Lieve foto he tis zo'n schat
Was inderdaad een goede les op en top spierpijn bij mij in vooral m'n buik en kont
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar dankje voor de complimenten haha!
Van m'n instructrice geleerd, je maakt ze er eigenlijk altijd lekker soepel van, en zorgt dat de schouder weer even 'herplaatst' wordt voor de rest van het lijf, maar ook enorm handig om het contact weer op beide teugels te krijgen. Vandaag ook weer toegepast toen ze in galop ineens wat moeite met rechterstelling had, op beide handen in galop deze oefening gedaan, en uiteindelijk liep ze stukken fijner d'r lijf de goede kant op te buigen 

Kan beter dingen aanvoelen, hulpen gedoseerder geven, en beter timen. Morgen weer les na zeker 1.5 maand niet te hebben gelest, erg veel zin in
Leuk filmpje ben het eens met de rest. Vind de middendraf er netjes uitzien, achter komt goed mee. 
Mooi zadel wat je te koop aan bied.

Wat is koliek toch iets vreselijks, hopelijk knapt oliver snel weer helemaal op. Fijn dat ze op stal zo oplettend waren. Heel veel beterschap met Oliver, hou ons op de hoogte!
Wil de nieuwe dingetjes goed weten zodat ik niet opeens voor verrassingen sta als ik mijn proef rij zaterdag haha

Gelukkig leek het al beter te gaan, hoe is het nu met hem? 'T is wel een mooie ontroerende foto, die van jullie samen.
En de nieuwe proeven moet ik ook nog eens even goed bestuderen, sterker nog, 't is misschien handig om het boekje eens aan te schaffen
Vind het toch fijn om even de achtergronden te lezen, hoe ze bepaalde dingen per klasse willen zien, geen idee of dat nu ook echt veranderd is.
Overigens was dat gister tijdens m'n les weer weg
'T was ineens nogal rotweer, en daar reageerde Buraan wel op, instructrice was erg tevreden hoe ze vooruit was gegaan in de nageeflijkheid, alleen door de scheefheid, soepelheid en rust in de mond waar ik mee bezig was, was ik even vergeten om de activiteit ook mee te nemen, ik kan meestal maar 1 ding tegelijk
Daar hard aan gewerkt, toen moesten we even weer een stapje terug doen aan de fijne voorkant, maar later had ik haar heerlijk swingend onder me. Tijdens de middendraf wilde ze nogal d'r eigen feestje bouwen
gewoon maar heel hard vooruit gaan zonder ruggebruik, of zich ook maar iets van mij aan te trekken. Daar even hard aan gewerkt, ik ben dan iets te perfectionistisch, dan gaat ze met fijne activiteit de diagonaal over, is ze recht en fijn nageefelijk, en dan 'durf' ik er niet verder aan te rijden omdat ik bang ben om dat fijne te verliezen. Instructrice heeft me dus echt even lopen uitdagen om vanuit dat fijne ook eens echt naar voren te rijden, wat resulteerde in dat ik het fijne inderdaad kwijt was
, maar vervolgens een heel stuk in dat actieve tempo door moest rijden en ineens plóp, was ze er weer en liep ze heel fijn. Voor mij even een openbaring, dat het best fout mág gaan, door de grenzen op te zoeken kom je juist verder. Uiteraard wist ik dat allang, maar 't is handig om het weer even te beseffen
Misschien moet je vaker je rijproblemen hier specifiek neerzetten, misschien zijn ze dan allemaal verdwenen hahaha, wel toevallig! Lastig he, normaal met een oefening rijden bepaal je zelf de tijd waarin je het voor kan bereiden en met een proef moet het allemaal maar goed uitkomen
Filmpje ziet er netjes uit, volgens mij had je een hele tijd geleden ook al eens een filmpje geplaatst toch? Zo ja, dan zit er zeker veel vooruitgang in, lekker!
Leuk verslag van je les, klinkt als weer even een eye opener!
Vreselijk veel moeite voor gedaan en nu hoef ik er eindelijk geen moeite voor te doen dus komt vanzelf! Hele lieve foto!
Hoop dat het goed blijft gaan, arm dier, sterkte!
Vandaag was de tandarts geweest, wel wat flinke haken waardoor d'r wangen een beetje kapot waren... Mocht er vandaag even geen bit in hangen dus middagje paddock, grazen waarbij er niks aan de hand was. Daarna wandelen in de bak, ging 10 minuten goed en toen vanuit het niets begint ze vreselijk te steigeren, proberen te rennen en was ze echt volledig in paniek. Heb echt geen idee waar dat opeens vandaan kwam, daarna kalmeerde ze redelijk dus had d'r op stal gezet. Ben ik bezig met de deken afhalen, weer hetzelfde verhaal en blinde paniek en tig rondjes lopen van de stress en daarna mij vooral opzij duwen. Ik probeer weer verder te gaan waar ik mee bezig ben zodat ze misschien doorheeft dat er niks aan de hand is, draait ze zich in een keer om waarbij ze met haar hoofd keihard tegen m'n kin aan knalt
Was echt in staat om d'r een knal te verkopen maar kon me inhouden
Daarna heeft ze nog 10 minuten vreselijk onrustig naar buiten staan kijken. Vond het zo vreemd, dit heeft ze echt nog nooit gedaan en normaal krijg ik d'r heel gemakkelijk gekalmeerd maar nu kon ik er echt niks mee beginnen. Achteraf besefte ik me dat ze vrij heftig reageerde op het halster omdoen en druk op het halster, dus wellicht pijn aan d'r wangen ofzo... Heb echt geen idee, ga er de komende 2 dagen in ieder geval nog geen bit inhangen en hoop dat ze morgen normaal doet

