Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:31

Gelukkig ligt hier bijna helemaal niks *\o/* dus dat betekent dat ik gewoon op les kan :)

Heb vanmiddag weer les van Jenny Schreven ben benieuwd of ze hem weer vooruit gegaan vind

Jammer dat niet je niet kan starten Jenny! Vorig jaar op flanders was er tog wel GP uitgeschreven? of vergis ik me daar nu in?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:37

Ja dacht ik ook, daarom had ik me er al op verheugd dit jaar mee te kunnen doen. Vorig jaar zat ik in Zuid Afrika, het jaar ervoor heb ik daar Inter I gestart en dat was echt leuk daar.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:59

Hoe is je les gegaan Daisy?
Dat is wel balen Jenny! Is altijd balen als je ergens naar uitkijkt en het achteraf anders blijkt te lopen..

Morgen en overmorgen mijn paard maar weer eens een beetje rijden, vrijdag ga ik op wintersport dus neemt een vriendin van mij het over :) Daarna maar weer verder trainen en weer gaan lessen en hopen dat we nog een wedstrijdje mee kunnen pakken.
Been blijft nu in ieder geval mooi strak, alleen de wondjes moeten nog even helemaal herstellen. :)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 02:03

Echt jammer! maar misschien is er volgend jaar wel een GP uitgeschreven op Flanders!

@rhapsody jaa ging goed! wissels onder handen genomen natuurlijk en dat gaat echt al weer beter! Duim voor je dat je nog op wedstrijd kan en de wonmdjes snel over gaan!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:43

Alvast fijne vakantie Rhapsody.
Is altijd fijn als je les goed gaat Daisy.
Bij ons gaat het rijden niet zo heel fijn.
Ze is best sterk op rechts, wil moeilijk even lekker doorbuigen, krijg dan een bok naar m'n been.
Gister was ze echt bokkerig weet niet wat ze had.
Krijg geen rust erin met rijden, ze blijft gespannen echt niet fijn.
Zal wel door mij komen helaas. Baal van het weer en dat het rijden niet fijn gaat.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:06

Fijne vakantie Rhapsody!

Wat jammer Miranda, maar soms hebben we allemaal even een minder moment. Bij mij heeft dat vaak ook met mijn eigen gesteldheid te maken.. Misschien even niet teveel willen totdat het beter gaat?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:59

Veel plezier op vakantie Rhapsody. En fijn dat haar beentje weer goed is.
Vervelend Miranda, maar wat Bo als zegt, misschien even rustig aan doen.

Ik heb een vraagje voor de wissel-experts onder ons :P Ik ben ze nu steeds meer aan het meepakken maar ik moet nu echt een beetje gaan opletten dat ie steeds meer goede wissels gaat springen en dan moet ik natuurlijk op het juiste moment de hulp geven. We hebben het er al eerder over gehad, maar ik kon zo gauw niet vinden wat ik zocht. Naar mijn idee waren er tips over meetellen en dan op het moment dat je telt (landing galopsprong) de hulp te geven. Klopt dat?

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:14

Bedankt iedereen! Ga zeker een fijne vakantie tegemoet :) Ze voorspellen een hoop zon!

Balen Miranda dat je de ontspanning niet kan vinden, maar het wil inderdaad soms wel helpen om even het 'zware' werk te laten en een paar dagen lekker wat relaxter te rijden. Beetje spelen met ze op zulke dagen :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:53

Dank jullie wel, gisteravond ging het alweer beter, maar met het doorbuigen naar rechts blijft ze beetje narrig. Hopelijk valt er niet veel sneeuw vandaag en kunnen we naar de manege omdat vandaag toch nog even los te werken.
Had gister voor het eerst weer stang en trens in en leek net of madam dat veel leuker vind!!
En hopeijk kunnen we het weekend weer lekker thuis rijden!! Kom maar op met die DOOI!!

Sharon volgens mij was het ook de hulp geven als ze landen, dan wisselen ze met de volgende sprong.
Ik vind het ook nog altijd lastig Unique jat ze heel graag maar springt ze echt super.
Of ze springt neppers.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:26

Thanks Miranda. Ik vind het best lastig om de hulp te geven op het moment dat ze landen.
Ik hoop ook dat er niet teveel sneeuw valt. Echt helemaal niks aan!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:34

Kom even kijken. Is lang geleden door drukte. Net als jullie hoop ik ook dat de sneeuw snel weg gaat en dat het snel weer lente wordt. Hihi.

Balen Miranda. Hopelijk lukt het snel om de ontspanning terug te vinden.

