Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:47

Dan had die jury duidelijk de bril achterstevoren op. Hoe die bij 11 kwam is mij ook een raadsel, en ik ben van mening dat je daar best een klacht over in kunt dienen bij de KNHS. Deze persoon heeft dus duidelijk niet goed de reglementen doorgelezen...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:52

ik ga dat denk ik wel doen, al gooit zo'n jury zowiezo al haar eigen ruiten in, die vragen ze daar nooit meer :D

Maar al is het maar om haar erop te wijzen :j ze was al weg toen ik de coupons kreeg....

Moet ik dan een brief met een kopie van de coupon opsturen? Ik heb eigenlijk nog nooit een klacht ingediend :P

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:54

@Cocktailtime; je kunt toch gewoon de plus-en minpunten uitrekenen en dan aftrekken van of optellen bij 180? Dan maak je nooit een fout met tellen. En als het dan inderdaad niet klopt bij jou, dan hebben ze inderdaad een fout gemaakt bij het secretariaat.

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:54

listiglistje schreef:
ik ga dat denk ik wel doen, al gooit zo'n jury zowiezo al haar eigen ruiten in, die vragen ze daar nooit meer :D

Maar al is het maar om haar erop te wijzen :j ze was al weg toen ik de coupons kreeg....

Moet ik dan een brief met een kopie van de coupon opsturen? Ik heb eigenlijk nog nooit een klacht ingediend :P

dat zal vast wel op de site van de knhs staan, en anders stuur je ff een mailtje naar de knhs wat je moet doen als je een klacht in wil dienen :Y)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:55

Ok, even een vraagje: ze was al weg toen jij de coupons kreeg, hoe laat was dat? Als dat binnen een half uur na de laatste start was, is dat ook iets wat niet zo hoort. Als ik jou was zou ik gewoon een mailtje naar de KNHS sturen, eventueel met een uitslagenlijst als die op internet komt, en je verhaal vertellen. Dat je ernstig twijfels hebt aan de capaciteiten van desbetreffende jury, om de punten die je al noemde, 11 waar dat niet kan, 100 punten uitdelen, verliespunten...

Was er een tweede jury voor de tweede proef of werden beide proeven door dezelfde beoordeeld? Dan zou je de resultaten van de tweede jury ernaast kunnen houden ter vergelijking...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:55

Hoi :)
Misschien dat jullie hier raad mee weten...
M - E - K van hand veranderen in midden stap?
Moet ik dan van M naar E, en dan naar K middenstap? Of is dit een foutje?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:58

Van M naar E naar K wenden, het hele stuk in middenstap. Is volgens mij niet zo moeilijk te begrijpen?

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:58

_Amigo schreef:
Hoi :)
Misschien dat jullie hier raad mee weten...
M - E - K van hand veranderen in midden stap?
Moet ik dan van M naar E, en dan naar K middenstap? Of is dit een foutje?

nee, dat is goed, eerst van m naar e rijden en dan de hoefslag volgen naar k ook in middenstap

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:59

Oke, vond het namelijk zo onduidelijk, even voor de zekerheid, bedankt :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:59

kleinvosje schreef:
Ok, even een vraagje: ze was al weg toen jij de coupons kreeg, hoe laat was dat? Als dat binnen een half uur na de laatste start was, is dat ook iets wat niet zo hoort. Als ik jou was zou ik gewoon een mailtje naar de KNHS sturen, eventueel met een uitslagenlijst als die op internet komt, en je verhaal vertellen. Dat je ernstig twijfels hebt aan de capaciteiten van desbetreffende jury, om de punten die je al noemde, 11 waar dat niet kan, 100 punten uitdelen, verliespunten...

Was er een tweede jury voor de tweede proef of werden beide proeven door dezelfde beoordeeld? Dan zou je de resultaten van de tweede jury ernaast kunnen houden ter vergelijking...

De prijsuitreiking duurde wel erg lang, dus ze zal na een half uur gedacht hebben: nu naar huis!

2e proef was er een andere (2e) jury daar was het een ander lijstje qua uitslagen (normaal zeg maar voor een ring)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:02

Ok, dan kun je niets zeggen over de wachttijd na de laatste combinatie, ik ga dan ook weg. Ik hoop voor je dat de uitslagen op inet komen, anders een mailtje naar het secretariaat, met de vraag of je de uitslagen toegemaild kunt krijgen omdat je een klacht in wilt gaan dienen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:34

Ik zou dit zeker bij de KNHS aankaarten, ik kan me voorstellen dat ze nu in de beginfase met de rijvaardigheid x 2 hier wel coulant in zijn. Kopietje van je protocol/coupon naar hen toe en ze kunnen het zo natellen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:35

Huh, Deliana27, er stond hier toch net een berichtje van jou over 189 en met een 6 erbij 195 punten?? Geen berichten verwijderen als er al gepost wordt :P

Voor de mensen die denken waar slaat de post van Fitzroy op: Deliana had een berichtje geplaatst dat bij haar de rijvaardigheid niet x 2 was geteld en dat ze daardoor 189 ipv 195 punten had en het haar dus een wp scheelde. Vandaar mijn reactie dat ze met de KNHS contact op moest nemen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:40

Vervelend dat het bericht weg is. Maar het kan ook zijn dat het gewoon 189 blijft (als het een 6 is en ze tellen met -1/+1).

