[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:21

Kabayo spannend je debuut!

Jee Vonneke wat een ontzettend naar bericht ;( Hopen dat je knappe vos snel weer opgeknapt is..

Super debuut dus DaraBariton :D

KB ik zou iig een deken opdoen inderdaad als ze veel buiten lopen.
wij hadden ook een paard op stal wat niet dik wou worden, wij kregen toen als advies merriebrok voeren, en dat hielp erg goed

tamaramt

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:23

Mijn paard valt ook snel in vooral door invloed van buitenaf/ spanningen.
Zij krijgt elke dag veel voordroog / kuil( geen koeienkuil=te eiwitrijk!) en elke dag na het rijden nog cavalor piannissimo en equilin basic. Beide zijn voor drukke paarden maar ook voor meer aankomen zonder meer energie.

@darabariton: wat knap! Gefeliciteerd :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:27

Ik heb een leuke promotie gekregen op mijn werk en die is gisteren offcieel van start gegaan.
Dus ik heb even een paar lange dagen met heel veel informatie en dingen te doen :P
Maar het is super leuk.

Om mezelf te belonen voor de promotie heb ik weer even lekker geshopt en ook nog nieuwe bruine rijlaarzen besteld voor bij mijn bruine wedstrijdjasje *\o/*
Heel veel leuke nieuwe dingen gekocht die ik eigenlijk niet nodig had maar ja rijbroeken heb je nooit genoeg :+ ;)
Ik heb ook nog 2 blauwe wedstrijdjasjes en daar wil ik eigenlijk nog blauwe laarzen bij :P

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:14

Tamaramt nou dat is zeker niet verkeerd wat je daar allemaal opnoemt! Leuk hoor :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:30

Gefeliciteerd Tamaramt!
Krijg je een hogere functie?

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik op een andere locatie moet werken.. voelt echt niet fijn.. past niet bij me. En ik moet veel vaker naar m'n werk.. werk 23 uur.. en dat hebben ze nu verdeelt over 5 dagen.. dus veeeeel extra km rijden.. :(

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:34

He wat balen Tinkels!
Echt niet leuk :n

Tamarant, gefeliciteerd!

KB: lastig hoor als je ze niet op gewicht kan houden, die van mij had het een paar maanden terug gelukkig is ze nu weer mooi op gewicht :)
Er zijn zoveel factoren die invloed kunnen hebben, wellicht moet ze toch nog wennen op haar nieuwe plekje?

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:50

Vonneke; oh wat vervelend zeg! Sterkte ermee

KB_Horse; koeienkuil zou ik ze niet zomaar geven, kunnen ze ook weer koliek van krijgen.

tamaramt; gefeliciteerd met je promotie! En lekker shoppen!

Tinkels; oh dat is echt minder ja :(

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:01

Gefeliciteerd Tamaramt! Heerlijk is dat af en toe shoppen hihi..

Tinkels; Ja dat is jammer.. Ik zit te kijken naar een andere baan heb al heel wat sollicitaties uit staan maar er is zoveel keus voor de bedrijven.. Afwachten maar en blijven solliciteren..

Ik ga haar voorlopig even luzerne bijvoeren en wat extra meusli.

Gisteravond leek het erop dat ze ook het kuil direct van de baal niet wou eten. In het begin wel maar op een gegeven moment niet meer. Gelukkig kreeg ik vanochtend te horen dat ze bijna alles had opgegeten. Dus weer een last minder :P hopen dat ze goed blijft eten en ze snel weer aankomt!!

Ik denk dat ze enorm kieskeurig is want de kwaliteit van het kuil is wel goed (mn vriend is boer dus die heeft t even gecheckt)! En ik denk ook dat ze nu beseft dat ze niet meer terug gaat naar haar oude vriendjes en de stress dus ook nu pas komt/er is.

Thnx voor de tips enzo! Ik hoop dat t snel goed komt..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:34

Tamaramt gaaf dat je promotie hebt gekregen! Gefeliciteerd
en shoppen is nooooit verkeerd. heb je foto van de laarzen?

