[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:07

Oogde inderdaad als een paard

Ja het is even wennen zo'n ander zadel zeker omdat deze 17.5 is veel dieper meer wrong is een monoblad en alles is gewoon anders hij zit wel heerlijk mijn ruin loopt veel ruimer dus daarin ook wennen. Mag hem een week proberen en heb maandag les dan moet ik gaan overleggen en kijken wat ik doe langer testen, overnemen, inruilen etc lastig

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:19

MerelV, ja normaal is die van mij niet zo fijn na een dag vrij maar op dat soort momenten heeft ze het gewoon even nodig :) Heerlijke punten haha, gefeliciteerd!

Dankjewel Jespri! :D

Jij ook bedankt Setteli! Fijne meewerkende bui hadden ze dus, jammer. Gave hengst zeg!

Leuke foto's Seven.

Druk weekendje i.v.m. verjaardag maar vandaag toch kunnen rijden. Veel fijner dan in m'n les, moesten wel allebei even wennen aan het warme weer opeens! Daarna heeft m'n tante even gereden en heb ik d'r even 'lesgegeven' omdat haar les vorige week niet goed ging. Toen had ik de les afgemaakt omdat Roos haar elke keer te slim af was en het tempo volledig overnam :evaw: Ook bij haar ging het veel beter dus geslaagde dag.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:11

Klinkt inderdaad als een geslaagde dag ook leuk dat je je tante hebt kunnen helpen.

Ze moesten hier ook wennen maar vonden het weer heerlijk

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:20

Seven schreef:
Anne
Zitten mooie stukken tussen bij dat paard
Dat kop gooien heb je een idee waarom die dat doet?

Ho dit stuk had ik even gemist, sorry! Ja ze vindt het in de galop vreselijk moeilijk om haar buikspieren aan te spannen en daarbij heeft ze ook niet zoveel zin om daar moeite voor te doen :') Zodra ik dus galoppeer moet ze wel haar buikspieren en achterhand erbij houden om rond te blijven aan de voorkant maar dat wordt haar dan te moeilijk en dan krijg je dit soort 'uitbarstingen'. Het is nu maar 1 à 2 keer dat ze dit doet in een training, voorheen deed ze niet anders dan continu d'r hoofd er zo uit gooien. Moet er dus binnenkort vrijwel helemaal uit zijn want er zit al heel veel verbetering in! Merk ook dat zodra ze in de draf fijn actief is van achter en haar buikspieren mee laat doen, en in de overgang naar galop ook, dan gooit ze niet meer met haar hoofd. Ben er dus van overtuigd dat het binnenkort wel weg is :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:29

Phoebe liet zich vandaag gelukkig vangen. Ik ben expres aan het eind van de middag gegaan, dan heeft ze iets meer zin om te komen, hahaha.
En ik heb superfijn kunnen rijden. Kleine stukjes contragalop meegepakt. Ik heb een tijdje geleden een busje kleefspray gekocht. Al die tijd nog niet gebruikt, maar nu toch maar eens gedaan. En wat een geweldig spul. Ik zat als een huis, kon superfijn doorzitten, benen mooi stil. Het enige nadeel is dat je na het rijden je laarzen en zadel goed schoon moet maken. Dus ga het niet elke keer gebruiken, maar volgende week zondag op concours toch echt wel!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:31

Vind dat als masseur altijd interessant om te weten welk gedrag bij welk gevoel past kwa rijerij etc.
Interessant dat ze wanneer ze beter in draf is dan ook galop beter doet ergens logisch maar je ziet veel paarden meer reageren in galop of juist meer in draf ongeacht hoe ze lopen in de andere gangen.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:06

Setteli, zon busje kan ik ook wel gebruiken! :')

Laatste weken hier weinig kunnen rijden.. -O- . Helaas moet studie echt voor. Maar van de week toch een paar keer fijn kunnen rijden. Ze gaat mu echt sluiten, zo gaaf :oo
Hopelijk kunnen we eind april weer een keer op comcours en halen we de laatste 2 wp's in t L1!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:31

