[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:57

heerlijk he die merries :') mijn merrie is nu ook hengstig. Blij dat ik niet de enige ben met die problemen :D (gedeelde smart is halve smart, toch?)
Wat duurt het lang voor de chiro kan zeg, gelukkig is je fysio sneller. Knappen ze vaak wel weer lekker vanop he?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:16

Haha ja dan is het zeker halve smart :)) Ja duurt inderdaad lang, maar ik zie het maar als iets positiefs dat ze zo gewild is, heb nog geen ervaring met haar, maar alles wat ik erover tegenkom lijkt erg positief :)

Ik kijk nog wel even hoe ze is qua lichtgeraaktheid als ze weer helemaal fijn in d'r lijf zit, anders me toch eens verdiepen in iets van een supplement misschien, eerst was ze hooguit stoïcijns als ze hengstig was, nooit echt zo'n dramaqueen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:26

Ik geef nu stay calm liquid, volgens mij nog niet echt in nederland verkrijgbaar. Iemand vanuit engeland koopt het voor mij, en neemt het mee.

http://www.equiformnutrition.co.uk/stay ... iquid.html

Ik heb alle hengstigheids poedertjes gebruikt/geprobeerd. Pff geen succes, vandaar nu op kalmeringstour. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:00

Oeh jeetje, ik wist helemaal niet dat er nog andere topics waren. Ben nog steeds actief in het b debuut topic. Maar ik verwacht over 2 weken mijn laatste punt(jes) te rijden van het L1. En daarna L2 te starten
Mag ik hier alvast meelezen? :o

Dit zijn wij :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:16

Welkom Euforie :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:45

Welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:24

Welkom euforie, leuk paard!

Fleur vandaag de fysio? Hoop die al goed kan helpen!

Hier ook een merrie, maar eigenlijk nooit last van merrie gedrag of hengstigheid, tot nu toe eigenlijk nog met geen enkele merrie echt gehad. Vind ze wel veel leuker dan ruinen en hengsten.

Wij afgelopen zondag tijdens de selectie doorweekt, was echt droog totdat proef begon en halverwege begon het echt te gieten.... kwam water in dr oor en daardoor had ik idee beeld veel minder werd maar volgens omstanders viel het alles mee. Jurys ook tevreden en met 205,5/206,5 stond ik 1ste! Nu sowieso bij de beste twee van de kring dus plek voor kampioenschappen wel vrij zeker, over 3 weken nog 'uitvechten' wie kringkampioen gaat worden, staan nu gelijk.
https://youtu.be/uJBlsPwXzmg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-06-16 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:29

Leuk Haike heel veel succes bij the battle haha!
Wel fijn dat ondanks je zelf niet Helemaal blij was en omstandigheden die ook niet mee werken toch fijne punten hebt gereden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:03

Dank jullie wel!

Oeh wauw Haike... Wat een mooie proef en wat ben jij in harmonie met je paard. Je zit erg netjes en je paard is echt op jou gefocust..
De dag dat ik zo mag kunnen rijden, zal nog wel even duren. Werk aan de winkel! :=
Heel veel succes met de battle! :j

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:52

Wat een prachtige proef Haike. En wat zit jij mooi stabiel en recht. Genot op naar te kijken en terechte punten.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:39

Welkom Euforie, leuk paard heb je! :)

Haike, fysio heb ik toch afgezegd, chiro kon toch verzet worden naar komende maandag, dus dan vond ik de fysio voor minder dan een weekje wat overbodig geworden, 't zijn toch ook weer extra kosten. Lief dat je er naar vraagt trouwens :)
Wat een jaloersmakende proef is dat zeg, prachtig om naar te kijken, die punten en plaatsing zijn absoluut verdiend! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:59

Dank jullie wel.

Denken jullie dat ik gelijk over kan, naar het L2 als ik mijn laatste punt(jes) heb gehaald, bij mijn volgende wedstrijd?
Ik wil proberen om vanaf het L2 ook te gaan doorzitten, omdat mijn paard dan fijner loopt. Al vind ik het soms nog lastig om het vol te houden. Deze proef is 196punten maar ik zit gemiddeld steeds net onder de 190punten. Ik hoor het graag van jullie :j

https://m.youtube.com/watch?v=yDWYvXRZ_Pg

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:20

Mooie proef zeg Haike. Je zit inderdaad heel mooi rustig en vind de uitstraling van Barette heel mooi, lekker actief en werkwillig.

