Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:10

Ik ben geen jurylid, maar heb afgelopen weekend wel voor het eerst de nieuwe knhs proeven gereden in de klasse L1. Op het ene protocol stond een enkel cijfer voor rijvaardigheid en effect van de hulpen en op het andere protocol (dus ook van een andere jury) stond daar een dubbel cijfer voor.. de jury is dus ook nog niet goed op de hoogte.. ;)

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:12

In de Paard en Sport nr 2 van Februari staan de reglementswijzigingen en op blz 23 laatste kolom staat bij "halve punten bij beoordeling" ook hoe je om moet gaan met het coëfficiënt.
En alle juryleden hebben van de Knhs de reglementswijzigingen gekregen en daar staat bij art.135 hoe je de cijfers moet geven bij een protocol (2x cijfer opschrijven) en op de coupon. (direct dubbel op de coupon)
Het is jammer dat dit nog niet bij alle juryleden bekend is.

kleinvosje

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:40

Dan ga ik die er nog eens bij pakken, heb het wel doorgelezen, maar blijkbaar niet goed genoeg?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:55

Aan de juryleden onder ons:Als je je nieuwe reglementen even er bij pakt(die je toegestuurd hebt gekregen)dan lees je in de losse bijgevoegde copie dat je op protocollen idd het cijfer enkel in moet vullen en op de coupon direct dubbel.

Rovinia heeft dus wel een punt:juryleden moeten wel de nieuwe reglementen kennen.Je krijgt ze natuurlijk niet voor niets opgestuurd.

Ellen91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:03

Vanaf deze maand moeten de nieuwe proeven gereden worden, er is niet veel veranderd geloof ik.

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:18

Ellen91 schreef:
Vanaf deze maand moeten de nieuwe proeven gereden worden, er is niet veel veranderd geloof ik.

Lees het topic maar eens beter door, dan kom je er vast meer over te weten! :P

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:48

Ik heb helaas nog geen reactie op mijn mail gehad :(

Ook nog even iets anders, maken jullie het vaak mee dat je ziet dat de jury helemaal niet op zit te letten?

Toen ik namelijk afgelopen weekend wedstrijd had, las mijn voorlezer per ongeluk de verkeerde proef voor, maar ik had het ook helemaal niet door ( niet goed opgelet) Ik was al ergens bij punt 5 geloof ik toen de raam open ging en de jury zei dat we met de verkeerde proef begonnen waren. Gek dat hij dit niet eerder door had toch? Vervolgens mocht ik de proef overnieuw doen, maar de cijfers liet hij wel staan. Of ik de eerste 5 onderdelen nou beter of slechter had gereden, raar toch?
Iedereen die langs de kant stond zag dat de jury met vanalles bezig was behalve met mijn proef :S

Fijn zo'n jurysport....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:51

haha mijn man heeft wel s op het dak van de juryauto geklopt toen een jury de hele tijd aan dr radio aan het rommelen was "ff opletten dames er is iemand aan het rijden !! riep ie er nog bij ook ....ik kon wel door de grond maar gelijk had ie wel...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:53

Nou, in heel veel proeven zijn de eerste zoveel onderdelen bijna gelijk of gespiegeld. Heb je de proef al met de juiste proef vergeleken?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:56

ja dat heb ik ook welleens gehad, en heb ook naderhand bij het secretariaat gemeld,en gezegd dat ik deze jury ook niet meer tegen hoopte te komen bij hun, want dan kom ik niet eens meer, ga niet alle moeite doen voor niets,geen punten rijden, dan betaal ik liever zo mijn proeven en ga ik wat anders leuks doen.
In mijn geval zat de jury niet eens te kijken bij het binnen rijden, (was nog in de L2) vervolgens zat hij vrolijk te praten met de schrijfster, en met het afgroeten nam hij weer niet de moeite om te kijken, ik ben blijven staan tot hij opkeek en toen toch maar terug groete, zo aso

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:39

janine1990: in dit geval was als het goed is maar 1 oefening hetzelfde en de rest allemaal anders. Dus ze hebben echt zitten slapen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:41

Ik ben het niet helemaal met je eens Wieke. Ik heb afgelopen zaterdag zitten jureren, en van alle proeven ken ik de eerste 5 punten wel uit mijn hoofd, kijk dan vaak niet eens in het boekje, geef gewoon zo het cijfer. Dan kan het gebeuren dat je pas bij onderdeel 5 erachter komt dat het niet de juiste proef is...

