[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

benthevigox

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:41

Jammer van 3 en 4 moonlight.. haha ja klopt zat op het tweede paard veel te lang erop.. kan goed wel een uur gestapt hebben :P
Nan_ ik rij bij een man van rond de 60. Hij heeft 8 paarden staan en 3 ruiters. Ik rij 3 paarden, een ander meisje 2, en nog een jongen 1. Die andere twee paarden is een drachtige merrie en een veulen :)
Maar agz die andere twee ruiters niet zo veel wedstrijden rijden maar wel jonge paarden hebben neem ik die af en toe mee zodat ze toch nog ergens komen.

Gave foto trouwens !!

Ik zelf ben gisteren niet gestart :(
Die man vond het niet slim agz de paarden ijzers hebben .. was hij bang dat het meer schaatsen werd.. baal er erg van. Nu maar opgeven voor volgende week zondag in de peelbergen!

Succes voor de ruiters die vandaag moeten rijden !

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:20

@Nann: Wat fijn dat je met een tevreden gevoel huiswaarts bent gegaan. Leuke screenshot :)
Mijn schouder gaat het alweer wat beter mee, kan het in de avonden wel wat merken maar neem geen pijnstillers meer. Dan ga ik misschien te veel doen en dat is ook weer niet zo verstandig. Het rijden gaat redelijk, door de vorst en binnenbak in de buurt bezet alleen wat kunnen stappen en beetje draven. Beter iets dan niets :)

@benthevigox: jammer dat je niet op wedstrijd kon, maar begrijp het wel met gladheid zou ik ook niet van huis gaan.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:22

Zijn er hier trouwens veel mensen die springpaard(en) uitbrengen op wedstrijd voor iemand anders?
Ik heb altijd eigen paard(en) gehad, maar van mij hoeft dat eigenlijk niet perse. Zou er net zo lief eentje van iemand anders uitbrengen. Hebben zelf vervoer etc. dus ben verder niet van de eigenaar afhankelijk qua op wedstrijd gaan etc. Vroeg me af of hier veel mensen zijn die dat doen of toch vooral eigen paarden ook?

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:43

Ja ik doe dat ! Vind het heerlijk! Ik heb eigelijk alleen de lusten en de eigenaar de lasten. Ik leer ontzettend veel omdat ik meerdere paarden rij. Wel heb ik de verantwoordelijkheid dat die drie paarden genoeg gereden worden en er netjes opstaan.
En nog een pluspunt! Niet alle kosten zijn voor mij !!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:05

benthevigox schreef:
Ja ik doe dat ! Vind het heerlijk! Ik heb eigelijk alleen de lusten en de eigenaar de lasten. Ik leer ontzettend veel omdat ik meerdere paarden rij. Wel heb ik de verantwoordelijkheid dat die drie paarden genoeg gereden worden en er netjes opstaan.
En nog een pluspunt! Niet alle kosten zijn voor mij !!

Ja snap ik!! En mag ik vragen of je daar een vergoeding voor moet betalen? Zou ik persoonlijk niet erg vinden, maar anderzijds heeft de eigenaar er ook veel belang bij als zijn/haar paard niveau op zijn naam krijgt en zelf betaal je natuurlijk ook het inschrijfgeld, benzinekosten, lessen etc.
En hoe ben je daar zo terecht gekomen?

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:26

SaraViavia: ik rijd ook paarden voor een stal. Voor mij geldt ook dat ik alleen de lusten heb en geen lasten. De hele verzorging van de paarden die ik rijd neem ik dan wel op mij. Ik vind het niet netjes om de afspraken die wij hebben op internet te zetten, maar als je nieuwschierig bent om erachter te komen hoe anderen het doen, mag je me gerust een pb doen! :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:09

Hier ook een paard van iemand anders. Hier heb ik als enigste nadeel van geen eigen paard hebben, is het niet eens zijn met bepaalde gebruiken. Naast lessen enzovoort wat ik betaal. Vind ik een tandarts, ostheopaat, masseur 1x in het jaar ook belangrijk. Hier vindt de eigenaar het grote geld klopperij en komen die er zeker niet op zijn kosten. Dat betekend dat dat op mijn bordje komt wat betreft rekeningen.

