[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:39

Zo, wij zijn vandaag naar de kliniek geweest. Inderdaad maagzweer zoals ik al vermoedde, dus nu komende weken op medicatie en daarna een maagsupplement ter bescherming. Pony heeft zich heel goed gedragen ook al wou ze absoluut niet op de trailer! Op de terugweg moesten we haar met 3 man sterk erop duwen en trekken :+ Ze mocht overigens op de weegschaal en ze weegt 320kg, lichtgewicht _O-

Voorlopig even rustig aan doen tot de medicijnen goed werken.
Afbeelding

AlwaysH

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:41

Ach, wat staat ze er bij GA! <3

Ze was ene beetje spooky, ene moment liep ze heel fijn en dan kwam ze in de hoeken weer omhoog. Op de voltes wil ze nog graag heel veel lengte pakken maar hier ben ik nu ook mee bezig.
Ben blij als het dressuurzadel er is! :+
Kon uiteindelijk mijn handen meer dragen (zie je niet terug in de filmpjes) dus daar was ik ook erg blij mee!

Oja, we hebben ook over het erf kunnen rijden! :D

Ze is zo verschrikkelijk knap, en die grote, fluffy oren zijn zo leuk onder het zadel hè. Ze flapperen alle kanten op, lieve ding... :+:

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:21

@AlwaysH Leuk filmpje!
Maar euhm... spooky? Ga je schamen :P
ik ben nog steeds niet in de juiste mentale staat om weer op mijn jonkie te stappen :Y)

@Ghostattack wat fijn dat er iig een oorzaak is! Had ze een scopie gekregen ? Hoe gaat het ondertussen met Zara?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:06

Vandaag heel fijn gereden met Sandro! Vorige week zat hij helemaal vast :( vooral op links, gelukkig is het nu al een stuk minder en is hij rechtsom weer los. Het verbaast mij wel hoe sterk hij alweer is! Sandro z'n galop is nooit denderend geweest maar de afgelopen tijd is dat echt z'n betere gang, van verzamelen tot wat verruimen alsof het niks is. Draf daarin tegen.... Draf blijft voor hem (en mij) lastig en in stap kakt hij heel snel in maar we gaan lekker trainen en hopelijk snel weer een wedstrijdje meepakken

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:08

MonteKarlo schreef:
@AlwaysH Leuk filmpje!
ik ben nog steeds niet in de juiste mentale staat om weer op mijn jonkie te stappen :Y)

@Ghostattack wat fijn dat er iig een oorzaak is! Had ze een scopie gekregen ? Hoe gaat het ondertussen met Zara?

Wat bedoel je?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:53

Ik denk dat ze bedoelt dat het spooky wel mee valt :D .

Hoe zoeken jullie de wedstrijdjes altijd uit?
Ben zelf aan het zoeken naar een wedstrijd in de buurt die in mei een bb of onderling wedstrijdje houdt.
Wil daar graag nog een keer starten.
Heb al wel een hele planning:
- 19 maart springwedstrijd
- 8 april oefencross
-17 april bb proefje
- 30 april onderling b proefje
- 21 mei orientatierit
- 13 tm 16 juni vierdaagse op de veluwe
- 15 juli bb cross
- 3 september officiële wedstrijd

Mezelf kennende zal er nog wel iets bij komen haha.

Hebben jullie ook zo'n hele planning of is dat gewoon een afwijking van mij? :')

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:19

AlwaysH schreef:
MonteKarlo schreef:
@AlwaysH Leuk filmpje!

Wat bedoel je?

