B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:01

Goed van je punten zeg!! Mooi beestje ook. Leuk hé zulk commentaar.

Op de mijne stond 'zonde van de spanning, probeer nog een beetje aan je zit te werken en dan komt het helemaal goed, veel succes'. Toch leuk om te lezen.

Ik heb ook nog een paar foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:02

leuke foto's luciano! succes met je stressbommetje ;)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:03

thanks allemaal voor de leuke reactie's ! :D *\o/*
Thanks Patty ! :D gewoon kilometers maken heb hem pas 4 maanden waarvan ik hem serieus 2,5 maand oppak dus mag zekers niet klagen ahha
ccccc ja erg fijn als je leuk opbouwend commentaar krijgt :D jij hebt ook mooie foto's vind ik !
Laatst bijgewerkt door LucianoS op 10-06-12 19:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayleen_R

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:05

CCCCC
Ook leuke foto's!!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:06

jij ook leuke foto's ccccc! in je profiel loopt ie wel een stuk nageflijker :j

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:10

CCCCC

Ik moest trouwens erg Lachen om je uit de ring gesprongen verhaal! :p
Mijn debuut met een pony die ik reed voor iemand sprong de pony oom uit de ring!!
Ik moest zo hard lachen! Ik was wel uitgesloten maar mocht het proefje toch afmaken omdat t de eerste wedstrijd was.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:22

Bedankt voor de leuke reacties!!

Klopt, hij kan ook prima nageeflijk lopen, maar hij vindt het nog spannend op vreemd terrein. Het is pas de tweede keer op vreemd terrein, dus zo raar is het niet. Gewoon kwestie van kilometers maken :j

Ik heb hem nu een jaar, heb hem eigenlijk 'zadelmak' gekocht. Hij kende het zadel, iemand erop en een klein beetje sturen. Ik reed een paar maandjes, misschien niet de meest slimme zet geweest. Maar heb zelf alle knopjes erop gezet. Hij wilde een jaar geleden voor geen meter vooruit, zelfs niet met zweepje erbij en nu rijd ik hem zonder zweep en issie gewoon goed voorwaarts (op vreemd terrein té, had bij 'Impuls' staan dat het veeeel te veel was :+ ) Sinds januari kent ie nu het galopknopje wat nog best lastig was.. Maargoed, nu een jaar verder (en veel bloed zweet en tranen) is hij echt getransformeerd. We moeten allebei nog heel veel leren, ik rijd nu dus pas 1,5 jaar paard en hij is nu een goed jaar onder het zadel waarvan vanaf januari nu intensief.

haha, en dat ie de ring uitsprong.. Achja, hij is niet bang voor de hekjes hoor, maar ik had een volte B-E-B in galop gedaan en moest tussen FAK terug. Hij ging recht op de hekjes af en voor ik het wist stond ik aan de andere kant :+ Ik was echt met stomheid geslagen :+

Ik heb nog wel een filmpje en een paar foto's om te laten zien hoe ie een jaar geleden was.

Dit was ongeveer juli/augustus vorig jaar

Afbeelding
Afbeelding

Sinds die tijd ben ik ook behoorlijk afgevallen (12 kg) en Chiem een stukje gegroeid (zo'n 8 cm!!!)

Conclusie, ik ben ONTZETTEND trots.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:31

Iedereen gefeliciteerd met de punten

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:32

zo knap van je! mijn 1e gedachte was dat er iemand anders op zat :o
en idd is kilometers maken voor meerdere in dit topic van toepassing, inclusief mij haha

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:36

Ach, jonge paarden en vreemde terreinen, altijd weer een uitdaging :+ En dan heb ik nog wel een 'koel' ras.. Al issie heter dan de gemiddelde KWPN :')

Kirstten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:39

Ik heb 17 juni mijn b debuut in Nootdorp! Ben benieuwd.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:01

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:01

gefeliciteerd allemaal! *\o/*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:08

CCCCC schreef:
Ach, jonge paarden en vreemde terreinen, altijd weer een uitdaging :+ En dan heb ik nog wel een 'koel' ras.. Al issie heter dan de gemiddelde KWPN :')

Gewoon lekker ervaring op laten doen. Dan komen de winstpunten vanzelf wel. Ook geen druk op laten leggen door je omgeving.

