrouw ben je! Respect en sterkte met jullie groot verlies.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:24

WenK heel veel sterkte met het verlies!

Even een vraagje, wat doen jullie als jurylid wanneer het halthouden en achterwaarts gaan gewoon niet te zien en dus niet te beoordelen is, afkeuren?
"regel" is dan nu toch om dan vanaf de G te filmen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:25

Ik zou daar gewoon lage cijfers voor geven := met opmerking niet te beoordelen of zien.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:37

Meestal zie je wel een deel van het paard toch? Ik geef lage cijfers met als opmerking: beenzetting niet zichtbaar. En dan geef ik als tip mee hoe ze het de volgende keer anders kunnen filmen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:39

Op wedstrijd zien jury’s ook vaak vanuit het hokje niet wat er voor c gebeurd (bij dichte bakrand) of paard wel echt 4kant staat enz. Krijg dan meestal gewoon een 6,5 als paard braaf halt houd en achterwaarts netjes inzet. Maar ze zien ind dan niet de benen.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:42

Anoeska27 schreef:
Meestal zie je wel een deel van het paard toch? Ik geef lage cijfers met als opmerking: beenzetting niet zichtbaar. En dan geef ik als tip mee hoe ze het de volgende keer anders kunnen filmen.

Ik zie alleen de schouder partij en een stukje voorbeen.

Romanoff schreef:
Op wedstrijd zien jury’s ook vaak vanuit het hokje niet wat er voor c gebeurd (bij dichte bakrand) of paard wel echt 4kant staat enz. Krijg dan meestal gewoon een 6,5 als paard braaf halt houd en achterwaarts netjes inzet. Maar ze zien ind dan niet de benen.

Dan kun je nog wel vaak zo gaan zitten dat je de beenzetting prima kunt zien, daarbij zie je dan nog wel het gehele paard dus aanleuning etc.