[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:01

Das fijn bericht yvank!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:40

Mooi nieuws Yvank! Hopelijk blijft dit zo en gaat het herstel voorspoedig.

Wat fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die last van mijn wedstrijdprobleem hebben. Ik merk zeker dat ik meer moet ontspannen. Ik heb de afgelopen weken heel veel met yoga en mijn ademhaling gedaan. Mijn heupen zijn losser geworden en daardoor zit ik veel beter en blijven mijn benen stiller. Beer is echt niet makkelijk om uit te zitten maar sinds twee weken zit ik echt heel fijn (vooral als hij doorloopt).
In de proef viel het me op dat ik na twee onderdelen al buitenadem was. Mijn ademhaling in de proef is dus zeker een aandachtspunt. Ik rijd de proeven bewust uit mijn hoofd omdat ik dan beter oplet maar ik bedenk me nu dat ik misschien toch niet zo gefocust ben als dat ik dacht. Daar ga ik ook eens beter op letten.
En misschien inderdaad eens een wielspoortje want Beer is ook wel meer van 'terug' dan 'go'. Bedankt voor het meedenken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:11

Mooi nieuws Yvank! Hopen dat het herstel zo voorspoedig blijft! *\o/*

Optiwolk; Ik bedoelde jou zelf inderdaad :P Maar dat is goed om te horen! Dan voelt ze het vast wel als ze jou even moet doorsturen.
Heb je een beetje een richting gekregen qua merken?

Mahitri, volgens mij weet ik wie jij bent... Nouja... beschrijving en naam paard komen me bekend voor. Ging jij ook naar de lessen van Jenny in FP???

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:56

Omdat ik zelf nogal van de platte harde merken ben gaf ze passier, kieffer aan.
Laten die net ook een leuk prijskaartje hebben. En we hebben net 16 dagen usa geboekt.

Ga eerst maar even op de uitkijk naar tweedehandsjes.

Goed nieuws yvank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:57

Fijn Yvank!
Mag hij 4/5 weken helemaal niet van de box?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:58

Dat is mooi nieuws Yvank :)!

Ik ken dat instortingsprobleem wel hoor... met mijn andere fries had ik dat altijd. Losrijden ging echt fantastisch en zodra hij de ring zag dacht die :wave: :wave: Chio, adios, i'm done zeg maar :')
Mijn merrie heeft het nu juist andersom, daar denk ik bij losrijden vaak; Hoe ga ik jou straks fatsoenlijk die baan rondsturen??? 8)7 En in de ring is ze er altijd voor me, heel verwarrend was ik totaal niet gewend.
Ik heb bij mijn ruin ook nog steeds geen oplossing voor het probleem...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:38

Lastig wanneer ze stoppen met lopen wanneer ze de ring zien. Had deze ook wel iets op een gegeven moment, maar gaat nu goed. Alleen de laatste lijn moet je echt niet te veel meer willen doen. Zelfs denken om dan uitgestrekte draf terug naar verzamelde draf te gaan is gedoemd om in een sliding stop te eindigen.

4/5 week stalrust is voor sommigen echt onhaalbaar. Vanwege veiligheidsredenen hebben wij daarom destijds besloten om paard toch in het pand te laten. Die was overigens geopereerd aan achterbeen omdat hij een klap gehad had, was geen peesblessure.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:39

Eigenlijk mocht hij alleen stappen... Maar ik kreeg vanmorgen al een appje dat de de stal afgebroken werd door hem.. Hij staat nu in een paddockje van 4x4. Misschien niet ideaal maar liever daar rustig dan zn stal afbreken :=

Rondjes draaien en slaan met zijn benen in de box wordt het ook niet beter van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:14

Paddock beter Yvank? En is hij alweer thuis of laat je hem op de kliniek staan? Of heb ik alweer wat gemist :+ Ook heel goed mogelijk... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:41

Paddock gaat stuk beter! Blij paard.

Nee hij is nu thuis :) op kliniek was in de box geen probleem maar thuis gaan veel toch naar de weides.. maar die acute fase van 2 weken mocht die echt niet anders dus toen maar op de kliniek :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:38

Oh wat fijn zeg! Nu nog even thuis doorbikkelen!!!

Ik baal, net de splinternieuwe trailer beschadigd... ;( Ik reed terug en reed de trailer achteruit tussen het hek door en nam met een deel van de achterkant het scharnier mee ;( Iemand die weet of polyester te repareren is en wat dat kost? Ik baal echt vreselijk, eigenaar lacht er om. Ik niet zo. Omdat er zoveel auto's stonden te wachten heb ik het uiteindelijk maar aan de eigenaar over gelaten. Maar vind dat ik dit wel even moet laten repareren.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:45

Is afhankelijk van het deel dat vervangen moet worden. Misschien kan de reparateur je een prijsindicatie geven?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:46

Heb nog geen reparateur gevonden :') Gaat maar om een kleine beschadiging hoor... Wat krassen op een spatbord (op de nieuwe Bockman Master reeks zit zo'n vleugel op de achterkant). Die is beschadigd.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:59

Pff balen Janine, snap dat je jezelf daar rot over voelt.. Kun je niet op internet vinden wat een nieuw spatbord kost? Dan weet je in ieder geval wat het kost in het ergste geval..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:03

droversrun schreef:
Pff balen Janine, snap dat je jezelf daar rot over voelt.. Kun je niet op internet vinden wat een nieuw spatbord kost? Dan weet je in ieder geval wat het kost in het ergste geval..