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:47

Maar is het dan niet gek dat hij de cijfers gewoon heeft laten staan voor de eerste 6 onderdelen. Terwijl de eerste 6 onderdelen van de andere proef heel anders zijn.

Het was ook gewoon alles bij elkaar wat mij een beetje boos maakte, eerst dit en vervolgens zat hij tijdens mijn proef meer te kletsen met degene die achter em stond en dan ook nog die puntentelling. Het zat niet echt mee. En dat terwijl ik net zo blij was dat mijn paard zich zo goed gedroeg in de ring, en dat is helaas ook wel is anders haha..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:37

Ik heb bericht gekregen van de KNHS betreffende mijn vraag over de coefficient-onderdelen. Hieronder het antwoord:

Citaat:
Voor de algemene cijfers evenals voor de cijfers van bepaalde onderdelen kan
een coëfficiënt van toepassing zijn. Deze staat, indien van toepassing, in het te rijden
programma vermeld en mag derhalve uitsluitend in dat geval worden toegepast.
Na de toepassing van de coëfficiënt dient de waardering altijd een even getal te
zijn. Indien er gejureerd wordt aan de hand van protocollen, dan geeft de jury voor
het desbetreffende onderdeel gewoon zijn punt op een schaal van 0 t/m 10. Bij het
optellen van het protocol, wordt het bewuste punt dan met 2 vermenigvuldigd.
Wordt er gejureerd aan de hand van de startcoupon, dan is bovenstaande uitvoering
niet mogelijk en moet de jury ervoor zorgen dat de onderdelen met een coëfficiënt
direct “dubbel” bij het desbetreffende onderdeel op de startcoupon vermeld wordt.
Er mogen halve punten worden toegekend bij alle onderdelen in de FEI proeven. Dit houdt in dat
na toepassing van de coëfficiënt de waardering zowel een even als een oneven
getal kan zijn.

Dit wisten we dus al, het ging mij meer om de onduidelijkheid, omdat niet iedereen het dus op de goede manier doet...
Er stond nog wel heel leuk onder dat naar aanleiding van mijn mail er een artikel in de paard en sport over komt *\o/*

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:02

Ik heb zaterdag de 2de x met die nieuwe proefjes rijden. :D

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:43

Op de site van de KNHS staat inmiddels een nieuwbericht met betrekking tot uitvoering van de coëfficiënt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:27

Wieke123 schreef:
Maar is het dan niet gek dat hij de cijfers gewoon heeft laten staan voor de eerste 6 onderdelen. Terwijl de eerste 6 onderdelen van de andere proef heel anders zijn.

Het was ook gewoon alles bij elkaar wat mij een beetje boos maakte, eerst dit en vervolgens zat hij tijdens mijn proef meer te kletsen met degene die achter em stond en dan ook nog die puntentelling. Het zat niet echt mee. En dat terwijl ik net zo blij was dat mijn paard zich zo goed gedroeg in de ring, en dat is helaas ook wel is anders haha..

Waarschijnlijk heeft de jury de cijfers niet bij voorbaat laten verwijderen, maar heeft hij je proef opnieuw bekeken en daarop besloten de cijfers te laten staan omdat het wel past. Anders zou hij alles moeten paraferen.

Ik kan begrijpen dat dat je boos maakt, maar er zijn ook verenigingen waar mensen tijdens de proef niet het fatsoen hebben te wachten met drinken inschenken (noem maar even iets), misschien was het iemand van de vereniging?

