[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chabliss

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:06

Tja Euforie veulen krijgen wordt een beetje moeilijk bij hem... :=
Maar hij is juist te sloom eigenlijk, niet aan mn hulpen en dan gaat ie ook lopen spoken, zoals eigenlijk altijd als we rijden :')

Ik zou ontzettend graag subtop willen rijden, dus FEI enzo. Grandprix vind ik dan natuurlijk mijn ultimate goal, maar 1 subtop wedstrijd rijdne in mn leven vind ik al prima opzich lol.
En ik zou graag in de aankomende 2,5 jaar naar de Z willen rijden!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:03

Gefeliciteerd met alle punten dit weekend!
Ik zou heel graag de sloot in willen voor het Z.. maarja dat duurt nog wel een paar jaar denk ik :+

Gister wel een hoogtepuntje gehad. Paard geoefend met trailer laden en hij stond er in 15 minuten 3x in! grotendeels dus mijn eigen onzekerheid geweest, eerste keer dan ook een vriendin/stalgenoot laten laden en daarna ik pas. Dit wordt nu elke week oefenen en op een gegeven moment kleine stukjes rijden, uitladen, grazen, inladen en naar huis. Maar ik was zo blij, een potje staan janken gewoon :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:29

De sloot in? Ik heb al wel eens met paard en al in de sloot gelegen hoor, hoef je geen Z voor te zijn. Neem aan dat ze je dan in je paardenkloffie de sloot in gooien?

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:59

:= :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:39

_O-
Grapjas :') of ben je serieus := ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:21

Nee serieus, nou ja, niet helemaal liggen dan maar heb wel samen met paard in de sloot gestaan. Paard staakte en liep achteruit in plaats van naar voren. Toen stond hij ineens in de sloot :+ en als je dan denkt dat hij het daarna wel zou laten om daar achteruit te lopen, nee :')

Bij ons op stal kun je trouwens altijd met je paard de sloot in, om uit te stappen :j

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:02

Ik ben er bijna klaar voor, paard loopt de proeven alsof ze nooit anders gedaan heeft, ik heb een nieuw, passend zadel besteld, maar dat komt pas in april, nu twijfel of ik eerst nog met mijn oud zadel start of wacht op mijn nieuw.

Mijn doel: ik heb voor het overlijden aan mijn mama beloofd meer van het leven te genieten, en mijn paard heel de wereld rond te sleuren (mama was een echte reiziger), nu kan ik niet al haar geld in mijn paard(een hobby die ze nooit gesnapt heeft) steken, dus ga maar met papa grote reizen doen en met de paarden rustig aan doen. Want dat is toch een f# dure hobby.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:07

SusanH schreef:
Nee serieus, nou ja, niet helemaal liggen dan maar heb wel samen met paard in de sloot gestaan. Paard staakte en liep achteruit in plaats van naar voren. Toen stond hij ineens in de sloot :+ en als je dan denkt dat hij het daarna wel zou laten om daar achteruit te lopen, nee :')

Bij ons op stal kun je trouwens altijd met je paard de sloot in, om uit te stappen :j

Ik bedoelde eigenlijk het feit dat als je Z gerechtigd bent, je over t algemeen de sloot (zelf) ingedumpt wordt als een soort van ontgroening _O-

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:41

Ik moet echt actiever reageren wow, moet alweer ff4 paginas bijlezen enzo. Sorry :o

Chabliss schreef:
@tca, WOW wát een punten! Waarom dacht ja na 15 wp niet ik stap over? :p of bleef je in de B vooor het NK? Supergaaf dst je mee mocht trouwens, prachtig paardje!

Bleef inderdaad in t B voor de kampioenschappen, en omdat ik elke x meerder winstpunten had gereden per proef liep het wel een beetje snel op..

Iedereen nog super bedankt trouwens voor de leuke reacties van mijn egopost van t NK:). Ik wacht nog op digishots.. ik hoop dat die stiekem ook fotos in mijn ring hebben gemaakt.. ook al was het "maar b"

Zag weer mooie foto's voorbij komen, leuke combinaties zitten hier in dit topic :j :j

Over kring en regiokampioenschappen. In mijn kring kon iedereen zich gewoon inschrijven voor de kringkampioenschappen. En de eerste 6 selecteerden zich voor de regiokampioenschappen (wel zelf inschrijven).. Dit ligt weer aan de verdeelseutel hoeveel er per kring naar de regio's mogen.. En in mijn Regio mochten er 2 door naar de kampioenschappen(nk) (kreeg officiele brief voor en regiobestuur schrijft je in). In de klasse B dan nu he..