Haha Anthea, gelukkig dat hij z'n andere ijzer eraf trapte vóórdat je de afspraak met de smid had :')

Welkom Jespri, wat een leuke pony heb je :D En je stond uitgelicht vorige week zag ik :)

Leuk Anne, een trekpaard! Heel wat anders inderdaad, ik help nog wel eens een oud stalgenootje met haar jonge trekpaard, beest is nogal een ongeleid projectiel, mist nog veel balans en heeft echt erg veel steun nodig van jou als ruiter om de wendingen door te komen. Maar wel erg werkwillig en vlot, en pakt dingen supersnel op, ik vind het wel leuk die afwisseling ;)
Foto's zijn mooi, ziet er goed uit!
Af en toe een dagje minder is inderdaad niet meteen erg. Helemaal omdat ze wel mee wilde werken, even rust is dan helemaal niet verkeerd.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens Y)(^) Fijn dat het zowel bij jou als je tante fijn ging.

Wauw Merel wat een mooie punten 2 keer, gefeliciteerd! Jullie vliegen de klasse wel door zo ;)

Haha wat een portretje Setteli :D Wat een gave hengst zeg, kon inderdaad even niet zien of het nou een pony of een paard was :')

Marjolein, je past erg mooi in dit zadel zo :j Wat een power heeft Ed zeg! 'T is er wel een die zich graag wat lang in de hals wil maken of niet? Ik heb er ook zo 1 haha, niet altijd makkelijk rijden :P Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind zijn oogopslag altijd zo mooi, lief hoofdje waaraan je kunt zien dat hij erg hard z'n best doet voor je <3

Wat handig die kleefspray, ik heb juist helemaal niet aan mijn nieuwe zadel hoeven wennen, mijn vorige kn had geen diepe zit en weinig wrong, heb er fijn mee kunnen rijden in de tijd dat ik 'm had, maar mijn huidige zadel (macrider), pas ik gewoon zo fijn in qua zit en wrong, heeft ook een heel wat diepere zit en wrong, maar 't geeft mij wel fijne steun :)

Jammer Sanne, maar studie gaat voor inderdaad, herkenbaar ook _O-

Ik heb ook weinig kunnen rijden, studie, werk, dat soort dingen.. Vrijdag voor 't laatst erop gezeten, en toen ging ze superfijn, ze krulde haast een beetje op in galop, met een paard die haast altijd te lang in de hals is, ben ik wel blij met dat soort dingetjes. Ze was de laatste tijd was onrustig in de mond, aanleuning was wel fijn maar ze was gewoon aan het rommelen op het bit. Van de week dus hard geprobeerd om een iets stillere hand te houden, en niet teveel mee te geven in dat gerommel, een paar keer liep ze er echt even tegenaan, en toen was het daarna eigenlijk een heel stuk minder, ik wil absoluut altijd vriendelijk in m'n hand zijn en meeveren, maar dat bleek niet echt de oplossing zijn tegen dat gerommel. Nou hoop ik komende weken weer even zelf wat meer tijd te krijgen om te rijden, en lessen, en dan wil ik ook echt wel weer eens gaan starten :j

Vorige week had m'n instructrice trouwens nog een schrik-en obstakeltraining georganiseerd, was echt superleuk om te doen! Wist niet zo goed wat ik van Bu kon verwachten, soms is ze erg nuchter, andere momenten kan ze juist haast een beetje hysterisch worden. Maar ze was nu eigenlijk heel braaf. Zeil was in het begin erg eng, konden we niet bij komen binnen een straal van 3m, maar later er toch superstoer overheen gelopen, en verder was ze erg fijn bewerkbaar. Kon duidelijk merken dat we erg veel profijt hadden van onze basis in het grondwerk :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:00

Klopt helemaal hij mist in de middendraf nog kracht en maakt zich dan graag lang en ik doe gezellig mee := wil hem niet in de mond hangen.
Ik heb nu een rijbroek gekocht met silicone antislip en vanavond les dus ben reuze benieuwd of dat wat is voor me

Heerlijke foto's van bu ze lijkt niet onder de indruk

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:24

Hou jullie vast voor een lange bijleespost :')

