[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:22

Zo wat een punten zeg Haike!! Van harte gefeliciteerd :D

Ik mag ook niet klagen. Ook super tevreden over mijn selectie wedstrijd.
Eerste proef zaten echt een paar grovere fouten in vooral bij de rechter galop ging het ff mis. Paar struikel momentjes en slordigheden. Tweede proef was ontzettend fijn kon goed de hoeken door rijden, terug en vooruit, khad echt tijd om los te maken enzo. Eerste proef 182 en 5e plaats tweede proef 199,5 en 1e plaats!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:30

Gefeliciteerd, jullie zijn ook weer echt op de goede weg!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:54

Ja hopelijk houden we dit nu vol. Ik was zo blij met m'n tweede proef, had nu echt tijd om haar los en actief te houden. Had niet verwacht dat ik eerste zou worden.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:22

Jullie gaan super goed! Gefeliciteerd met de goede punten op de selecties!

Am en ik doen het ook rustig aan had afgelopen werken wedstrijd, maar qua punten gauw vergeten. Terwijl ik hem voor gevoel beter en fijner reed dan eerder in proeven. Zat er nu meer aan en reed brutaler. Maar doordat het ook beetje uitliep was pijpje leeg en moest ik werken. Helaas geen punten.
Op naar volgende in juni.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:04

Jammer kimmetje! Volgende keer beter jullie kunnen het!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:26

Wauw wat een punten Haike!

FIjn dat je lekker kon rijden Alice :D

Komt vast goed kimmetje!

Zo ben ik ook weer eens :)) , lees nog altijd meer hoor maar meestal geen tijd om te reageren.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:15

Wauw Haike wat een super punten, gefeliciteerd :D

En Alice jullie zijn ook weer op de goede weg, gaaf zeg! *\o/*

Jammer Kimmetje, soms heb je net gewoon pech, volgende keer beter inderdaad :j

Wij zitten nog steeds in een stijgende lijn, gisteren nog een hele fijne les gehad, paard denkt inmiddels weer gewoon actief met me mee, en komt als gevolg daarvan ook vanzelf veel meer richting wat oprichting. Ikzelf moet omschakelen naar een stabielere verbinding, en minder verschil tussen druk en ontspanning, ik had nogal de neiging om teveel weg te geven wanneer ik m'n hand ontspande, en de hele verbinding dus bijna wegviel, voor sommige paarden werkt dat prima, maar niet voor de mijne :P Wel zit de scheefheid nog iets dwars op bepaalde stukken, maar rijtechnisch valt er heel wat op te lossen, en binnenkort wil ik ook nog eens een goede iemand haar laten bekijken, maar met m'n zadelcheck morgen wacht ik er nog even mee, doe liever niet alles tegelijk omdat ik ook altijd goed wil kunnen merken wat nou wat doet.

Qua bitten wacht ik nu ook nog even mee met proberen, anders zou ik dus ook niet kunnen oordelen of de verandering te wijten is aan m'n stabielere hand of aan het bit. Instructrice heeft nog een ongebroken liggen die we binnenkort eens mogen proberen, wellicht dat dat nog iets kan zijn :)

Mocht iemand nog tips hebben voor een fijne osteopaat/chiropractor oid die in het midden van het land komt, dan hoor ik het graag! Bij voorkeur heb ik iemand die wat breder is opgeleid en vanuit meerdere perspectieven kijkt. Ter onderhoud heb ik een fijne fysio in de buurt zit, die niet al te duur is en plaatselijk wel wat fijne dingen doet en spieren losser maakt, maar nu wil ik graag een wat uitgebreidere check, ben alleen nog zoekende naar wie ik daarvoor wil hebben ;)

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:30

Wow Haike dikke punten weer, gefeliciteerd! Mooi protocol zeg! Ja lage neusriem levert een betere aanleuning op, minder opkrullen, makkelijker de neus eruit. En zo lelijk vind ik het inmiddels niet meer, het went :)
En Alice ook erg netjes.
Jammer Kimmetje, volgende keer weer beter.
Fleur, klinkt goed, benieuwd naar je zadelcheck. Je zou eens naar Marjorie van paard-en-osteopathie.nl kunnen kijken.

