B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:58

eerst was ik hem met shampo, en daarna met creme spoeling, ik was hem altijd helemaal hoofd en voorpluk ook.
verder scheer ik 1 week van te voren zijn witte voetjes + baard en het pluk je bij zijn oren.
dan gaat er ook nog glans op, en baby olie in zijn staart en bij zijn mondhoeken en ogen. ik vlecht altijd met naarld en draat.

mijn hoofdstel poets ik met zadelzeep en vet en poetst ik uit met een panty dit is bij mijn zadel het zelfde. mijn laarzen poets ik met petrie poets spul en poets ik ook uit met een panty. ben ongeveer 1 uur bezig met het wassen van mijn paard en 1 uur met het poetsen van mijn spullen

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:59

Anne_Sproet schreef:
@ CCCCC

ken jij toevallig stal KaBeKo in Lunteren van Karin koopman ?
ik ben daar afgelopen zomer een week op vakantie geweest met sproet :) lekker door het bos rijden!

Pff.. Nee niet dat ik zo weet! Heb de mijne aan huis dus ben niet zo in de pensionstallen..

marjolein_el

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:03

Goedzo anne (is dat je naam?? :o )

Ik heb meestal een 7 en vaak ook een 8 v oor de verzorging. Ik doe er nooit zoveel aan hoor, alleen goed poetsen, manen met naald en draad, voetjes wassen en laarzen poetsen, voor de rest niks. Maar ik heb een bonte, dus als ie dan netjes wit is (die van mij heeft een deken dus die is altijd wit) denken ze; nou die heeft ze best gedaan! En dan krijg ik een 8. :')

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:09

Super goed gedaan Anne!!

Gelukkig heeft mijn pony niet veel wit en was ik meestal alleen zijn 2 witte voetjes van tevoren :)

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:27

ja oke, ik poets ook altijd me laarzen, zadel en hoofdstel, en met wassen + vlechten ben ik ook wel 2 uur bezig. maar inderdaad de ene jury geeft iedereen een 8 en de andere iedereen een 7.

@marjolein ja dat is me naam haha.

@ CCCCCooh ik zag dat je in lunteren woonde dus ik dacht misschien ken je dat wel. is wel een mooie pensionstalling.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:33

Ik was mijn paard bijna nooit. Daarmee haal je vooral de vetlaag op hun huid weg. Die hun beschermd tegen kou en regen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:30

Iedereen weer gefeliciteerd met de punten/prijzen en/of mooie ervaringen.

Wat poetsen en punten betreft: ik was nooit, vlecht in en haal er een borstel overheen en heb nog nooit lager gehad dan een 8 :o

Ik mag volgende week weer starten. Doe om de week starten vanwege gezin. Heb er weer zin in *\o/*

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 05:45

goed gedaan anne !!!! gefeliciteerd met je puntjes !!!! :D

op beide protocols staat :

stap 6
draf 6
galop 7
de impuls 6
het rechtgerichte en ontspannen ,, 5 veel spanning
rijvaardigheid en effect van de hulpen 6
verzorging van het geheel 8

heb voor het binnen komen in de 2de proef een 7 en in de eerste proef een 6 wegens spanning haha

op naar van de week trainen waar we al een tijdje mee bezig zijn op het ontspannen krijgen haha

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:26

heb net de galop foto nog iets netter bewerkt en die aai over zijn hals en laten afdrukken op 30x45 formaat :D komen mooi in mijn woonkamer te hangen hahaa

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:27

ow dat is wel echt een mooie foto

ik had voor al mijn gangen een 6 behalve mijn galop een 5, snap dat echt niet maarja het is en blijft een jury sport

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:29

Verzorging ben ik altijd lang mee bezig... Maar dat komt voornamelijk door het knotten van te lange manen, maar zo zonde om het eraf te halen :').

Chantal_2108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:34

Komende zondag ga ik voor het eerst B rijden, oefenproef maar de zenuwen beginnen al wel een beetje te komen :')
Wil er vooral een leuke dag van maken waar ik weer een boel van kan leren. Voor Cinzano ook zijn eerste B outdoor en überhaupt 2e keer een dressuurwedstrijdje, hij heeft al wel eens gesprongen op wedstrijden met m'n zwager.
Morgen weer proeven oefenen :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:36

Spannend! Veel plezier! Ik mag ook zondag weer :).

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:53

mag ik me melden hier? Gister voor het eerst gestart met mijn 6 jarige friese ruin. Heel veel stress vanuit mij (dat ik overbracht op mijn paard) ik had zelfs het gevoel dat ik zou gaan flauwvallen van mijn paard. Tijdens de 2e proef zat ik te trillen op mijn paard van de spanning ik had geen controle meer over mijn benen (gevoelsmatig zeg maar). Ik verwachte er niks van vond het zelf niet goed gaan.
Toch 2 nette protocollen 1e proef was ik eerste met 197 punten :D (kon het niet geloven toen ik geroepen werd) onderaan stap draf en galop enz allemaal 7 verzorging 8 en 2e proef was ik 3e met 189 punten (totaal 7 combinaties) had wel een 8 voor mijn van hand veranderen en middendraf heel gaaf. De eerste 3 winstpunten zijn binnen.
Ik heb me nog niet opgegeven voor de volgende wedstrijd vond de spanning en stress die ik had niet leuk (niet voor mij en niet voor me paard), maar ik weet dat ik hier even doorheen moet.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:04

Wauw mooi debuut Diesel, ondanks je spanning toch goede punten!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:12

Jammer van de spanning, je moet er wel plezier aan beleven! Maar toch nog hele nette puntjes :).

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:16

wow idd een mooi debuut diesel !!! super gefeliciteerd !!!!!
@ chantal heel veel succes gewoon lekker rijden puur voor de ervaring :D ;) heb je puntjes is dat mooi mee genomen niet dan komt er vast wel een volgende keer

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:44

Verzorging hoef ik niet heel veel te doen.. Alleen voorpluk knotten en zorgen dat Chiem schoon is. Ben er denk ik een half uurtje tot 45 min mee bezig. Ik had ook een 8 trouwens :j

Mooie punten zie ik voorbij komen! :D

Chantal, gewoon lekker doen! Ik vind het ook nog steeds spannend!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:40

Super punten diesel!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:45

@ diesel

Dat zijn echt super punten!
Jammer dat je zo zenuwachtig was. Ach ja, zouik ook hebben :D

Chantal_2108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:50

Dank jullie!!
En jij ook veel plezier en succes Esther zondag dan!
Ik laat volgende week weten hoe het is gegaan, camera gaat ook mee dus hopelijk met leuke én ontspannen plaatjes :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:51

Dankje, bij mij komt mn moeder weer filmen :).

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:24

Ik vraag bij m'n volgende springtraining/wedstrijd ook wel of m'n moeder wilt filmen, is ook altijd wel leerzaam.

Nog even doorkletsen en dan zijn we alweer aan een tweede topic toe joh. :P

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:26

hahah het gaat idd erg hard :)

ik mag volgende week donderdag pas weer en als ik het niet vergeet zal ik de camera meenemen :)

@diesel, erg mooi debuut!! volgende keer gaat het vast beter nu je weet dat je zulke goede punten bij elkaar rijd

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:50

Ik ook pas over twee weken weer. Ik wil nu! :# Maar volgende week misschien wel weer training. :)