Ik heb namelijk hetzelfde. Rijd ook op een jong paard en die neem ik ook lekker mee voor de ervaring. Krijg hier ook wel als reactie van sommige mensen, dat ik maar thuis moet blijven totdat de rechtergalop weer goed is. Daar heb ik maling aan.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:43

Ben het met frieswytske eens. Je moet gewoon ervaring opdoen. Die van mij is nu 7, maar had eerst alleen aangespannen gelopen binnen voordat ik haar kocht. Nu moeten we dus ook eerst buiten ervaring opdoen... Thuis is ze absoluut klaar, maar dat lukt buiten nog niet helemaal en niet omdat ze het niet kan, maar omdat ze last van spanning heeft. Dus kilometers maken... Dan komt het straks allemaal goed en vliegen we de B door! En ach iedereen vind iets, doe waar jij je prettig bij voelt.

Ja,frieswytske ik rij idd bij de kwintoruiters. Ik heb geen binnenwedstrijd gereden dit jaar. Was toen even uitgeschakeld helaas. Daar heb ik wel punten gemist. Jij rijdt bij de oorsprong toch? Vriendin van mij ment in St. Nyk met oa Maurits :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:45

Ja, ik rijd bij De Oorsprong. Wil komende winter eigenlijk ook weer mennen. Maar moet mijn pony nog even verder beleren. En zelf weer meer lef krijgen. Heb nl. een paar jaar terug een ongelukje gehad met het mennen. Wie is jou vriendin dan? Misschien ken ik haar wel.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:52

Emmie de Jong Wester. Van Willem Wester, dan weet je het wel denk ik. Zij heeft me 2 1/2 jaar geleden na heel wat jaartjes weer op een paard gezet... Dat was Tjits Anne, toen was ik verkocht en ben in Molkwerum op de manege gaan lessen. Een half jaar later kwam Pronkdame. Zij heeft dacht ik ook bij de oorsprong bij de menles gelopen. Ik zou eigenlijk alleen wat recreatief gaan rijden, maar het gaat zo leuk. Vandaar dat we nu lekker aan de proeven begonnen zijn.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:55

Die ken ik inderdaad wel. Ik heb toch altijd wel wat wedstrijden nodig, om met een doel te kunnen trainen. Ben niet zo'n recreatieve rijder. Met mennen was ik dat wel. Ook al deed ik in de winter altijd wel mee met de mencompetitie van onze club.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:03

Vind het ook fijn om te weten of je vooruit gaat met je training. Zonder wedstrijd weet ik niet waar ik sta en idd heb je ook niet echt een doel. Tenminste dat heb ik dan. Mennen heb ik nog nooit gedaan. Ja, wel eens met Emmie meegeweest, was wel erg leuk. Alleen om al die handel ook nog erbij te kopen en de tijd voor menlessen... Nee, dat gaat me echt niet lukken. Wie weet ooit!

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:44

luciano, top gedaan!

nou ik had vandaag dus ook wedstrijd, met vlechten en wassen was het echt drama, was alleen op stal en sproet is zoo druk als alle paarden op de wei staan en hij als enige niet, maar goed was op tijd weggegaan dus ruim op tijd klaar.
nou erheen rijden ging ook allemaal goed en losrijden ook lekker, alleen was best warm in de binnenbak.

bij de proeven moest ik naar buiten maar die bak is super zwaar en de binnenbak niet, dus je hoort iedereen erover dat hun paard dan inkakt, nou bij sproet ook wel een beetje
1e proef heeft meneer weer zijn kwaaltje weer een paar keer op zij springen want dat paaltje is o zo eng, dus daar een 4 en bij middendraf sprong die aan dus ook 4.. maar verder ging het lekker dus toch 2e van de 5 met 180 punten.

2e proef ging voor mijn gevoel heel goed! hij deed geen pas verkeerd , maar gewoon veel 6jes en was het wel met het commentaar eens. en middendraf 5en .. is niet onze sterke kant. was 2e met 182 punten.

ojaa en voor verzorging 7ens terwijl hij echt spierwit was en supermooi geknot met naald en draad.. maarja

dus weer 2 wp in de wacht gesleept ben super tevreden! :D

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:47

ojaa, en er stond dat ik hem nog net iets ronder in de hals moet rijden, terwijl hij al gewoon nageeflijk loopt.. bij ons krijg je ook idd geen wp als je paard niet nageeflijk loopt, meestal hebben wij echt strenge jury's

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:50

@ CCCCC

ken jij toevallig stal KaBeKo in Lunteren van Karin koopman ?
ik ben daar afgelopen zomer een week op vakantie geweest met sproet :) lekker door het bos rijden!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:51

gefeliciteerd

ik krijg meestal ook maar een 7 voor mijn verzorging en je moest eens weten hoeveel ik er voor doe.

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:54

dankje,
wat dan behalve helemaal wassen en vlechten?
benen opscheren ofzo?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:56

Je krijgt voor de verzorging vaak een standaardcijfer.