Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:50

M_arjolein schreef:
Haha oeps echt alleen verkeerde coupon of zich ook verkeerd opgegeven :') Geen idee hoe dat voor jou werkt nu met die coupons haha!

Geen idee, dat kan ik niet zien. Sommige noemen de proef op die ze gaan rijden maar dat werd hier niet gedaan. Ik krijg van de KNHS een coupon waar de link naar het filmpje in staat en daar moet ik het mee doen.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:40

_/-\o_ Vandaag weer een dag duimen draaien of de uitslag van de 23e binnem komt M1

daffodilJarig

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:46

Ja ik had er dus ook twee verkeerde tussen zitten. Eentje zonder link en eentje dubbel. Ik nog allebei die proeven naast elkaar gezet om echt te zien of het precies twee dezelfde waren. Maar die stuur ik dus gewoon terug met de opmerking erbij. Hoor t wel of er dan nog een aanpassing op komt.

Maar das misschien ook nog wel een idee, je naam, naam paard/pony, combinatienummer én welke proef je gaat rijden!

Als jury is nu eigenlijk je enige controle het combinatienummer en de naam van het dier als tenminste het paspoort correct in beeld gebracht wordt. Melden van de proef zou geen kwaad kunnen.

Oh en iemand vroeg naar de datum? Volgens mij is het de bedoeling dat je de datum van het filmen noemt, niet die van het event.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:47

Ligt dat aan de snelheid van verwerken door de jury en terug koppeling aan de knhs of je al dan niet tijdig je uitslag hebt? Ik las gisteren dat er mensen waren die hun uitslag van de 28e al hadden. Waar zit de bottleneck?

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:50

Ik denk dat er heeeeeel veel heen en weer gemaild wordt en als ik kijk naar mijn eigen groepje. Die stond op vandaag maar ik heb ze gisteren al beoordeeld en teruggestuurd. Als ik dat pas vanavond laat zou doen, zit daar zomaar twee dagen tussen.

Ik denk dat ze het vooral heel druk hebben en ik begreep ook dat er idioot veel vragen gesteld worden via mail, app, fb etc. en dat kost gewoon heel veel tijd. Ik snap ook wel dat je als deelnemer wil weten hoe en wat maar volgens mij zijn ze best helder in hoe eea gedaan moet worden en al naar gelang er tegen dingen aan gelopen wordt, wordt er nog iets aangepast.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:53

daffodil schreef:
Ik denk dat er heeeeeel veel heen en weer gemaild wordt en als ik kijk naar mijn eigen groepje. Die stond op vandaag maar ik heb ze gisteren al beoordeeld en teruggestuurd. Als ik dat pas vanavond laat zou doen, zit daar zomaar twee dagen tussen.

Ik denk dat ze het vooral heel druk hebben en ik begreep ook dat er idioot veel vragen gesteld worden via mail, app, fb etc. en dat kost gewoon heel veel tijd. Ik snap ook wel dat je als deelnemer wil weten hoe en wat maar volgens mij zijn ze best helder in hoe eea gedaan moet worden en al naar gelang er tegen dingen aan gelopen wordt, wordt er nog iets aangepast.

Alle respect hoor voor de juryleden ik wacht ook (on) geduldig af hahha ben gewoon erg benieuwd en iedereen doet vast zijn uiterste best.

Zolang ik geen mail ontvangen dat er iets is mis gegaan met insturen ga ik er gewoon vanuit dat uitslag een deze dagen wel volgt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:56

Caritas schreef:
Ligt dat aan de snelheid van verwerken door de jury en terug koppeling aan de knhs of je al dan niet tijdig je uitslag hebt? Ik las gisteren dat er mensen waren die hun uitslag van de 28e al hadden. Waar zit de bottleneck?

Ik kreeg als jury sowieso de filmpjes een dag na het event in de middag. Dan moet ik ze nog beoordelen en terugsturen. Ik ga nu mijn filmpjes van gisteren terugsturen die van het event van de 28e zijn.

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:03

PSvanLot schreef:
Caritas schreef:

Ik kreeg als jury sowieso de filmpjes een dag na het event in de middag. Dan moet ik ze nog beoordelen en terugsturen. Ik ga nu mijn filmpjes van gisteren terugsturen die van het event van de 28e zijn.

Grappig want ik kreeg ze dus de 28e in de middag al. Zo zie je dus hoe er al snel verschil kan ontstaan.