Anne leuk dat het rijden zo fijn gaat. Kleine foutjes blijf je toch houden en zo te lezen ben je heel actief bezig met ze oplossen. Dat giraffen herken ik helaas maar al te goed van mijn eerste maanden met Mourie. Nog steeds heeft ze dit ook af en toe, vooral bij het teugels op maat pakken, dus lees je vorderingen met extra interesse mee haha. Bij mij is het al een heel stuk opgelost nu ik haar echt op haar achterhand van achter naar voren heb, teugels moet ik niet teveel aankomen.
Vind dat je heel goed en eerlijk omgaat met dat stijve van Roos, super!

Anthea super dat het traileroefenen goed ging en dat je binnenkort weer kan gaan starten! Heb je je wedstrijd ondertussen al gehad? dan ben ik erg benieuwd naar het resultaat :D

Wedstrijd klinkt goed Setteli, goede punten ook! Jammer dat de jury zo apart tegen het halsstrekken aankeek... En die Phoebe in de wei :Y) Ze heeft het in ieder geval geweten toen haar moeder weg was haha! En leuk joh, weer een veulentje. Gave hengst ook. ben benieuwd wat er volgend jaar uitkomt. En dat spul klinkt fijn zeg! Op dagen dat Mourie echt gaat showen kan ik haar vaak net wat moeilijker op een nette manier uitzitten, waar heb je het vandaan en hoe duur?

Welkom Denise, wat een super verandering van Storm! rijden ziet er ook netjes uit, die winstpunten gaan dan vanzelf komen!

pff inderdaad wat je omschrijft Fleur, van dat buitenteugel loslaten en binnenkant vastpakken, dat vind ik ook altijd een enorm lastig probleem.. Verhelpen gaat ook alleen als je dan zelf in een goede bui ervoor bent.
Klinkt alsof je dat gerommel fijn hebt opgelost, iets dwingender af en toe is helemaal niet erg, als je het daarna maar weer af kan vloeien. De obstakeltraining zag ik al voorbij komen op facebook! zag er leuk uit, en is nooit verkeerd voor een paard.

Welkom Jespri! Wat een enorm leuke pony heb je zeg! ik vind hem heel schattig ogen haha. Super dat je hem terug hebt kunnen kopen. En gefeliciteerd met je winstpunten.

Wat een punten Merel, gefeliciteerd!! Zijn je proeven toevallig gefilmd? Ik ben erg nieuwsgierig :o

Gefeliciteerd Yvank!

Super update Marjolein! Leuke foto's, hij toont wel echt als een reus haha!

Zoo ik ben weer bij..
Hier gaat alles zijn gangetje. Na mijn laatste wedstrijd even een weekje geen motivatie gehad dus maar een beetje 'rondgehobbeld'. :o :o Maar nu hebben we de serieuze training weer opgepakt en het gaat wel lekker! Heb komende zaterdag weer wedstrijd, voor het eerst nieuwe proeven, dus ben benieuwd. Vind het heeel fijn om te mogen doorzitten haha.

verder word Libby steeds dikker, ben benieuwd wanneer ze een veulentje gaat geven. sowieso heel spannend want het is ons eerste veulentje. Gelukkig is Libby een ervaren mama

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:35

Wat een droppie zo met dr skippiebal-buikje <3
Waar is ze door gedekt

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:26

Wat een leukerd Mara! Lekker bol buikje al!

Proef is helaas niet gefilmd, zal eens kijken of ik binnenkort iemand mee kan nemen op wedstrijd die wel filmen

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:55

Gelukkig nu wel kunnen rijden Setteli! Klinkt lekker, en dat spul is zeker alleen voor leren zadels lijkt me?

Seven, ik vind dat soort dingen ook altijd interessant! Sta ook altijd met veel interesse te kijken/luisteren als de osteopaat er is, geeft je toch heel veel inzicht en duidelijkheid. Klinkt inderdaad logisch maar dat is ook weer per paard verschillend natuurlijk.

Jammer van het tijdtekort Safrou, maar ondanks dat gaat het toch goed dus, moooi!

