[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:52

Ons land ligt heel hoog (thuis dan), geen plassen en de paarden staan wel lekker in de wei.
Het water glijdt er af hoor, want er onder zit klei en dat laat niet echt lekker door :P

Onze bak is een drama ;(

Wedstrijd is trouwens ook gewoon afgelast, toch wel te nat. Verstandig.

Mellamoshan, ik kan me goed indenken dat je het wel graag nog wilt hoor! Ik hoop dat het je gaat lukken!

Oei, eikels... blij dat wij daar niets van hebben! Wij hebben alleen maar wat wilgen staan, die smakelijk worden misbruikt af en toe :') Maar dat kan weinig kwaad.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:32

Bij mij ligt de bak praktisch naast de zeedijk (Noordzee). Bij ons is het dus heel snel heel nat, geluk is dan wel weer dat heel veel regen overwaait :') paddocks staan blank maar de buitenbak is nog nooit zo goed geweest :') die is sinds een paar jaar zo ontzettend goed <3 maarja.... leuk.... is je bak goed regent het zo hard dat je er nog niet in gaat rijden :')

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:34

Citaat:
Mahitri, volgens mij weet ik wie jij bent... Nouja... beschrijving en naam paard komen me bekend voor. Ging jij ook naar de lessen van Jenny in FP???

Haha ja dat klopt! Nog steeds trouwens.
Nu en ik ook heel benieuwd naar jou :D

Ik heb even geen wedstrijden staan. Eerst maar flink trainen (vooral op voorwaarts) en dan weer eens starten.
Laatst bijgewerkt door Mahitri op 16-09-17 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:47

Jij hebt echt zo'n kasteel!

Euh ja, wie ben ik... :') Ik denk niet dat je mij echt kent :') Heb een jaar in het Friezenteam gereden, ben op zich redelijk lang. Donker haar. Was altijd met een wat oudere man met grijs haar en een bril bij de lessen. Oh ja, droeg dan zwarte laklaarzen. Want les = op chique :')

Vond het altijd erg leuk hoor, maar rij nu bij iemand anders dus hebben we daar wat meer regelmaat aan. Ik vind zelf het combineren van verschillende mensen op structurele basis wat ingewikkeld. Maar zeker veel aan de lessen van Jenny gehad!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 10:58

Wij gaan dit weekend niet maar volgend weekend.
Gelukkig een locatie waar er ook makkelijk binnen kan, dus zie die sowieso doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:15

Wat balen van die trailer zeg!

Hier ook wel wedstrijden afgelast :j , ik ga indoor weer! Met de fjord :D in de M2 moeten nog 6 punten ofzo. Dus hoop hem wel dit jaar nog Z1 startgerechtigd te hebben :j

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:20

Ik heb me zojuist alsnog aangemeld voor morgen 1 proefje. Locatie waar sowieso altijd binnen losrijden is en het Z als eerste smorgens, dus dat durf ik wel aan. Ook doen deze als het echt nodig is de wedstrijd helemaal naar binnen verplaatsen.
Ik ben benieuwd. Bewust even 1 proef opgegeven want onze conditie is nog vrij hopeloos.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:21

mellamoshan schreef:
Oh dat zou ik ook noet doen inderdaad. Geen mogelijkheid op zand te starten?

Ik net op de mail dat ik kan starten. Erg blij, nu hopen dat Henkie er zin in heeft hihi.
Nou, ben nu drie maanden zwanger en rijden begint wel al zwaar te worden, nu al...
En had mijn doel voor ogen dit jaar z start gerechtigd te zijn. Dit doel is alleen hierdoor wel stukje verder naar voren geplaatst. :p

Oh dan snap ik wel dat je nog snel even je laatste puntjes wilt hebben! Gefeliciteerd alsnog. En veel plezier met de wedstrijd (vandaag of morgen?)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:20

Gaat die van jou wel door Absque Dubio???

Ik ben me aan het oriënteren op de indoor... Maar jeetje, weinig keus tegenwoordig ;( Moet er aardig voor rijden. Vinkega getipt gekregen met de woorden: "Daar heb je een uur rijden écht wel voor over!!!!"
Nouja, die dan maar proberen :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:41

Vinkega rij je twee proeven met 1 deelnemer er tussen. 20x60 ring, dan blijft er nog zijn 50x25 over om los te rijden. Is namelijk een baan van 120m.

Janine, jij komt toch uit Groningen? Start je ook in Oudega SM?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:20

Wat balen Janine, ik heb wat dat betreft echt mazzel. Twee prima locaties op een kwartier tijden in winter en op een half uur nog meer. Start meestal max 2x in de maand, dus dat is ideaal.
Uur rijden is toch best een eindje! Voor een leuke wedstrijd wel een keer de moeite natuurlijk, maar kan me voorstellen dat je dat niet elke keer wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:27

Een uur rijden is echt ver! Vervelend dat er in de winter zo weinig is.

Hier behoorlijk wat 2060 binnenbanen.

Ik moet ook eens wat gaan plannen. Maar zit zoveel te jureren dat ik zelf geen tijd heb...

