Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:08

Ik vindbhet soms juist wel slim om een -2 te incasseren. Trainingstechnisch maar ook om te zorgen dat de volgende onderdelen wel goed gaan. Dus een volte om iets opnieuw te doen, zodat ik het volgende onderdeel kan rijden en daar niet alsnog aan het herstellen ben.

Ik vind het soms juist zonde dat mensen zo vasthouden aan de proef en vergeten dat je bij bepaalde dingen echt wel mag en kan ingrijpen. Rn dat dat juist zo nuttig kan zijn.

In jouw geval had ik alleen gewoon terug genomen en opnieuw aangesprongen als dat gelukt was voor de volte. En niet dus zo ver weg gereden / lang doorgereden voor de nieuwe poging.

_Anneruth

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:42

Snap je redenatie MyWishMax mbt training en om te zorgen dat de onderdelen daarna ook goed gaan en in dit geval had ik het inderdaad beter op kunnen lossen door op de volte opnieuw aan te springen. Achteraf gezien was daar ook wel de ruimte voor. Leermomentje :D.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:53

Nee, ik had dan voor de volte opnieuw aan willen springen. Zodat de volte niet ook verkeerd gaat.
Maar heel eerlijk, dat ligt ook aan het paard. De ene kan je heel snel corrigeren, de ander moet je meer tijd voor pakken. Maar de -2 is dus voor echt verkeerd rijden. Anders gewoon lagere punten. Dus een extra volte, verkeerde kant op enzo, maar een verkeerde galop of overgang niet getoond op juiste plek niet.

Maar ik heb dus wel eens een 3 -2 gehaald, maar onderdeel daarna wel een 8 oid, juist door die volte. Dat scheelt dan 2 punten, maar die had ik er meteen weer bij omdat ik het onderdeel juist kon rijden. Of een 2 of 3 voor halthouden en groeten omdat ik net zolang gewacht heb tot ze langer als 2 seconden stil kon staan. Ik had een 5 kunnen pakken door meteen te groeten, maar daar schiet ik niks mee op.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:09

O zo! ja, nee voor de volte lukte me dat niet meer. Hij sprong vlak voor B aan in de verkeerde galop.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:15

Volgende keer aangalopperen na het terugnemen en nog een poging doen om het verruimen te tonen. Gelijk mooi leermoment om op elke plek aan te kunnen galopperen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:46

Ik las vanmorgen op Facebook dat de menners ook mogen!

Helaas alleen B en L, maar daar vermaak ik me ook wel in voor nu, het is beter dan niets.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:07

Dennis schreef:
Ik las vanmorgen op Facebook dat de menners ook mogen!

Helaas alleen B en L, maar daar vermaak ik me ook wel in voor nu, het is beter dan niets.

Ik zag het inderdaad! Wel tof dat er iig iets mogelijk is voor de menners.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:10

caro29 schreef:
Volgende keer aangalopperen na het terugnemen en nog een poging doen om het verruimen te tonen. Gelijk mooi leermoment om op elke plek aan te kunnen galopperen

Ja, is ook zo.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:00

Hooi !

Ik ga a.s. zaterdag een proefje opnemen, maar wil hem niet insturen voor evt. winstpunten bij de KNHS maar naar een "reguliere jurylid".
Ik dacht dat er een app was waarin je kon zien naar wie je de proef allemaal kan sturen. Weten jullie dit heel toevallig? :)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:09

Orthos schreef:
Hooi !

Ik ga a.s. zaterdag een proefje opnemen, maar wil hem niet insturen voor evt. winstpunten bij de KNHS maar naar een "reguliere jurylid".
Ik dacht dat er een app was waarin je kon zien naar wie je de proef allemaal kan sturen. Weten jullie dit heel toevallig? :)

Hier heb ik nooit van gehoord eerlijk gezegd

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:18

Het zegt mij ook niks? Maar kan zijn dat ik een keer wat heb gemist in een nieuwsbrief?

Buiten deze vraag om: Vind overigens dat mensen die een proef beoordeeld willen hebben door een KNHS-jurylid dat gewoon via de officiële kanalen moeten doen. Die zijn er niet voor niets en dan komt het geld ook de KNHS en daarmee de sport ten goede.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:23

shirleyp schreef:
Het zegt mij ook niks? Maar kan zijn dat ik een keer wat heb gemist in een nieuwsbrief?

