[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:46

Ja heel dun "lederen" zitvlak met silicone geeft veel steun en is toch heel elastisch

Lieve foto he tis zo'n schat

Was inderdaad een goede les op en top spierpijn bij mij in vooral m'n buik en kont :=

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:54

Thanks Setteli! Met haar achterbeen heb ik het sowieso getroffen haha, van zichzelf al erg actief dus dat is heel fijn. Ik ga die spray in mijn achterhoofd houden!

Echt een lieve foto Marjolein! had hem al wel eens eerder voorbij zien komen. en eerlijk gezegd had ik nog nooit van een siliconenrijbroek gehoord haha, rij altijd standaard met een rijbroek met leren zitvlak. Toch eens onthouden voor als ik een nieuwe broek nodig heb.

Lucifertje wat voor verschil is het dan precies tussen een leren zitvlak en een siliconen?

Dat schouderbuiten is er voor mij een om te onthouden Fleur! Doe ik eigenlijk nooit, toch weer een nieuw inzicht. Ik heb even smakelijk gelachen om je reactie op mijn fimpje :') :') Maar dankje voor de complimenten haha!
En je omschrijving van jou dag met Bu klinkt super! Heerlijk is dat he, dat gevoel. Dat maakt het allemaal waard. Leuk dat Bu ook zo'n knuffelpaardje word dan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:37

Ik vind heg heerlijk het silicone, veel meer gevoel en toch geen geschuif

Ik heb m'n zadel te koop ik houd het testzadel :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:12

Ik vind het een fijne oefening Mara :j Van m'n instructrice geleerd, je maakt ze er eigenlijk altijd lekker soepel van, en zorgt dat de schouder weer even 'herplaatst' wordt voor de rest van het lijf, maar ook enorm handig om het contact weer op beide teugels te krijgen. Vandaag ook weer toegepast toen ze in galop ineens wat moeite met rechterstelling had, op beide handen in galop deze oefening gedaan, en uiteindelijk liep ze stukken fijner d'r lijf de goede kant op te buigen :)
En precies wat je beschrijft, dat maakt het allemaal waard. Nou vind ik het ook echt lekker om gewoon simpel een stal uit te mesten, maar 't is zo'n fijn gevoel om die korte winterdagen achter ons te kunnen laten, en gewoon volop te genieten :D

Erg mooi zadel Marjolein, die ziet er echt nog als nieuw uit :oo

Vandaag weer fijn gereden, klinkt heel gek, maar 't lijkt dat naast Bu, ikzelf ook ineens een enorme ontwikkeling doormaak, 't voelt ineens alsof ik heel goed kan rijden ofzo _O- Kan beter dingen aanvoelen, hulpen gedoseerder geven, en beter timen. Morgen weer les na zeker 1.5 maand niet te hebben gelest, erg veel zin in :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:14

Hij is ook als nieuw hopelijk kan ik iemand er blij mee maken

Herkenbaar wat je beschrijft, soms lijkt dat kwartje dan eindelijk gevallen en voel je je "anky" of welke ruiter je dan ook idoleerd kwa rijstijl :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:51

Knap hengstje m9ara. :D Leuk filmpje ben het eens met de rest. Vind de middendraf er netjes uitzien, achter komt goed mee.

Heerlijk fleur_yen, echt genieten is dat. Succes morgen met je les! :)

Wat een lieve foto Seven. Fijn dat je testzadel bevalt! :D Mooi zadel wat je te koop aan bied.

Ik heb ook z'n siliconen broek, maar weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Merk met rijden niet heel verschil tussen de siliconen variant of die met leren zitvlak. Wel merk ik dat de siliconen broek veel sneller slijt.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:41

Even een egopost maar ben me rot geschrokken vanavond. Ik werd gebeld dat Oliver niet helemaal goed was. Ik naar stal, hij liet duidelijk zien dat die pijn had. Even gestapt en bij hem gebleven. Eerst leek het wel oké te gaan maar hij ging op het gegeven moment de hele tijd plat liggen. Toen de DA gebeld, gaskoliek. Nu heeft hij pijnstilling gehad en voelt hij zich al een stuk beter gelukkig..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door OliLau op 06-04-16 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:43

Ah jeetje dat is schrikken, hopelijk knapt hij snel op. :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:02

Oei dat is inderdaad schrikken gelukkig gaat het nu weer wat beter

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:09

Oh jeetje Lauri, wat enorm schrikken! :oo Wat is koliek toch iets vreselijks, hopelijk knapt oliver snel weer helemaal op. Fijn dat ze op stal zo oplettend waren. Heel veel beterschap met Oliver, hou ons op de hoogte! :(:)

Jeetje wat ziet jou zadel er nog netjes uit Marjolein! Dat lukt mij nooit haha.

