[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:34

Lithya schreef:
Gezien de omstandigheden toch netjes gedaan!!

Ik heb het over Vinkega. Oudega is voor de Z binnen of buiten losrijden. Binnen is best donker.

Aah, dan begrijp ik je nu! Nee, mijn ervaring in Oudega was niet zo heel erg positief moet ik zeggen. Misschien had ik gewoon pech toen ;)

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:44

Vinkega heb ik wel eens gereden. Opzich mooie baan wel maar ik vond het parkeren vreselijk. Het was toen heel slecht weer en terrein was niet verhard, misschien nu wel maar toen niet, alles stond blank en super modderig. Dus je stond in de modder je paard te zadelen. Mocht en kon ook niet binnen veel te druk. En je kreeg je auto er amper weer uit :+

Ik vind zelf beilen en exloo hele mooie locaties met 20 x60 baan. Maar misschien voor jou wat ver?

Ik ga de 30e weer op wedstrijd :j ! Gisteren Boris mee naar les gehad was al super lang geleden en heb ook sinds deze week pas weer opgepakt, hij is wel gewoon gereden hoor maar alleen door zijn baasje, maar hij deed het super :)

Santor doet het ook goed :) geniet er heerlijk van om paar uur per dag in zijn mini paddockje te staan.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:49

Oh ja, Beilen ben ik wel eens geweest :j Voor DCIG. Was een rampenproef toen :') Maar ook alweer twee jaar geleden. :)

Santor staat er blij en tevreden bij!!! Hopelijk droogt het daar ook snel weer op!

Auto is voor ons niet zo'n probleem zeg maar :P Het moet wel heel erg idioot weer zijn (geweest) wil je deze auto er niet uit krijgen. :') Maar ik kan me voorstellen dat het met een 'gewone' auto een bezwaar kan zijn om naar dergelijke locaties te gaan. Zeker als je er in de daaropvolgende week weer mee aan het werk moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:53

Ja het is echt zoooo nat. Gelukkig is onze bak wel droog en de binnenbak is bijna klaar! Nog deel van het dak erop en de bodem erin *\o/*

Ja wij nemen de auto gewoon mee naar het werk :P en ik heb er echt een hekel aan om in de kou en modder de moeten staan zadelen := is alles al vies voor ik er op zit :P

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:56

Janine1990 schreef:
Lithya schreef:
Vinkega rij je twee proeven met 1 deelnemer er tussen. 20x60 ring, dan blijft er nog zijn 50x25 over om los te rijden. Is namelijk een baan van 120m.

Janine, jij komt toch uit Groningen? Start je ook in Oudega SM?

Ja, weet jij hoe dat daar gaat?
Ik heb er in april M2 gestart, vond het zo slecht! En die baan is bepaald niet om over naar huis te schrijven. Wat een hobbels en bobbels! Ik begreep ook dat het Z1 dan op zondag is? Ik vind een keer op zondag niet erg, maar structureel hou ik niet zo van. Wil ook nog een dag niets hoeven zeg maar :P

Vinkega kun je ook binnen opzadelen begreep ik? Vrij luxe... I like!

Voorheen kon ik elke maand twee keer naar een wedstrijd die op 20 minuten rijden zat. Maar die man heeft de boel dicht gedaan/te koop gezet. Kwam ook steeds minder opgave daar (daardoor vaak afgelast). Vind ik best jammer. Dit jaar ook één keer naar Roden geweest, maar dat is ook niet bepaald elke maand.
En verder voornamelijk 20x40 banen, of wel 20x60 maar dan geen binnen losrijden. Daar bedank ik ook voor.

Toch niet Bedum? :n

Nathalie heeft in Oudega gestart, geen favoriet hier

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:01

Bedum inderdaad Liss, was afgelopen maart de allerlaatste keer. Sinds zijn vrouw is overleden/ziek was stond het spul te koop. Volgens mij staat het nog steeds te koop, maar hij is in ieder geval met de wedstrijden gestopt.

Wat viel jullie tegen in Oudega?

In kou en modder opzadelen vind ik ook niks Yvank! Jammer dat je toen ook niet binnen kon opzadelen. Clubgenootje was daar heel enthousiast over, die heeft misschien net een keertje geluk gehad.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:07

Oudega is achterin de linker hoek altijd zacht en glijerig...

Beilen ben ik alleen wezen springen, daar kan ik weinig zinnigs over zeggen met betrekking tot dressuur. Wel eens meegeweest naar Pesse. Steenwijk heeft ook een 2060 baan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:11

Heb de vraag maar op FB gesteld, maar daar komt ook weinig nieuws op... ;( Triest...