Haha iedereen zijn definitie van spooky kan nogal uiteenlopend zijn blijkt maar weer. :P

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:21

Josien_ schreef:

Ben zelf aan het zoeken naar een wedstrijd in de buurt die in mei een bb of onderling wedstrijdje houdt.
- 8 april oefencross
-17 april bb proefje
- 21 mei orientatierit
- 15 juli bb cross

Hebben jullie ook zo'n hele planning of is dat gewoon een afwijking van mij? :')

Zo, hele planning inderdaad! Denk dat dat per persoon heel erg verschilt. Ik plan elke keer maar één keer vooruit, ben nogal impulsief, als er iets in de buurt is of er is ergens nog een plekje ga ik dat doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:32

Oh ik ben zelfs nog een springwedstrijd eind juni vergeten :P .
Ik ben echt een planner haha, maar dat komt ook omdat die evenementen al zo ver van te voren bekend zijn. En als ik iets leuks zie wil ik er graag aan mee doen haha.
Dingen als de cross en de vierdaagse moet je gewoon vroeg inschrijven omdat die anders vol zitten of omdat er een loting is.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:40

Josien_ schreef:
Oh ik ben zelfs nog een springwedstrijd eind juni vergeten :P .
Ik ben echt een planner haha, maar dat komt ook omdat die evenementen al zo ver van te voren bekend zijn. En als ik iets leuks zie wil ik er graag aan mee doen haha.
Dingen als de cross en de vierdaagse moet je gewoon vroeg inschrijven omdat die anders vol zitten of omdat er een loting is.

Jaa kan ik me voorstellen!
Maar met normale wedstrijdjes kijk ik altijd week of twee van te voor wat er wanneer is.
Wel leuk alle dingen die je gepland hebt!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:45

MonteKarlo schreef:

Ja, gastroscopie kreeg ze! Was wel heel interessant om te zien maar wel confronterend. Dierenarts kon heel mooi uitleggen welke delen van de maag geïrriteerd waren. Hij was ook heel duidelijk in advies om eventuele vaker te voorkomen, dus dat zijn we nu allemaal aan het toepassen. Het koste even wat geruzie met de staleigenaar maar als het goed is hebben we straks een slowfeeder in de paddock. Ze stonden namelijk hele dagen buiten zonder hooi en dat vonden wij sowieso al niet prettig. Nu mag die van mij absoluut niet langer dan 2 uur zonder eten staan omdat ze al gevoelig is voor stress en maagzweren. Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Ze krijgt nu dagelijks de volle dosis GastroGard :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:02

Josien_ schreef:

- 8 april oefencross
-17 april bb proefje
- 21 mei orientatierit
- 15 juli bb cross

Leuke planning! :)

Ik heb nu niet echt een drukke planning maar na mijn examens wel haha.

12 maart BB en B dressuur
2 april bb dressuur
23 april oefencross
7 mei bb dressuur
23 juni tot 27 juni op vakantie met miley en misty naar de veluwe

Vanaf daar begin ik in de B en gaan we 1x per 3 weken op wedstrijd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:03

Gastrogard schijnt inderdaad fijn voer te zijn lees ik!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:06

Gastrogard is geen voer, maar hele dure medicijnen := Hierna moet ik Ekygard supplement gaan bijvoeren en dat is ook zo kapot duur. Ik twijfel nog of ik op mijn huidige voer (Cavalor FiberForce) blijf of misschien overstap naar iets anders.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:27

Ghostattack schreef:
Gastrogard is geen voer, maar hele dure medicijnen := Hierna moet ik Ekygard supplement gaan bijvoeren en dat is ook zo kapot duur. Ik twijfel nog of ik op mijn huidige voer (Cavalor FiberForce) blijf of misschien overstap naar iets anders.

Oepsie :+ .
Ik was even in de war met dit: http://www.paardenvoeders.nl/gastro-plus

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:29

Ah, misschien is dat wel een goede vervanging voor mijn huidige voer! Ik ga me er eens in verdiepen :))

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:32

Wat een leuk dier heb je @alwaysH

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:37

Helaas morgen geen B debut, Gigi is toch kreupel geworden van de mok :( nu een weekje ontstekingsremmers en ab en dan kijken we weer verder. Stomme pech.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:02

