[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:04

Sharonaa_ schreef:
@Pien, jammer van de punten, die komen vanzelf wel. Stoer van je buitenrit, zo helemaal alleen. Voorwaarts blijven is vooral belangrijk! Altijd.
@Imaginaerum, wat jammer dat het zo heeft moeten verlopen. Fijn dat je nog even bent opgestapt..Lekker blijven oefenen. en sterkte met de kreupelheid van jou.

Vanuit hier ook een updatje
ik heb er nu zelf 3x opgezeten thuis, en we willen dit zo'n 3 keer in de week aanhouden.
eerste twee keer gelongeerd en alleen maar gestapt onder het zadel.
Gisteren hebben we ook gedraafd en een paar rondjes gegaloppeerd. Hij is zo ontzettend braaf, heeft nog geen boze blik op wat gegeven.
Ik ben dan voornamelijk bezig met voorwaarts houden en de hulpen aanleren. Hij pakt het zo goed aan dat hij van voor al begint te zaken, te ontspannen en mijn hand zelf opzoekt. Ik vraag hem uiteraard nog niets, maar wat hij zelf aanbied, pak ik ook wel aan.
Hij heeft er duidelijk plezier in, staat fijn op zijn nieuwe plekje, is de hele dag aan het spelen op de wei en zit goed in zijn vel. Komt ook al mooi aan.
Ik ben heel erg blij met dit dier en heb er alle vertrouwen in.

Fijn dat het zo goed gaat! Lekker opbouwen!

FleurSandro

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:22

Sorry als dit niet mag maar de stemrondes zijn begonnen voor equiday! Sandro en ik zijn niet gekozen door de jury dus moet ik nu zoveel mogelijk stemmen zien te krijgen als ik de meeste stemmen heb mag ik met Sandro een vrijheidsdressuurshowtje geven op equiday! Er is geen e-mail nodig gewoon 1 druk op de knop en dan heb je al gestemd!

https://equiday.nl/vrijheidsdressuur.php

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:08

Nou ik ga vandaag even de dierenarts bellen voor een afspraak, aan de hand van het filmpje raden ze toch een maagscopie en rectaal onderzoek aan :(:) Heb je dan net 1200 euro uitgegeven aan een zadel :roll: Gelukkig heeft ze verder geen klachten, haar humeur is nog steeds goed en ze lijkt verder lichamelijk nergens last van te hebben. Ik hoop maar dat de hengstigheid dit veroorzaakt en geen maagzweer, want dan kan ik helemaal de portemonnee trekken.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:47

Ghostattack schreef:
Nou ik ga vandaag even de dierenarts bellen voor een afspraak, aan de hand van het filmpje raden ze toch een maagscopie en rectaal onderzoek aan :(:) Heb je dan net 1200 euro uitgegeven aan een zadel :roll: Gelukkig heeft ze verder geen klachten, haar humeur is nog steeds goed en ze lijkt verder lichamelijk nergens last van te hebben. Ik hoop maar dat de hengstigheid dit veroorzaakt en geen maagzweer, want dan kan ik helemaal de portemonnee trekken.

Sterkte en succes. :(:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:04

Woensdag om 10:00 moeten we op de kliniek zijn. Nu nog even vervoer regelen -O-

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:28

Ghostattack schreef:

Het is dat ik woensdag op school zit...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:18

Ik heb inmiddels vervoer kunnen regelen als het goed is, alleen nog even een akkoord dat ik de trailer van de staleigenaar mag lenen. Ze moet nuchter het onderzoek in, dus dat betekent de nacht in een lege box zonder stro/hooi/voer en de waterbak moet ook afgeplakt worden. Ik ga me ondertussen mentaal voorbereiden op de rekening van het onderzoek en eventueel de uitkomst die het nog duurder kan maken #)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:17

Ik heb gestemd Fleur.

Ik hoop maar dat er een verklaring uit komt voor haar gedrag. Niks weten is ook poedersuiker..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:26

Ga zo weer even alles bijlezen..

Ik ben vandaag drijf maar dan ook echt drijfnat geregend met Don tijdens de les hahaha. Ik wilde zelf buiten _O- rainlegs hebben alleen niet echt geholpen, water liep mijn kruis in :=
Afbeelding

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:43

Succes Ghostattack!
Hahaha prima donna! Dapper!!! Ik heb winterbenen dus moet me echt weren tegen extreme kou en natheid op m'n benen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:55

@Pien, jammer dat je debuut niet zo fijn ging :(:) Klinkt wel als iets dat met meer ervaring zeker minder zal worden :) Succes alvast voor de volgende!

