[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:47

Heerlijk zo spontaan, en dan ook nog een super rondje! Overigens allemaal fijne rondjes zo te lezen.

Ik rijd één paard, die van mezelf :') meer dan genoeg. Wel eens paarden voor anderen gereden maar nooit uitgebracht.

Afgelopen vrijdag een "schrik"-parcours gereden. Rare hindernissen, slingers, paraplu's in de bak. Paard vond het spannend maar had er helemaal zin in, mooie wappers gemaakt haha. Ze sprong alles, heel gaaf. Op een gegeven moment begon ze het een beetje over te nemen maar ik mocht geen ophouding maken, dan werd ze echt woest. Ze moest en zou maar de volgende hindernis. Bij iedere hindernis die in vizier kwam sprong ze aan in galop want "zo heurt het baas" haha. Blij ei.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:18

Vandaag nog 2 foto's gezien van vorige week bij de Sallandse Ruiterdagen. Genoeg ruimte over <3
Afbeelding

Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:28

Fijn dat het zo goed gaat met Cas, geweldig debuut Goldie!
Gave foto's Elitedeux, genoeg lucht over inderdaad :D !
Ik heb toen mijn eigen paard op rust moest een tijdje een paard voor iemand anders uitgebracht, betaalde een deel van de kosten zoals wedstrijden en beslag zelf. Paard is na 3 maanden verkocht naar China, maar dat was ook de afspraak van tevoren, dat hij verkocht zou worden.

Ik weet niet wie het vroeg, maar kan nu pas weer een beetje rijden, duurde erg lang voor de bak ontdooid was. Wel bericht gekregen dat ik door mag naar het regiokampioenschap :D .

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:47

Ziet er goed uit Elitedeux :j

Bedankt Eef_Bam :)

Gisteren echt een topdag gehad in Tolbert. Lekker met Cas geknuffeld en zelf nog even gereden, heel even wennen maar voelde al snel weer zo vertrouwd. Echt zo'n thuiskom gevoel <3
Sofia nog even geholpen met wat hindernissen verlagen en verhogen :j
Gomir was er inmiddels ook en vroeg of ik Idolaat wilde rijden. Uuuh JAAAA :D
Dat ik opstapte voelde dat ook al snel vertrouwd, ondanks dat ik er voor het eerst op zat. Ze lijkt zo idioot veel op der moeder namelijk :)) Sofia heeft me mooi even kunnen helpen, zelfs een balkje gedraafd :Y)

Puppy spam... :+
Balkje
Galop
Draf

Afbeelding
Casje <3
Afbeelding
Hurricane
Afbeelding
M'n zus wilde Gupje gaan rijden, maar die dacht er anders over. Hij peinsde er niet over om op te staan _O- :')
Afbeelding
En koe was moe na het rijden :D

Thuis Latte nog even gereden :)

En 's avonds nam vriendje me nog mee uit eten <3
En daarna was ik stuk :+

Marijkeeee

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:53

Klinkt als een geweldige dag Goldie!!! heerlijk! en super leuke puppy :D
@ED: Mooie foto's van je schimmel.

Vanmiddag is het zo ver, op naar Drachten. Ben nu vanmorgen nog op het werk, had nog een belangrijk overleg staan en dat nog met pijn en moeite kunnen verplaatsen naar 11u.. Hoop wel dat het meevalt met de harde wind! Oh ja ik ben nu natuurlijk helemaal niet meer met mijn gedachten erbij op het werk :P

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:30

Leuke plaatjes komen er voorbij!
Change, mooi overzicht van je witje :)

Mocht iemand nog een D-pony 8-10 jr. met spring/cross-ervaring weten (voor een redelijke prijs), let me know :) Een vriendin is op zoek voor haar dochter.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:41

Klinkt als een goede dag Goldie! Ik vind je puppy HE-LE-MAAL leuk! <3

Heel veel succes Marijke! Ik ga voor je duimen!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:46

Succes Marijke!!
Mooie foto's elitedeux
Klinkt als een geslaagde dag Goldie! En wat een leuke bonte!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:02

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:08

gomir schreef:
FCSA: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=facebook
Volgens mij wel een fijne pony als ik het me goed herinner.

Zet hem op Marijke!

En ik ben blij dat 'mijn' bontje zo braaf was met een vreemde ruiter. Ze vond Goldie wel leuk :D

Dat is een hele fijne en grappige pony! Hij is niet super snel maar wel ontzettend braaf. :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:10

Succes Marijke!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:11

Succes Marijke, en vergeet niet te genieten :D !

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:13

Merci voor de link! Ik heb 'm doorgestuurd.

@Marijke: succes!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:05

Gave foto's Elitedeux, ziet er goed uit, en ruimte zat inderdaad!

Goldie ik vind je puppy fantastisch <3

Succes Marijke, spannend!