Buiten deze vraag om: Vind overigens dat mensen die een proef beoordeeld willen hebben door een KNHS-jurylid dat gewoon via de officiële kanalen moeten doen. Die zijn er niet voor niets en dan komt het geld ook de KNHS en daarmee de sport ten goede.

Goh, dan heb ik dat gedroomd denk ik :')
Ik was er heilig van overtuigd dat er een app was met instructeurs waarnaar je proeven kon insturen. Ik kan het ook niet vinden op het internet dus misschien dat dat er niet meer is, of ik ben echt gek geworden, dat kan ook. :j

Ben het enigszins wel met je eens Shirleyp. Maar aangezien ik dacht dat er dus zo'n soort systeem was leek mij dat wel makkelijk, hoef ik geen startkaart voor 1 keer aan te vragen etc.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:27

In de allereerste berichten rondom de online proeven werd er inderdaad ook gesproken over trainingsadvies, dan kon je een stukje film van trainiin inleveren.

"Trainingsadvies
Voor ruiters die graag deskundig advies willen over de training van hun paard of over hun rijtechniek kan er binnenkort gebruik worden gemaakt van de trainingsmodule op paardrijden.nl. Ruiters kunnen een onderdeel van hun training waar ze advies over willen hebben door middel van een video insturen en zij krijgen dan vervolgens advies van ten minste KNHS niveau 4 instructeurs of één van de KNHS bondscoaches
." BRON: https://www.knhs.nl/nieuws/2020/knhs-la ... drijdennl/

Ik heb het in het nieuwe systeem nog niet gezien eigenlijk, wellicht was er te weinig animo voor.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:30

Ik kan mij wel herinneren dat je een trainingsfilmpje in kon leveren dat dan voorzien werd van feedback door een bekende trainer. Kan het alleen niet terugvinden (was ook van de KNHS).

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:34

Anneruth, ik ben het volledig met MWM eens :j ik heb regelmatig -2 geïncasseerd :o mijn pony kon (/kan) nog wel eens aan de haal gaan... de oefening waarin dat gebeurd is al verloren (dus een dikke onvoldoende) maar dan draai ik voor het volgende onderdeel wel een volte 10mtr om haar weer onder controle te krijgen en daarmee pak ik -2 dat doe ik liever dan het volgende onderdeel ook nog half ongecontroleerd in moeten zetten en alsnog een 4 ofzo pakken. Puntentechnisch kom ik ongeveer op hetzelfde uit, maar trainingtechnisch win ik veel meer als ik eerst de controle volledig terug kan pakken :j

Wat leuk dat er voor de menners ook iets komt zeg :D jammer dat het alleen B en L is, maar beter iets dan niets :)

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:36

In het vorig topic waren hier ook juryleden die je wel wil helpen?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:43

Orthos schreef:
Hooi !

Bedoel je via we all ride?
https://www.weallride.nl/

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:48

Anoeska27 schreef:
Orthos schreef:
Hooi !

Bedoel je via we all ride?
https://www.weallride.nl/

Maar je kan niet zelf een jurylid kiezen daar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:12

Je kan ook hors concours inschrijven toch? Of anders hier in het topic een jurylid vragen.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:20

Orthos schreef:
Hooi !

Ik heb op fb iets gelezen, zal even kijken of ik het terug kan vinden.

Gevonden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:00

Suzanne F. schreef:
Je kan ook hors concours inschrijven toch? Of anders hier in het topic een jurylid vragen.

HC is ook met startpas toch? Die heeft ze niet

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:28

Orthos schreef:
shirleyp schreef:

Goh, dan heb ik dat gedroomd denk ik :')
Ik was er heilig van overtuigd dat er een app was met instructeurs waarnaar je proeven kon insturen. Ik kan het ook niet vinden op het internet dus misschien dat dat er niet meer is, of ik ben echt gek geworden, dat kan ook. :j

Ben het enigszins wel met je eens Shirleyp. Maar aangezien ik dacht dat er dus zo'n soort systeem was leek mij dat wel makkelijk, hoef ik geen startkaart voor 1 keer aan te vragen etc.

Je bedoelt de dressagepro app misschien?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:09

Bedoel je niet de trainingsvideos van de knhs?

Dat is niet perse een proefje, maar een stuk film waar je feedback en trainingstips op terug krijgt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:13

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:27

Zo jammer, 4 filmpjes bekeken en al 2 af moeten keuren.. je leest vooraf toch waaraan deze moeten voldoen.. nu eentje vanaf A gefilmd, geen neusriem laten zien, paspoort alleen eerste bladzijde