Tinkels dat klinkt inderdaad niet leuk.. 23 uur over 5 dagen lijkt me inderdaad niet prettig

KB hopen dat ze dit wel goed gaat eten en gauw weer aankomt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:43

@tinkels: geen hogere functie. Ik heb zowat al de hoogste functie :P De 1 hogere functie wil ik niet.
Ik ben shopmanager detailhandel(mode) en ik heb jaren dezelfde grote winkel(1600 m2/ 20 a 25 personeelsleden onder me in dienst) ik heb nu een geheel nieuwe winkel en nieuw team gekregen om weer helemaal te upgraden ;)
Super leuk om te doen en hoop leuke extra's(+loon, heel fijn rooster met nog iets minder uur als eerst dus meer tijd nog voor paard en honden.
Ik heb het daardoor deze week wel extra druk en ik werk deze week extra dagen dus amper tijd om te rijden maar vanaf volgende week heb ik een toprooster.

Balen zeg van jou werk!

@kb horse: extra ruwvoer en evt. havens senior priores of weisencobs wil ook wel goed helpen.
Dat laatste heb ik goede ervaringen mee.
Mijn paard is een paard wat heel snel spanning heeft en dus ook snel afvalt en moeilijk op gewicht te houden is.

@melissa93: mijn bruine nieuwe laarzen zijn gisteren binnen gekomen ;)
Ik moet nog ff fotos maken maar donkerbruin speciaal leer met veter voor en zwarte hak :D

Ook weer wat nieuwe rijkleding geshopt :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:44

KB; hopelijk komt het snel weer goed!

tamaramt; fotooooooo :D

Fardau22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:56

Ik heb een aantal weken geleden mijn M2 debuut gehad.

Ik hoor iedereen alleen maar zeggen dat het een vervelende klasse is.
Persoonlijk vond ik mn paard er nog niet klaar voor maar heb het toch gedaan.

Er zijn altijd nog genoeg verbeterpunten. Maar ik was zeer tevreden.
Gelukkig dacht de jury daar ook zo over.

Het heeft me 4 wp opgeleverd en 2 1e prijzen.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:10

Zo, ik kom ook weer even binnenvallen. Hier ook promotie, dus ik loop momenteel over omdat ik bakken met nieuwe info te verwerken heb.

Om nog even terug te komen op de vraag over Equi.Tom...we zijn er een keer op bedrijfsbezoek geweest, omdat een (ex-)collega van mij hem heel goed kent. Supergoeie vent! Heel gedreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:14

proficiat Fardau! Heel knap!!

Oneiros, onlangs op zijn nieuwe kliniek of nog bij de oude? Mijn God wat is het mooi in zijn nieuwe kliniek. Zo modern en goed opgezet.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:09

Tijdje niet gereageerd, heel druk gehad met mn eigen paardje waar het helaas nog steeds niet helemaal lekker mee gaat :(
Gefeliciteerd iedereen met punten & prijzen

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:10

cindy; wat balen dat het nog steeds niet helemaal lekker gaat :(!

Gisteren laatste M2 wedstrijd met Ufo gehad. In het donker bij kunstlicht dus dat was wel iets spannend natuurlijk :D . Eerste proef 190 punten en 2e prijs. Tweede proef 195 punten en 1e prijs :D hele mooie afsluiter dus! Ben echt super benieuwd hoe het Z ons zal vergaan :=

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:31

Tsplendid schreef:
cindy; wat balen dat het nog steeds niet helemaal lekker gaat :(!

Gisteren laatste M2 wedstrijd met Ufo gehad. In het donker bij kunstlicht dus dat was wel iets spannend natuurlijk :D . Eerste proef 190 punten en 2e prijs. Tweede proef 195 punten en 1e prijs :D hele mooie afsluiter dus! Ben echt super benieuwd hoe het Z ons zal vergaan :=

Hele fijn punten als afsluiting.
Ik heb vandaag weer gestart.
Twee keer eerste met 185 en 188 punten.
Maar we moeten nog zoveel beter voor mijn gevoel!!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:36

Askim; nette punten en gefeliciteerd met je prijzen :D! Gaat vast goed komen, km's maken word t vanzelf beter!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:44

Gefeliciteerd met de winstpunten en prijzen! :)

Ik ga over 3 weken mijn debuut maken! Willem liep heel fijn vandaag maar ik heb niet lekker en lang kunnen rijden want er waren echt honderden, misschien wel duizenden van die vliegjes in zwermen in de bak. Kon dus om de klipklap stoppen om zo'n beest uit mijn oog, neus of mond te vissen :r
Heb mezelf ook als een mummie ingepakt toen ik hem naar de paddovk bracht, ik hou niet van die beesten :')

Morgen maar weer een poging.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:58

Gaat lekker bij iedereen!