@Charlotte, balen van je debuut... kwam het door spanning/schrikken of joligheid? Hoop dat jij Niet al te veel last hebt van de val!

@GA, vervelend al die kosten voor je paardje... :(:) Vind het wel super dat je dit allemaal doet, zo zijn niet alle eigenaren ;)

@Evelien, ze kijkt wel een soort van blij op de foto :P Zijn die rainlegs met lichte regen aan te raden?

Ik heb komend weekend 2 dagen achter elkaar wedstrijd :D Hopelijk komen we de B uit, zijn nu na 2x rijden B+6 :)
Laatst bijgewerkt door Charlotte446 op 27-02-17 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:57

Wauw wat een bikkels zijn jullie Evelien :D !
Ik heb zelf ook rainlegs. Ze houden het best lang maar na langdurige of erg harde regen loopt het zo vanaf je zadel je kruis in inderdaad -O-

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:01

Josien_ schreef:
Wauw wat een bikkels zijn jullie Evelien :D !
Ik heb zelf ook rainlegs. Ze houden het best lang maar na langdurige of erg harde regen loopt het zo vanaf je zadel je kruis in inderdaad -O-

Dat is zo'n fijn gevoel :+

Misschien ga ik ze wel halen voor mijn wedstrijd dit weekend. Anders wordt het zo charmant met een witte broek :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:10

Ghostattack schreef:

Succes alvast!!

Hier opeens mok en een dik been... zucht.. gelukkig lijken we er nog optijd bij te zijn om meer drama te voorkomen :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:21

Ghostattack schreef:
Ik heb inmiddels vervoer kunnen regelen als het goed is, alleen nog even een akkoord dat ik de trailer van de staleigenaar mag lenen. Ze moet nuchter het onderzoek in, dus dat betekent de nacht in een lege box zonder stro/hooi/voer en de waterbak moet ook afgeplakt worden. Ik ga me ondertussen mentaal voorbereiden op de rekening van het onderzoek en eventueel de uitkomst die het nog duurder kan maken #)

Succes! Ik hoop voor je dat de uitslag en de kosten meevallen!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:22

PrimaDonna_ schreef:

Ik ben vandaag drijf maar dan ook echt drijfnat geregend met Don tijdens de les hahaha. Ik wilde zelf buiten _O- rainlegs hebben alleen niet echt geholpen, water liep mijn kruis in :=
[ [url=m/7c83kg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha bikkels! Wel fijn gereden?

Hier was het de hele dag droog het begint nu net te regenen haha.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:52

FleurSandro schreef:
Sorry als dit niet mag maar de stemrondes zijn begonnen voor equiday! Sandro en ik zijn niet gekozen door de jury dus moet ik nu zoveel mogelijk stemmen zien te krijgen als ik de meeste stemmen heb mag ik met Sandro een vrijheidsdressuurshowtje geven op equiday! Er is geen e-mail nodig gewoon 1 druk op de knop en dan heb je al gestemd!

https://equiday.nl/vrijheidsdressuur.php

Wat jammer dat jullie niet zijn gekozen! Mijn stem heb je! :)
Heel leuk filmpje!!

Ghostattack schreef:

Heel veel succes, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid

Charlotte446 schreef:
@Evelien, ze kijkt wel een soort van blij op de foto :P Zijn die rainlegs met lichte regen aan te raden?

Ik heb komend weekend 2 dagen achter elkaar wedstrijd :D Hopelijk komen we de B uit, zijn nu na 2x rijden B+6 :)

Hahaha er was iemand bezig met een slowfeeder net in elkaar aan het zetten en dat was heeel eng :')
Die rainlegs zij voor een klein buitje wel ideaal, maar voor die bui waar ik in zat hielp hij niet. Liep vanaf alle kanten erin. Maar mijn bovenbenen waren droog en dat was wel fijn want daardoor krijg je het snel koud na rijden.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:55

roosjenat schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Haha bikkels! Wel fijn gereden?

Hier was het de hele dag droog het begint nu net te regenen haha.

