Ja dat hebben we voor de nieuwe richtlijn van bij G filmen kwam ook altijd gedaan, maar omdat die nieuwe richtlijn er nu is, hebben we gekozen om het conform de richtlijn te doen. Zou jammer zijn als een filmpje wordt afgekeurd, omdat de benen op de korte zijde bij C niet te zien zijn, ook al zit daar geen overgang.
Ik heb overigens antwoord van de KNHS; zij zeggen nu dit:
Citaat:
bedankt voor je bericht! ik heb de video gezien, en de video is juist opgenomen volgens de richtlijnen. Bij het binnenkomen zou de filmer wel bij C kunnen gaan staan, zodat de combinatie vanaf de voorkant wordt gefilmd, en daarna teruglopen naar G op de AC lijn. We hebben de juryleden hier al een aantal ker van op de hoogte gesteld, maar zo te merken hebben we nog niet iedereen bereikt. Mocht de video om deze reden worden afgekeurd, dan mag je ons een bericht sturen
Ze maken het dus niet duidelijker; op G filmen, maar bij binnenkomen mag/moet (?) de filmer met de rug tegen C gaan staan. Ik heb ze geantwoord dat ik het er zo niet duidelijker op vind worden, dit is namelijk weer anders dan nu in de richtlijn staat. Op zich kunnen we dat wel zo doen hoor, denk alleen dat je dan een risico hebt op een niet zo mooie wending bij C, omdat de filmer dan heel dicht bij staat. Ik denk dat we dit binnenkort eens gaan proberen (zonder echt te filmen) om te kijken hoe die wendig bij C gaat als de filmer daar staat.