Beilen vond ik toen wel goed geregeld! Maar voor 1 proef meer dan een uur rijden wordt weer wat te gortig, zie ik nu pas :+
Steenwijk is ook wel weer erg lastig te bereiken voor ons. Ik denk dat ik eerst voor Vinkega ga. Assen valt ook wel tegen dit jaar...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:27

Steenwijk is niet veel verder dan Vinkega. Bijna volledig via snelweg te bereiken.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:30

Van B tm M is de grote bak afgezet, heb je dus ongeveer 20 x 20 om in te rijden. Dat is waardeloos
Verder mooie bak en goede bodem.
In het Z kan je in de andere binnenbak inrijden zover ik weet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:30

Lithya schreef:
Steenwijk is niet veel verder dan Vinkega. Bijna volledig via snelweg te bereiken.

Wij zitten niet heel dicht bij de snelweg. Vinkega is voor ons het kortste binnendoor...

Krijg net bericht dat er in Joure straks ook om de week op dinsdag iets is! Hopen dat dat iets is! Dat is dan 'maar' 65km.
Verder begint het een en ander in oost Groningen vanaf november.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:32

liss schreef:
Van B tm M is de grote bak afgezet, heb je dus ongeveer 20 x 20 om in te rijden. Dat is waardeloos
Verder mooie bak en goede bodem.
In het Z kan je in de andere binnenbak inrijden zover ik weet

Vond je? Ik heb zelden zo'n slechte bodem gereden als in Oudega :oo Wat een hobbels en bobbels, ik denk dat er maar weinig jury's hoge punten kwijt kunnen op de drafverruimingen daar... :oo
Onze eigen bak is nog minder hobbelig.

En begreep dat het Z dan op zondag is?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:45

Janine1990 schreef:
Vond je? Ik heb zelden zo'n slechte bodem gereden als in Oudega :oo Wat een hobbels en bobbels, ik denk dat er maar weinig jury's hoge punten kwijt kunnen op de drafverruimingen daar... :oo
Onze eigen bak is nog minder hobbelig.

En begreep dat het Z dan op zondag is?
.

Misschien ben ik dan minder verwend, maar heb er in alle klasses gestart en nooit hinder van ondervonden. Reed ook altijd buiten los en dan de laatste 5 minuten ging ik naar binnen. Z is inderdaad op zondag. Dan hebben ze soms 2,5 z1 groepen. Andere zijn z2 en zzl.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:48

Of ik heb gewoon pech gehad die ene keer ;) Kan ook heel goed hoor.
Maar ik zoek wedstrijden wel aardig uit op bodem hoor. Wat ik gewend ben is wel eens iets uitgesleten, maar nooit zo gezien als daar.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:02

Dan heb je denk ik echt pech gehad. Die van mij kan echt heel raar op bodems reageren, maar daar gelukkig nooit last gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:20

Wat hebben jullie weinig locaties in de buurt zo te lezen! Blij dat het hier anders is, zowel indoor als outdoor bijna altijd wel wat in de buurt (binnen 30 km).

Verder hoop gemist ook, wel geprobeerd bij te lezen maar jullie gaan zo snel!

Las wat over blessures ook, altijd vervelend. Ons jonkie zich 2 weken geleden behoorlijk aangetikt en flinke snijwond op kroonrand en leek even of lang zou gaan duren maar gelukkig vrijdag weer groen licht gekregen op te pakken dus viel alles mee.

Gisteren graswedstrijd gereden in de buurt, ondanks het weer afgelopen week was de bodem prima. Over 1e proef drafgedeelte dik tevreden, alleen alle eenvoudige wissels totaal niet naar mn zin. Ze wordt dan of te heet en verliest kwaliteit van de galop of gaat heel fijn sluiten maar loopt dan of net laatste pasje doorheen of komt te groot terug waardoor eerste stappas kleiner voelt/ze bijna stilstaat. Iemand daar goede tips voor? Thuis gaat het wel stukken beter maar op wedstrijd id het nog te groen.
2e proef alles beetje vlakker maar wissels wel al beter.
Uiteindelijk nog 5en en 7ens voor de eenvoudige wissels en 226 en 228 punten dus daar heel blij mee.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:32

En Tolbert dan Janine? Of is dat vooral springen?

Hier is het ook best dramatisch met z wedstrijden. Sowieso rij ik binnen niet fijn en zijn ze er ook weinig....