Ik heb wel snel de neiging bij zulke oefeningen om aan de voorkant teveel te willen gaan regelen Fleur.. en dan werkt het juist averecht. Ik durf het dus niet zo goed zonder mama te proberen :')
hahaha ideaal om opeens zo talentvol te zijn! succes met je les!

ahaa Jespri, iets mindere ervaring dus. Ik ben tot nu toe ook hartstikke tevreden met mijn leren rijbroek dus vervangen hoef ik het nu ook niet.

Mourie heeft een dagje vrij gehad. Ondertussen ben ik me hard aan het concentreren op de nieuwe proeven :+ Wil de nieuwe dingetjes goed weten zodat ik niet opeens voor verrassingen sta als ik mijn proef rij zaterdag haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:48

Ik.ben nogal zuinig op m'n spullen :oo :D

Hier ook wat vrij voor de paarden bah vies weer

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:30

Jeetje wat schrikken Laurie %) Gelukkig leek het al beter te gaan, hoe is het nu met hem? 'T is wel een mooie ontroerende foto, die van jullie samen.

Mara goed dat je dat van jezelf zo beseft, knap dat je daar zo zelfbewust over bent :) En de nieuwe proeven moet ik ook nog eens even goed bestuderen, sterker nog, 't is misschien handig om het boekje eens aan te schaffen :') Vind het toch fijn om even de achtergronden te lezen, hoe ze bepaalde dingen per klasse willen zien, geen idee of dat nu ook echt veranderd is.

Haha ja precies, ik voelde me ineens gewoon iemand die écht goed kon rijden _O- Overigens was dat gister tijdens m'n les weer weg :') 'T was ineens nogal rotweer, en daar reageerde Buraan wel op, instructrice was erg tevreden hoe ze vooruit was gegaan in de nageeflijkheid, alleen door de scheefheid, soepelheid en rust in de mond waar ik mee bezig was, was ik even vergeten om de activiteit ook mee te nemen, ik kan meestal maar 1 ding tegelijk :P Daar hard aan gewerkt, toen moesten we even weer een stapje terug doen aan de fijne voorkant, maar later had ik haar heerlijk swingend onder me. Tijdens de middendraf wilde ze nogal d'r eigen feestje bouwen :):) gewoon maar heel hard vooruit gaan zonder ruggebruik, of zich ook maar iets van mij aan te trekken. Daar even hard aan gewerkt, ik ben dan iets te perfectionistisch, dan gaat ze met fijne activiteit de diagonaal over, is ze recht en fijn nageefelijk, en dan 'durf' ik er niet verder aan te rijden omdat ik bang ben om dat fijne te verliezen. Instructrice heeft me dus echt even lopen uitdagen om vanuit dat fijne ook eens echt naar voren te rijden, wat resulteerde in dat ik het fijne inderdaad kwijt was :') , maar vervolgens een heel stuk in dat actieve tempo door moest rijden en ineens plóp, was ze er weer en liep ze heel fijn. Voor mij even een openbaring, dat het best fout mág gaan, door de grenzen op te zoeken kom je juist verder. Uiteraard wist ik dat allang, maar 't is handig om het weer even te beseffen :)*

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:33

Aah wat een leuke hengst Mara <3 Misschien moet je vaker je rijproblemen hier specifiek neerzetten, misschien zijn ze dan allemaal verdwenen hahaha, wel toevallig! Lastig he, normaal met een oefening rijden bepaal je zelf de tijd waarin je het voor kan bereiden en met een proef moet het allemaal maar goed uitkomen :') Filmpje ziet er netjes uit, volgens mij had je een hele tijd geleden ook al eens een filmpje geplaatst toch? Zo ja, dan zit er zeker veel vooruitgang in, lekker!