Ik ga zondag voor het eerst de nieuwe proeven beoordelen. Nog geen idee welke rubriek ik dan krijg. Bij ons in de regio wordt alleen met startcoupons gewerkt. Dat zal dus even wennen zijn om eraan te denken.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:40

Nee had bericht verwijderd omdat ik dacht miss heeft niemand hem nog gelezen want had nog ffe extra na gerekent en toen klopte het wel. sorry voor het ongemakt. ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:51

Wat zijn trouwens jullie ervaringen met de kwaliteit van het boekje?

Ik heb het gisteren voor de eerste keer open gehad. Moest 25 combinaties jureren en al bij de 10e combinatie had ik opeens proef 5 los in mijn hand :wow:
Los terug in het boekje geduwd. Gaandeweg zag ik dat de inkt begon los te laten. Op de plaats waar ik mijn duim had liggen om het boekje open te houden.

Nadat ik terug kwam van jureren hoorde ik dat 3 andere collega-juryleden hetzelfde probleem hadden. Een daarvan had de KNHS al gemaild. Hij moest zijn boekje terugsturen en heeft een nieuwe gekregen met na 1x jureren weer hetzelfde probleem.
Bij de anderen liet ook de inkt los, vlekken over de bladzijden. En de bladzijden vallen eruit (op de plaats waar gestikt is).

Ik heb het oude boekje gisteren er ook nog eens bij gehad, maar die zit veel steviger in mekaar.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:56

De kwaliteit is inderdaad niet bepaald geweldig, ik heb er ook al een hoop vegen in.

In het M2 heb ik proef 22 nu op 2 concoursen gehad en ik vind dat punt 12 erg onlogisch is, er zit te veel in één onderdeel. Daar hadden ze beter 2 cijfers van kunnen maken en dan punt 14 en 15 kunnen samen voegen.

Je hebt nu de overgang van de galop naar de stap, de verzamelde stap (die regelmatig onzuiver wordt door de spanning voor de kw) én de kw in één punt. Echt heel erg onlogisch om daar 1 cijfer van te maken en ook qua commentaar geven is het lastig zo.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:03

ik ben met je eens Karinvdm

zit ook nog is bij dat je moet halt houden 5 passen achterwaarts en dan voorwaarts en dan nog wat..
5 onderdelen in 1..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:24

Ik had mijn oude boekje in een los aan te schaffen hoesje, waarbij er transparante flappen aanzaten, die ovre de bladzijdes heenzaten. Ik had er daar twee van, heb er nu dus een om mijn proevenboekje zitten. Geen last van inktvlekken of losse bladzijdes daardoor gelukkig...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:44

Ik wil liever een nette A4 map, met allemaal losse afneembare bladzijdes en geplasticeerd. Voor de ruiters die in regen moet starten wordt het blaadjes niet nat, na 5 jaar intensief gebruik ziet het misschien nog als nieuw uit en dat scheelt ook hoop bomen.

Ik ben overigens geen jury maar zo lijkt het veel makkelijker, misschien kan daarnaast ook reglementen en misschien nog wat dingen erin verwerken

Het kost wel veel meer maar is in ieder geval geen duurkoop ter vergelijking met die papieren boekje.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:50

ik heb mijn boekje afgelopen zaterdag ook omgewisseld voor een nieuw boekje want mijn bladzijden lieten los en er waren zelfs mensen op wedstrijd ie bladzijden misten.

slechte kwalitiet!!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:50

Th0mas schreef:
Ik wil liever een nette A4 map, met allemaal losse afneembare bladzijdes en geplasticeerd. Voor de ruiters die in regen moet starten wordt het blaadjes niet nat, na 5 jaar intensief gebruik ziet het misschien nog als nieuw uit en dat scheelt ook hoop bomen.

Ik ben overigens geen jury maar zo lijkt het veel makkelijker, misschien kan daarnaast ook reglementen en misschien nog wat dingen erin verwerken

Het kost wel veel meer maar is in ieder geval geen duurkoop ter vergelijking met die papieren boekje.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:54

Ik vind de kwaliteit ook niks, vond die van twee versies geleden geloof ik, dat ringbandje wel fijn! Die is nog aardig heel bij mij.

Maarja, ik scan de proeven toch allemaal in om te vergroten anders ziet voorlezer er niets van..kleine lettertjes joh.

Ben wel benieuwd, volgende wedstrijd weer eens M2 starten, heb nu alleen nog M1 en Z1 gereden dus nog helemaal niets anders.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:51

Th0mas, dat deed ik ook al met oude boekje. Nadat iemand hem leuk even uit me kast had gepakt om er mee in de regen te gaan staan voorlezen. Nooit nieuw boekje gekocht maar gewoon van internet gedownload en geplasticeren.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:06

Heb er ook zo'n hoesje voor maar kwaliteit van de boekjes is echt niks! Ik heb voor de eigenaar waar ik de paarden van rijd een "outdoor" boekje gemaakt... lettertype wat groter en het formaat van een kwart A-4 tje en dat heeft hij laten lamineren en inbinden. Nu hebben we een vuil/ waterproof boekje wat goed stevig is :D