[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:05

Ik wil dit jaar gaan crossen met Schimmel maar hebben hier beide totaal geen ervaring in. Alleen een paar oefencrossen gedaan en dit pakte ze goed op. Iemand een idee waar je goed les kan krijgen? Het liefst een beetje in de buurt van Almelo/Overijssel.

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:55

Ben een week of drie geleden een keer met Sofia naar Dalerveen geweest, maar dinsdag komt mij vaak met werk niet zo goed uit en ik vind het altijd zo ver :o Exloo kom ik altijd graag en daar ben je een stuk vlotter, en parkeerterrein past me ook beter dan Dalerveen :P

In die regio ben ik niet meer zo bekend Elitedeux dus dat zou ik niet weten :n

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:46

Elitedeux, ik zag bij Madeleine brugman op Facebook wat langskomen met indoor cross oefenen, die zit in ambt-delden / bornerbroek en zomers is er vaak op de dinsdag avond een crossles in Diepenheim, ben ik ook eens geweest voor de afwisseling, is leuk en kost maar een tientje!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 03:04

Michiel Mulder in Heeten vind ik heel fijn voor beginnende crossruiters.

Pony sprong eindelijk weer fijn op oefenparcours. Dikke discussie met kind gehad. Uiteindelijk kind bedreigd... haha voor elke onterechte klap met de zweep zou zij er ook 1 krijgen met diezelfde zweep :+
Heb haar de sporen ook afgepakt...

Resultaat: foutloos rondje op 80 cm en een balkje op 90 cm. Volledig fout van kind. Pony heeft eindelijk weer wat vertrouwen gekregen en kwam relaxed de ring uit. Kind nog wel wat bokkig... het is niet leuk als je moeder gelijk heeft he....

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:40

Elitedeux schreef:
Ik wil dit jaar gaan crossen met Schimmel maar hebben hier beide totaal geen ervaring in. Alleen een paar oefencrossen gedaan en dit pakte ze goed op. Iemand een idee waar je goed les kan krijgen? Het liefst een beetje in de buurt van Almelo/Overijssel.

Ria Wes vind ik heel fijn en goed!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:14

Anne_GTI schreef:
Michiel Mulder in Heeten vind ik heel fijn voor beginnende crossruiters.

Pony sprong eindelijk weer fijn op oefenparcours. Dikke discussie met kind gehad. Uiteindelijk kind bedreigd... haha voor elke onterechte klap met de zweep zou zij er ook 1 krijgen met diezelfde zweep :+
Heb haar de sporen ook afgepakt...

Resultaat: foutloos rondje op 80 cm en een balkje op 90 cm. Volledig fout van kind. Pony heeft eindelijk weer wat vertrouwen gekregen en kwam relaxed de ring uit. Kind nog wel wat bokkig... het is niet leuk als je moeder gelijk heeft he....

Huh haha heb ik iets gemist? Kind slaat de pony vaak onterecht of hoe moet ik dit opvatten? Netjes gereden dan nog :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:48

Kind geeft pony klappen op de schouder met de zweep bij een stop. Maar dat de pony stopt ligt aan haar. Pony is eigenlijk te braaf. Als ze al krom op 1 aanrijdt gaat de pony toch met een soort noodsprong. Op 2 gebeurt hetzelfde en ook hindernis 3 springt ie op dezelfde manier toch nog voor haar ondanks het beroerde aanrijden, gebrek aan ritme en tegenwerkend figuur op de rug. Bij hindernis 4 of 5 vindt de pony het wel mooi geweest en gaat staan. Volledig terecht... Als ik een paard was had ik bij hindernis 1 de pootjes al aan de grond gehouden.

Bij opnieuw aanrijden krijgt de pony klappen en gaat ie in de cross stand. De mogelijkheid om te stoppen is er dan niet meer maar de pony krijgt ook niet de kans om fatsoenlijk te springen. Resultaat is dan meestal nog een stel balken en vaak nog een stop op de dubbel. Pony komt volledig gestresst het parcours uit en kind is woest omdat de pony niet sprong. En ik kook inwendig van woede op kind omdat de fout volledig bij haar ligt.

Wel gechargeerd opgeschreven hoor. :D

Heb haar ook weleens met mijn paard het parcours in gestuurd. Die stopt tenminste eerlijk. Maar doordat ze op hem niet zo zit te prutsen en gewoon normaal blijft rijden gaat dat best goed meestal. En als hij dan een keer gaat staan weet ze ook dat ze bij zichzelf te rade moet gaan en schiet ze niet in de paniekstand zoals op de pony.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:16

Superbrave pony hebben jullie zo te lezen, Anne!