) 
En handig, alles bij elkaar, hengstig, bokken en lekker weer
Super van je wedstrijd, maar wat balen van de bodem zeg, had de organisatie daar niet nog meer aan kunnen doen? Gaaf je prijzen, ondanks de enorme uitdaging hebben jullie het dus nog super gedaan, helemaal top, die banaan heeft ze wel verdiend 

Ook zo lekker tegen je been aan plakken en vooral met de omgeving bezig zijn maar daar blijft het gelukkig wel bij haha. Jeetje die ring klinkt slecht, belachelijk joh! Toch nog nette punten gereden, gefeliciteerd! En over die banaan, die van mij lust serieus niks
Alleen appel, wortel en snoepjes en verder spuugt ze alles gewoon uit 
Even alles opschrijven is inderdaad fijn en geloof dat niemand het erg vindt om te lezen haha, zitten toch altijd wel bruikbare dingen tussen! 
Nieuwe route genomen en dat vond Roos wel heel spannend dus ze was erg kijkerig maar ze heeft echt geen stap verkeerd gezet. Behalve toen we bijna bij stal waren
Paarden waren allebei redelijk moe dus ik dacht: ik ga het eindelijk wagen om een galopje mee te pakken buiten. Durf ik namelijk niet echt aan nog buiten want ik ken d'r een beetje en dan gaat het gas aan en ontploft ze. Dus ik dacht ik probeer het aangezien ze toch moe is, had ik beter niet kunnen doen
Vliegt in keiharde galop het asfalt op en had echt geen rem meer maar is allemaal goed afgelopen haha. Even wat foto's!

Lekker van je buitenrit. ik zou hem toch wel even in mijn broek schijten hoor als ik geen rem meer had
Gelukkig is alles goed afgelopen!
Maar we vonden het allebei erg leuk!
Als ze verhaart dan is d'r huid zo onwijs gevoelig. Allemaal plekjes waar het hoofdstel zit, plekken van het dekje, van de deken en nu dus ook van m'n sporen. Dus ook ik rij zonder sporen komende tijd, vind het echt sneu maar d'r huid reageert dan zo heftig. Nette punten, gefeliciteerd, zeker als je ze alleen had doorgelezen!
Ja ik vond het ook niet heel grappig maar vertrouw d'r inmiddels wel genoeg om te weten dat ze op een gegeven moment wel stopt. Fijn was ook dat Roos het paard van m'n stalgenootje dus voorbij spurtte dus dat paard begon te bokken en te springen dus toen dacht ik echt k*t
Ik merk bij Roos dat ze het aan de hand allemaal veel spannender vindt, als ik erop zit gaat het veel beter buiten. Overigens hoef ik niet in m'n eentje buiten te gaan rijden o.i.d., dan kom ik nieteens het erf af. Ga altijd met een braaf paard en daar heeft ze veel steun aan. Heb jij die mogelijkheid niet? Setteli schreef:Ik had vandaag ook mijn eerste buitenwedstrijd. Altijd spannend. Dat ritje van het parkeerterrein naar het losrijden, pfff. Dus fijn er naast blijven lopen en bij het losrijden pas opgestapt. Ik heb zonder spoortje gereden. Ze heeft aan de rechterkant een klein plekje waar ik iets teveel had geprikt blijkbaar (heb ik sinds m'n nieuwe laarzen), dus sporen maar even afgelaten. Ging eigenlijk best prima.
Proeven best fijn kunnen rijden, maar had ze alleen maar een keer doorgelezen. Maar als je ze dan rijdt, gaat het nog best snel. Zeker in die eerste proef, na het halstrekken, teugels aannemen en dan gelijk galop. Maar ik on er gelukkig fijn aan blijven rijden. 1e proef 192 en een 4e prijs en de 2e proef 193,5 en een 2e prijs! Stand nu L1 + 13!