[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessicadewit

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:23

Welkom Britt! Leuk paard heb je! En inderdaad, je cap! Wauw..

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:55

BedanktTCA en Jessica :D !

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:29

TCA, ze wil gewoon niet nageven. Dat staat constant op m'n protocol. Al heel veel dingen bekeken wat het zou kunnen zijn, maar we komen er niet uit. Dus mocht je tips hebben?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:43

Celiien: wat leuk dat jouw paard ook Ramiro als 1 van zijn voorouders heeft :D Chaplin heeft ook Ramiro in zijn stamboom maar dan een stukje verder weg.

hannelover: welkom. Nette punten hoor!

Ik mag eind van de middag weer. Ben benieuwd.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:04

Dankje :D succes :D susanH

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:20

Nieuwe volgers, welkom!
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten.

Ik las even een rustigere wedstrijdperiode in. Ella maakt zich zo sterk in de galop dat we heel hard gaan en ik echt moet werken om haar terug te krijgen in draf. Ik hoef mijn been nog niet aan te leggen en ze schiet er weer vandoor.

Ik wil hier nu echt serieus op gaan trainen en dan een kring wedstrijd meepakken om te oefenen (Kring telt wel mee voor wp maar is gratis, eenmalig betaal je €25 voor alle kringwedstrijden).

Gister meegedaan met de onderlinge carnavalswedstrijd.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:48

Ben tevreden. Weer twee winstpunten rijker. Eerste proef 183 en tweede proef 182 punten. Impuls is het grootste probleem. Vind ik zelf erg lastig.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:24

Welkom hannelover!

Ziet er leuk uit wil94 :D Was je als Elsa van Frozen? :P

Lekker 2 punten gescoord Susan!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:09

Klopt Lois!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:38

-O- had ik een hele bijlees gemaakt, druk ik per ongeluk op het kruisje. 8)7

Even wat ik zo onthouden heb:
Nan; was bij Voorwaarts in Kootwijk, erg fijne locatie inderdaad!

Hanne gefeliciteerd met je punten, netjes!

Over dekens; die van mij staat onder 300 gram en ze is geschoren.

Ik zou afgelopen weekend een rondje BB en voor het eerst B springen. Ze liep erg fijn, eerste 4 hindernissen ook simpel overheen en de 5e (met sloot) stopte ze op. Ik opnieuw aanrijden, weer een stop en toen vloog ik er zo naast. #)
Besloten om de B om te zetten naar nog een keer BB, kreng stopte er gewoon weer 3x op. De 4e keer klikte zelfs de jury mee :') maar toen ging ze er overheen, daarna was ze heel erg boos maar wel het hele parcours verder foutloos uitgereden.

Afgelopen weekend dus niet zo fijn gereden, maar hé dat hoort er ook bij. Ze is nog jong, weinig ervaring en weinig gezien in het springen en uiteindelijk heb ik gewonnen van haar.

Had haar de hindernis van tevoren al laten zien en later zei iemand dat ik dat misschien beter niet had kunnen doen omdat ik op deze manier al liet zien dat er iets was met die hindernis en ze er daarom op stopte.

Hoorde later dat er veel stops op die hindernis waren en er ook een aantal mensen naast hadden gelegen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:40

Sloot bij de BB vind ik ook wel een beetje vreemd eerlijk gezegd. Je ziet het iig niet vaak. Maar he, je hebt het wel goed af kunnen sluiten :) dat is ook belangrijk!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:44

haha wat leuk wil94!

fijn susanH!

dankje _lois_ :D

dankje kaitlyn :D

ik vind een sloot bij BB ook wel erg raar ja :o?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:46

Ik heb hier idd nog nooit een sloot bij de BB gezien.
Vind ik wel een beetje too much in de bb met waarschijnlijk veel jonge of onervaren paarden.
Gelukkig heb je het toch goed afgesloten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:50

Ons paard kijkt niet naar gekke sprongen. Van de week moest hij met mijn man in de springles over een oxer waarvan de laatste balk vol met ballonnen zat, die staken omhoog en wiegden ook wat op en neer (verjaarscadeautje voor de staleigenaar). Dan zie je zijn oortjes wel naar voren gaan zo van "huh?", en moet je iets meer been aanleggen voor de sprong. Maar hij gaat altijd. Hij stopt alleen als het echt niet past. Maar dat is juist goed.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:51

een sloot vind ik best vreemd eigenlijk, hier ook nog nooit in de BB gezien. Je hebt nu in ieder geval een keer een sloot gesprongen, hopen dat ze het de volgende keer gewoon in 1x doet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:53

Tijdens de les al mee oefenen. Dat scheelt echt. Bij ons op stal komen ze de gekste dingen tegen. Dan kijken ze op wedstrijd niet zo gauw meer ergens van op.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:56

Mijne kijkt ook niet snel gelukkig. Stopt eigenlijk nooit. Laatst ook met schriktraining op stal over een sprong met paraplus en tonnen onder de stijl gewoon erover gesprongen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:58

Ja ik snapte hem ook al niet en wij dachten gezien te hebben dat ze die weghaalden, maar toch niet dus. In de B veranderden ze hem van hindernis 5 naar hindernis 9.