Sanne96 jammer van je punten, ik vind jullie zo'n onwijs leuke combinatie!! Wat voor knieblessure heb je? Of heb ik daar over heen gelezen?

Lois, Naat, miszkitty en will94 mooie punten gefeliciteerd!!

Euforie wat goed zeg voor je L1 debuut! gefeliciteerd

Leuke doelen! Ik zou het heel leuk vinden om ook ooit Z te mogen starten. L springen startgerechtigd te zijn.. kom nu niet eens bb rond denk ik haha en officieel te mogen crossen. En ooit nog een x in een andere klasse dan B op het NK te mogen rijden (maar dat is meer een droom). Haha best veel dus, nou moet ik er dan wel een halen toch..

Ik zou gisteren met mijn bijrijdpaard eindelijk mijn L1 debuut rijden, staat ie donderdag met een dikbeen in zijn stalletje :( arm kind. Dus mijn debuut uitgesteld, gezondheid gaat voor.

Maar wel mijn eigen kleine vriend gestart. Ik was heel erg benieuwd hoe het zou gaan want hij wou vrijdag 1 hoek niet meer in, of als hij in de hoek was zsm weer uit rennen..Held haha. En hij was weer hartstikke braaf <3. Na mijn proef ging het jury raampje open, en riep de jury mij bij zich. Ik dacht echt oliebol zo slecht ging het toch ook weer niet -O- Maar! hij vond dat ik mijn paard erg leuk reed,en dat ik dat wel in mijn punten zou terug zien maar dat ie wel af en toe nog de diep liep. Leuke tips gehad. Heel leuk!!

Mijn paard heeft dus de neiging om erg achter de loodlijn te kruipen, dit krijg ik in de training eigenlijk al bijna goed. Loopt echt al stukken beter. Maar op wedstrijd is ie toch wat afwachtend op mij, als ik stop met rijden dan stopt hij ook met lopen.. Eigenlijk heel lief want hij vertrouwt gewoon erg op mij blijkbaar en wacht echt op leiding. Alleen op dat soort momenten kruipt ie dan toch weer te diep achter die LL. In mijn eerste proef kreeg ik hem daar ook niet lekker uit, maar toch 191 en mijn tweede proef ging wat makkelijker en 202. Helemaal niet flawless maar zeker niet ontevreden. Mooie punten voor een springpaard hihi. Kwestie van nog meer meters maken denk ik..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:00

Celiien schreef:
SusanH schreef:

Ik bedoelde eigenlijk het feit dat als je Z gerechtigd bent, je over t algemeen de sloot (zelf) ingedumpt wordt als een soort van ontgroening _O-

Oh die ken ik niet :')

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Ik heb vrijdag weer een rondje BB gereden. Eerste parcours foutloos, tweede een balkje. Misschien volgende keer wel een rondje B ook starten. :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:31

Celiien: zoiets had ik ook al eruit gehaald :j ik kende hem nog niet. Mij hoeven ze niet in de sloot te gooien mocht ik dat ooit halen :+ ben op scouting vroeger al zo vaak ontgroend dat ik voor mijn hele leven wel klaar ben.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:19

TCA, ze weten het nog niet, morgen de uitslag van de MRI. Ben gevallen met paard tijdens het springen.

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:28

Hm die van die sloot kende ik ook niet inderdaad :P haha

Ik heb zondag weer wedstrijd maar had het idee dat m'n paard .. wat 'overvraagt' was door mij. Bij zijn vorige eigenaresse reed hij 4x per week en ik zit er nu wel meer op. De bak is ook erg diep en ik had het idee dat hij hier last van heeft.