Bah wat irritant aranel 8)7
Succes met je debuut!

Gefeliciteerd met je winstpunten Askim.

Tsplendid mooie afsluiter van de M2!
Denk je dat je al klaar bent voor de Z?

Ik ben ook weer lekker aan het trainen na een 1,5 week ziek op bed te hebben gelegen.
Eerst vooral weer opgebouwd en soepel gemaakt.
Gisteren les gehad met stang en trens en helemaal los gemaakt over de rug.
Ze loopt dan op het eind echt super met de achterhand er onder en kan dan mooi sluiten en verruimen :)
verder niet echt bezig met de oefeningen.
Vooral erg bezig met de basis en de zijgangen mee pakken om soepel te maken.
Vandaag voelde het zo goed dat we ook een galop appuyement en een arbeidspirouette hebben mee gepakt.
Morgen mijn verjaardag vieren en met baie even een paar hindernissen springen voor de afwisseling :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:51

Aranel; vervelend al die vliegen!

josje; geeeeen idee :') soms denk ik van ja het gaat echt lekker en de oefeningen zijn aardig bevestigd maar het moet ook zeker wel beter haha. Dus ga sowieso gewoon voor de ervaring, is ook mijn eerste keer dus weet ook niet zo goed wat ik moet verwachten. Ach dan weten we meteen wat we nog missen :+ wie weet word het een ramp debuut en misschien valt het mee. Appuyementen gaan wel goed enigste wat niet altijd goed gaat zijn de eenvoudige wissels maar gaat ook steeds beter :). Laatst bij instructrice ook de proef geoefend en dat ging toen goed, volgende week weer dus maar zien.

Gelukkig ben je weer beter! En mooi dat ze het goed doet! Stang en trens pakt ze dus ook goed aan?

Ik ga eerst met trens kijken hoe ver we daarmee komen en op den duur voorzichtig proberen aangezien hij best een moeilijke mond heeft.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:40

Gefeliciteerd aan iedereen die winstpunten heeft gehaald! Super goed!

darabariton Wat knap dat je al meteen 2 winstpunten hebt gereden tijdens je Z1 debuut!

KB_horses: Misschien komt het door de seizoenswisseling en verhuizing. Plus het vele buiten staan daar moeten paarden ook aan wennen. Ze lopen meer en ze moeten zich warm houden. Dat kost allemaal energie.
Ik zou lekker veel ruwvoer aanbieden en het voer iets omhoog gooien en een paar keer per week slobber aanbieden is misschien een optie. Misschien een vitaminespuitje geven..

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:07

Ik heb gister mijn debuut gehad! Ik had behoorlijk wat zenuwen en het was voor mijn gevoel nog niet allemaal goed bevestigd. Maar dat bleek achteraf nergens voor nodig!
We hebben 2 fijne proeven neergezet. Dat stuk waar ik zo over in zat (van middenstap naar verzamelde stap, voorbij A keertwendin, A aanspringen, F gebroken lijn contra) ging helemaal goed. Het enige dat mis ging was die galop stap met die volte 10m. Die had ik zo vaak geoefend dat Bo bij het wenden bij B (of was het E) al dacht we moeten stappen. Dus toen moest ik dat zien te voorkomen, maar toen viel hij uit elkaar en werd het niks meer. Beide kanten op dacht hij na het wenden al dat hij moest stappen.
Maar we hadden 186 en 196 en we waren 2x 1e! Zeer geslaagd dus! Ik was al blij met 1 keer 180 geweest! Nooit gedacht dat het zo goed zou gaan.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:57

Ik had de moed al bijna opgegeven maar werd vandaag 2e met 185 punten *\%/*

Nu net thuis, dus ff relaxen, zal morgen even lezen hoe jullie wedstrijdweekend was ;)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:11

BailyKarlos; zow mooi debuut hoor :D!

Nibbit; kijk super! Gefeliciteerd zie nou maar dat het vanzelf komt!