Hoe is het met de sneeuw bij jullie? Hier zoveel gevallen dat de omheining van de wei is ingezakt, paarden dus niet los vandaag. 3,5 jarige heeft maar een uurtje in de paddock gelopen en de merrie 20min aan de hand gestapt. Vanavond nog een keer en dan moeten ze het er maar mee doen. :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:31

Welke sneeuw? :')

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:33

Idd welke sneeuw?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:34

Haha hier ligt ook sneeuw hoor! Maar zeker niet zoveel als bij jou. Ligt ca 4/5cm? En het meeste is nu al drap :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:37

Hier ruim 10cm, echt een hel. -:(-

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:56

Ik heb geen sneeuw gezien :+

Pff rekening van startpas binnen. Was die vorig jaar ook al zo duur? (Zal wel)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:58

Hij is helaas van 108 naar 111 gegaan _-:(

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:01

Sneeuw??? waar :P :+

Heb even tijd om te reageren. Is wel veel geregel en heen en weer gevlieg. Tussendoor probeer ik dan nog wat te doen met de andere paarden op stal. Maar ik geniet ook hoor! beide dagen de finish gehaald :+ Eerste dag was ze best wel overstuur en de avond ook. Ze vind het niet zo leuk om uit van huis te zijn. Donderdag was ze voor haar doen best relaxt met het inrijden en inspringen. Ging misschien wel te mooi. In het parcours zetten ze de gas aan en kreeg ik de schakel terug niet erin. Hierdoor balken. Vanmorgen vroeg erheen want om 8u begon de rubriek. Heel blij met bijna geen sneeuw. Inrijden en inspringen weer te mooi. In het parcours was ze heel fijn, liet haar super rijden reageerde goed, direct op tijd parcours. Ik zag de finish al foutloos gaan, tot ze in de laatste lijn misschien net niet de kracht had om goed af te zetten. Dus ja daar ging de balk eraf. Maar desondanks ben ik nog steeds tevreden :D Ze geeft geen kick om de omgeving, ja oké ze kijkt wel wat en voel de spanning wel iets, maar zodra we gaan springen kijkt ze niet om haar heen. Op naar morgen :D

Verder gaat het redelijk met mijn rechterschouder. Door het slepen met spullen en water halen had ik bijna weer dat ik mijn rechterarm niet meer kon gebruiken. Het voelt wat stijf aan, maar verder wel oké.

Het is in ieder geval een hele ervaring!
Laatst bijgewerkt door Marijkeeee op 13-01-17 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:02

Goldie schreef:
Ik heb geen sneeuw gezien :+

Pff rekening van startpas binnen. Was die vorig jaar ook al zo duur? (Zal wel)

Nou zeg dat wel!!! schrok best wel!

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:14

Hier in Drenthe ook veel sneeuw! Omdat ik een lange dag school heb geef ik het paard een daggie vrij. Verder geen last gehad van de sneeuw, zelfs de treinen reden, en ook nog eens optijd! :+

Helaas wel vanwege de drukte met mn studie Indoor Hartje Drenthe voor morgen afgezegd. Jammer, zijn ook direct de selecties voor de kampioenschappen.. Maarja, ik wil toch echt heel graag mijn diploma in juli ophalen :j

Startpas idd duur.. 111 euro en dat enkel voor het pasje, ieder parcours komt er gemiddeld een tientje bij :=

Wat fijn Marijke dat je tevreden bent! Foto's? Wanneer start je daar nog meer? Lijkt me gaaf om daar te rijden hoor :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:32

Ik weet ineens weer waarom ik geen startpas meer heb. Niet grappig, je bent zo 30 euro per dag kwijt voor startgeld gemiddeld. Prijzen ter compensatie zijn om te janken. Hobby mag best wat kosten maar ik vind de verhouding compleet zoek. Vroegah was de eerste prijs met dressuur 5x het inschrijfgeld en met springen ook en daarnaast nog ereprijs. Tegenwoordig mag je blij zijn als je het startgeld terugverdiend.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:12

Om het over de bb rubrieken maar niet te hebben. Er moet een klassement opgemaakt worden maar als je wint krijg je een lintje. Maar wel de volle mep moeten betalen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:13

Ik heb mijne pas in mei aangevraagd en is dus tegenwoordig echt 12 maanden geldig ipv altijd in januari betalen. Dus ik heb gelukkig nog geen rekening :=

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:19

Ja slaat echt helemaal nergens op al dat geld. Ben ook blij dat ik die van Mickey op tijd heb stopgezet... Zou best is een uitleg willen vanuit de Knhs wat een pasje zo duur zou moeten maken

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:29

paljaslaura schreef:
Ja slaat echt helemaal nergens op al dat geld. Ben ook blij dat ik die van Mickey op tijd heb stopgezet... Zou best is een uitleg willen vanuit de Knhs wat een pasje zo duur zou moeten maken

Het centrum en de top moeten wel gesponsord worden. Wel eens gezien wat voor pakketten die mee krijgen naar de kampioenschappen? Springruiters krijgen zelfs dressuursjabrakken

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:53

Wat dat betreft is het in Frankrijk beter.
Ongeveer 80€/jaar en dan kun je elk paard startten die je wilt!

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:31

Chips! Ik ben mijn startpas dus vergeten stop te zetten... Als ik dit jaar met een ander paard wil starten ben ik dan 2x 111 euro kwijt? |o :x
Laatst bijgewerkt door liespr op 14-01-17 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:31

Ja...