Ik ben nu veel bezig met scherper schakelen, verruimen en sluiten kan paard op zich heel prima, maar vanuit een echte verruiming ook weer vlug op voornamelijk zit weer klein en gesloten te galopperen, dat mag echt scherper. De middendraf gaat daarin ook steeds beter. Over 2 weken weer wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:09

Jammer kimmetje maar gevoel nog wel altijd belangrijker dan de punten! Snel vergeten en naar de volgende wedstrijd!

Fleur_yen, fijn jullie nu echt weer een stijgende lijn te pakken hebben! Snap dan eerst even zo wel proberen voordat ook van bit wisselt, dan weet je straks nog niet waardoor het verschil gekomen is.

Daancha, dat vinden wij ook nog het moeilijkste, draf lukt steeds beter, galop nog wel het moeilijkste.

Even mn knappe merrie spammen <3

Afbeelding

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:44

Ik zou vandaag starten, helaas werd het afgelast toen wij er al waren (moest als nr 1). Jammer want hebben hard en goed getraind laatste tijd. Doorgereden naar Appelscha en daar ons bosdebuut gemaakt wat ook super leuk was!

Afbeelding
Afbeelding

(Per ongeluk in een endurance wedstrijd belandt)

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:04

Oh wow Annetm, dat is zuur dat het last minute wordt afgelast!!
Maar je hebt je goed vermaakt met je paard dus :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:32

Nou lekker dan annetm..kom je voor niks daar naar toe..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:52

Vraagje, ik krijg die knhs app niet op mijn telefoon. Is het mogelijk om het op je laptop te downloaden? Kan hem in de app store (windows) niet vinden...

Rotapp :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:02

Wat vervelend annetm dan zo op het allerlaatste moment af lassen! Waarom ging het niet door? Wel lekker alternatief dan gehad!

De app hen ik niet dus weet ik niks over.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:43

Wat balen Anne :( Je foto's zijn wel gaaf, jullie zien er lekker typisch dressuur uit zo in je witte broek naast die endurance combi :))

Haike wat een knap paard heb je toch <3

Hier gaat het nog steeds goed, inmiddels overgeschakeld naar een ongebroken trensje, en dat lijkt toch wel fijn te werken, ze hangt stukken minder in m'n hand. En verder gaat ze nog steeds in een stijgende lijn, energie voor 10 en begint ook nu langzaam een mooie bovenlijn te ontwikkelen. Wel is ze nog steeds scheef, inmiddels ben ik zover dat ik een chiropractor wil laten komen, had een paar opties gevonden die mij wel aanspraken, dus hopelijk kan ze daar binnenkort ook mee geholpen worden :) En ondertussen valt er nog best wel heel wat te verbeteren op rijtechnisch vlak :j

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:58

Ja ik baalde ook even heel erg, maar hier kon de organisatie weinig aan doen. Tussen 6 en 7 uur was daar plotseling enorm veel regen gevallen waardoor het terrein onbegaanbaar was. Paar km verderop waren de weilanden kurkdroog.

En inderdaad een prachtige ochtend gehad!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:16

Damzala ik heb de app ook niet dus ik weet het niet sorry.

Haike knappe merrie!!

Annetm wat balen v je cc maar heerlijk het bos in zou ik niet heel erg vinden!!

Dian en ik hebben de smaak ook weer te pakken gister onze tweede selectie wedstrijd 5e met 193,5 en 3e met 200,5. Super blij met deze punten en plaatsing. Ondanks de warmte gedroeg dian zich super echt heel trots op.

Gaan er nog mensen in Almelo starten trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:12

Gefeliciteerd Alice, echt weer op de goede weg dus! Was idd wel warm om te rijden!

,Fleur al chiropractor bij gehad?

Ik vandaag ook weer selectie gehad brave nette proef en 3e met 201/202. Coupons zo ophalen dus dan kan daarmee weet aan de slag voor de komende selectie volgend weekend al

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:25

Gefeliciteerd met de punten! Lekker hoor Alice en Haike.

Fleur, fijn dat het goed gaat met het nieuwe bitje!