Lekker Fleur, leuk is dat he! Ik heb ook weleens van die momenten van WOW als ik nou zo blijf rijden rij ik binnen mum van tijd een GP proef en dan 2 dagen later voel ik me weer zo'n prutser :') Leuk verslag van je les, klinkt als weer even een eye opener!

Leuk he Seven, dat rechtop leren zitten :Y) Vreselijk veel moeite voor gedaan en nu hoef ik er eindelijk geen moeite voor te doen dus komt vanzelf! Hele lieve foto!

Jeetje Lauri wat ligt ie er zielig bij :(:) Hoop dat het goed blijft gaan, arm dier, sterkte!

Hier geen gedoe met broeken eigenlijk, heb een Wintec Isabell Werth dus heb wel fijn grip met alle soorten broeken.

Gister niet kunnen rijden omdat de bak een nieuwe bodem kreeg :):) Vandaag was de tandarts geweest, wel wat flinke haken waardoor d'r wangen een beetje kapot waren... Mocht er vandaag even geen bit in hangen dus middagje paddock, grazen waarbij er niks aan de hand was. Daarna wandelen in de bak, ging 10 minuten goed en toen vanuit het niets begint ze vreselijk te steigeren, proberen te rennen en was ze echt volledig in paniek. Heb echt geen idee waar dat opeens vandaan kwam, daarna kalmeerde ze redelijk dus had d'r op stal gezet. Ben ik bezig met de deken afhalen, weer hetzelfde verhaal en blinde paniek en tig rondjes lopen van de stress en daarna mij vooral opzij duwen. Ik probeer weer verder te gaan waar ik mee bezig ben zodat ze misschien doorheeft dat er niks aan de hand is, draait ze zich in een keer om waarbij ze met haar hoofd keihard tegen m'n kin aan knalt 8)7 Was echt in staat om d'r een knal te verkopen maar kon me inhouden :') Daarna heeft ze nog 10 minuten vreselijk onrustig naar buiten staan kijken. Vond het zo vreemd, dit heeft ze echt nog nooit gedaan en normaal krijg ik d'r heel gemakkelijk gekalmeerd maar nu kon ik er echt niks mee beginnen. Achteraf besefte ik me dat ze vrij heftig reageerde op het halster omdoen en druk op het halster, dus wellicht pijn aan d'r wangen ofzo... Heb echt geen idee, ga er de komende 2 dagen in ieder geval nog geen bit inhangen en hoop dat ze morgen normaal doet :\

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:58

Dat klinkt heel herkenbaar fleur_yen, vooral het middendraf gedeelte. :')

Jeetje AnnevM dat is niet fijn. :(:) Hopelijk is ze morgen weer de oude.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:09

Fijne les Fleur! Goed dat je toch de uitdaging aan bent gegaan om wat meer eraan te rijden. Die stap is inderdaad best groot als ze fijn aanvoelen. Maar je krijgt er inderdaad weer een stapje extra voor terug! Lekker door blijven oefenen :)

Oei Anne, goed dat de tandarts is geweest want het klinkt inderdaad echt alsof ze er nu flink last van heeft. Denk inderdaad ook dat daar het paniekerige vandaan komt, dat het net nog pijn doet. Dat onrustig naar buiten kijken past dan weer niet in dat plaatje haha. Maar verstandig dat je even niet rijd nu!

Mourie is hengstig. en hengstig betekent bij mourie: lekker tegen baas haar benen aanhangen en nergens op reageren. En als ik dan een schop krijg omdat ik niet luister dan ga ik lekker bokken :')
Toen we het bokstadium voorbij waren begon het opeens enorm hard te hagelen en regenen dus we waren megadoorweekt. Maar wel lekker kunnen rijden haha

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:37

Net op wedstrijd geweest. Mourie stond er heel fijn aan! Helaas was de ring echt om te huilen zo slecht, echt niet normaal. geen een paard kon er nog netjes in takt rondlopen en mourie dus ook niet. In de eerste proef daardoor ook erg veel grote fouten. Ze kon bijvoorbeeld letterlijk niet aanspringen in galop omdat ze gewoon niet van die grond af kwam.. zulk soort dingen. maar ze bleef ervoor gaan en ik was dus ook heel trots op haar! In de tweede proef weer een paar flinke fouten door het veld.
extra jammer was in de tweede proef dat we een megagave middendraf reden maar dat we halverwege bijna op ons neus gingen door dat knollenveld: 5 taktfout.. jammer..