Nah, het is niet echt een spatbord te noemen. Het lijkt er op, maar het is zo'n soort van vleugel.

Afbeelding

Zie je wat ik bedoel? Dus niet boven de wielen, maar helemaal achteraan.
Denk dat het een duur grapje is om die volledig te vervangen. :+

Wel veel reparatiekits trouwens... Maar ik heb wat lijntjes uitgezet, kijken of er wat jongens zijn die hier raad mee weten. En dan nog naar de dealer om verf. :+ Ook een lastige, want het is natuurlijk zwart met glitters... :\

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:08

Oh ja ik zie het, ik heb er echt geen verstand van wat dat zou moeten kosten. Sorry :+!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:10

Nou gezien de kosten van de complete trailer, denk ik dat repareren een stuk goedkoper is _O-

Ach, ik heb in ieder geval wel een fijne les gereden.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:05

Oeh, vervelend. Maar wees blij dat het niet een van de wanden is die beschadigd zijn, dan ben je verder van huis. Maar rot is het zeker!

Nog mensen wedstrijdplannen dit weekend?

Ik had ingeschreven zondag bij eigen rv, maar deze kregen we dinsdag te horen dat hij niet doorging. In eerste instantie geen reden erbij vermeld of wat. Bleken ze te weinig aanmeldingen te hebben. Verdorie. Snel nog maar ergens anders aangemeld maar daar nog niets van gehoord... Morgen maar even bellen anders.
Hoop het echt wel dat we ertussen komen want moeten nog vier punten en wil ze op hele korte termijn rijden anders wordt het pas volgend jaar weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:10

True story mellamoshan!!

Ik zou zondag naar Groningen, wedstrijd op gras... :+ Er staat bij de startlijsten:
Citaat:
VOORLOPIG HOPEN WE DAT 'T DOOR KAN GAAN.
We houden de conditie van 't grasland en de weersvoorspellingen goed in de gaten.

Instructrice vertelde vanochtend dat ze het wel vaker koste wat het kost door hebben laten gaan. Zij is er een keer tot de knieën door de blubber gegaan. Dus ik wacht even af, laten ze het wel doorgaan dan meld ik me af. Ik ga mijn paard niet de vernieling in helpen. :n Dan maar even wachten op het indoorseizoen!

Hoezo moet jij op hele korte termijn je punten halen?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:32

Oh dat zou ik ook noet doen inderdaad. Geen mogelijkheid op zand te starten?

Ik net op de mail dat ik kan starten. Erg blij, nu hopen dat Henkie er zin in heeft hihi.
Nou, ben nu drie maanden zwanger en rijden begint wel al zwaar te worden, nu al...
En had mijn doel voor ogen dit jaar z start gerechtigd te zijn. Dit doel is alleen hierdoor wel stukje verder naar voren geplaatst. :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:36

Oooh ja, dat heb ik wel gelezen! Begrijpelijk dat je dat doel graag zou willen halen... Maar je gezondheid is nu belangrijker. Als je constant moe bent omdat het rijden te zwaar wordt, dan schiet je daar ook niets mee op.

Je zou toch willen dat iedereen een makkelijke zwangerschap heeft. Mijn zusje heeft nooit als een pinguin gelopen, ook niet toen ze twee weken over tijd was :+ Voelde zich ook prima. Kon alleen negen maanden lang haar ontbijt (en verder ook niet alles) binnen houden. Die had naar eigen zeggen een makkie.
Maar voel je geen aansteller hoor! Ieder lichaam is anders, en jij en je kindje zijn nu veel belangrijker!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:13

Oh nee hoor, komt goed. Het is meer de conditie die zo snel zijn tol eist. Voorderest gaat het nu allemaal wel weer hebben we de misselijkheid en ergste vermoeidheid een beetje achter de rug.

Als het niet meer gaat, jammer dan. Maar nu gaat het nog en moet en zal en wil en ga ik. Hihi, snappie :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:20

Oh dat is heel fijn dan dat he lekker kunt starten alsnog :D hoeveel punten moet je nog voor je doel?

Is de grond na zoveel water wel een beetje te doen bij jullie dan Janine? Hier liggen overal plassen op het land..

Ik heb dit weekend even niets, volgende week zaterdag hopen wij ons laatste puntje te rijden :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:26

Hier ook alles drijfnat. Plassen pp het land, de paddocks zijn zelfs niet meer helenaal droog terwijl de grote altijd droog is. Is zoveel gevallen.

Moet nog 4 puntjes droversrun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:05

Het land is hier ook heel nat... [naam] staat al een tijdje op een stuk zand van 20x20. De sukkel vreet eikels zodra het kan.
Gelukkig is het stukje aardig droog.