Is hier iemand (of kennen jullie iemand) die op zoek is naar een leuk paard? Mijn vriend heeft helaas te weinig tijd voor zijn paard en heeft besloten dat het beter is om haar te verkopen naar een plekje waar ze meer aandacht krijgt.
Ze is een BWP, vader Lord Z, wordt dit jaar 10. Is uitgebracht in B springen en B dressuur, maar er zit nog veel meer in, ongeveer 1.70 groot.
Onwijs lief paard, super braaf met rijden (ook in het bos/hei en op de weg), hebben we tot nog toe met elk paard buiten kunnen zetten. Wordt hier geregeld uitgestapt door kinderen en door kinderen binnen en buiten gezet en is ook simpel te rijden door anderen.
Rust in je hand en been is wel fijn, een ruk geven of een harde schop die ze niet verdiend heeft waardeert ze (terecht) niet en zal dan nooit bokken of steigeren, maar je hebt kans dat je ineens omgedraaid staat.
Mijn vriend heeft haar gekocht terwijl hij zelf eigenlijk heel groen was. Hij heeft als kind wel gereden, maar denk wel 12 of 13 jaar niet. Door mij werd hij weer aangestoken door het paardenvirus en heeft toen haar gekocht. Ze is heel geduldig en heel vergevingsgezind als je toch een keer per ongeluk te lomp bent. Brengt je ook veilig het parcours rond en zal nooit zomaar stoppen.

Is de laatste paar weken gereden door een meisje van 14, die er super makkelijk op weg reed (ook met springen). Zadel, singels, hoofdstel, dekens is eventueel allemaal ook ter overname.

Goede foto's zouden we even moeten maken, filmpje van parcours is zo te uploaden.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:08

Ik ken wel iemand die zoiets zoekt, en al tijdje op zoek is maar volgensmij wil hij liever geen merrie . Zal het even vragen iig! :)

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:07

Ik ben momenteel heel druk met studie en verhuizing, dus niet veel gereageerd de afgelopen tijd. Over het algemeen zie ik alleen maar goede berichten voorbij komen! Lekker! :))

Leuke foto's Elitedeux! Ziet er prima uit en heeft idd veel ruimte over!

Was vast een heerlijke dag Goldie! Leuk beestje. Is de oudere merrie die Sofia rijdt van jou, en de dochter ervan van Gomir? Ik volg het even niet meer helemaal haha.

Spannend Marijke! Succes!

Mijn paard en ik zaten een tijdje in een dipje.. Dubbelsprongen waren echt drama, over de 1e kwamen we heen, de 2e racete ze aanlangs. Ben er tijdens de Grote Prijs klasse L tijdens de Dalerveense Ruiterdagen vanaf gevallen. Stond behoorlijk dik gebouwd en dan ga ik twijfelen. Ook was er nog eens veel publiek en veel bekenden wat ook niet echt ontspannend werkt voor mezelf. Ben ook nog eens vrolijk door 3 mensen gefilmd :+ Eind vorig jaar een keer B gestart, weer langs de dubbel, en zelfs een soort van weigering op een andere sprong. In onze hele BB en B carrière nog nooit zoveel strafpunten als toen, en dat terwijl we al lekker opweg waren in het L :(

Even flink les genomen en gister weer gestart. Gewoon B en als dat goed zou gaan L. B ging opzich best lekker, alleen peerde ze hem weer uit de dubbel, en ik zit erop en doe werkelijk niks. Zó dom, maar door mn eigen twijfels vergeet ik te rijden als ik wat ruim of dicht kom en laat ik haar erlangs lopen. 2e keer aanrijden kwam reed ik ook daadwerkelijk, kwam ik lekker uit en dan is er geen enkele twijfel van zowel paard als mezelf :+

Besloten om ook L te starten. Even een zweepje van iemand geleend zodat ik haar even bij kon tikken op de hals in de dubbel. Heeft geholpen. Fijn rondje gereden! Zelfs beide dubbel sprongen. Ook nog eens foutloos en een 6e prijs. Van 3 naar 4 ging niet top, had wat meer ritme moeten houden. Ook naar 10 was een minpuntje: of ik moet de hele lijntje wachten, of rijden, en ik deed geen 1 van beiden. Toch dik tevreden na het gedoe van de laatste tijd! :))

Voor degene die het leuk vinden om een de filmpjes te zien:
B: https://www.youtube.com/watch?v=HQsAxrDzw9Q
L: https://www.youtube.com/watch?v=dv5LT8lBSDs
En voor tips sta ik zeker open! :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:37

Het is nog niet te volgen Kimmes ;) Verandert ook nog regelmatig natuurlijk.
Casciana (cas) is van Goldie en heeft nog nooit een veulen gehad. Idolaat (de bonte) is van mijn moeder en dat is een dochter van mijn oude pony, ik rij haar normaal, maar nu mocht mijn zusje een keer. En dan rijdt Sofia van mij nog een aantal springpaarden op concours, naast haar eigen paard en de paarden die ze van andere klanten heeft.