Maar uiteindelijk nog 188 en 184 punten en twee mooie eerste plaatsen :D
Ben erg blij met mourie, ze liep heel erg goed en de meeste fouten kon ze gewoon niks aan doen door het enorm slechte veld! Dus ze heeft een lekkere banaan verdiend vanavond (daar doet ze een moord voor :') )

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:27

Haha ja soms trekken ze gewoon lekker hun eigen plan inderdaad Jespri :))

Pff Anne wat een gek verhaal zeg, gevoeligheid op d'r wangen zou goed kunnen, als ze wat open was in d'r mond zou ik persoonlijk inderdaad wat langer wachten met weer een bit in doen dan 1 dag, TA had tegen mij toen ook niks gezegd over hoelang bitloos, maar de eerste 4 dagen vond ik het nog geen fijn idee, ondanks dat ze geen wondjes had van haken, maar er moest genoeg gebeuren..

Hihi Mara, zelf zou ik die uitdaging niet aan zijn gegaan hoor, was vooral vanwege m'n instructrice :)) En handig, alles bij elkaar, hengstig, bokken en lekker weer :P Super van je wedstrijd, maar wat balen van de bodem zeg, had de organisatie daar niet nog meer aan kunnen doen? Gaaf je prijzen, ondanks de enorme uitdaging hebben jullie het dus nog super gedaan, helemaal top, die banaan heeft ze wel verdiend :D

Ik had vandaag weer les, na zolang niks heb ik nog wel wat in te halen, dus ik had al aangegeven als m'n instructrice nog eens tijd had voor een keer extra, ik dat erg zou waarderen. Zo dus vanochtend een spontaan appje, tussen m'n andere les door had ik niet meer kunnen rijden, maar vandaag deed ze het echt super! De verbetering was niet normaal, gewerkt om haar nog rechter te krijgen door middel van contrastelling op de hoefslag. Die oefening nemen we eigenlijk al vaak mee, maar nu zat er blijkbaar een pijnpuntje, gooide ze of haar billen naar binnen, of ze boog niet genoeg door. Uiteindelijk na een hele vieze bok daar doorheen kunnen rijden. De stukken tussendoor was ze gewoon echt heel erg fijn, licht in m'n hand, fijn actief en heel braaf meewerkend. Voor nu een soort van lijstje meegekregen voor m'n losrijden, beginnen met in stap al tempowisselingen, zodat ze actief mee gaat denken, en dat het later in draf makkelijker wordt, verder gewoon lekker voltes, soms met wat extra stelling, soms met de kont wat uitzetten, contrastelling. Datzelfde in draf, maar dan eerst werken aan de rechtgerichtheid, en daarna pas tempowisselingen en overgangen. Wanneer ze recht is komen de overgangen ook veel beter tot hun recht. Voor mij fijn om dit nu weer even heel concreet te hebben, en op deze manier alle handvaten te hebben om haar fijn te krijgen. In de galop hebben we ook nog wat gewerkt aan de contrastelling, daar was het vooral voor mij lastiger, waar ik in draf en stap precies voel hoe en wat ik moet rijden om het beter te krijgen, mis ik dat gevoel en die kunde nog in galop, maar ook dat hebben we al een heel stuk beter kunnen krijgen. Ondanks dat ze nog iets scheef was, liep ze wel in keurige tact, mooi door haar lijf door te galopperen en was ze gewoon ontzettend fijn. Tussendoor viel ze nog wel eens terug in draf omdat het best lastig was voor haar, maar het leuke was dat die paar keer dat ze terug viel, het wel enorm gedragen overgangen waren, waar ze vroeger met veel te lange (onder)hals op de voorhand viel, bleef het nu de hele tijd een fijn compact propje. Volgende les maar weer eens een proefje rijden, en ik heb voorlopig weer wat om op voort te borduren :D

Uiteraard is m'n verhaal weer veel te langdradig geworden, vind het voor mezelf ter evaluatie altijd even fijn om het op te schrijven merk ik :o

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:10

Nou M9ara daar had ik ook al last van vandaag.
Super Fleur dat het zo goed ging! Ik schrijf mijn lessen idd ook altijd op in een boek.