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:25

ik lees hier al een tijdje mee. heb in juli voor het eerst Z1 gestart met mijn pony tussen de paarden. ik had 195 en 198 punten. Toen een tijdje weinig gedaan wegens vakantie , maar gisteren voor het eerst gestart. Ik was helemaal niet tevreden , pony was niet vooruit te branden, wat ik bij andere ook veel lees. Het is nogal een schikachtig paard, dus die combinatie is niet echt fijn.
maar ik had mazzel 204 en 195 punten.
ik ben nog steeds verbaasd maar heb nou wel de motivatie om door te gaan

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:46

Wat goed jihoe!

Ik ben echt rotverwend qua baan. Is altijd een biljart en rijd 95% van de keren alleen.
Ligt nooit te droog, of te mul, of hoefslag uitgesleten oid.
Dat is thuis heel fijn maar op wedstrijd lastig, paard word zo snel moe van zwaardere baan.
Dat veranderd wel als ik verhuis.

Ben ook lange tijd heel kritisch geweest op wedstrijdlocties. Die in België waren steeds ver maar kon best zijn dat er buiten provinciale wedstrijd was en binnen internationale wedstrijd. Zo chique en groot.

Ik neem de auto ook gewoon mee naar t werk. En daar kennen ze hem al als "die van dat paardenmeisje" dus ik kijk niet naar modder hoor.
Als je door de ruitjes kijkt ligt er sowieso ook altijd jas, laarzen, oid in.
Parkeer me ook doodleuk in t drassige plekje waar niemand wil staan.
(Om dan keihard te vloeken want heb hoge hakken aan :=)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:51

Netje Jihoe :)

Hier zijn best veel goede locaties. Ik ga bij voorkeur niet naar plekken met hele zware banen ofzo.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:04

jihoe schreef:
ik lees hier al een tijdje mee. heb in juli voor het eerst Z1 gestart met mijn pony tussen de paarden. ik had 195 en 198 punten. Toen een tijdje weinig gedaan wegens vakantie , maar gisteren voor het eerst gestart. Ik was helemaal niet tevreden , pony was niet vooruit te branden, wat ik bij andere ook veel lees. Het is nogal een schikachtig paard, dus die combinatie is niet echt fijn.
maar ik had mazzel 204 en 195 punten.
ik ben nog steeds verbaasd maar heb nou wel de motivatie om door te gaan

Gefeliciteerd! Nu lekker blijven trainen en op wedstrijd gaan, en vooral genieten. Puntjes komen vanzelf wel.

Wij hebben een vrij zware binnenbak 20x40, inclusief heuvels etc :+ voordeel is wel dat als we op wedstrijd gaan de bak voor ons dus altijd fijner en makkelijker is. Tegenovergestelde van Optiwolk dus. :D

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:15

Wij hebben ieder weekend wel meerdere wedstrijden bij locaties op minder dan 20 minuten rijden! Waarvan ook een aantal met heel fijn 2 binnenbanen :) Daar ben ik wel echt super blij mee.

Ik heb gisteren voor de 10e keer M2 gestart, 1 proefje maar omdat de wedstrijd naar indoor was verplaatst en ze daar minder starts kwijt kunnen. Na de proef tevreden, maar kon veel beter. Toch beloond met 181,5 en daarmee onze laatste punt in het M2 binnen! Volgend weekend gaan we nog een keer M2 starten en dan staat voor 15 oktober ons Z1 debuut gepland :):) En na de proef nog even een rondje door de natte buitenbaan :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cindyy_1993 op 18-09-17 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:33

Dat is een mooie waterbaan! :D
Gefeliciteerd met je punt jihoe!
Bij mij ligt de buitenbak er echt fantastisch bij! Jammer dat van de zomer er manegelessen in gegeven zijn en daardoor een giga hoefslag :( Maar die heb ik gister voor een groot deel even er uit geharkt. Nu de andere 2 hoeken nog maar dan is hij nog mooier. De bakken zijn bij mij niet echt het probleem. Eerder de (ambitieusloze) mensen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:34

Tolbert is niet ver, maar ik rij er altijd slecht. Hij is erg kijkerig daar, ook met vrijrijden in de grote bak. Dus niet echt een groot fan. Maar als de gaten te groot worden ga ik wel gewoon daarheen. Is alleen niet zo heel vaak helaas.

Voor nu lijkt het erop dat ik 7 oktober naar Vinkega ga en dan pas het eerste weekend van november weer ergens heen. :/

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:45

vibabu schreef:
Eerder de (ambitieusloze) mensen :')

:=