Fleur, ik zag het op facebook inderdaad dat je een Trekpaard had gereden :D Ik vond het ook heel leuk om weer eens een ander te rijden. Heb in de 2 en een half jaar dat ik Roos heb, in totaal maar op 2 paarden gereden dus dat was wel even fijn. Ook niet vervelend om te merken dat je zelf een stuk handiger word in veel dingen :) Ja normaal had ik minstens 1 keer per week echt een hele slechte dag, maar nu al zo'n 4 weken niet en ik was nieteens ontevreden dus vond het echt geen probleem. En bedankt voor je felicitatie haha.
Ook jij druk... Fijn dat het hielp om niet mee te geven in dat gerommel, klinkt goed ook van die galop! Hele leuke foto's, wil ook echt een keer zo'n training gaan doen. En ze glimt lekker trouwens!

Mara, dankjewel voor de complimenten haha. Ben zelf ook erg tevreden met hoe het gaat momenteel. Van achter naar voren rijden heeft hier inderdaad ook veel opgelost. Die van mij vindt het juist heerlijk om aan de teugels te hangen en te trekken en er een wedstrijd van maken, maar gaat steeds beter dus ook hier steeds minder gewicht in m'n handen. Bij teugels oppakken doet/deed Roos het inderdaad ook, als ik dat deed begon ze meteen veel teveel terug te komen in tempo en trekken aan de teugels. Echt heel consequent geweest met het tempo behouden in dat oppakken, echt even flink been eraan zodat ze niet terugkomt, achterhand actief blijft en dan blijft ze aan de voorkant ook fijn. Nu heb ik er echt geen last meer van, weet niet hoe het bij jou precies zit maar dit werkt hier echt heel goed.
Ach even rondhobbelen is toch ook niet erg? Ik vind het juist perfect dat ik kan blijven lichtrijden :') Achhh bolle pony, ben benieuwd wat eruit komt :D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:42

Welkom Jespri :) Leuk paardje :)
Leuke foto's Anne :)
Gefeliciteerd met je punten Merel!
Succes in de L2 Yvank :D
Knappe hengst Setteli!
Leuke foto's Marjolein. Wat een groot paard!
Echt super gaaf zo'n schriktraining! Wil ik ook eens met Hyrano :D
Oh wat is ze dik Mara :P

Ben afgelopen zaterdag weer gestart... Wat een hel. Hyrano was gewoon uitgeput na het trailerritje dus ik kreeg hem gewoon niet meer vooruit. Meermaals uit de galop gevallen, de verruimingen lukten niet, allemaal slordig afgewerkt omdat ik er zo op moest werken, helemaal niet leuk. Tweede proef was net iets beter, maar helaas geen WP's gereden (160 en 178,5). En alsof die dag nog niet rot genoeg was, wou Hyrano wéér niet op de trailer. Al mn komende wedstrijden weer afgezegd want het heeft weer 2u geduurd en ik ben het gewoon echt beu. :( Hyrano put zich altijd uit door de stress, maar afgelopen zaterdag was het echt extreem erg. Niet leuk voor hem en voor mij. Steek je er allemaal geld in om professionals te laten komen, haalt het eigenlijk geen f*ck uit. :n
En Hyrano is ook weer gestopt met eten dus ik ga medicatie voor een maagzweer kopen, Gastrogard. Ook weer heerlijk duur dus mijn rekening wordt weer eens geplunderd. En als je er dan iets voor terug krijgt, is het tof. Maar het is altijd zo vervelend om met hem iets te doen. Thuis lukt alles zoo goed, we zouden in principe al een M-proef netjes kunnen rijden, maar op wedstrijd slaagt alles gewoon zo hard tegen dat de moed mij gewoon in de schoenen zakt. Ik heb hem 4,5 jaar geleden gekocht om wedstrijden te rijden en omdat hij vaak kreupel staat, niet op de trailer wilt en weet ik veel wat, zijn we nu nog 'maar' L1 en kunnen we nooit naar boven klimmen.
Ik moet zeggen dat ik het op deze moment niet meer zie zitten. Je kan gewoon niks, hij mankeert altijd van alles en het kost gewoon zoveel geld... Plezier haal ik er op deze manier ook niet uit. :n