Eerste wedstrijd weer na een halfjaar, en voor het eerst L1 !!
Nog wat spanningsfouten maar toch tevreden met 177 en 186,5 !
De tweede proef ging dus al beter dus heb er wel vertrouwen in.

Vraagje; kan iemand mij misschien uitleggen hoe je overtuigend moet rijden? :+

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:56

Mara, dat naar buiten kijken kon ik ook niet plaatsen inderdaad. Er was buiten ook helemaal niks te zien en normaal is ze (vooral in de stal) lang niet zo paniekerig. Hier ook een hengstige merrie, echt genieten :') Ook zo lekker tegen je been aan plakken en vooral met de omgeving bezig zijn maar daar blijft het gelukkig wel bij haha. Jeetje die ring klinkt slecht, belachelijk joh! Toch nog nette punten gereden, gefeliciteerd! En over die banaan, die van mij lust serieus niks :') Alleen appel, wortel en snoepjes en verder spuugt ze alles gewoon uit :=

Ja Fleur was ook mijn idee, als d'r mond open is geloof ik niet dat dat binnen 1 dagje weer compleet geheeld is dus had inderdaad nog een dag extra gewacht, gister beetje lange teugel in de bak wezen hobbelen en vandaag naar buiten gegaan: wel bit in maar buitenrijden kan ze op loshangende teugels dus heb er wel rekening mee gehouden! Volgens mij heb je momenteel hele leuke (haalbare) doelen in je rijden, superleuk om te lezen :) Even alles opschrijven is inderdaad fijn en geloof dat niemand het erg vindt om te lezen haha, zitten toch altijd wel bruikbare dingen tussen!

Netjes hoor Iris, gefeliciteerd! Met overtuigend rijden kan ik je niet helpen, ben ik zelf ook geen held in :D

Echt heel fijn buitengereden vandaag met een stalgenootje :D Nieuwe route genomen en dat vond Roos wel heel spannend dus ze was erg kijkerig maar ze heeft echt geen stap verkeerd gezet. Behalve toen we bijna bij stal waren :+ Paarden waren allebei redelijk moe dus ik dacht: ik ga het eindelijk wagen om een galopje mee te pakken buiten. Durf ik namelijk niet echt aan nog buiten want ik ken d'r een beetje en dan gaat het gas aan en ontploft ze. Dus ik dacht ik probeer het aangezien ze toch moe is, had ik beter niet kunnen doen _O- Vliegt in keiharde galop het asfalt op en had echt geen rem meer maar is allemaal goed afgelopen haha. Even wat foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:19

Je had er mooi weer bij Anne! Ziet er leuk uit.Soms vraag ik me weleens af of paarden weleens moe worden :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:49

Fijn van je punten Iris! Had je dat commentaar op je coupon staan? Overtuigend is vaak net wat meer impuls, iets meer eraan blijven rijden.

Ik had vandaag ook mijn eerste buitenwedstrijd. Altijd spannend. Dat ritje van het parkeerterrein naar het losrijden, pfff. Dus fijn er naast blijven lopen en bij het losrijden pas opgestapt. Ik heb zonder spoortje gereden. Ze heeft aan de rechterkant een klein plekje waar ik iets teveel had geprikt blijkbaar (heb ik sinds m'n nieuwe laarzen), dus sporen maar even afgelaten. Ging eigenlijk best prima.
Proeven best fijn kunnen rijden, maar had ze alleen maar een keer doorgelezen. Maar als je ze dan rijdt, gaat het nog best snel. Zeker in die eerste proef, na het halstrekken, teugels aannemen en dan gelijk galop. Maar ik on er gelukkig fijn aan blijven rijden. 1e proef 192 en een 4e prijs en de 2e proef 193,5 en een 2e prijs! Stand nu L1 + 13!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:34

Het was een grasbodem Fleur, dus in principe konden ze er niks aan doen. Maar het was al zo'n ongelijk veld dat ik er geen wedstrijd op had gegeven al was het wel droog :o
Vooral lesverslagen blijven sturen hoor! Vind het super interessant en kan er altijd nog wat van leren!
Zo'n schema klinkt heel fijn! Toch grappig om te lezen hoe anders paarden kunnen zijn, ik moet juist beginnen met overgangen! en dat van de galop herken ik haha, dan is alles voor jezelf nog net wat lastiger. Wat ik me afvraag, hebben jij en je instructrice nog speciale oefeningen gebruikt in de galop om naar dat meer compacte toe te werken? Mourie is net als Bu snel wat lang en in de galop merk ik dat vaak nog het meest dus ben benieuwd!

