Charmaine schreef:Wat ik raar vind is dat je je als vereniging of official niet conformeert aan je sportbond, door starten zonder startpas toe te staan...Hoe ben je dan nog geloofwaardig? En hoe waarborg je dan gezondheid en veiligheid van paarden en deelnemers?
Hoe ze dat anders ook doen, met een jury en evt toezichthouder die op het terrein aanwezig zijn en zorg dragen dat het volgens de regels gaat. Als gezondheid en veilig af hangt van de administratieve check van de sportbond dan gaan er denk ik andere dingen mis. Ik snap vanuit de KNHS juist niet dat ze oefen dressuur of HC starts zonder startpas niet toestaan, mensen laagdrempelig een keer kennis laten maken met wedstrijden, als ze het leuk vinden komt er dan ook wel een startpas.
DiscoDipp schreef:Die starten dan met hun kant en klaar gekochte Z paard tussen de (om het even bot te zeggen) bos/hobby ruiters en zijn dan heeelemaal blij als ze winnen.
Dan meet je je toch niet met mensen van jouw niveau? Ik kan met een ferrari ook van een fiat panda winnen. Vind dat echt heel sneu, juist voor de gene die gewoon voor de leuk op concour gaan. Voor mij juist een reden om op de grotere wedstrijden te starten, als ik dan prijs heb dan is het ook goed en zo niet dan weet ik ook gewoon dat ik slecht gereden heb.
Lees meerdere aannames in jouw post die wat met mij doen.
Weten wij veel waarom iemand ervoor kiest om op een kleine of grote wedstrijd te starten. Denk dat de situatie die jij omschrijft vaker komt vanuit onzekerheid dan vanuit een drang om te winnen.
Of, misschien houdt iemand om andere redenen wel helemaal niet van grote wedstrijden, moet je dan alsnog daar gaan starten omdat diegene toevallig een Z paard heeft?
Zitten ook nog een flinke aanname in dat een ‘kant en klaar Z paard’ blijkbaar op zijn slofjes wint van de ‘bos/hobby ruiter’. Want? Ken genoeg mensen die hoofdzakelijk in het bos rijden, maar tegelijkertijd ook hun paard enorm goed voor elkaar hebben en op veel niveaus prima mee zouden kunnen doen op dressuur wedstrijd. Nog naast dat ik niet geloof in dat het ‘kant en klare Z paard’ daadwerkelijk bestaat. Leuk als je paard de oefeningen al snapt, maar zo lang jij als ruiter dat er niet uit rijdt, krijg je ook die punten niet.
Jouw post geeft mij het gevoel dat je neer kijkt op bos/hobby ruiters, op mensen die Z paarden kopen en er daarna op lager niveau mee starten èn op mensen die op kleine wedstrijden starten. Met hoe vriendelijk en vrolijk je verder post in dit topic kan ik me niet voorstellen dat dat jouw bedoeling was, het is wel hoe je nu op mij over komt.