Voila, ik moest het even van me afschrijven en hopelijk is mn volgende post weer wat positiever. Ik trek me eventjes terug uit dit topic. Ik gun het jullie allemaal, maar voor mij is het momenteel een beetje demotiverend om jullie goeie resultaten hier te lezen... :)
Hopelijk tot snel!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:52

Ik lees zo nu en dan mee, mijn debuut staat gepland voor september.

xAnthae, ik zie dat je paarden De Niro is, nu weet ik niet of het er wat mee te maken heeft maar mijn vorige was ook een De Niro. Deze liep wel makkelijk op en af op de trailer maar was heel nerveus op de trailer en terrein. Mss toch het aard vh beestje.
Ik hoor van veel mensen dat confidence een goed product is. Misschien de moeite waard om eens te proberen. Ik ken een meisje die het gebruikt heeft en is er heel tevreden over.
http://www.confidenceequine.com/nl

Hoe hebben de bokkers de nieuwe proeven ervaren?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:25

Wat leuk Setteli! Mooie hengst. :)

Dankje Seven. :D Nieuw zadel kan erg wennen zijn, hopelijk went het snel. Leuke foto's.

Fijn dat het rijden goed ging AnnevM. Leuk dat je, je tante kon helpen.

Fijn dat Phoebe zich nu wel liet vangen Setteli.

Fijn dat je van de week toch een paar keer fijn hebt kunnen rijden Safrou.

Bedankt fleur_yen en wat leuk van de schriktraining. :D

Bedankt m9ara. :D Fijn dat jouw training weer fijn gaat. Succes alvast voor zaterdag! :D Wat een schattig paardje zeg, door welke hengst is ze gedekt?

Bedankt xAnthea. :) Vervelend dat het bij jouw nu niet zo lekker gaat, ik doe je even een pb.

Ik heb de nieuwe proeven nog niet gestart, maar ze zien er wel goed uit. :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:52

Rot om te horen Anthea, snap dat het echt even geen goed gevoel geeft om onze verhalen te lezen. Precies de reden waarom ik ook 3 maanden helemaal van bokt weg ben geweest. Ik ga je ook even een PB doen :)

Ik heb 1 nieuwe proef thuis gereden, vond hem wel fijn! :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:27

Libby is gedekt door deze hengst:
Afbeelding

Top Merel, lijkt me leuk om te zien!

Ja echt fijn Anne dat je nu de wegen een beetje ontdekt naar het oplossen, ik moet zeggen dat vandaag het teugels oppakken bij mij ook opeens vlekkeloos ging :')

Wat enorm rot om te lezen Anthea, voor jullie wedstrijdstop gingen jullie qua winstpunten zo lekker.. dat wedstrijdrijden zelf komt wel met kilometers maar ja als dat trailergebeuren niet gaat.. Kan je helaas ook verder geen tips geven. Maar zal hard voor je duimen dat er toch binnenkort een oplossing op je pad komt. het is jullie zeker gegund!

Ik heb net een nieuwe proef geoefend lucifertje, ik moet even wennen aan de nieuwe lijnen maar vind ze wel leuk.

Thanks Jespri!

Ik heb net getraind, ze was best fijn, beetje drammerig af en toe maar ach haha. nieuwe proef geoefend omdat we heel lekker rond kunnen rijden maar de proeven door gebrek aan proevenkilometers vaak nog wat slordig gaan omdat dan alles opeens achter elkaar precies op het goede moment moet haha. dat was nu dus ook nog een probleem :o Van de week nog maar eens oefenen
En mama heeft een stukje gefilmd! mourie is wat neerwaarts gebouwd, en ondanks dat ze goed op achter loopt en ik voor mijn gevoel op een paard zit wat bergop loopt zie ik op dit filmpje nog steeds het neerwaartse :') Maar het is al wel een meer horizontaal beeld dan dat het was dus er zit wel vooruitgang in!
Voor degene die het leuk vinden, hier het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=qYjUQ2Zzn50&feature=youtu.be