Voor mij een goede leerschool weer. Zorg dat je met de eigenaar ook met dat soort dingen op een lijn zit. Voor de rest is het de basis Zorg kosten draagt hij. Ik alle overige kosten.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:23

Fijn marijke dat het al beter gaat met de schouder, hier nu ook een waardeloze bak om in te rijden. Ben blij dat ik 2x in de week les heb in de binnenbak. Kan ik in ieder geval rijden.

Wij twijfelde ook zeer erg vanwege de gladheid. Maar aangezien het alleen nog maar sneeuw was en heel veel was gestrooid, wat er zo vroeg lag, durfde wij wel met de trailer op pad. Anders ook echt niet met een klunzig paard met ijzers.

Foto's zijn binnen en vallen eigenlijk wel mee. :o Voelde waarschijnlijk veel erger dan dat het aan de buiten leek.

Hindernis 3 waarna we bijna tegen een bloempot zaten.
Afbeelding

Blij ei van een paard op hindernis 9
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:44

Klapte je niet met je neus op z'n nek? Het lijkt net zo. Wel leuke foto's!

Ik rij alleen m'n eigen paarden. Heb geen tijd voor anderen ook. Of ik moet er echt tijd voor gaan inplannen en dan begint het op werk te lijken. Plus dat er bij ons nou niet echt wat leuks op stal staat.

Cross gister was afgelast. Zag vanmorgen dat ik nog in de buurt kon springen maar toen had ik eigenlijk al geen zin meer :') wil graag alles uitgestippeld hebben voordat ik wegga :D dus toen maar even over het strand geracet. Ze hadden er zin in en kwamen weer helemaal tevreden op stal. Zo leuk om te zien altijd.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:10

Wat heerlijk Vibabu! Bij welk strand zitten jullie in de buurt?

Wij waren vandaag in Weesp. Eerste rondje drie balkjes (prima afstand maar hij is gewoon niet zo voorzichtig), tweede rondje foutloos + 75 stijl en eerste prijs. Dus tevreden naar huis! :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:25

Neus geen last van wel het stukje onder mijn oog voorstaand links van mijn neus. Voelt een beetje gevoelig aan.

Balen van de cross. Bij moet ook alles maximaal de avond van te voren geregeld zijn, anders ben ik zo'n stress kip op de dag zelf.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:29

Top FCSA!

Dat heb ik ook eens gehad Moonlight, heel irritant.

Ik rij helemaal niet momenteel, dus ook niet voor andere mensen. :') Als ik een goede ruiter had kunnen vinden die mijn paard voor niks had willen rijden, dan was dat ideaal geweest. Had ik uiteraard wel de wedstrijden etc betaald. Maar goed, die zijn nagenoeg niet te vinden en ik heb gelukkig via Gomir Sofia gevonden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:34

Leuke foto's Moonlight.
Lekker hoor vibabu het strand!
Gefeliciteerd FCSA!

Ik rij nu 1x in de week een paard van iemand die haar hand had gebroken en wilde dat ik ermee zou springen. Zij betaald dan ook meteen de les, super kans om eens op een ander te springen!
En morgen ga ik ook een les rijden op iemand anders zijn paard :P Maar goed opzich niet echt verder aangezien ik al 2 van mijzelf heb en op school zit :Y)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:50

Ik rij vooral mijn Eigen paarden, maar momenteel helemaal niet in de sport actief. Ik heb juist een amazone die mijn paarden uitbrengt tegenwoordig, dus precies andersom ;) Maar dat is wel een professionele amazone, ik zou ze niet zomaar door een amateur laten uitbrengen. Dan kan ik er net zo goed zelf op gaan zitten :+

Wij hadden gekke dag vandaag op concours; zo maar een ongepland Z-debuut :+
Gupje voor het eerst in het M, 2 af, maar liet goede dingen zien. Comtesse won meteen haar M-debuut. En toen wilden ze niet meer wachten en hebben we Cas maar in het Z gestart. Wint dat gekke beest ook maar meteen haar Z-debuut met een dubbel nul rondje :D Candor nog 2de in het Z, dus succesvol dagje!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:56

Ik heb vroeger veel gereden voor anderen en zou dat nu best wel weer willen als er een leuk paard werd aangeboden. Altijd leuk en je krijgt er weer nieuwe ervaringen door. :)

Leuke foto's kom ik tegen! Verder niet zoveel gelezen eigenlijk. Ik ben ziekjes dus niet zo in de meeleesmodus.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:08

Die Casciana is wel de verrassing van de dag he!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:13

Haha mooi he :)) :D
Topper is het *\o/* *\o/* <3 8-) heerlijk dier die gekke merrie :))
Zo trots op Sofia en Cas :D ze gaan als een trein :Y)

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:36

Casciana z :D een topper is het!