Verder tsjah, het is gewoon knullig dat een jury zo'n beeld geeft. Daar hou ik ook echt niet van, ben eens in m'n gezicht uitgelachen door een jury en haar schrijfster terwijl ik een combinatie kwam melden. Daar begonnen mijn oren ook van te klapperen.
Ik geloof niet dat ik zo lelijk ben dat ik uitgelachen moet worden ofzo :') Komt absoluut onprofessioneel over, en ik zou het zeker melden bij de official die aanwezig is op de wedstrijd (tenzij dat de betreffende jury is).

Nog één ding over het praten, mijn instructrice doet dat ook altijd, is gewoon aan het kletsen. Maar o wee als ik denk dat ik even haar aandacht niet heb. Dat is helaaas niet het geval. Ik kan niet zo eventjes een steek laten vallen, dat hoor ik meteen. And I hate to admit, maar mannen kunnen soms ook twee dingen tegelijk :o :o

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:57

Het was blijkbaar iemand die een dagje mee ging kijken hij wilde zelf ook jury worden of was al bezig met de cursus.

Ach ja het blijft een jurysport dus we zullen nog wel vaker 'gekke' dingen tegen komen;)

Ik ga nu nog een keer een mailtje sturen naar het secreatariaat, want ik heb nog geen reactie gekregen op mijn mail en dat is toch wel zo netjes...

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:13

Vandaag is het bij mij dus verkeerd op de coupon gezet het dubbel tellende getal staat nu ipv 12 een 6.
Wel klopt het eindtotaal. Terwijl de andere jury het wel goed heeft gedaan door 14 neer te zetten.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:41

ik snap er echt geen hol van.
ik heb vandaag mijn coupon terug gekregen met een puntenaantal van 184
bij punt 28 heb ik een 6!
als ik alles onder elkaar tel dan kom ik idd uit op 184
maar dit word dus dubbel getelt dus dan zijn het toch 190 punten of hoe heb ik dat? kan iemand me dat even uitleggen?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:49

cocktailtime schreef:
ik snap er echt geen hol van.
ik heb vandaag mijn coupon terug gekregen met een puntenaantal van 184
bij punt 28 heb ik een 6!
als ik alles onder elkaar tel dan kom ik idd uit op 184
maar dit word dus dubbel getelt dus dan zijn het toch 190 punten of hoe heb ik dat? kan iemand me dat even uitleggen?

Je hoort voor 30 onderdelen punten te krijgen, waarvan 1 onderdeel inderdaad voor twee telt.
In jouw geval lijkt het me dat er een fout is gemaakt in de rekenkamer...
Voor het winstpunt maakt het niet uit maar voor de klassering wel!

Ik had overigens netjes 2x 12 op mijn coupon.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:58

ja, ik heb hetzelfde dus ben heel benieuwd!

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:00

ik heb even een mailtje gestuurd naar de secreteriaat van die vereniging. ben benieuwd naar een reactie

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:21

Ik had vandaag bij dat dubbel tellende punt 11 :o of het is 10 of het is 12 :+

ik heb er maar niets van gezegd want het was toch niet zo'n beste jury...en dan druk ik mij volgens mij erg zacht uit :=
3 van de 18 hadden maar 1 winstpunt, veel rond het verliespunt en er was zelfs een combinatie met maar 100 punten :? :roll:

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:42

listiglistje schreef:
Ik had vandaag bij dat dubbel tellende punt 11 :o of het is 10 of het is 12 :+

ik heb er maar niets van gezegd want het was toch niet zo'n beste jury...en dan druk ik mij volgens mij erg zacht uit :=
3 van de 18 hadden maar 1 winstpunt, veel rond het verliespunt en er was zelfs een combinatie met maar 100 punten :? :roll:

wow maar 100 punten... dan had die gewoon bij alles een 3 en soms een 4 :P das echt laag