Fly_high schreef:Charmaine schreef:Ik wilde net aanvullen dat het klinkt alsof sluiten en verruimen op het juiste moment nog lastig is. Herken ik hoor, hebben wij ook. Afgelopen week bij Alice Naber stond de dressuurles dan ook in het teken van grond/balkjesles. Leg er maar 2 op 12 meter van elkaar. Standaard op 3, keertje sluiten op 4 en verruimen op 2. Je kent t vast wel. Goeie oefening hoor!
Deze rijden we vaker inderdaadmaar dan meestal 14/15 meter en rijden op 3, 4, 5, 6. Laat het nou zo zijn dat ik moeiteloos 3 op 14 meter krijg maar bij een poging tot 5 bijna zit te janken
en bij poging tot 6 ging mijn paard halverwege spontaan wissels springen, want hij snapte er al helemaal niets meer van
![]()
Ik hoor mensen soms zeggen dat springen makkelijker is dan dressuur, nou daar ben ik het in ieder geval helemaal niet mee eens.
Conditietechnisch ook! Ik dacht dat mijn paardrijconditie best goed is, maar toen ik een parcours 60cm sprong was ik halverwege al bekaf. Voelde alsof ik een marathon had gelopen hahaha
Ik heb zondag 80cm gesprongen op het (spring)paard van mijn zusje, dat vond ik al best hoog maar was wel trots op mezelf