Snapte ook niet zo goed waarom ze hem niet gewoon sprong want in de springles ligt er ook weleens een slootje onder (of een kleine ronde of een langere) en dan kijkt ze er ook niet naar. :n
Vorige week hadden wij in de springles een sprong met allemaal klompen erop staan, daar kijkt ze dan een keer naar maar ze springt wel gewoon. Vanavond maar even vragen of hij er één neer kan leggen.

Maar inderdaad, hopen dat ze dit volgende keer gewoon springt. Baalde er wel een beetje van natuurlijk, vorige week sprong ze zo super namelijk. Nu verder ook wel, alleen die ene hindernis dus niet, de rest was weer met 2 vingers in haar neus. :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:02

Kans dat je nog een sloot tegenkomt in de BB is niet groot hoor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:04

Het is de bedoeling om volgende keer ook weer gewoon B in te schrijven. :j
Of kom je ze daar ook niet tegen? Ze springt het BB zo gemakkelijk namelijk. :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:25

Niet vaak, het is niet gebruikelijk iig.

Hebben jullie al eens met losrijden meegemaakt dat er iemand in de bak rijdt die niet mee doet aan de wedstrijd? Gisteren iemand in tenue, paard ook netjes in de knot. Maar reed oefeningen uit de Z dressuur, was duidelijk geen B ruiter. Terwijl de B nog de enige klasse was die verreden werd. Ik vond het heel apart, volgens mij is het ook niet toegestaan. En het was zeker in het begin storend met losrijden, omdat ze een enorm opgefokt paard had, bijna continu zijgangen reed en om het rondje van hand veranderde. Toen het wat drukker werd kon ik ook weer fijner rijden, omdat zij ook meer rekening met de rest moest houden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:40

Oké, thanks! We zullen een slootje in de zomermaanden wat meer springen denk ik want dan gaan we ook de buitenbaan in, heb liever dat ze die een keer te vaak ziet dan een keer te weinig. :')

Ja heb ik geregeld gehad, pasgeleden nog een ruiter die er gewoon even tussendoor ging rijden. Was gewoon iemand die daar op stal stond, vond het erg vervelend want ze hield geen rekening met de rest. Heb na paar keer een bijna botsing even van me af gebeten dat ook zij zich aan de rijbaanregels moest gaan houden omdat we nergens meer konden rijden of zij kwam er tussendoor gereden. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:35

Mijn man heeft het op SGW ook eens gehad met losspringen. Die ging gewoon met een dressuurzadel ook een paar keer over het steiltje en de oxer. Terwijl dat van geen kanten ging (paard spoorde echt niet en zij reed heel beroerd) en de ruimte al heel beperkt was daar. Bovendien moeten de mensen die het parcours in gaan de ruimte krijgen zich goed voor te bereiden. Stond er met iemand van stal te helpen met losspringen. Wij hebben haar toen vriendelijk verzocht weg te gaan. Iedereen had er last van.

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:03

tja als er op mijn stal een wedstrijd is en ik rijd niet mee rijd ik ook gewoon in de buitenbak en dan rijden daar ook mensen in. Maar was ook niet meer dan 1of2 personen, en dan hield ik daar goed rekening mee.
Kan het niet zijn dat die persoon aan het oefenen was voor een andere locatie?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:36

Vervelend is dat als er mensen zijn die er niet horen.
Mijn bijrijdpaard staat op een manege, als er wedstrijd is lopen er dan wel eens kinderen te rennen of dat ze rondjes lopen met manegeponys...
Ook zo irritant :+
En idd ook wel eens dat er dan gewoon pensionners rijden, ik snap dat niet, zou t niet chill vinden om te meoten rijden tussen geconcentreerde wedstrijd ruiters.
Dan voel je je alsof je de hele tijd in de weg rijd :P

Even hier spammen trouwens O:)
[ITP] Knappe Fiënna (v. Zizi Top) lekker los!