Je ziet in de laatste diagonaal goed dat ze zich in de middendraf nog opdrukt, dit is een werkpuntje, vind ze net lastig en ik laat haar te weinig in mijn hand zakken. Ook lijkt mijn rug een bochelrug soms :+ Ik twijfel ofdat ik echt zo zit of dat het weer mijn wapperende trui is haha!
Als iemand tips of opmerkingen heeft hoor ik het altijd graag, maar over het algemeen ben ik zelf erg tevreden met dit beeld :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:03

Vervelend Anthea, maar ik begrijp dat je je even terugtrekt. Uiteraard hoop ik je toch gauw weer hier te zien en dat we weer goede verhalen mogen horen!

Ziet er netjes uit hoor Mara. Ik vind die laatste middendraf helemaal niet verkeerd hoor. Ze komt met haar achterbeen goed mee, dat zie je wel eens anders.

Die kleefspray is Sporty Haftspray. Ik heb het bij Agradi gekocht, volgens mij was ie € 12,95 ofzo. Ik had eerst zo'n rijbroek met siliconen willen kopen, maar vond ze nogal prijzig om even uit te proberen. En niet iedereen was zo enthousiast over die rijbroeken. Toen zag ik die spray en voor die prijs kon ik het wel even proberen. En ik ben er echt blij mee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:20

Wat rot Antheax
Ik weet hoe je je voelt ik had een paard die zich ook volledig opvrat van de stress met concour. Zeker als je zoveel voor ogen hebt is het moeilijk om alles bij te stellen. Ik heb hem toen naar maanden enkel wat thuis trainen en buitenritten verkocht hij was gewoon niet op z'n plek bij iemand met mijn ambitie. Nu is hij veel happier.

Nu zeg ik niet dat jij je paard moet verkopen maar wellicht dan je ambities bij stellen en zoals je zelf al zei lekker zonder wedstrijd stress door trainen en kijken hoe het dan gaat wanneer hij wat tijd heeft gehad.

Ik heb nu zo'n broek gekocht Setteli
En ik moet zeggen heerlijk ik zat als een huis en kon alsnog toch makkelijk verzitten als ik dat wou dat vind ik met de anti val (zo noemen we de haftspray) dan weer minder.

Wat een prachtig dier mara
Kan je link nu niet bekijken helaas
Hoewel ik vreselijk benieuwd ben naar de bultrug met wapperende trui :=

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 00:10

Heel herkenbaar hoor Marjolein, bij mij glijden juist om die reden altijd de teugels steeds verder door mijn handen, of ik werd zelf mee naar voren getrokken.. Maar dat eerste is stukken minder tegenwoordig, en dat laatste is verdwenen, paard krijgt steeds meer kracht, en dat is aan alles te merken :)
Ze was ook niet erg onder de indruk, instructrice had het super begeleid, en alles in mini stapjes opgebouwd, slingergordijn was niet erg boeiend, ook niet toen er losse stukken lint wapperden. Zeil was het engst.. Wel was ze echt doodmoe na afloop, in het koppie had het toch behoorlijk wat teweeg gebracht :(:)

Mara, klopt inderdaad, je moet echt in volle concentratie zijn, ik hoef het ook niet te proberen wanneer ik me een dag minder voel, heb m'n geduld en consequentie er wel bij nodig.. Wat voor ons erg helpt is om d'r contrastelling te zetten op de volte, of zelfs wat richting schouderbuiten, dan plaatst ze d'r schouder net weer even wat anders voor d'r lijf. En inderdaad, door te blijven meegeven was duidelijk niet de oplossing, even een paar keer wat duidelijker doorkomen hielp, en ik trok niet terug ofzo, ik hield alleen m'n hand stil en ging niet mee in het gejengel.
Wat is Libby leuk <3 En dik :') Papa is prachtig zeg, benieuwd was daar uit komt! :D
Je filmpje ziet er erg fijn uit, mooi stil in de aanleuning, en ik vind jou erg fijn zitten en rijden :) Inderdaad wat Setteli ook al zei, ze blijft wel telkens mooi actief van achter, je kunt duidelijk zien dat haar voorbenen wat korter zijn dan haar achterbenen, en ze daardoor iets neerwaarts lijkt, maar ik zie absoluut geen paard wat de grond in loop oid. Succes met je wedstrijd :j En wat betreft je bultrug, volgens mij is dat inderdaad gewoon je trui, volgens mij zit jij juist met een gekanteld bekken en op je billen ipv op je doos (pardon my french :o ), en dat is positief dus _O-