Zucht... Kleine ego-post... Ik ben weer terug bij af wat betreft streken. We waren vandaag proefgericht aan het trainen en ik had direct al door dat hij fris was. Hij is echt zo'n 4x compleet UIT het niets onder me weg geschoten, en hard ook.. achterhand eronder en gaan.. Ik blijf gek genoeg elke keer muurvast zitten maar ik vind het niet tof meer. Eerder werd ik heel erg bang hierdoor, heb er zelf een keer om gehuild. Nu voel ik niks, enkel ergernis. Waarom? Het ging een hele tijd goed en nu toch weer zo.. Hij is afgelopen dagen kiets minder (in uren) buiten geweest. Maar dan hoeft hij toch niet onhandelbaar (ok overdreven) te worden.. Hij had mega veel spanning aan de raam kant en bleef gewoon maar etteren dan, dan maakt hij zich super sterk en heb ik nik smeer te zeggen. Heb flink doorgepakt, heb teugel gegeven en vertrouwen maar het maakte allemaal niks uit. Nadat hij in een paar galopssprongen van de M naar de K was ben ik ermee gestopt. lekker dan, zondag een wedstrijd en me totaal niet kunnen voorbereiden door zijn geklier... ben er zo klaar mee.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:23

Mijn dochter heeft vorige week haar B debuut gehad met haar jonge c pony. Deze pony is nu 3 maanden onder het zadel. Ze was nog wat afgeleid en hinnikte veel. Daardoor wat fouten. Maar ze was braaf! Ze hadden 171,5 punten. Morgen mogen ze weerAfbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:40

MonteKarlo schreef:
AlwaysH schreef:

Wat bedoel je?

Haha iedereen zijn definitie van spooky kan nogal uiteenlopend zijn blijkt maar weer. :P

Ja, spooky is dingen zien en willen wegschieten, schrikkerig vind ik dan nog een defenitie erger. Echt wegspringen of op hol slaan.
Geloof me, daar heb ik na Ray wel ervaring mee. :o :+

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:32

Harvey1 schreef:
Zucht... Kleine ego-post... Ik ben weer terug bij af wat betreft streken. We waren vandaag proefgericht aan het trainen en ik had direct al door dat hij fris was. Hij is echt zo'n 4x compleet UIT het niets onder me weg geschoten, en hard ook.. achterhand eronder en gaan.. Ik blijf gek genoeg elke keer muurvast zitten maar ik vind het niet tof meer. Eerder werd ik heel erg bang hierdoor, heb er zelf een keer om gehuild. Nu voel ik niks, enkel ergernis. Waarom? Het ging een hele tijd goed en nu toch weer zo.. Hij is afgelopen dagen kiets minder (in uren) buiten geweest. Maar dan hoeft hij toch niet onhandelbaar (ok overdreven) te worden.. Hij had mega veel spanning aan de raam kant en bleef gewoon maar etteren dan, dan maakt hij zich super sterk en heb ik nik smeer te zeggen. Heb flink doorgepakt, heb teugel gegeven en vertrouwen maar het maakte allemaal niks uit. Nadat hij in een paar galopssprongen van de M naar de K was ben ik ermee gestopt. lekker dan, zondag een wedstrijd en me totaal niet kunnen voorbereiden door zijn geklier... ben er zo klaar mee.

:(:) kun je m terug zetten in brok ?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:41

MonteKarlo schreef:
Harvey1 schreef:

:(:) kun je m terug zetten in brok ?

ja, dat kan.. Hij krijgt nu 2x per dag 0,750 gram pavo basisbrok / sportsfit muesli

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:01

Harvey1 schreef:
ja, dat kan.. Hij krijgt nu 2x per dag 0,750 gram pavo basisbrok / sportsfit muesli

Je kan kijken wat ie op een half per keer doet ;)

Ik heb mijn vorige pony uit eindelijk van de basis sportbrok afgehaald en op 2x per dag een halfje müsli was ze beter qua energie.

Met 2x per dag een halfje brok had ze energie voor 10 :+

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 02:03

ynskek schreef:
Harvey1 schreef:

Je kan kijken wat ie op een half per keer doet ;)

Ik heb mijn vorige pony uit eindelijk van de basis sportbrok afgehaald en op 2x per dag een halfje müsli was ze beter qua energie.

Met 2x per dag een halfje brok had ze energie voor 10 :+

En geen brok meer?