Les ging erg fijn :) Ik rij zelfde eerste 10 min warm en dan begin ik met de les. Ben lekker lang en laag begonnen en ze liep erg fijn. Hebben ook gewerkt aan mijn linkerarm, moet hem meer langs mijn lichaam houden en dan als het ware laten vallen en ontspannen. Morgen longeren..

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:41

pfoeh... ik liep eh. 6 pagina's achter :Y)

Vanmorgen weer les gehad, ging best oké. Mevrouw was iets gespannen door het klapperende zeil van de binnenbak.. Agh morgen weer een dag :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:21

Charlotte446 schreef:
MonteKarlo schreef:
Ohjeej het zit in het weer denk ik :=
Ik heb zojuist nieuwe laarzen gekocht :')

Oe leuk! Wat voor laarzen?

Ik heb ze terug gestuurd, ze sloten heel goed aan tot ongeveer 2/3e van de kuit. Daarna werden ze ineens raar breder, waardoor ze afstaken en het er niet meer mooi uitzag. En dat was al de smalste maat die ze hadden :roll:
Het waren trouwens de whitehaven van mondoni.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:24

PrimaDonna_ schreef:

Haha die-hard, terwijl jullie ook een binnenhal hebben als ik me niet vergis ?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:35

@MonteKarlo; Dat is jammer!
Maar begrijp dat je ze had besteld? Ik vind dat sowieso altijd moeilijk met laarzen. Koop die liever in de winkel.
En de Whitehaven van Mondoni wilde ik super graag. Nog gemaild wanneer ze kwamen en helemaal in de gaten gehouden. Eindelijk in de winkel, kreeg ik ze bij mijn enkel al niet dicht. Zijn hele smalle laarzen, super raar!

Hahaha ja heb inderdaad een binnenbaan maar die is klein en kan daar gewoon niet fijn rijden. Al helemaal niet met les. Wat ik dan alleen kan doen is rond rijden, een volte, en galop. Nou dan houdt het snel op. Want als ik een pas wil verruimen moet ik der alweer terug nemen anders ben ik zo de baan door :=
Dus dan maar bikkel en in de regen waar ik een 20x60 bak heb.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:16

PrimaDonna_ schreef:
@MonteKarlo; Dat is jammer!
Maar begrijp dat je ze had besteld? Ik vind dat sowieso altijd moeilijk met laarzen. Koop die liever in de winkel.
En de Whitehaven van Mondoni wilde ik super graag. Nog gemaild wanneer ze kwamen en helemaal in de gaten gehouden. Eindelijk in de winkel, kreeg ik ze bij mijn enkel al niet dicht. Zijn hele smalle laarzen, super raar!

Hahaha ja heb inderdaad een binnenbaan maar die is klein en kan daar gewoon niet fijn rijden. Al helemaal niet met les. Wat ik dan alleen kan doen is rond rijden, een volte, en galop. Nou dan houdt het snel op. Want als ik een pas wil verruimen moet ik der alweer terug nemen anders ben ik zo de baan door :=
Dus dan maar bikkel en in de regen waar ik een 20x60 bak heb.

Jaa ik heb altijd laarzen van mondoni dus ik dacht als ik gewoon weer de smalste bestel zal het wel goed komen. Helaas! Ja klopt wat je zegt, dat sloot precies fijn aan, alleen verder naar boven werd ie steeds breder. Conclusie; ik ga nog meer eten, ik pas geen enkele laars (alles is te breed) maar bij kindermaten is de schacht weer niet hoog genoeg. }:0

Ohja zo zat het met het binnen gedeelte! Ach wij hebben ook alleen maar buiten banen. Gelukkig zijn we niet van suiker! :D

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:25

He wat toevallig! De Whitehaven heb ik ook binnen gekregen vandaag.. Sluiten inderdaad heel lang super aan en bovenaan niet meer zo goed.. Denk dat ik ze wel ga houden want het is geen dramatisch verschil en ze zijn verder wel super mooi en zitten als gegoten.
Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:34

xVerax schreef:
He wat toevallig! De Whitehaven heb ik ook binnen gekregen vandaag.. Sluiten inderdaad heel lang super aan en bovenaan niet meer zo goed.. Denk dat ik ze wel ga houden want het is geen dramatisch verschil en ze zijn verder wel super mooi en zitten als gegoten.
[ [url=m/bq06hu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Had jij ook de smalste kuitmaat ? Bij mij was het toch wel een aanzienlijk verschil. Heel mijn hand kon er tussen aan de bovenkant :=