Wij hadden vandaag 2 winst en een 2e plaats (van de 10). 188,5 en 184. Heb wel altijd moeite met de warmte op zo'n dag. De 2e proef daardoor echt fouten. Maar ben tevreden! Comanche was heel lief en relaxed. Was de laatste tijd soms wel anders.
Heb echt genoten vandaag!

Nu pas over 6 weken weer wedstrijd want eerst op vakantie.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:36

Mooie punten dames!

Haike alvast heel veel succes voor volgende week!!

Ik baal dat proef 11 nu selectie is. Proef 12 ligt mij echt zoveel beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:34

Gefeliciteerd daancha en fijne vakantie alvast!

Hier ook 11 de selectie proef, vind die wel prima te doen. 12 eigenlijk pas 1x gereden, start vanwege wp nu alleen de eerste proef. Net al gekeken voor graswedstrijden juli/begin augustus maar dat valt tegen hier in de buurt helaas

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:04

Ja hier lopen de punten nu ook weer binnen dus beetje het zelfde probleem. Anderzijds als ik punten binnen heb ga ik toch nr de m verwacht niet echt dat ik de selectie haal ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:36

Gaat wel door tot de 30? En jij nu idd ook weer fijn aan het scoren, dan gaat het snel al.

Ik nu 17 punten uit 7 proeven en moet er nog sowieso 2 starten voor de selectie. Sta er ook best goed voor dus hoop wel op plek voor de kampioenschappen.
Voor de m vind galop ook nog niet hoed zat dus wil dat ook eerst beter krijgen

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:55

Precies het zelfde hier Haike. Thuis gaat het heel goed maar met spanning v concours worden we nog wel eens strak wat ten koste gaat van de galoppade. Alles wordt wel steeds beter hoor en ben ik erg blij mee.
We hebben paar hele goede l2 wedstrijden gehad en ook een paar hele slechte. Ik rij de l2 sowieso uit voor ik over ga.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:44

Goed bezig Alice, heerlijk zeg dat jullie weer zo lekker gaan :D

En gefeliciteerd Danielle, fijn dat je zo lekker kon rijden, en ik heb ook altijd wel wat moeite met de warmte.. :o

En Haike, het wordt bijna saai met jullie dikke punten :P

Hier nog geen chiropractor gehad, degene die ik wil heeft niet binnen een maand plek, dus nu komt dinsdag eerst maar vast even de fysio, die heeft ons toen ook al een eind kunnen helpen toen ze scheef was, dan kunnen we in ieder geval wel nog de tijd overbruggen tot de chiropractor komt.

Het rijden ondertussen gaat best wel goed, alleen deze week even last van hengstigheid, wat gepaard ging met wat typisch merrie gedrag, erg op d'r teentjes getrapt en laat dat (zacht uitgedrukt) erg duidelijk merken. Met haar scheve lijf vind ik het erg lastig om te bepalen in hoeverre ze gewoon hengstig is, en wat nou echt lichamelijke last is. Er zitten soms té mooie stukken tussen, die ze eigenlijk niet zou kunnen uitvoeren met een vast lijf, terwijl relatief simpele dingen weer drama opleveren, ik vind het erg lastig..
Gisteren begon ze m'n les met zo enorm dramatisch kijkerig op een man 50m verderop in de wei, dat ik er amper wat mee kon terwijl ik nog aan het instappen was, door alleen maar een soort van pirouttes te draaien met hoofd op standje giraffe zette ze mij eigenlijk buitenspel. Toen hebben we voor het eerst in m'n rij-carriere besloten om er even een slof om te doen, die alleen inwerkte wanneer ze eruit wilde komen. Uiteindelijk hebben we het goed op kunnen lossen, en was ze vandaag echt zo enorm fijn, dat ik wel blij was dat we er even doorheen hebben gereden. Instructrice zei ook, als ze echt in zo'n mate last van d'r lijf heeft, zou ze vandaag erger zijn geweest.

Ik ben wel blij dat dinsdag dus de fysio komt, die het meest storende qua spieren al wel kan oplossen, dan kan de chiro het hele lijf onder handen nemen binnenkort. Als m'n paard dan weer gerepareerd is kunnen we hopelijk weer lekker knallen op wedstrijd :j