Super Iris, eerste winstpunt binnen! Overtuigender rijden is inderdaad wat meer impuls. Zorgen dat het wat minder flauw overkomt.

Hahaha Roos weet niet wat ze mist Anne, die van ons smullen van alles :') Lekker van je buitenrit. ik zou hem toch wel even in mijn broek schijten hoor als ik geen rem meer had :oo Gelukkig is alles goed afgelopen!

Nette punten Setteli, gefeliciteerd! Vind de proeven ook erg snel, maar vind ze wel leuk! Precies dat stukje wat je beschrijft vond ik ook een opvallend snel stukje. Hebben ze in ieder geval geen tijd om afgeleid te zijn.

Ik heb vandaag een buitenritje aan de hand gemaakt met Mourie. Ze vind het allemaal nog erg spannend buiten dus ik durf het nog niet op haar rug :+ Maar we vonden het allebei erg leuk!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:57

Setteli, die van mij heeft ook plekjes van m'n sporen :(:) Als ze verhaart dan is d'r huid zo onwijs gevoelig. Allemaal plekjes waar het hoofdstel zit, plekken van het dekje, van de deken en nu dus ook van m'n sporen. Dus ook ik rij zonder sporen komende tijd, vind het echt sneu maar d'r huid reageert dan zo heftig. Nette punten, gefeliciteerd, zeker als je ze alleen had doorgelezen! :)

Iris, was inderdaad echt heerlijk weer! Die van mij is ook niet moe te krijgen als ik in de bak rij, maar merkte vandaag dat ze door alle nieuwe indrukken best loom was geworden. We hadden ook best veel gedraafd dus het laatste stuk was ze echt niet vooruit te branden (totdat stal weer in zicht was haha). :')

Mara die van mij is te verwend geloof ik haha, echt alles spuugt ze na een seconde weer uit _O- Ja ik vond het ook niet heel grappig maar vertrouw d'r inmiddels wel genoeg om te weten dat ze op een gegeven moment wel stopt. Fijn was ook dat Roos het paard van m'n stalgenootje dus voorbij spurtte dus dat paard begon te bokken en te springen dus toen dacht ik echt k*t := Ik merk bij Roos dat ze het aan de hand allemaal veel spannender vindt, als ik erop zit gaat het veel beter buiten. Overigens hoef ik niet in m'n eentje buiten te gaan rijden o.i.d., dan kom ik nieteens het erf af. Ga altijd met een braaf paard en daar heeft ze veel steun aan. Heb jij die mogelijkheid niet?

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:46

Setteli schreef:
Ik had vandaag ook mijn eerste buitenwedstrijd. Altijd spannend. Dat ritje van het parkeerterrein naar het losrijden, pfff. Dus fijn er naast blijven lopen en bij het losrijden pas opgestapt. Ik heb zonder spoortje gereden. Ze heeft aan de rechterkant een klein plekje waar ik iets teveel had geprikt blijkbaar (heb ik sinds m'n nieuwe laarzen), dus sporen maar even afgelaten. Ging eigenlijk best prima.
Proeven best fijn kunnen rijden, maar had ze alleen maar een keer doorgelezen. Maar als je ze dan rijdt, gaat het nog best snel. Zeker in die eerste proef, na het halstrekken, teugels aannemen en dan gelijk galop. Maar ik on er gelukkig fijn aan blijven rijden. 1e proef 192 en een 4e prijs en de 2e proef 193,5 en een 2e prijs! Stand nu L1 + 13!

Nette puntrn gefeliciteerd!
Ga jij nog starten in Rijssen in mei? :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:01

Heb nog niet opgegeven. Ik heb nu inschreven voor Markelo (zag gister op startlijsten dat ik al om 9 uur moet starten, pffff), Wierden en Holten. Rijssen had ik wel gezien, maar moet even kijken of ik niet wat anders had. Doe denk ik wel mee.
Jij binnenkort nog wat?