Altijd leuk om op andere paarden te rijden Anne, leer je veel van :j Ohja, grappig dat je het al gezien had :+ Super dan dat de slechte dagen ook al zo beginnen uit te dunnen, jullie zitten duidelijk op de goede weg! En dankjewel, glimworm zijn is Bu haar specialiteit :')

Pff Anthea, wat enorm klote zeg, snap dat je dan je motivatie even helemaal kwijt bent.. :(:) Je werkt zo hard, en doet zoveel voor hem, 't is je ook wel gegund om te kunnen genieten. Als je nog meer frustraties kwijt wil of dingen van je af wil schrijven staat m'n pb voor je open hoor :j Maar ik hoop vooral voor jou en Hyrano dat je je snel weer in dit topic meldt met fijne verhalen..

Lucifertje, ik heb 1x een van de nieuwe (L2) proeven gereden, hoop ze snel te kunnen starten, ik ben er positief over :j

Zo'n rijbroek wil ik ook nog eens proberen, momenteel nog geen nieuwe nodig alleen. En dan ben ik ook weer zo'n gewoontedier die áltijd broeken met leren zitvlak heeft, en dat bevalt, dus ik ben dan nog een soort van bang dat ik een miskoop doe :')

Ik heb vandaag zo genoten van m'n paard, heerlijk gekeuteld, Bu houdt van het mooie weer, en is zoveel gezelliger, loopt me dan overal achterna en geeft me lipfriemelmassages <3. Eens heerlijk uitgebreid gepoetst, en rijden ging ook erg fijn! Ze was erg licht in de aanleuning, zelf was ik ook echt fijn aan het rijden, ik voelde me ineens alsof ik goed kon rijden :') Bij de boomgaard vlakbij de bak waren ze aan het besproeien met telkens een langsrijdende tractor, en ze keek er niet eens naar! Rest van de dag was ik helemaal tevreden en blij, ik besefte me dat precies dit de reden is dat ik een paard heb, gewoon zo'n heerlijke uitlaatklep en ontspanning.. :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 00:26

Dat is het inderdaad, kwa teugels merkte ik vanmiddag in de les ook wel steeds weer bij pakken maar gelukkig hamert mijn instructrice daar ook op en heb ik dr veel meer op gelet en het rechtop blijven zitten ook zeer belangrijk. Was naar de les echt kapot, letterlijk, m'n buikspieren deden zo'n pijn kan nauwelijks staan of zitten := Maar hij heeft weer top gewerkt.
Morgen een longe dagje en dan de dag dr op weer trainen

Vind dat altijd zo bijzonder dat ze geestelijk uitgeput zijn <3 ed gaat dan ook zo lief bij je hangen, knuffel etc
Heeft m'n vriend laatst op de foto kunnen zetten

Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:22

Ik heb een siliconen rijbroek van Accademia aangeschaft. In tegen stelling tot leer vind ik dit wel fijn rijden. Je hebt genoeg contact met je paard en hebt meer grip dan bij een gewone broek. Of ik het nog een keer zou kopen weet ik niet zo goed.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:07

Ik heb 1 van horze welke ook een heerlijk brede band heeft die net onder/op de navel valt ben zeer blij met de broek
Ik heb hem in donkerblauw
Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:30

Hele aandoenlijke foto is dat Marjolein <3 Die broek ziet er erg fijn uit, is dat nou een leren zitvlak met siliconen?
Klinkt als een goeie les, dat zijn wel de beste lessen, als je zelf ook zo hard hebt gewerkt :))

Grappig hoe dat weer per persoon zo verschilt Lucifertje, ik kan met een gewone rijbroek zonder zitvlak dan weer helemaal niks :P