Mooi rondje in het L!
Wij willen volgende week naar Exloo overdag, morgen eerst maar weer een keer Tolbert met de jonge paarden. Door de feestdagen en Zuidbroek al bijna 3 weken geen concours gehad dus dan is Tolbert een mooi begin :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:47

Dapper dat je weer L bent gestart Kimmes! Wat ik je wil meegeven is om je in het geheel veel meer te ontspannen, ik heb het idee dat je veel te druk bezig bent met je paard regelen waardoor hij een beetje tegen gehouden wordt en de sprong niet fijn kan maken. Dus; ontspan!! Al dat geregel is niet nodig!

Je paard kan het overigens makkelijk! :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:14

Fijn Kimmes dat het nu weer gaat! Ziet er goed uit.

Ik heb vandaag eindelijk weer is echt lekker gesprongen met Mick. Rij nu even bij een andere instructeur die niet aan in uitjes enzo doet maar meer lijntjes springen en 'parcourtjes'. Merk dat dat nu even beter werkt dan moeilijk lopen doen met hele ingewikkelde lijnen en zeker met in uitjes is Mick echt vreselijk loerderig.
Dus ik ben blij :D Voor het eerst in 3 maanden dat ik denk 'nou misschien kunnen we toch wel weer gaan starten'.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:54

Gisteren echt een top les gehad. Zo scheef als we zaterdag over de hindernissen gingen zo recht gingen we er vandaag weer overheen. Zondag gaan we even spelen met crosshindernissen, zal ze leuk vinden.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:59

Ah nee Leane, wat zonde.. Hij heeft een leuk paard. Succes met de verkoop. :)

Kimmes, leuk paard heb je! Ik vind je L rondje heel netjes! Dat dubbel probleem hebben wij nu ook.. Hoe heb je dit aangepakt?

Laura, wat fijn dat je zo goed gereden hebt op Mick! Zag een filmpje voorbij komen op FB, leuk! Zag er goed uit :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:40

Leuk crossen moonlight!
Haha dat filmpje wat je op fb zag was m'n bijrijder met Mick, Nann :P (en ik op Gismo)
Ben er dus nu wel achter als het niet te hoog staat en je doet niks ie als een dooie een rondje loopt hahaha

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:54

Gefeliciteerd Kimmes!

Laura wat fijn dat het rijden weer zo goed ging!

Nan, ja het is echt heel erg jammer! Hij is er ook goed ziek van, ze is zo lief ook! <3 Maar als ze de komende tijd nog stil gaat staan daar wordt ze ook niet beter van. -O-

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:57

Gomir: Ah zo! Dus Goldie is je zusje? :+ Als dat t geval is dan snap ik hem, haha. Ik vind het trouwens leuk dat Exloo nu ook wekelijks springswedstrijden organiseert. Gaan jullie nooit naar Dalerveen?

Change3x: Klopt, ben ik het mee eens! Ook vind ik dat ik een wat hoger grondtempo mag hebben, dat ze wat meer door springt in galop. Ontspannen en tempo controle vind ik lastig, de ene keer als de bel gaat, gaat de raceknop aan, de andere x zoals op het filmpje is ze prima te rijden. Omdat vaker de raceknop aan gaat dan dat ze ontspannen is, ben ik veel te veel bezig met tegenhouden ipv rijden.

Paljaslaura: Fijn zo'n gevoel! Misschien dan helemaal niet verkeerd om eens vaker op deze manier een springles te volgen? :)

Nann_: Dat de dubbels niet goed gaan ligt compleet aan mezelf. Ik twijfel omdat ik er ben afgevallen, stop met rijden en ben alleen maar aan het wachten. Het gevolg is een mikafstand welke 8 vd 10 x ruim is waardoor ik uit balans ben na de sprong en t paard alle ruimte heeft. Ik probeer er heel erg op te letten om het paard op t achterbeen te houden, echt te rijden zonder harder te gaan en na de 1e sprong direct zitten en hand eraan. Ook had ik tijdens t L-rondje een zweepje gepakt waar ik haar na de 1e sprong even op de hals tikte. Ook is mijn paard links sterker waardoor ze er steeds rechts langs rent. In de lijn naar de dubbel stel ik haar soms even in naar rechts zodat ik op die teugel weer net zoveel druk heb als links. Dan ligt de druk na de 1e sprong op 2 teugels zodat ze niet zoveel kans heeft eruit te rennen. Hoe ben jij er mee bezig?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:06

Gomir en Goldie zijn idd zussen :j
Leuke foto's Goldie!En hier ook gefeliciteerd met Cas haar super debuut!

Succes met de verkoop Kaitlyn!

OMG ik ga zondag een dressuur proef rijden := ben mij n7 al aan het afvragen waarom ik ja gezegd heb (en dat was 30min geleden :+ )