Het strand van Den Helder is zo'n 10 minuten stappen vanaf stal :)
Dat valt gelukkig nog mee dan moonlight!
En lekker fsca! Mooie punten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:43

Zulke ongeplande verrassingen zijn best leuk :D
Stond niet superdik en het zat er toch al aan te komen, dus toen maar gedaan :))

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:28

Dat zijn nog eens mooie resultaten Gomir! Gefeliciteerd!

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:23

Gefeliciteerd gomir!!

Nee ik betaal niks. Van een paard doe ik de inschrijfkosten andere word gedaan. En hij gaat met mij mee naar iedere wedstrijd dus heb verder helemaal geen kosten :) mijn clublessen worden ook betaald. De springlessen die ik extra neem doe ik zelf. Maar eigelijk heb ik buiten inschrijfkosten van een paard helemaal geen kosten..

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:34

Klinkt goed allemaal, sommigen hebben wel héél weinig kosten, ideaal!! Ik heb tot nu toe altijd alle kosten gehad (logisch met eigen paard), maar aangezien mijn paard misschien weg gaat wil ik toch ook kijken naar een paard van iemand anders. Geen enkel probleem om inschrijfgeld, privélessen, brandstofkosten etc. zelf te betalen, maar dan moet je natuurlijk wel een paard / eigenaar kunnen vinden. Zijn jullie zelf benaderd door mensen of zelf andere mensen gevraagd?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:36

gomir schreef:
Ik rij vooral mijn Eigen paarden, maar momenteel helemaal niet in de sport actief. Ik heb juist een amazone die mijn paarden uitbrengt tegenwoordig, dus precies andersom ;) Maar dat is wel een professionele amazone, ik zou ze niet zomaar door een amateur laten uitbrengen. Dan kan ik er net zo goed zelf op gaan zitten :+

Wij hadden gekke dag vandaag op concours; zo maar een ongepland Z-debuut :+
Gupje voor het eerst in het M, 2 af, maar liet goede dingen zien. Comtesse won meteen haar M-debuut. En toen wilden ze niet meer wachten en hebben we Cas maar in het Z gestart. Wint dat gekke beest ook maar meteen haar Z-debuut met een dubbel nul rondje :D Candor nog 2de in het Z, dus succesvol dagje!

Netjes, gefeliciteerd!!
Mijn paard wordt dressuurmatig nu ook door iemand anders uitgebracht. Zij doet de dressuur en ik het springen. Ik rij altijd naar de wedstrijden etc. Ze heeft alleen de inschrijfkosten en privélessen. Maar nu dat paard misschien verkocht wordt wil ik gaan kijken of ik dan juist degene kan zijn die het paard van een ander uitbrengt in plaats van iemand anders mijn paard :P

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:12

@Goldie: Wat geweldig van Cas!!! gefeliciteerd
@Gomir: mooi succesvolle wedstrijd! Wat leuk dat jullie in Sneek waren :)

Heb ook wel paarden voor anderen gereden. Het ligt wel een beetje aan wat het verzoek en verwachtingen zijn van de eigenaar. Momenteel doe ik alleen eigen paarden :)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:11

Ik rij momenteel een merrie op concours voor iemand anders. Het werkt van beide kanten goed, ik hoef hem niks te betalen en hij betaalt mij niks. Wel de lusten, niet de lasten. Ik rij voor een eigenaar de gelukkig heel makkelijk is en alles goed vindt wat ik met zijn paard doe.

Hiervoor heb ik voor iemand anders wel een paard gereden op wedstrijden, helaas ging dat op een gegeven moment niet meer samen omdat zij er ook wedstrijden op reed, maar wel heel veel van dat paard geleerd :)