Z2 debuut staat 20 april gepland. ^_^

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:20

spannend! mijn debuut staat nog steeds op 11 mei. Ben helemaal druk bezig met mn kur en dat terwijl ik nog steeds hard bezig ben met de wissels XD

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:23

Leuk Feanyth. Hoe gaat het in de training thuis?
Ja Daisy echt stoer dat je ook kur gaat rijden joh!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:34

Oooh. Wat voor muziek ga jij gebruiken voor je kur?

Trainingen gaan best goed. Langzaamaan ben ikzelf nu eindelijk diegene die bepaald wanneer de wissel wordt gesprongen. Haha. Wickey vind het nog wel eens leuk om het alvast voor me te doen.

Hoe gaat de trainingen bij jullie?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:54

sharon_quiz schreef:
Ik heb een vraagje voor de wissel-experts onder ons :P Ik ben ze nu steeds meer aan het meepakken maar ik moet nu echt een beetje gaan opletten dat ie steeds meer goede wissels gaat springen en dan moet ik natuurlijk op het juiste moment de hulp geven. We hebben het er al eerder over gehad, maar ik kon zo gauw niet vinden wat ik zocht. Naar mijn idee waren er tips over meetellen en dan op het moment dat je telt (landing galopsprong) de hulp te geven. Klopt dat?
Klopt helemaal!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:29

ik heb van iemand van stal een kurmuziek moet alleen ff figurenn erop verzinnen!

Ik wil er later als ik ooit nog verder komt 1 maken op les miserables

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:01

Da's mooi Feanyth.
Dank je Katja :)

Bij mij in de training gaat het wel aardig. De zigzagappuyement in draf gaan nu zonder problemen. De galopappuyementen heb ik even op een laag pitje gezet. Als de wissels goed gaan (en met name rustiger!) dan ga ik die weer meepakken. Maar hij raakt nu teveel in de war van alle galopoefeningen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:46

Gaat er nog iemand op wedstrijd dit weekend? Dan veel succes in ieder geval!! Ik ga niet, maar ben veel op wedstrijd te vinden dit weekend. Mijn zusje moet weer optreden zondag. Hopelijk gaat het weer goed! :D En drie meiden van stal gaan hun ZZL debuut maken, dus daar ga ik even kijken.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:52

spannend! ik moet morgen schrijven bij ons op wedstrijd, is altijd wel leuk!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:56

ZZL spannend! :D

Ik ga met Bono rijden, aangezien die maandag noggal in de staak ging verwacht ik er niet veel van :D Ga de A en L rijden (= L2/M2 niveau)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:28

spannend lien! succes!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:30

Veel plezier Daisy.
Lien succes! Maar hij was woensdag wel weer braaf toch :D (las ik op FB)

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:53

sharon_quiz schreef:
Gaat er nog iemand op wedstrijd dit weekend? Dan veel succes in ieder geval!! Ik ga niet, maar ben veel op wedstrijd te vinden dit weekend. Mijn zusje moet weer optreden zondag. Hopelijk gaat het weer goed! :D En drie meiden van stal gaan hun ZZL debuut maken, dus daar ga ik even kijken.

Ikke kom ook gezellig naar Haarlem :)
Had donderdag een mail gestuurd of ik er nog bij kan hebben ze nog een plekje voor me ook, topvereniging heb ik toch :)

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:14

Ik ga straks even bijlezen, maar eerst weer even een ego-post :o

Vandaag hebben we onze beste proeven ooit gereden, vooral de 2e proef.
Omdat ik de vorige keer totaal de controle en regelmaat kwijt was ging ik vandaag voor een rustige en gecontroleerde proef. De 1e proef ging dat ook best goed, zaten geen echte fouten in. Voordat ik mijn 2e proef begon kreeg ik nog fijn opbouwend commentaar van de jury. Het zag er heel fijn uit, maar ik was te onrustig met mijn handen en werkte te veel terug. Ik moest vertrouwen op mijn paard dat ze het heus wel doet en gedurfder rijden. Dat was het enige waar ik in mijn 2e proef mee bezig ben geweest en het ging ineens vanzelf leek wel! We waren voor het eerst echt een 'team'.
Uitslag 2x 1e met 214 en 225!! *\o/* bij de 1e proef stond er op de protocol: fijn paard, maar amazone moet meer op haar paard vertrouwen :o 2e proef stond bij: nette proef! nr. 2 had 7 en 8 punten minder en de rest zat ruim onder de winst. Dat maakte het wel extra leuk. Ook een deken en €25,- gewonnen :D

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:18

Gefeliciteerd!! Dat zijn mooie punten, leuk commentaar van de jury!