Geduld jongens hahahaha, het is bijna met een echte wedstrijd. Hoe lang duurt het nog tot de prijsuitreiking? Standaard vraag drie minuten nadat iemand gestart is :D :D :D

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:04

De jury had bij mij geschreven dat het paspoort langer in beeld moet blijven. Had ik natuurlijk net weer een proef opgenomen voor vandaag .... dus te laat, maar zetten jullie hem als jury ook stil om het paspoort goed te bekijken? Of moet echt alles ook in 1x door ?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:05

Eigenlijk zou het mooi zijn als alle filmpjes in een soort database komen en dat je dan als jurylid daar 1 uit kunt pakken om te beoordelen op het moment dat je tijd hebt. Op die manier zouden ook eerst oudere filmpjes beoordeeld worden. Maar ik kan me voorstellen dat het niet meevalt om zoiets te maken :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:07

Samy schreef:
De jury had bij mij geschreven dat het paspoort langer in beeld moet blijven. Had ik natuurlijk net weer een proef opgenomen voor vandaag .... dus te laat, maar zetten jullie hem als jury ook stil om het paspoort goed te bekijken? Of moet echt alles ook in 1x door ?

Ik zet hem stil, eigenlijk alleen maar om goed naar de naam te kunnen kijken en even over de aftekeningen.. Ik ga niet het beeld op en neer doen om de aftekeningen in het paspoort met de aftekeningen op het paard te controleren.
Dat doe je normaal gesproken op wedstrijd ook niet.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:11

PSvanLot schreef:
Samy schreef:

Ik zet hem stil, eigenlijk alleen maar om goed naar de naam te kunnen kijken en even over de aftekeningen.. Ik ga niet het beeld op en neer doen om de aftekeningen in het paspoort met de aftekeningen op het paard te controleren.
Dat doe je normaal gesproken op wedstrijd ook niet.

Ja precies, kan ik me voorstellen. Ik heb dan geluk met die van mij met z'n brede bles en 4 keer hoog wit. Maar de vlekjes op z'n buik staan niet op film want dat lijkt me gevaarlijk voor de filmer, die zou dan onder zijn buik moeten kruipen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:12

In de regels staat dat je niet hoeft te knotten. Mag ik dan met de fries wel filmen met mijn trainingsvlechten in? Die losse wapper manen gaan altijd om mijn zweep zitten :+

Ik bedoel zo:
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:14

Ja hoor, zo had ik ook een Spanjaard in de ring.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:19

Ah fijn! Bedankt voor je antwoord. :D

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:23

Wat leuk dit forum! Ik heb mijn L2 proef ingestuurd voor de 28e dus ben benieuwd

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:30

Canon schreef:
Vandaag de eerste dag trainen voor onze eerste wedstrijd de 14e gehad. :D Ging lekker.
Ik merk dat die ouderwetse wedstrijdkriebels van mij weer terugkomen. <3 Heb er zin in!

Uit ons hoofd rijden wij eigenlijk altijd..
Ik oefen het in stukjes, vandaag de eerste helft gedaan en alles ook los geoefend (vandaag oog op verruimen, halsstrekken en overgangen) morgen weer de tweede helft :D Daarbij film ik sowieso elke baksessie wel of laat het filmen en dat helpt ook met oefenen.. Ik vind die zichbare groei mega interessant! :o

Oefenen jullie in een bepaald patroon voor de proef?

Ik oefen/train eigenlijk heel zelden proefgericht. Scheelt misschien dat het B is en geen M of Z. Toen ik met mijn vorige paard M/Z reed deed ik dat wel eens.

Heb nu alleen 1x het proefje uit mn hoofd geoefend omdat ik dit paard uberhaupt nog nooit heb gestart om in te schatten of hij er ook klaar voor was om alles achter elkaar te lopen in een proef. De dingen die ik dan in de proef minder vind gaan oefen ik daarna nog even om te proberen hoe ik het makkelijker of beter kan maken voor ons en thats it eigenlijk.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:37

Leuk dat je jureert daffodil!
Ik heb mij (nog) niet aangemeld om te jureren. Zit al 9,5 uur per dag achter de computer voor mijn werk.

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:47

Evony schreef:
Leuk dat je jureert daffodil!
Ik heb mij (nog) niet aangemeld om te jureren. Zit al 9,5 uur per dag achter de computer voor mijn werk.

Nou ik had gister ook een inschattingsfoutje hahaha dus om half elf maar gestopt met werken. Maar april is bijna voorbij, dan heb ik het wat rustiger.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:47

Ik kan mij wel voorstellen dat die van mij er ook dubbel in zit.
Ik kreeg melding dat het niet gelukt was dus ik stuurde hem nog een keer maar was vergeten 'op verzoek van de KNHS' aan te klikken dus heb ik hem daarna nog ingestuurd met de juiste melding.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:48

Hahaha oeps!
Nou nu met die regen vind ik het niet erg. Maar met goed weer wil ik niet de hele tijd binnen achter die computer zitten.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:13

Ik heb de punten van ons m-debuut! *\o/*

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:15

wythlove schreef:
Ik heb de punten van ons m-debuut! *\o/*

Vertel!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:18

206,5 :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:20

Wauw! Dat is nog eens een debuut! Gefeliciteerd