Heb nu besloten om alleen vrijdag nog te rijden en de rest van de dagen los gooien en longeren. Ben erg benieuwd hoe dat gaat! Gewoon even bij allebei het koppie leeg. We willen (Ik wil.. ) teveel denk ik. Heb 'm nog maar ruim twee maanden, dus moet juist super blij zijn hoe het nu gaat! Terwijl ik altijd punten zoek die niet goed gaan...

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:52

Sanne96 schreef:
TCA, ze weten het nog niet, morgen de uitslag van de MRI. Ben gevallen met paard tijdens het springen.

Oh spannend zeg..Hoop dat t meevalt!! Duim voor je.

En even heel ander vraagje! Hoeveel grams dekens hebben jullie nu op? Vind t best moeilijk nu want overdag is het (uit de wind dan) heerlijk maar snachts is het nog best koud..

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:13

Die van mij staat nog steeds onder 400 gram, maar dat is een koukleum. Die staat bij 13 graden nog met al zijn haren overeind. Als het snachts weer warmer wordt gaat er 200 op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:06

Onze deken is 0 grams maar dat is een speciale deken van Bucas. Superdun, maar wel isolerend tot -15. Maar ook nu dus lekker nu het warmer is overdag, hij staat er niet onder te zweten. Maar heeft het dus ook niet koud als het vriest.

Sanne96: spannend hoor. Hopelijk weet je snel meer.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:18

Die van mij staat nu onder 250 gram, 24/7 buiten met schuilstal. Dat gaat prima!

Zaterdag weer lekker een rondje BB springen, ben benieuwd!

De uitslag van mijn knie was niet echt ernstig. Helaas gaan ze niks doen, want ik heb er al 2 jaar last van ( eind 2013 gevallen). Maar m'n kruisband hangt slapper als normaal zou moeten en er zit veel vocht in. Dus ik mag gewoon doen wat gaat, en anders rustiger aan.. Nu maar met de fysio gaan overleggen wat ik er mee aan moet. Want ik heb dagen dat lopen gewoon niet gaat.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:59

Dat is rot dat ze er niks aan gaan doen Sanne96...

Ik heb bericht gekregen dat de nieuwe les waarin ik wil gaan rijden bij de vereniging definitief door gaat, dus vanaf 1 april kan ik me daar in ieder geval inschrijven :) Ik heb nog wel weer een vraag :+ rijden jullie allemaal met stiften op het gras of kan het ook zonder (t paard staat 4kant op hoefijzers maar de achterste gaan er misschien af). Ik heb nog nooit ergens in het gras of weiland gereden dus ik heb geen idee. Want rijden jullie dan thuis ook met stiften in de wei als er geen bak beschikbaar is? Ik ben zo blij dat dit topic er is anders was ik echt een verloren schaap straks in de ring haha.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:09

Ik rij wel met proppen, omdat de eigenaar dit wil. Met het andere paard gewoon zonder ijzers was ook geen probleem, maar niet te scherpe bochten rijden op nat gras.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:34

Wij rijden altijd met stiften op gras, ook bij ons vorige paard die niet rondom op ijzers stond.

Sanne96: jammer dat er niks aan gedaan kan worden, je weet nu iig hoe het er voor staat.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:54

Oké en wat heb ik verder dan nodig? Zo'n tap, borsteltje, een aantal stiften en van die dopjes? En wat voor een stiften? :roll:

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:55

Moeten er ook geen stiftgaten in t ijzer? Weet t niet zeker hoor :=

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:28

Haha ja de hoefsmid moet nog wel komen :D

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:09

Kan je ook zonder ijzers starten op gras? Heb het met mn oude bijrijdpaardje gedaan, hartje zomer, geen seconde aan gedacht die heeft ook geen ijzers. wist het eerlijk gezegd ook niet.
Maar mijn nieuwe bijrijpaard heeft ook geen ijzers, maar we zijn ook niet van plan om het eronder te zetten, dus is het nodig?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:18

Bij mij ligt er 200 grams op, hele winter nooit dikker dan dat erop gehad.
Ze zit niet dik in winterhaar maar heeft t ook niet koud.
Denk dat ze als het snachts niet meer vriest weer overgaat op 0 grams.

En ze staat zonder ijzers dus kan niet meepraten over stiften oid :P

Vanmiddag mocht ze nog even buiten spelen! :D
Afbeelding

Afbeelding