Volgens mij kun je best over Euforie als je steeds winst rijdt in het L1, ligt eraan wat voor punten je wilt rijden en hoe goed de middengalop en achterwaarts thuis bevestigd zijn. Nette L1 proef. Ik zou met wat meer power gaan rijden, meer vanuit achter naar voren zodat het wat actiever oogt en iets meer op het achterbeen. Succes bij je volgende wedstrijd :) En ik wissel lichtrijden en doorzitten gewoon nog af in de proeven, dat mag gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:06

Dank je wel voor de tip. Dat het wat gedurfder mag en wat meer op het achterbeen, ben ik helemaal met je eens! Al ben ik momenteel ontzettend blij, dat ze tegenwoordig zo 'mat' is op wedstrijd. Dat is voorheen heel anders geweest. := Maar mijn laatste wedstrijd afgelopen weekend was ze wel heel zenn... TE zenn hihi :)) Dus ik ga er maar gewoon weer, wat meer aan rijden! Goede tip dus! Dank je wel :j

Achterwaarts doet ze met veel gemak.
De verruiming in gallop is in het L1 op de volte en dat gaat haar eigelijk minder goed af (meestal een 6je of 6,5), dan op de lange zijde. Dus daar verwacht ik ook niet veel problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:44

Bedankt voor de leuke reacties op mijn proef! Ook erg blij met dr, echt een heerlijk paard.
Gisteren ook heel lekker gesprongen, fijn ze dat ook gewoon braaf doet.

Euforie, nette, beetje brave proef is het, ik denk zo ook wel naar de wp gaat in het l2. Wel mag hij achter actiever en dan aan de voorkant meer omhoog, hij loopt nu nog vrij laag.

Fleur, gijn dat verzet kon worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:11

Dank voor de tips haike! :)

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:38

Hoihoi,

Mogen wij ons hier melden?
Ik ben Sanne en mijn draak heet Frou frou :D
Aankomende maandag (en woensdag) gaan wij om L2 debuut maken!
Dit zijn wij:

Afbeelding

En strak in't pak:

Afbeelding

Sorry voor de grote foto's :')

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:51

Ben al een tijdje niet meer hier geweest.

Maar gefeliciteerd voor iedereen die winstpunten hebben behaald zag een paar mooie scoren tussen komen.

En welkom 2 nieuwelingen :)

Ik had zondag wedstrijd waar ik niet zo tevreden mee was maat toch 2 winspunten behaald en een 2e plaats.

Dus nu L2+7

Hopelijk kunnen we ook meedoen aan de kring. De kraker komt weer binnenkort langs want vind meneer toch niet zo lekker in zijn lichaam met links. Dus weten niet of die voor of na de wedstrijd komt als ze voor de wedstrijd komt meld ik me af.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:59

Jeetje sommige gaan echt hard!
Welkom aan de nieuwelingen in dit topic!

Vandaag weer eens op pad geweest. Aapje was de hele week al beetje koekoek (blijkbaar was hij blij dat hij na weekje vakantie weer wat mocht doen).
Ook wat kleine probleempjes deze week met verloren ijzer en een smid die daar niet voor kwam. Dan maar ander gebeld en er bleek dat hij achter scheef stond. Nu weer recht en dat merk ik wel met het onderstreden van de achterkant. Soms beetje te goed, als hij nu schrikt of er is iets engs komt hij wat omhoog.
Toch met wat gewenning een wedstrijd gereden.
Naar aanleiding van de vorige x en dat aapje vaak zo slecht voor been is, gingen we vandaag veel te hard. De lezer begon te lezen met AXC binnenkomen en op die lijn vertrok hij en gingen we de rest van de proef veel te hard. De grapjas. Hij heft van vorige x geleerd dus.
Helaas 1e proef geen winst 177,5 en 2e proef 180 ( na een -2 door fout van mezelf)
Toch weer tevreden. Ook was het voor ons een nieuwe locatie en dat was best spannend met snurken

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:13

Gefeliciteerd met je winstpunt! Heb je toch knap gedaan :j

Wij mogen mogen, ben zo benieuwd *\o/*

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:56

Succes morgen Safrou!

Dank je had even handjes vol, maar goed dat hij zo veranderd.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:02

Welkom Sanne, jullie zijn die L1 doorgevlogen zeg! Succes morgen :)

Gefeliciteerd trysteffy!

L2 moet vast lukken euforie :j

En kommetje op zich fijn dat hij van de vorige keer geleerd had, nu alleen nog weten het te doseren ;)

Hier morgen de Chiro, ben erg benieuwd, laatste paar dagen rustig aan gedaan, het weekend had ze vrij en laatste keer al lekker relaxt lang laag gereden, eerst haar lijf maar weer repareren voor we weer aan het werk gaan ;)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:04

Ik bedoel dus Kimmetje, autocorrect :Y)

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:33

Eerste 3 wp's zijn binnen *\o/*

Eerste proef veel spanning ( veel paarden staakten en verschillende ruiters afgegroet) maar Frou liep toch best stoer! Wel wat fouten maar zeker niet ontevreden, helaas vielen de punten wat tegen 181,5. Tweede proef trok ze dr fijn aan en werden we 4e met 196! Heel blij in zon sterk en groot deelnemers veld!
Woensdag mogen we nog een keer :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:07

Alvast succes voor woensdag safrou, hoe laat moet je?
Ik had vandaag weer drama queen, maar zijn we ondertussen wel gewend dus helaas pinda kaas
Vond wel dat er over algemeen echt vet laat gepunt is. Ik had bij m'n eerste proef 157,5 nou nieuw diepte punt zeg maar want ondanks de spanning kwam ik toch best redelijk de baan door en in Wierden waar ik 3 extra voltes had had ik geloof ik nog hogere punten. Any way woensdag weer een kans.