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:33

Wij zijn gisteren weer gestart, voor de tweede keer Z.
Niet ontevreden, maar kon wel beter. Jury heeft ons afgestraft op het kantelen, terwijl ik dit vrijwel niet terug zie op het filmpje :')
Maargoed, volgende keer beter !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:20

Lithya schreef:
Vinkega rij je twee proeven met 1 deelnemer er tussen. 20x60 ring, dan blijft er nog zijn 50x25 over om los te rijden. Is namelijk een baan van 120m.

Janine, jij komt toch uit Groningen? Start je ook in Oudega SM?

Ja, weet jij hoe dat daar gaat?
Ik heb er in april M2 gestart, vond het zo slecht! En die baan is bepaald niet om over naar huis te schrijven. Wat een hobbels en bobbels! Ik begreep ook dat het Z1 dan op zondag is? Ik vind een keer op zondag niet erg, maar structureel hou ik niet zo van. Wil ook nog een dag niets hoeven zeg maar :P

Vinkega kun je ook binnen opzadelen begreep ik? Vrij luxe... I like!

Voorheen kon ik elke maand twee keer naar een wedstrijd die op 20 minuten rijden zat. Maar die man heeft de boel dicht gedaan/te koop gezet. Kwam ook steeds minder opgave daar (daardoor vaak afgelast). Vind ik best jammer. Dit jaar ook één keer naar Roden geweest, maar dat is ook niet bepaald elke maand.
En verder voornamelijk 20x40 banen, of wel 20x60 maar dan geen binnen losrijden. Daar bedank ik ook voor.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:01

Das niet zo fijne Janine.

Moet zeggen dat dat een van de redenen is waarom ik net van België naar Nederland ben gegaan, veel dichtere locaties.
Alles begon in België ook al gauw op 50km te zitten.
Hier zijn er op half uurtje oid.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:07

Janine1990 schreef:
Gaat die van jou wel door Absque Dubio???

Ja! Stralend zonnetje erbij, prachtig weer vandaag. En de bodem was super.
212,5 en een 4e prijs, dus ik ben zeer tevreden. :)
Ik werk 6 dagen en pony staat 60km rijden vanaf huis, en wedstrijden vanaf stal ook zeker een half uur. Dus ik ben blij met wedstrijden op zondag, anders zou ik niet kunnen starten.
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 17-09-17 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:08

Super! Gefeliciteerd!!

Oh jeetje Optiwolk, nou ik denk dat zowel Duitsland als België voor mij een probleem zijn en zeker meer dan 50km :') Maar ik kan me de overweging goed voorstellen!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:14

Ik woon vlak bij de grens, dus dat speelt ook mee.

Ga zelfs op Nl stal gaan staan :)

Zaterdag of zondag starten maakt me niet zoveel uit. België was altijd op zondag.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:04

Heb voorheen alle wedstrijden in Vinkega gereden en zoals jij het omschrijft komt mij onbekend voor... Maar M2 is vaak de laatste groep, wellicht dat dat meegespeeld heeft. Vorige week was de bodem in ieder geval prima.

Jij rijdt eerst je eerste proef, dan de volgende starter en dan rijd jij je tweede proef. Zit steeds 1 deelnemer tussen.

Binnen opzadel, ja het mag. Of je het moet willen is een tweede.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:07

Hebben we het nu over Vinkega of Oudega?? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:08

Optiwolk schreef:
Ik woon vlak bij de grens, dus dat speelt ook mee.

Ga zelfs op Nl stal gaan staan :)

Zaterdag of zondag starten maakt me niet zoveel uit. België was altijd op zondag.

In her zuiden best wat goede binnen locaties.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:39

Wij vandaag ook gereden. Kreeg van tevoren een mailtje dat het losrijden ook naar binnen was verplaatst ivm de regen dus dacht, heel mooi, prima!

Losrijden ging verschrikkelijk. Hij zag overal spoken. Hij was erg geïrriteerd, mocht niet aan hem komen, veel zwiepen met staart, hij had continu last van vliegen... Waren er wel een paar maar om nou zo te overdrijven en op een gegeven moment ging hij echt af. Bokken, springen, omhoog... Wat een etterbak.
Kom hem wel even wurgen. Werd ook echt boos op hem, toen ging hij wel een beetje lopen.

Proef in was er nog veel spanning maar noet meer overal spoken. Hele slecht plek in de bak alleen. Denk dat het dak daar lekte, maar was niet zo best. Glad en zakten er aardig weg.
Verder eerste proef beetje op overleven gereden waardoor hij ook oversprong in een contra. Helaas. 175 punten.

Hele toffe jury die kwam na elke combinatie even naar buiten en tips geven en wat ze graag zou zien.

Hier wat meer gedaan en proef daarna ging stukje fijner. We mochten niet klagen deze proef in ieder geval. Tweede met 185.5.

Tocj puntje rijker weer.
Paste overigens nog net in m'n jasje... Hihi

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:52

Goed gedaan gezien de omstandigheden dus Mellamoshan!
Volgende week weer en dan met een flinke veiligheidsspeld? :P

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:27

Haha das een goed idee! Volgende week zeker weer ja haha!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:31

Gezien de omstandigheden toch netjes gedaan!!

Ik heb het over Vinkega. Oudega is voor de Z binnen of buiten losrijden. Binnen is best donker.